EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Hoe starten met traden? the answer... ( rockies read it)

Post new topicReply to topic
Author Message
dimmss
‍

belgium.gif

PostPosted: 16.01.2006, 09:58 Reply with quoteBack to top

Hey,
Quote:
dat is graag gedaan, ben momenteel bezig een 'Benodigde tijd' calculator aan het maken, zodat je kan zien hoelang je ongeveer onderweg zal zijn, als iemand mij enkele tijden kan doorsturen van een warp zou ik die persoon zeer dankbaar zijn.

Kewl calculator.. nu nog een ingame eve- link :-)

Ik reken op 5 min per jump, hangt natuurlijk ook af van welk schip en als je constant kan klikken om telkens tussen de gates je warp engin MN1 of afterburner kan aanzetten,

mvg,

Dhrazul
‍

Race: Amarr
Corporation: Black Sun

netherlands.gif

PostPosted: 16.01.2006, 13:22 Reply with quoteBack to top

« dimmss » wrote:
Hey,
Quote:
dat is graag gedaan, ben momenteel bezig een 'Benodigde tijd' calculator aan het maken, zodat je kan zien hoelang je ongeveer onderweg zal zijn, als iemand mij enkele tijden kan doorsturen van een warp zou ik die persoon zeer dankbaar zijn.

Kewl calculator.. nu nog een ingame eve- link :-)

Ik reken op 5 min per jump, hangt natuurlijk ook af van welk schip en als je constant kan klikken om telkens tussen de gates je warp engin MN1 of afterburner kan aanzetten,

mvg,

vergeet niet de insta's die verkorten je reis aanzienlijk

OfflineView user's profileSend private message
horad
‍

belgium.gif

PostPosted: 16.01.2006, 23:34 Reply with quoteBack to top

Maar dan zou je eigenlijk ook je insta's als tijd moeten meerekenen. tenzij je die gekocht hebt natuurlijk ...
flashfreak
‍

Race: Gallente
Corporation: LFC
Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 17.01.2006, 17:14 Reply with quoteBack to top

een in-game link gaat nooit werken, daar de browser .swf nie ondersteunt...

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
bulletpower
‍

belgium.gif

PostPosted: 05.12.2006, 15:16 Reply with quoteBack to top

waarom denken jullie dat afstand en jumps geld kosten als ik nu honderd jumps maak met men goods, men winst blijft toch hetzelfde gaat toch alleen maar een beetje trager?????
Tresher
Admin
Admin<br>

Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 05.12.2006, 16:22 Reply with quoteBack to top

Dat is niet waar.

Stel dat je die goederen dichterbij kan verkopen en dezelfde winst maakt, of zelfs iets minder, dan kan je nog meerdere keren heen en weer vliegen. terwijl je toch dezelfde of meer winst maakt dan dat je 1 keer 100 jumps doet.
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
bulletpower
‍

belgium.gif

PostPosted: 05.12.2006, 16:25 Reply with quoteBack to top

Achzo, maar moet je iets speciaal doen om trader te worden buiten een hauler te kopen? Want ik ben nu een caldari fighter (noobie) en vroeg me af of ik misschien zou moeten herbeginnen.
Tresher
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 05.12.2006, 16:27 Reply with quoteBack to top

Nope, niet nodig.

Gewoon die hauler kopen, en eventueel je trade skills wat trainen.
bulletpower
‍

belgium.gif

PostPosted: 05.12.2006, 16:29 Reply with quoteBack to top

Ok dan :p
redrevenge
‍

belgium.gif

PostPosted: 05.12.2006, 20:43 Reply with quoteBack to top

vraagje: Ik heb zitten kijken naar de markt in umokka en van daar uit de andere prijzen bekeken van andere stations maar ik vind helemaal niets dat meer dan 2isk/unit winst heeft. Vergeet ik nog iets of ben ik verkeerd aan het rekenen :s

mci.

(het gaat over ore's)

Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 05.12.2006, 21:06 Reply with quoteBack to top

Ja, je gaat meestal pas profit maken als je tussen verschillende regions trade.

Niet all ores zijn in alle regionste vinden, zo heeft Gallente en Amarr space bijvoorbeeld Omber en Kernite, terwijl Caldari space dat enkel in low sec heeft.

Maar ik denk niet dat er met ore te traden valt.
redrevenge
‍

belgium.gif

PostPosted: 06.12.2006, 18:52 Reply with quoteBack to top

Iets anders wat ik dan misschien naar moet uitkijken? Ken nog niet veel van het spel zelf dus Smile

Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 06.12.2006, 19:23 Reply with quoteBack to top

Ik zou eens kijken voor t2 items.

Daar kan soms veel verschil op zitten naargelang de regions.
Ook de beste named guns, vooral large, verschillen veel van region tot region. Vooral als je ze zelf uit 0.0 gaat halen.
Bhaalgorn
‍

belgium.gif

PostPosted: 07.12.2006, 11:23 Reply with quoteBack to top

hint.
GARBAGE
Black Mirror
‍

belgium.gif

PostPosted: 07.12.2006, 12:37 Reply with quoteBack to top

Wat ook zeer interesant is in trade is een lijst maken van alle T1 loot je refined elk stukje loot en noteert alle minerals die eruit komen in hoeveelheid.
Je hoeft natuurlijk je refine skills goed te trainen tot scrabmetal toe.Dit kost je veel werk en bezigheid .Ik heb altijd mensen gekent die dat deden en ben zelf zo gestart meer dan 3 jaar geleden.Je maakt grote lijsten in excell of zoiet en past de empire minerals prijzen erop toe want die verschuiven altijd wel wat.

Als je je hierin verdiept krijg je enorm veel inzicht in het markt gebeuren .Je plaatst buy orders in zoveel regions en systems die je aankan en koopt massaal op naarmate je wallet het toelaat .Hoe meer isk je in je wallet hebt des te exponentieler je winst marge word. Isk maakt isk ! Als je een grote hoeveelheid hebt refine je de boel en verkoopt de minerals...Er zijn vele items die 20 % winst opbrengen maar er zijn ook veel items die 100 % tot mischien wel 500 % winst maken.

Tja je kan op zoveel manieren traden en dit is er één van niet voor iedereen weggelegt maar je zou ervan verschieten waar sommige zich constant met bezighouden.Natuurlijk bouw je dit langzaam op en in de dode momenten hou je je met iets anders bezig zoals missies , minen of whatever.Maar in tussentijd heb je een inkomen waar je weinig voor hoeft te doen zeker eens je op dreef bent.Ik weet dat het makkelijk is toe te passen in zeer drukke commercial systems zoals oursulaer , jita , rens enz .Je hoeft niet eens een hauler daar te hebben want je verkoopt gewoon de minerals terug in het zelfde system.Voorbeelden van top items die extreem onderde norm kan ik niet geven of sommige zouden wel eens boos op me kunnen worden .Zelf kan heb ik toegang tot de volledige T1 lijst in EvE.

Mischien schept dit op een andere manier wat inzicht in trade
OfflineView user's profileSend private messageSend e-mail
Rillya
‍

belgium.gif

PostPosted: 07.12.2006, 14:32 Reply with quoteBack to top

Mischien is het ook waard om te vermelden dat het refinen van stuf beter gedaan wordt door een corp mate die hogere skils heeft. Als ik moet beginnen refinen als nub krijg ik er nooit zoveel uit als een EVE'er die al 2 jaar speelt.

Dus zoek een goede corp die u kan helpen
OfflineView user's profileSend private messageSkype Name
bulletpower
‍

belgium.gif

PostPosted: 07.12.2006, 15:00 Reply with quoteBack to top

Helemaal offtopic:

Rillya, moest jij nie werken ^^ :p
Rillya
‍

belgium.gif

PostPosted: 07.12.2006, 15:03 Reply with quoteBack to top

ben bezig Smile
OfflineView user's profileSend private messageSkype Name
quatrE
‍

blank.gif

PostPosted: 24.08.2007, 17:53 Reply with quoteBack to top

In feite kun je dus eigenlijk alles minen(alle typen) en gewoon bij je houden en dan wachten tot de markt prijs hoog ligt en dan alles verkopen.

Corporation: LFC
Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 24.08.2007, 18:05 Reply with quoteBack to top

prijsstijgingen gebeuren niet van vandaag op morgen hoor, duurt meestal wel even, maar nu de Rorqual (ORE capital) uitkomt zouden sommige minerals wel is zwaar kunnen droppen in prijs.

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
Doornroosje
‍

Corporation: Talocan Vanguard [TALVA]
Alliance: Talocan United

belgium.gif

PostPosted: 27.08.2007, 13:54 Reply with quoteBack to top

Hopelijk, al eens gezien wat de minerals tegenwoordig in empire al niet kosten? Vooral mexallon is niet meer te doen...
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Iconlast
‍

Race: Caldari

blank.gif

PostPosted: 12.10.2009, 18:48 Reply with quoteBack to top

>>>> Ga opzoek op de markt naar trade goods in de buurt,

Ik snap dit punt niet ik bedoel is dat het groene gedeelte bij market en dan dat je naar een tab gaat met een grafiek over prijzen enzo?
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.