EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Fitting raven.

Post new topicReply to topic
Author Message
redrevenge
‍

belgium.gif

PostPosted: 26.11.2006, 13:50 Reply with quoteBack to top

Joo,

Ik heb een vraagje ivm een raven. Ik zou met men raven lvl 3 missie's gaan willen doen (heb op het moment nog geen raven maar een ferox) en ik wil er klaar voor zijn om die eventueel alleen te kunnen doen (als dat mogelijk is).
Ik ken nog niet zo veel van het spel en de lvl's van de missie's dus sry als ik hier ergens verkeerd ben.

Wat zou ik op de raven moeten steken om lvl 3 missie's aan te kunnen en welke skills zou ik moeten trainen?

Alvast bedankt.

Grtz R.R. Cool

Race: Amarr
Corporation: Black Sun

netherlands.gif

PostPosted: 27.11.2006, 00:54 Reply with quoteBack to top

6 siege/criuse launchers 2 NOS
1 large shield booster TII 4 shield hardners 1 sensor booster TII or an amplifier
low 1 DCU and 4 DIAG SYSTEMS TII

OfflineView user's profileSend private message
redrevenge
‍

belgium.gif

PostPosted: 27.11.2006, 15:53 Reply with quoteBack to top

wa voor shield hardners zou ik het best nemen? En wat is DCU? Ben slecht in afkortingen.

Al mci dhrazul Smile

Race: Gallente
Corporation: LFC
Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 27.11.2006, 16:30 Reply with quoteBack to top

Hardeners hangt af van de missie, soms kinetic, soms explosive, soms EM, soms thermal
en een DCU is een Damage Control

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
Guest

PostPosted: 27.11.2006, 16:36 Reply with quoteBack to top

5 siege/cruise, 1 NOS(bv dread), 1 Large Smart Bomb (dread) - 1 tractor
1 Xlarge T2 Shield, 2 Cap Reg T2, 1 sensor booster T2, AB T2
3 Diag T2, 2 Ballistoc Control T2, 1 large armor repair of signal amp T2

Ik kan met deze setup lekker snipen met cruise missiles op 120 Km afstand qua lvl 3 & lvl 4.

Mijn wijze qua lvl 4 welke ik vaak in mijn eentje kan doen, warp in de deadspace, ga zo snel mogelijk naar 120 Km afstand, lock 1 BS of BC en schiet er een missle op af en kijk dan wat er rood oplicht en lock deze roden dan allen, gooi dan pas je drones uit voor het geval dat er enemys te dichtbij komen (noot keuze tussen smartbomb Š drones, de geactiveerde smartbomb vernietigd ook je eigen drones - oppassen dus)

Nobody II
CoZie
‍

belgium.gif

PostPosted: 27.11.2006, 18:30 Reply with quoteBack to top

argh argh Evil or Very Mad Evil or Very Mad
ze de golle nu echt zo'n dikke nekken ofwa???? Evil or Very Mad

diee jongen vraagt om een simpele Raven setup, waar hij lvl 3 in kan gaan doen
wa lig de golle nu allemaal te stoefen met Tech 2 setups argh Evil or Very Mad

GROW UP Mad
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Tresher
Admin
Admin<br>

Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 27.11.2006, 19:10 Reply with quoteBack to top

CoZie

Dat is waarschijnlijk gewoon hun setup. En ik adviseer u om van het eve-o forum weg te blijven als dat u stoort. Very Happy

Voor lvl3 missies fit je gewoon 6 cruise launchers, daarnaast een tractor beam. Dan heb je nog 1 slot om iets mee to doen, eventueel een heavy nos.

Midslots fit je een xl booster (beste named is C5-L emergency, als die te duur is stuur je mij maar een mail, ik heb er wel een paar). Daarnaast een paar rat-specific hardeners. Eventueel kan je nog een afterburner fitten.

Lowslots moet je ook zo'n beetje testen. PDU's als je veel moet tanken, BCU's als je meer damage wil. Een DCU als je niet zeker bent (structure krijgt dan resists zodat je nog kan uitwarpen), of nog meer resists wil.
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
redrevenge
‍

belgium.gif

PostPosted: 27.11.2006, 20:00 Reply with quoteBack to top

Mci voor de reply's Smile

Cozie is geen probleem of het T1 of T2 is. T2 is zo ie zo beter dus is ook het beste dat ik meteen naar die dingen train.

Alvast iedereen bedankt voor wa tips te geven en fittings. Als ik mijne raven heb zal ik laten weten wat ik der heb op gestoken dan kunde mij (als ge da wilt natuurlijk) nog wa tips geven :p

Grtz R.R.

belgium.gif

PostPosted: 27.11.2006, 23:52 Reply with quoteBack to top

ja maar die tech2 kosten ook een pak meer en als je voor de eerste keer met een bs vliegt, vind ik het ook niet interessant om direct het beste van het beste te nemen. Trouwens tech2 vraagt veel meer cpu/powergrid/capacitor en als je skills niet op punt staan, ga je redelijk wa fitting problemen hebben.
Voor lvl3 missies heb je geen uberfitted raven nodig. Zorg dat je hardeners wat overeenstemmen met het soort damage dat de ratz doen.
CoZie
‍

belgium.gif

PostPosted: 28.11.2006, 13:30 Reply with quoteBack to top

@ Horad, 100% mee akkoord, thx voor de steun Smile

@ Tresher, Op dit forum word het feit dat je Offtopic gaat, niet echt in dank afgenomen, zoals je zelf wel zou moeten weten Smile, dus het feit dat ze even hun eigen setup op't forum gooien, en dit niet als aanvullende info, maar als enige info, apprecier ik voor geen meter wink Toch merci aan jou om even de Ontopic vraag te beantwoorden Razz

Groeten
CoZie

Constructieve info FTW Cool
Guest

PostPosted: 28.11.2006, 14:41 Reply with quoteBack to top

ipv mijn raven-setup qua T2 kan je ook gewoon T1 gebruiken, let dan wel op want dan ben je wel kwetsbaarder.

Even een opmerking, een raven is een Caldarie en moet het dan ook hebben van zijn shield Š shieldhardeners, de armor is gewoon goed en ik heb tot nu toe niet meegemaakt dat je in lvl 3 een armor rep gefit moet hebben. Als je eenmaal door je shield heen zit omdat je de damage niet kan tanken dan moet je deze dusdanig verbeterend fitten dat je de damage wel kan tanken, dat betekend vaak extra skills om te trainen.

T2 & NAMED tools, verschil is dat een NAMED duur is maar dat je er geen extra skills voor nodig hebt, T2 is dat je er wel extra skills voor nodig hebt maar dat het verbruik in grid/cpu veel minder is in relatie tot hetgeen wat er geboden wordt.

Nobody II
CoZie
‍

belgium.gif

PostPosted: 28.11.2006, 17:28 Reply with quoteBack to top

to Nobody_NL Thumbup
redrevenge
‍

belgium.gif

PostPosted: 29.11.2006, 22:32 Reply with quoteBack to top

Goede aan onze corp is da wij zelf niets moeten betalen aan schepen, guns, ammo,... Smile Dus de prijs is niet echt een groot obstakel moet ik zeggen.

belgium.gif

PostPosted: 30.11.2006, 12:43 Reply with quoteBack to top

tech2 en named items ook niet?
redrevenge
‍

belgium.gif

PostPosted: 30.11.2006, 22:40 Reply with quoteBack to top

Nope (als het geen 50m kost)

Corporation: 0utbreak

belgium.gif

PostPosted: 17.12.2006, 10:08 Reply with quoteBack to top

Mijn raven om te ratten (sansha's tankt alles, dus voor andere lvl3 missies moet dat ZEKER lukken)

highs:
6x Siege Missile Launcher II (dmg afhankelijk wa ge wilt killen)
1x Heavy Diminishing Power system Drain
1x niets, maar 4cpu over dus daar krijgde niemeer veel in, met implant ga je er mss nog een tractor bij krijgen

meds:
4x rat specific hardners (t2)
1x PWNAGE (best named target painter, mag ook minder, maar let op cpu)
1x Large Shield booster II

lows:
3x Power Diagnostic System II
2x Ballistic Control System II

Fit met weapon upgrades V, mooiste zou zijn gist C of B type booster, dan heb je een hoop meer cpu om mee te spelen.
Dhrazul
‍

Race: Amarr
Corporation: Black Sun

netherlands.gif

PostPosted: 17.12.2006, 11:44 Reply with quoteBack to top

« redrevenge » wrote:
Nope (als het geen 50m kost)

en toen was iedereen stil Book

Alpine 69
‍

netherlands.gif

PostPosted: 22.12.2006, 23:51 Reply with quoteBack to top

mijn ratting fit voor guristas;

6x cruise missile launcher II, 2x heavy diminishing power drain I
1x 5a shield boost amp I, 1x large shield booster II, 2x heat dissipation field II, 2x ballistic deflection field II,
2x Ballistic control system II, 1x Internal forcefield array I, 2x Power diagnostic system II

Race: Caldari
Corporation: Rionnag Alba
Alliance: Triumvirate.

netherlands.gif

PostPosted: 10.01.2007, 22:56 Reply with quoteBack to top

« Nobody_NL » wrote:
5 siege/cruise, 1 NOS(bv dread), 1 Large Smart Bomb (dread) - 1 tractor
1 Xlarge T2 Shield, 2 Cap Reg T2, 1 sensor booster T2, AB T2
3 Diag T2, 2 Ballistoc Control T2, 1 large armor repair of signal amp T2

WTB raven met 6 lowslots. En maar 5 launchers is een idiote gimp van je DPS - slecht idee dus.

Algemene cookie-cutter setup voor ravens is:

6 launchers (siege of cruise, of combo)
shield booster, large of xlarge, shield boost amplifier, 4 NPC-specifieke hardeners
2x BCU, 3x PDU

eventueel kun je in de laatste twee highslots een tractorbeam of NOS plaatsen als je CPU / grid overhebt.

Race: Gallente Minmatar Caldari traitor
Corporation: The Executives
Alliance: IT

belgium.gif

PostPosted: 12.01.2007, 13:43 Reply with quoteBack to top

Een beetje advies voor lvl drie missions:

Als je perse toch een raven wilt gebruiken (omdat je de tanking skills nog niet zo hoog hebt wat verstaanbaar is voor een nieuwer char) zou ik aanraden om Heavy missile launchers erop te zetten ipv cruises (betere rof en damage tegen lvl 3 missie NPC's), dit geeft je meer vrijheid om toch nog een deftige tank te fitten.

In revelations kun je misschien denken om ipv een raven een Drake te gebruiken voor Lvl 3 missies als je missile skills hebt natuurlijk.

oh en btw een Smartbomb fitten in Empire is geen goed idee, CONCORD will find you one day Twisted Evil

OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's website
sandshark
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 12.01.2007, 15:26 Reply with quoteBack to top

lol jukio location CTA Laughing

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
Blavx
‍

Race: Caldari
Corporation: hirr
Alliance: Morsus Mihi

netherlands.gif

PostPosted: 17.01.2008, 12:20 Reply with quoteBack to top

hallo mensen wie kan mij meschien helpen
met het fitten van mijn tank voor mijn raven pvp

ik heb op de offical eve forum gekeken maar daar wordt ik niet wijzer van
daar staan ook ammor tank tussen en ik maar denken dat caldari shield tanks zijn.

en even ter informatie ik gebruik nu de zelfde fiting als for mijn drake
maar voor de raven is dit gewoon slecht.
flashfreak
‍

Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 17.01.2008, 15:19 Reply with quoteBack to top

Een PvP Raven kan zeer goed met Armourtank gefit worden, en in de med slots damps.
Het nadeel aan Caldari is dat je minstens 1 slot van je tank moet opofferen vrr een scrambler.
Zal straks even prutsen.

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
Tresher
Admin
Admin<br>

Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 17.01.2008, 15:26 Reply with quoteBack to top

Battleships en passive tank gaan niet echt samen.

Shieldtank:

X-L shieldbooster
Heavy cap injector
Shield boost amp
2 invulnerability fields
Photon scattering field

Mix van bcu's en pdu's
1 damage control (Ik fit op alles een damage control, eventueel laat je deze eruit voor een pdu ofzo.)

Je kan natuurlijk altijd die em hardener of een invul field eruit gooien voor een sensor booster of scrambler indien nodig.

Armourtank:

2x 1600mm rolled tungsten
Damage control (Kan je weer veranderen voor een eanm ofzo.)
Energized adaptive nano membrane
Explosive hardener/Large armor rep

Ik heb niet zoveel ervaring met ravens in pvp, dus geen idee of dit fit met sieges. Maar nu heb je toch al een idee.
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
Ma'Neth
‍

belgium.gif

PostPosted: 01.03.2009, 21:17 Reply with quoteBack to top

Kijk, ik begrijp iets niet. Zoveel mensen gebruiken PDU's in hun low slots, telkens ik die fit probeer in EFT heb ik de extra powergrid ervan niet nodig, en geven CFC's een betere tank. Zie ik dan iets over het hoofd ofzo??

Edit: of ligt t aan t feit dat er geen rigs bij die loadouts zitten?
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.