EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Minen, jettison - ophalen met hauler

Post new topicReply to topic
Author Message
littlefarmer
‍

blank.gif

PostPosted: 14.07.2008, 09:51 Reply with quoteBack to top

Hoi iedereen.

Als ik de mining tutorial zo lees is de beste manier van minen met een cruiser van je ras, daarna de geminede ores te jettisonen en verder te minen. als je klaar bent haal je je hauler op (bv een industrial ship van je ras) en pik je al de gejettisonde ores op.

Ik heb een vraag over de gejetissonde ores. Kunnen andere spelers deze ook niet oppikken, en hoe vind ik ze terug nadat ik ze gejettisoned heb?

bedankt.
OfflineView user's profileSend private message
Blavx
‍

Race: Caldari
Corporation: hirr
Alliance: Morsus Mihi

netherlands.gif

PostPosted: 14.07.2008, 11:10 Reply with quoteBack to top

Hi Littlefarmer

op je vraag van of een ander je can kunnen steelen dat is corect anderen kunnen hem steelen als je in in high sec bent krijg die dief well een agro (15min) in die tijd kan je zijn ship oplaasen zonder tussen komst van concord.

om je carco terug the vinden moet je hem bookmarken dat doe je er met je rechter muis knop er op the clicken and dan selcect bookmark.
als je dan je hauler hebt op gehaald click je met je rechter muis in space en dan moet ie ergens onder aanstaan in het venster er op gaan staan met je muis and warp with in 0 aan clicken
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Claussen
‍

netherlands.gif

PostPosted: 14.07.2008, 11:19 Reply with quoteBack to top

bookmark je can, op die wijze vindt je het terug, dit zal je voortdurend gebruiken binnen EVE

alleen corpleden kunnen ongestraft uit een can pakken zo ook een wreck tools eruit nemen, iedereen daarbuiten die deze handelingen doen (behalve salvaging wreck) worden geflagged als 'vijandelijk' en gedurende 15 minuten zo ook gekenmerkt (gele tekst linksboven in je scherm. maar pas op, want realiseer dat als je hiertegen in actie komt en juist de gestolen ore terugpakt uit die andere can jij ook flagged wordt 'vijandelijk' en deze tegen jou in actie mag komen gedurende die 15 minuten.

weet dat Empire space geen 'veilig gebied' zoals velen klakkeloos aannemen is maar 'veiliger gebied' is, piraterij is toegestaan tot op zekere hoogte en als je de regels van 'het spel' navolgt kunnen 'orethiefs' gewoon hun gang gaan bij diegenen die liggen te minen - zet daarom bv GOONSWARM op -10, hou local open, en ga dan minen. Haul desnoods met een alt of mine tezamen met een corp-member en een corp-hauler, dan zal het wel lukken.

VC
littlefarmer
‍

blank.gif

PostPosted: 14.07.2008, 12:28 Reply with quoteBack to top

Thanks. misschien laat ik het jettisonen voor wat het is, en vul ik gewoon mijn cargohold met ore, als de cargo vol is maak ik gewoon een roundabout trip naar de local spacestaiton om het spul veilig af te leveren.
Inglorfin
‍

Race: Minmatar
Corporation: PSYCORP
Alliance: IRON

belgium.gif

PostPosted: 14.07.2008, 17:43 Reply with quoteBack to top

Dat kan je altijd doen in het begin. Maar ik denk dat de meeste die al een tijdje EVE spelen meerdere accounts hebben en dus zelf minen en haulen tegelijkertijd.

Wat je ook in't oog moet houden is dat jettison cans niet lang leven (1-2 uur?). Je kunt ze dus best renamen naar het tijdstip waarop je ze gemaakt hebt, dan weet je wanneer je ze leeg moet maken.

netherlands.gif

PostPosted: 15.07.2008, 11:11 Reply with quoteBack to top

je moet je niet bang laten maken, maar als er een orethief opduikt dan is het motto gewoon van 'docken en iets anders gaan doen'.

wat zeer lukratief kan zijn is gewoon (vecht)missies doen en als er ore aanwezig is die dan na die missie gaan minen (niet afmelden maar eerst minen) want dan heb je zogezegd ook geen last van orethiefs, vooral vanaf lvl 3 is er vaak ore aanwezig die je normaliter in 0.4 systemen ziet liggen, zoals omber, kernite. Ook tref je wel eens veel andere interesantere ore aan qua speciale mining missies tijdens zo'n (vecht)missie.

handig is deze link http://www.battleclinic.com/eve_online/missiontools.php te volgen want dan kan je uitvinden of iets speciaal is qua missies bv.

VC
Iconlast
‍

blank.gif

PostPosted: 11.10.2009, 18:44 Reply with quoteBack to top

Dude ik heb een retriever en die heeft maar 20k aan cargo space anyways ik jettison en dan geef ik de can een naam zodat ik kan zien welke can waar is anyways als je in 0.8 tot 1.0 mined en jettisoned dan is het goed

en anders zorg je dat je met je corp gaat minen met een orca of iets zwaarders
Uwi M'bawehp
‍

Race: Minmatar
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Narwhals Ate My Duck

belgium.gif

PostPosted: 12.10.2009, 07:48 Reply with quoteBack to top

Vriendjes maken is de boodschap! wink

blank.gif

PostPosted: 12.10.2009, 08:42 Reply with quoteBack to top

Ik weet het Uwi ik geef ook advies:P

Anders mist ie een hele hoop tijd aan haulen:P
killay
‍

belgium.gif

PostPosted: 09.12.2009, 14:16 Reply with quoteBack to top

Het haulen hoe gebeurt dit?
Ik veronderstel dat je een indi gebruikt. Is het dan de bedoeling om gewoon de goederen te slepen van de jettison can naar de cargo?
Thallo II
‍

Corporation: Perkone (NPC)
Alliance: none

belgium.gif

PostPosted: 28.07.2010, 10:51 Reply with quoteBack to top

Hoi Iedereen,

Dit is hoe ik het doe, ik ga naar een astroid belt maakt niet uit welke hangt af wat je nodig hebt.

Daar begin ik te minnen met men hulk, na verloop van 1 cycle is mijn cargo bijna halfvol en jetcan ik deze.

Ondertussen (heb 2 accounts maakt het makkelijker) plaats ik mijn Hauler in de buurt van mijn Hulk (dus eigenlijk dichtbij de jetcan) neem de ore uit de jetcan en plaats die in mijn cargohold (ik steek in mijn cargo hold secure cargoholds dacht een drie-tal dan kan ik per sec. cargohold dat ik heb nog eens 900m≤ extra meenemen ) Note dat je wel effe iets laat staan in de jetcan anders onploft deze in het niets en het duurt effe voor je er eentje trg kan jetcanne en je wilt je strippers II niet laten stoppen voor niets.
IceTea[GeNeX]
‍

belgium.gif

PostPosted: 28.07.2010, 12:08 Reply with quoteBack to top

Sinds het ontstaan van dit topic is er de orca bij gekomen.
Een niet te pikken jetcan met cockpit en propeller aan.
Nog iets gemakkelijker + je krijgt bonussen op je mining yield met de juiste skill/equip.
Thallo II
‍

Corporation: Perkone (NPC)
Alliance: none

belgium.gif

PostPosted: 28.07.2010, 12:14 Reply with quoteBack to top

Feit, dat is de bedoeling van mijn 2de account om daar nu naartoe te werken.
shockwaves2009
‍

Race: gallante, Amarr, Caldari, Minmatar
Corporation: Organized-Research
Alliance: indomitable intentions

netherlands.gif

PostPosted: 13.09.2010, 15:08 Reply with quoteBack to top

ik hang altijd met 2x hulk en een orca in de belt als ik iemand in mijn belt zie hangen vraag ik altijd of hij /zij in een fleet zit zo niet kan hij naast de orca hangen en dan zorg ik dat zijn ore veilig in de orca blijft en als hij stopt geef ik zijn ore terug als ore of mineralen ( moet hij wel instaat zijn om je te vertrouwen he )

dit is ideaal om vrienden te maken in het systeem teminste als je meerdere account's hebt
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.