EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Cyclone - PvE - Close range

Post new topicReply to topic
Author Message
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 14.08.2006, 12:17 Reply with quoteBack to top

Nu ik eindelijk 0.0 acces heb zit ik dus met een ander probleem, rats. Ik heb een Retriever, en kan net aan weg komen. Maar om nou een volle can met Crokite achter te laten (die ik niet kan ophalen omdat mn Badger ook aardig niet kan tanken) zat ik te denken om voor een Hulk te gaan trainen (goede resistances. Maar, tot die tijd wil ik niet de hele tijd om hulp moeten vragen. Dus heb ik maar besloten om mn Hulk training een paar urrtjes aan de kant te gooien en voor een Cyclone te trainen.

High:
---
5x 220mm Vulcan Autocannon I
3x Medium Nosferatu I

Medium:
---
1x Large C5l Shield Overload (weet de naam niet uit mn hoofd)/Medium Shield Booster II
2x Active Kinetic Hardeners
1x Passive Kinetic Hardener
1x 10MN AB

Low:
---
2x Power Diagnostic Systems
2x Gyrostabilizers

Wat denken jullie ervan? Ik had eerst een Shield Boost Amplifier, maar mn resistances waren niet zo goed (75) en moest mn booster haast de hele tijd draaien, en dat is niet goed voor de cap (nog geen NOS geinstalleerd, was gewoon een tank test). Met de 2 actives en passive hardeners zou ik 90% moeten halen, dus eventueel een medium shield booster II en eventueel 1 of 2 NOS inruilen voor wat raketjes Razz
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Tresher
Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 14.08.2006, 14:28 Reply with quoteBack to top

Hangt er allemaal vanaf welke rats je wil afknallen.

De 3 kinetic hardeners vind ik een beetje vreemd. Waarschijnlijk kom je met 2 rat specific hardeners wel toe. Want meestal doen de rats 2 damage types, wat dus betekent dat je voor 1 damage type niet getanked bent.

Ik zou waarschijnlijk voor AB, 2 rat specific hardeners (Voor serpentis rats bijvoorbeeld kinetic en thermal), shield boost amp en Large shieldbooster gaan.
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
flashfreak
‍

Corporation: LFC
Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 14.08.2006, 15:18 Reply with quoteBack to top

T2 is natuurlijk altijd beter, verder ben ik het eens met Tresher

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
horad
‍

belgium.gif

PostPosted: 14.08.2006, 17:12 Reply with quoteBack to top

welke ratz moet je trouwens tanken?
OfflineView user's profileSend private message
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 15.08.2006, 06:36 Reply with quoteBack to top

Oh ja, dat is meestal ook nog wel van belang om te vermelden lol. Ik moet tegen Gurista (kinetic dmg en tank).

Op dit moment heb ik wat aangepast.

High:
---
5x 425mm Autocannon I
3x Medium Nosferatu I

Medium:
---
1x Large C5l 'ding'
2x Active Kinetic Hardeners
1x Stasis webifier
1x 10MN AB

Low:
---
2x Power Diagnostic System I
2x Gyrostabilizer I

Ten eerste, shield tank sucks. Berekeningen kloppen niet, niks klopt Rolling Eyes. Maarja, het werkt wel. Mijn ervaringen tot nu toe:

Large Shield Booster gebruiken, medium repairen te weinig.
2 Actives geven maar een paar enkele procenten lager dan 2 actives en een passive.
Schip is te langzaam om goed te kunnen killen, dus webifier er op. Werkt prima.
Te lage dps, dus 220mm's vervangen door 425mm's. Gaat al veel beter. Ik heb ook light drones vervangen door medium drones. Helpt ook al een heleboel.

Nog altijd duurt het killen van ~1mil BS rats wel lang, maar ik kan nu tenminste 'overtuigend' door hun shield heen komen (niet dat als ik 1x moet reloaden dat ik weer 75% van mn nieuwe ammo verbuik om alles weer in te halen). Maar misschien had ik wat hoge verwachtingen van een BC, maar nu ik er over nadenk, mn Rupture had 4 AC's (wel 2x 220mm en 2x 425mm), dus zo gek iks het niet dat die BS rats binnen 2 minuten nog niet dood zijn Laughing. Helaas heb ik die 3 Medium NOS wel nodig Crying or Very Sad.
Tresher
Admin
Admin<br>

Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 15.08.2006, 10:46 Reply with quoteBack to top

Tjah, vergeet niet dat sinds een tijdje (RMR?) de rats ook gevoelig zijn voor nos. Dus je zal hun tank iets sneller breken.

En dat is natuurlijk het nadeel aan autocannons, ze vreten ammo.

Guristas doen trouwens ook Thermal damage. Is maar een klein beetje in vergelijking met Kinetic, maar het zal meer uithalen als je daar geen hardener voor hebt.
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
Tara
‍

belgium.gif

PostPosted: 15.08.2006, 15:19 Reply with quoteBack to top

Vergeet battlecruiser, pak gewoon een battleship. Ge gaat toch snel genoeg geld maken als ge Crokite begint te minen. Wink
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 15.08.2006, 16:57 Reply with quoteBack to top

Dat is waar. Battlecruiser begint me nou al tegen te vallen. Maarja, ik heb nu 8 Miner II's gekocht, nog even 7 uurtjes leren voor een Tempest en wat geld sparen en ik kan weer minen ghehe.
Dhrazul
‍

Race: Amarr
Corporation: Black Sun

netherlands.gif

PostPosted: 16.08.2006, 09:58 Reply with quoteBack to top

« Beautifull Death » wrote:
Dat is waar. Battlecruiser begint me nou al tegen te vallen. Maarja, ik heb nu 8 Miner II's gekocht, nog even 7 uurtjes leren voor een Tempest en wat geld sparen en ik kan weer minen ghehe.

Op een tempest kan je maar 6 lasers gebruiken. Embarassed

flashfreak
‍

Corporation: LFC
Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 16.08.2006, 10:13 Reply with quoteBack to top

Battlecruisers hebben maar één echt nut: gang assist mods...
de bonus op de CPU ussage zorgt ervoor dat je er allerlei gang assist mods kan opsteken (highslots) voor fleet battles, alleen vergen deze wel een tijdje training.

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 17.08.2006, 12:11 Reply with quoteBack to top

« Dhrazul » wrote:
« Beautifull Death » wrote:

Op een tempest kan je maar 6 lasers gebruiken. Embarassed

Mja, heb het gemerkt Laughing. Maar mn BC is dus opgeblazen, dps was gewoon echt laag imo, wel hoger dan mn Cruiser, maar daar blijft het dan ook bij. Ik weet niks van Shield tanking, dat was dus ook mn dood.

Heb nu mn Tempest, maar minen gaat voor geen meter lol. Apoc is veel beter (meer CPU, meer en betere cap). Maarja, maakt ook niet zoveel uit. Kan nog geen large turrets gebruiken, maar kan er altijd nog medium turrets opzetten en die rats doden als ik aan het minen ben.
Dhrazul
‍

Race: Amarr
Corporation: Black Sun

netherlands.gif

PostPosted: 17.08.2006, 13:20 Reply with quoteBack to top

lol lang geleden dat ik een tempest heb zien minen

horad
‍

belgium.gif

PostPosted: 17.08.2006, 15:37 Reply with quoteBack to top

in domi minen vind ik persoonlijk gemakkelijker. Je hebt 2 mining lasers minder maar je kan uw tank beter aanpassen voor ratz.
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.