EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Eerste keer piraatje spelen

Post new topicReply to topic
Author Message
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 14.06.2006, 06:44 Reply with quoteBack to top

Ik ging samen met een 'toekomstige corpmate' in mn Rifter (hij ook in een Rifter, maar hij kan veel betere dingen vliegen, ook Apoc's). Maarja, dus gingen dr twee mafkezen door het heelal, in 0.4~0.1 sec, opzoek naar een prooi. De hele tijd niks Rolling Eyes. Op een gegeven moment zagen we veel Haulers, maar geen mine activiteiten... helaas.

Dus gingen we maar naar een andere plek. Komen we aan, zien we een Rupture. Maar mn maat zei dat dat een slecht idee was.
Verder zoeken, nog meer verder zoeken. Zien we uiteindelijk, na een uur verder zoeken, een ander schip! Een Ferox... En dan ook nog eens 120~130Km van ons vandaan. Ik approach maar, want mochten we wel gaan aanvallen staat het een beetje slordig om 50Km achter te liggen Laughing. Zegt die maat van me 'Well, we might die here mate, goodluck'. Opeens neemt die maat me mee in een warp, en zijn we nog maar 15Km verwijderd (geen idee hoe hij dat deed, misschien bookmark?).

De Ferox was bezig met een missie, wij lockte, scramble, NOS, wapens. Nouja, we deden wel wat schade rofl Rolling Eyes.

En die Ferox bleef maar verder gaan met zn missie. Opeens lockt hij mij... Ik dacht nog, nou, daar ga ik dan. En die Ferox schoot de hele tijd op die rats grote raketten, heel langzaam, maar hele grote lichtbollen. Misschien torpedo's?. In ieder geval, schiet hij ze op mij af Confused. 2 nodig voor mn Shield... Toen mocht mn armor Twisted Evil. Jammer dat ik nogsteeds niet 100% heb gebruikt, maar ik kon gewoon redelijk wat tanken! Zowieso al 4 van die raketten.

Uiteindelijk gingen we maar even naar een ss om de timer uit te zitten. Als we nou een paar andere kleine ginen hadden hadden we kunnen winnen (als we ons hadden aangepast aan zn missie resistances enzo). Maarja, je kan niet alles hebben.

Hij zei me dat ik het erg goed deed. En was daar wel blij mee, dat ik me min of meer een beetje had kunnen bewijzen Embarassed. Hoewel ik nog een 900K SP nodig heb voor ik mag joinen geeft het me wel een 'naam' Twisted Evil.

Achteraf kan ik er met mn hoofd nog niet bij... twee Rifters tegen een Ferox Rolling Eyes Laughing.
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
flashfreak
‍

Race: Gallente
Corporation: LFC
Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 14.06.2006, 10:18 Reply with quoteBack to top

Een Ferox kan geen torpedoes fitten, moeten heavy missiles geweest zijn, of T2 heavy's, maar die zijn vrij snel, mss de Command ship versie, maar ik weet niet of die torpedoes kan fitten...
Niet slecht gedaan, heb je een AB of MWD'tje gebruikt, anders moet dat nog vrij vlot te doen geweest zijn, rifters zijn zowiezo al vrij snel, en met een MWD was je onmogelijk te raken geweest...
Better luck next time Very Happy

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
sandshark
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 14.06.2006, 11:54 Reply with quoteBack to top

nice, ik hoop in ieder geval dat je nu het maximum uit eve gaat halen wink

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 14.06.2006, 15:51 Reply with quoteBack to top

Nou, dan zullen het geen T2 Heavy's zijn geweest, althans, ze gingen naar mijn idee erg langzaam Rolling Eyes. En ze zagen er onder het vliegen uit als torpedoes. Maar dat zal inderdaad wel niet het geval zijn geweest (een andere 'toekomstige corpmate' had in test server een dread en schoot een torpedo af Laughing).

Maar in ieder geval, die maat waar ik mee was zei dat als we een andere damage type ammo hadden we het al veel beter hadden gedaan. En al helemaal als we kinetic hardeners hadden omdat die rats daar een zwakte in zouden hebben ofzo.

Ik had trouwens een AB gebruikt. Nog geen skills voor MWD Rolling Eyes. Als ik een MWD had hadden die raketten me helemaal minder makkelijk kunnen raken. Aan de andere kant was mn cap ook wel snel leeg geweest enzo Sad.

Maarja, het was dan ook een Rifter LOL.

Er is inderdaad een nieuwe wereld voor me open gegaan. Ik vond het gewoon een gruwelijk gevoel om met die kleine scheepjes een Ferox aan te vallen Twisted Evil. Hoewel hij ons gewoon uitlachtte in local Mad. Wacht maar tot ik de skills en ISK heb voor een Claw/Wolf/Rupture Twisted Evil.
Mi Lai
‍

netherlands.gif

PostPosted: 16.06.2006, 15:48 Reply with quoteBack to top

Als die Ferox aan t missie'en was waren er waarschijnlijk can's in space. Op voldoende afstand kun je daar naar toe warpen. Geld ook voor asteroids als je iemand in een belt vind die ver van t warp in point mined.

Wat ook helpt om te beslissen aan te vallen is kijken naar de leeftijd van de piloot en als je inzoomd op t schip kun je soms de wapens herkennen.
Een jonge piloot in een BS of BC zijn vaak smakelijke prooien. Ook als je ziet dat iemand voor long range is uigerust (als je een Ferox met RailGuns tegen komt, of een Ruppie met Arty bv.) kan t best te doen zijn em aan te vallen met frigs.
OfflineView user's profileSend private message
flashfreak
‍

belgium.gif

PostPosted: 16.06.2006, 16:29 Reply with quoteBack to top

idd, een Ferox met rails is kansloos dan, of hij moet een webber hebben gefit, en dan nog...
Dat is natuurlijk geluk hebben he...
Spijtig dat er nog geen deftige techniek is ontwikkeld om met een klein groepje te gaan friggen, buiten dan OSS, die vallen aan als bijen: in zwermen van 20-30 schepen Very Happy

horad
‍

belgium.gif

PostPosted: 16.06.2006, 16:54 Reply with quoteBack to top

oss is toch al lang verleden tijd (is maar 100man of zo).

goonfleet vliegt nu onder andere alliance.
Gutsani
‍

blank.gif

PostPosted: 21.06.2006, 11:03 Reply with quoteBack to top

die alliance discription is wel lachen Smile

"beees!"
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 21.06.2006, 14:50 Reply with quoteBack to top

Woei, ik heb nieuwe ervaringen Laughing. Maar eerst even over Goonfleet, ik heb er een filmpje van... en volgens mij hebben ze aandelen in 'stabs' Laughing.

Anyway, ik pas geleden in 0.4 sec. Ik had besloten om een safespot te maken. Ik warp in een belt at 100KM, en vlieg naar 'nergens' voor een tijdje totdat ik alleen nog maar dat 'driehoekje' zag. een can gejet en gebookmarked (can weer gedestroyed).

Dus ik begon een beetje te scannen. Het was knap hopeloos, niks te zien (nouja, juist wel, maar vooral goede schepen in belts of slechte schepen bij stations). Dus ik scan en scan. Meteen veel geleerd hoe je moet scannen. Scan ik op een gegeven moment een Cormorant. Een vriend van me had me 'eens' verteld dat destroyers wel goede prooien zijn, maar ook dodelijk gezien ze min of meer 2x een frig zijn. Maarja, hij had zn Cormorant 'frig killer' genoemd en ik was nieuwsgierig.

Ik pin point hem en warp in. Ik zie hem nog vliegen. Ik approach met AB. Ik web hem, vlak daarna scramble. Hij had me 1x geraakt... Ook de laatste keer (long range Laughing). Dus ik orbit en schiet hem overhoop. Toen kreeg ik het voor elkaar om zn pod te scramblen.

Ik convo hem en vraag 5mil. Verteld hij me dit: "Im only 3 days old'. Ik had echt zo iets van he!? 3 dagen en een Cormorant!? Maarja, vlak daarna zegt hij meteen: 'Fuck you'... Wat slim om dat in zo'n siuatie te zeggen. Dus ik knalde zn pot neer, pakte zn loot (veel wapens) en ging terug naar mn safespot (waarik overigens niet werd gestoord).

---

Ik ben steeds vaker met mn maat op 'hunten' gegaan. Toen kwamen we een virend van hem tegen (die wij eerst probeerden te ontlopen omdat hij ons volgde in een Crow en wij nogsteeds gewoon frigs gebruiken). Dan opeens merken ze dat ze oude corpmates zijn. Nouja, alles goed en worden een nog grotere gang.

Ik scan en merk een Ferox op en nog wat dingen. Dus wij achter die Ferox aan, maar was waarschijnlijk op een safespot Crying or Very Sad. Voor de rest was het echt rustig gewoon Rolling Eyes. Komen we weer een Ferox tegen. We gaan er op af. Aangekomen allemaal approachen en tacklen. Ferox was in notime neer. Bleek dat hij ging minen Laughing.

Toen moesten we helaas stoppen omdat eentje in een Ishkur een te lage sec. had om nog terug naar 'huis' tegaan als hij nog iemand zou killen. Wel jammer omdat ik een Brutix had gepinpoint. En de rest moest ook gaan...

---

Ik ging weer samen met mn maat hunten. Weer de hele tijd erg rustig. Komen we een Scorp tegen. Ik had echt mn twijfels (hij was iets van -2.5 en had een bounty), maar hij zei dat we misschien een kans maken. Dus ik dacht van: 'Waarom ook niet'. Dus wij gaan er achter aan. Zag er eerst goed uit. Maar toen had hij drones, en NOS en alles op mij. Toen zei mn maat 'warpout'!. Ik was gescrambled Confused. Dus moest eerst weg zien te komen. Ik was op 6Km afstand en probeerde weg te komen (hopend op een 7.5K scrambler). Maar ik dacht weer niet na en approached hem weer in de hoop dat hij me minder goed kon killen... Nouja, ik had geen tank door de NOS dus ik ging dood. Ik warpte in mn od naar mn maat... was hij ook in pod! Dat wist ik niet eens Laughing. Dus dat was weer een kuit ervaring Laughing.

---

Ik heb wat manieren ontdekt om mensen te aggroen. Dus ik zit in tor en zie een merlin in een belt. Ik ga er op af en merk dat hij cans verzamelt (van zich zelf). Ik ga supersnel op zn can af en jat het. Hij locked me. Ikzat echt zo van:' Shoot, shoot shoot!'. Maar hij warped weg. Ik had nog net optijd op 'Look at' gedrukt om te zien waar hij heen ging. Dus ik volg hem en hij locked me weer. Maar opeens zie ik de helft van mn shields weg gaan. Hij heeft geschoten!

Ik lock 'm, scramble en web. Nouja, orbit weer en binnen notime weg. Hij kwam niet door mn armor tank heen Razz. Ik lock zn pod en vraag om 1 miljoen... Zegt hij dat dit net zn nieuwe schip is. Dus ik vraag wat hij dan heeft. Hij heeft 50K Rolling Eyes. Nouja, ik nog een n00b wat ransoms betreft en dus eis ik dat. Stuurt die zak me 50 ISk Evil or Very Mad. Dus ik zeg, 50K of ga dood. Ik schiet zn pod voor de helft kapot. Stuurt ie me nog 1 keer 50 ISK... Ik wordt boos en eis voor de laatste keer 50K... Eindelijk stuurt ie me het. Ik laat hem 'los' en pak zn loot.

Ik heb wel geleerd dat ik vanaf nu gewoon eisen moet stellen aan de ransom (bv max 25% minder dan mn ransom. En ze dat niet vertellen). En ze max 1x een verkeerd bedrag laten sturen, anders dood.

Maarja, ik krijg een EVEmail van hem... Met de tekst. 'Congrats for making my corp hunting for you!'... Ik reply: 'Cool, goodluck with that^^'. Ik had echt zoiets van... omfg, hoe wou je me in empire gaan killen vriend? Rolling Eyes Laughing. Maarja, dat boeit me niet eens Laughing.

---

Dit is alles tot nu toe. Binnenkort heb ik een Rupture, dus kan ik wat meer dingen doen Razz. En alles van hierboven was btw in een Rifter Wink.
horad
‍

belgium.gif

PostPosted: 21.06.2006, 15:51 Reply with quoteBack to top

safespot maken doe je best op een andere manier dan zomaar vanuit een belt in space te gaan vliegen.

hoe noem je in-game eigenlijk?
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 21.06.2006, 17:15 Reply with quoteBack to top

« horad » wrote:
safespot maken doe je best op een andere manier dan zomaar vanuit een belt in space te gaan vliegen.

hoe noem je in-game eigenlijk?

Ik zal toch geen nadeel ondervinden dat ik nu mn game naam vermeld he? Laughing. Mn naam ingame is Formosus Funus (latijnse naam van deze naam). Maar hoe maak je dan safespots? Rolling Eyes.
Gutsani
‍

blank.gif

PostPosted: 21.06.2006, 23:15 Reply with quoteBack to top

ja idd, hoe maak jij dan een safespot? gewoon tussen 2 moons warpen en bookmarken tusse de 2 in, zo deed ik het iig Smile

vroeger kon je ook door aan hoge snelheid naar de zon te vliegen "gelanceerd" worden en een SUPERSAFE maken (niet scanbare safespot), maar dat gaat nu nietmeer afaik
Mi Lai
‍

netherlands.gif

PostPosted: 21.06.2006, 23:34 Reply with quoteBack to top

Ik ben nogal huiverig voor naar moons te werpen, tenzij ik tijd heb e goed te scannen voor een pos. Ik vlieg meestal van een belt of planet naar een andere planet, en drop een bm onderweg. Vlieg daar naar toe, pak een ander planeet en werp daar naar toe, terwijl ik onderweg nog een BM drop.

Als ik vaak in een druk bevochten gebied ben maak ik nog een zootje op veilige afstand van station en gates, een Hub met Hub - gate BM's en voor in de toekomst nog wat sniper spots (voor of mijn Pest of mijn Mega -> zie fittings).
horad
‍

belgium.gif

PostPosted: 22.06.2006, 03:27 Reply with quoteBack to top

« Beautifull Death » wrote:

Anyway, ik pas geleden in 0.4 sec. Ik had besloten om een safespot te maken. Ik warp in een belt at 100KM, en vlieg naar 'nergens' voor een tijdje totdat ik alleen nog maar dat 'driehoekje' zag. een can gejet en gebookmarked (can weer gedestroyed).

Dit is niet de juiste manier. Je zit te dicht tegen warpable punten. Ideaal is eerst warpen van punt a naar b. Daar tussen een punt bookmarken. Dan van punt b naar bookmark punt vliegen; En dan van bookmarked punt naar punt C vliegen en daartussen een safespot bookmark maken.
flashfreak
‍

belgium.gif

PostPosted: 22.06.2006, 06:22 Reply with quoteBack to top

idd, dat is een veilige manier, en bied je enige kans om niet gevonden te worden met enkel een scanner.
Als ze probes gebruiken, en ze zijn goed, dan ben je zowiezo gefucked...

Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 22.06.2006, 06:26 Reply with quoteBack to top

Ja maar... Ik had dat geprobeerd, maar... Hoe? Rolling Eyes. Of ik doe iets fout, maar ik moet altijd iets geselecteerd hebben om te bookmarken (of ik heb niet goed gekeken). En gezien ik ook niet even kan stoppen in een warp om een can te jetten Laughing.
trojanace
‍

belgium.gif

PostPosted: 22.06.2006, 09:35 Reply with quoteBack to top

Maak er daarom meerdere SS en blijf in beweging....niets gemakkelijker te localiseren dan een stilstaande prooi....
Ivm met je in game naam...als je de locatie al vernoemd hebt waar je vriend docked....dan zal de naam ook niet veel meer uitmaken....
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
trojanace
‍

belgium.gif

PostPosted: 22.06.2006, 09:42 Reply with quoteBack to top

Waarom moet je een can gebruiken om te warpen en bookmarks te gebruiken?
Je begint tussen 2 punten laten we zeggen van een SG naar een planeet en maakt daartussen een bookmark...warp dan terug naar die bookmark en ga van daaruit naar een andere plaats warpen en maak opnieuw een bookmark enz....
Je kan dit goed volgen in game door op F11 te duwen en zien of dit nu echt een SS is.....
Hopelijk helpt dit?
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
Dyden
‍

belgium.gif

PostPosted: 22.06.2006, 10:09 Reply with quoteBack to top

BD - als je People&Places opendoet, en daar kijkt onder de tab 'Places' zie je vanonder een knopje dat zegt 'Add Bookmark'.
Dan kun je gelijk waar een bookmark maken zonder iets te selecteren.
horad
‍

belgium.gif

PostPosted: 22.06.2006, 11:41 Reply with quoteBack to top

belangrijk nota hierbij is als je op 'add bookmark' klikt dan krijg je een tweede venster om naam en description in te vullen. Pas als je daar op OK klikt dan word je bookmark gemaakt!

Ivm een goed ss, probeer ik te zorgen dat er binnen de 3AU niets op je scanner te vinden is.
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 22.06.2006, 14:19 Reply with quoteBack to top

Cool, bedankt voor de tips Very Happy. Ik kwam er vanmorgen idd nog even achter dat je via P&P BM's kan maken Embarassed.
Yavik
‍

belgium.gif

PostPosted: 22.06.2006, 16:50 Reply with quoteBack to top

geen probleemnu we je naam kennen kunnen we je eens een bezoekje komen brengen :-) yarrrrr
OfflineView user's profileSend private messageSend e-mail
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 22.06.2006, 16:55 Reply with quoteBack to top

LOL, nou, je zal het vast moeilijk krijgen Laughing. Ik in mn Rifter whaha Laughing.
Yavik
‍

belgium.gif

PostPosted: 22.06.2006, 22:27 Reply with quoteBack to top

ik en mijn T2 interceptor hihihi.....
OfflineView user's profileSend private messageSend e-mail
horad
‍

belgium.gif

PostPosted: 23.06.2006, 00:44 Reply with quoteBack to top

en ik heb mij net een gloednieuwe deimos aangeschaft. Mijn leveranciers zei dat ik op zo een rifter ideaal kan testen. Razz
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.