EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

WormHoles!!

Post new topicReply to topic
Author Message
Ma'Neth
‍

belgium.gif

PostPosted: 29.03.2009, 18:33 Reply with quoteBack to top

Ok, wie heeft wat tegengekomen, heeft wat gedood, is door wat gedood, ..., kortom bevindingen. Dient ook gezegd: De ruimte zelf is er enorm mooi soms, quasars gezien, rode superreuzen die leeggezogen worden door een nabijgelegen neutronenster, enz...

Ik heb de indruk dat sleepers tegen alles even resistent zijn. En dat drones erger dan nutteloos zijn ertegen.

Maelstrom:
Damage: 132 dps met 5x 650mm medium 'Scout' arti (kan hier dus geen frigs noch BS mee afknallen)
Tank: allround dama: 356dps constant, 673 max voor 2m 4s. Is voldoende voor 4 cruisers en 2 frigs tegen te houden, maar niet echt veel meer.

Fortification Fortier Stronghold:

Warp-in:
2x Frig: emergent defenders: orbit 660 m, webify
2x Cruis: Awakened defender: orbit 15 km (trigger)

1st Wave:
2x Cruis: Awakened defender: orbit 15 km
2x Cruis: Awakened upholder: orbit 30 km, webify, energy drain (trigger)

2nd Wave: (geen nieuwe info, te sterk voor me)
1x BS: Sleepless Upholer
2x Cruis: Awakened defender
2x Cruis: Awakened upholder
1x Cruis: Awakened preserver

Tot nog toe niet gescrambled geweest, maar dat wil niet noodzakelijk zeggen dat ze het niet doen.

Elke cruiser dropt 1x Ancient Coordinates Database, 2x Neural Network Analyzer en 2x Sleeper Data Library, te verkopen voor in totaal 2 mil bij zainou biotech. Salvage lijkt mij vrij equivalent met normaal, gewoon andere components.

Outpost Frontier Stronghold:

3x Argos turret
1x BS: Sleepless Defender

doen zo'n 400 500 dama per hit elk.
OfflineView user's profileSend private message
Tara
‍

belgium.gif

PostPosted: 29.03.2009, 19:52 Reply with quoteBack to top

Vrij zwakke maelstrom lijkt mij maar dat zal aan je skills & mods liggen. Ik kan die cap stable tanken voor 900+ dps met 350'ish dam en 4k+ alpha's.

Voor dergelijke class 3 systems ben je ook veel beter af met een command ship of een HAC. Een BS gaat hier redelijk falen omwille van z'n grotere radius. Een Muninn bv kan de Fortifications solo aan en de Outposts op de laatste wave na (4 frigs, 2 bs, allemaal webbers). Maar het vergt ook wel wat tactische play om dit te behalen.
Ma'Neth
‍

belgium.gif

PostPosted: 29.03.2009, 20:49 Reply with quoteBack to top

wow, kan jij 350 dps doen met medium turrets?

Heh, ja, ligt aan skills, er zitten 3xGyroII op. Ik ben dan ook nog geen 5 maand bezig, en gewone missions werden wat saai. Command ship of heavy assault duurt minstens 2 maanden voor de req. Maar, idd, ik had al zo'n bruin vermoeden dat een cruiser hier beter voor zou zijn, maar ik betwijfel of een BC hier overleeft. Mss probeer ik da wel.
Drinky
‍

belgium.gif

PostPosted: 29.03.2009, 21:59 Reply with quoteBack to top

doen die in nen drake of NH lukt perfeckt

Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 30.03.2009, 10:29 Reply with quoteBack to top

Leuk idee, kunnen we een beetje informatie sharen. Vanaf er genoeg info is zal ik er dan een sticky van maken.

Ik ga normaal vanaf vandaag beginnen om wat wormholes te doen met wat maten. Eens kijken of het leuk/profitable is.

Iemand een idee waarmee het meeste ter verdienen is? Gewoon sleeper-salvage, gas harvesting, runnen van radar/magsites?

Tot nu toe al 7/8 wormholes gevonden terwijl ik aan het scannen was voor complexes. Waren bijna allemaal klasse 5/6 systems als ik me niet vergis.

We gaan dus waarschijnlijk naar binnen met 3 remote rep bs, oneiros, buzzard en falcon.

Nog 2 links die denk ik wel handig zijn:

http://011000110110111101100011011010110110110001100101.com/eve/whtcmap.png

http://dpaste.com/13965/
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
Uwi M'bawehp
‍

Race: Minmatar
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Narwhals Ate My Duck

belgium.gif

PostPosted: 30.03.2009, 13:38 Reply with quoteBack to top

Qua exploration:

Meestal lijken de LADAR en GRAVIMETRIC sites leeg, maar binnen het uur is er zowiezo een spawn.
Ook al eens turrets opw arp in tegengekomen, je hebt een 5-10 tal seconden om te maken dat je weg bent (als je in covops zit toch) anders pop.
Je kan ook uit je covops ejecten eens je de site hebt neergescanned.
Sleepers killen geen pods.

Qua combat:

Ik doe deze in passive tanked hurricane met 6x 650mm artilleries op. (2 high slots kwijt voor 1 salvager en 1 probe launcher)
Ik heb enorme problemen met de frigates (zijn relatief snel => problemen met tracking), drones uitsturen haalt ook weinig uit.
Ik ben zelf aan het denken van een set van 3 artilleries te vervangen met missiles.
Drones zijn primary targets (eigenlijk komt het er gewoon op neer => zwakste eerst)
Dus ook als je in groep werkt, rekening houden dat de sleepers je zullen targetten indien je de zwakste van de groep bent.

Corporation: Red Federation
Alliance: RvB - RED Federation

netherlands.gif

PostPosted: 30.03.2009, 17:54 Reply with quoteBack to top

Erg nuttig progseltje: Wormhole thingie.

Selecteer de naam van de "gate" en je weet naar wat voor class systeem het leidt, hoeveel mass er per keer en maximaal doorkan.

Selecteer de naam van je w-space systeem en zie alle info erover: class van het systeem, anomolies die er zijn etc.

http://dl.eve-files.com/media/0903/WHThingie_0.50.zip

Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 30.03.2009, 18:36 Reply with quoteBack to top

Nice, ik neem aan dat het redelijk safe is?
Tara
‍

belgium.gif

PostPosted: 30.03.2009, 19:32 Reply with quoteBack to top

Heb het door 2 scanners gehaald en 2 keer negatief resultaat. Lijkt mij wel safe.
Tresher
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 30.03.2009, 22:22 Reply with quoteBack to top

Bon, ons eerste wormhole, direct een radar site gevonden met 3 sleeper bs.

Eerste try: 2x geddon, thron, oneiros. We konden ze NET tanken, met een remote rep op elk bs, 3 large remotes en med rep drones van de oneiros.

Probleempje: Niet genoeg range. Wij hadden short range guns, dus zo'n 50km, sleeper bs blijven op 60km.

Dus nu gaan we eens proberen in 3 assault frigates, en als dat niet lukt terug in 3 bs, maar iets meer resistances en long range guns.
Tresher
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 30.03.2009, 23:54 Reply with quoteBack to top

Update:

Met assault frigates die 3 bs neerhalen was absoluut geen probleem. Je moet er enkel voor zorgen dat je genoeg transversal behoudt.

Maar dan volgt de respawn. 2 extra bs, 3-4 cruisers en 8 frigates die tegen +2.5km/s op je afkomen.

We hebben het maar opgegeven aangezien het voor mij nogal laat werd. Volgende keer beter. Razz
Yared
‍

Corporation: [V3COM]

netherlands.gif

PostPosted: 31.03.2009, 00:24 Reply with quoteBack to top

Ergens wel jammer dat je nu met out of game tools die wh's kunt berekenen.

Mogen ze van mij afkappen, haalt het avontuur eruit want met zo'n tooltje zou ik nooit in de freighter naar Jita zijn gesprongen door een wh Razz

INGAME CHANNEL: V3SPA
V3COM Twitter
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerICQ Number
MrBramme
‍

belgium.gif

PostPosted: 10.04.2009, 16:14 Reply with quoteBack to top

Heb gisteren een class 5 wh binnen gegaan in men myrm (dual MAR II + 2*aux nano pump + hardeners etc etc goeie tank kortom :p), dacht dat gewoon eens even te verkennen en te zien hoe het daar aan toe ging omdat de class 1 en 2 toch wel goed ging ermee, alhoewel drones niet gepast zijn maarja, gallente voor iets :p. toen ik die 5 zag moest ik het gewoon testen ... niet goed dus. ik vlieg een cosmic anomaly binnen met het idee snel te ontsnappen terug. 5 turrets, een handvol cruisers en frigs en 3 BS's stonden daar op mij te wachten. meteen gescrammed en dus zo goed als dood als ge weet dat ik solo was .... jaja, foutje wink
dusja, eerste volley van die turrets is men schild weg en 25% van men armor eraan, de reppers konden dat nog wel terugwerken maar niet snel genoeg. net als de laatste frig zenne scram ging lossen en op mijn drones fixen (zo doe ik dat dus, afleiding :p ) ging men myrm in rook op. dus word to the wise: ga nooit solo in een class 5 :p

maar is ff een vraagske: welke schepen / fits gebruiken jullie voor die sleepers? ik verdiep mij wel graag in die wh's maar die sleepers zijn toch pokke hard wink ben van plan nen passive drake mee te pakken volgende keer

Corporation: LFC
Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 10.04.2009, 19:22 Reply with quoteBack to top

Heb wat plannetjes:
Onyx met buffertank, 1/2 carriers en 2/3 battleships met 2 of 3 remote reps en mix van tank/gank. De carriers ondersteunen doodleuk de persoon die op dat moment agro heeft van de sleepers, en gooit er lekker wat drones op ook Very Happy

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
Yared
‍

netherlands.gif

PostPosted: 20.04.2009, 11:16 Reply with quoteBack to top

nlun is bezig geweest met dit bootje

Quote:

WH ship
Gepost op: 5 April 2009, 17:47:46

Ik heb de fitting getest op de testserver.

Een Kronos, Marauder, met dual repper, faction resist modules en AB met 4x Neut blasters een salvager, tractor beam en een core launcher. De rest alleen cap recharge modules

http://i212.photobucket.com/albums/cc308/nlun/200904051431481.jpg

http://i212.photobucket.com/albums/cc308/nlun/200904051444381.jpg

De tank hield zich uitstekent, de damage was voldoende. Enige wijziging zou kunnen zijn, een webber voor de frigs

Succes

Wanneer je met paar Marauders naar binnengaat heb je feest is ondertussen wel gebleken.

V3COM Twitter
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerICQ Number
RiotRick
‍

netherlands.gif

PostPosted: 20.04.2009, 11:36 Reply with quoteBack to top

Een class 3 was dat zo te zien. Dat zal wel lukken in een marauder idd. Hoef je volgens mij niet zo heel bijzonder voor te fitten. Het is met een hac ook al te doen.

belgium.gif

PostPosted: 20.04.2009, 11:54 Reply with quoteBack to top

dit weekend een class 5 pulsar gevonden maar uiteindelijk links laten liggen. Benieuwd met wat voor fleet je moet komen om daar aan de slag te kunnen.
RiotRick
‍

netherlands.gif

PostPosted: 20.04.2009, 13:54 Reply with quoteBack to top

Met 5 a 6 remote rep battleships zijn class 5's te doen. Meer gaat sneller offcourse.

Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 20.04.2009, 18:02 Reply with quoteBack to top

2 buddies van me doen dit met 6 accounts. De sites zelf met aan faction fitted nightmare, dominix en 2 basilisks.

Eens je doorhebt hoe het moet gaat het blijkbaar snel vooruit, en je verdient er ook vrij veel isk mee.
Tara
‍

belgium.gif

PostPosted: 20.04.2009, 19:51 Reply with quoteBack to top

Het zal nodig zijn om die 6 accounts te onderhouden wink
MrBramme
‍

belgium.gif

PostPosted: 21.04.2009, 08:33 Reply with quoteBack to top

ff een vraagske, ik ben goed onderweg om alles te verzamelen voor men T3 construction plannen maar 1 vitaal onderdeel ontbreekt nog wel ... de BPC van men hull (heb reeds enkele artifacts om reverse te engineeren naar BPC's voor die rigs (ben de naam ff kwijt)). Die komt toch ook te voorschijn in class 2 - 3 wh's, of allesinds the artifacts? het zijn die wh's dat ik solo zit te bashen de ganse tijd Smile

netherlands.gif

PostPosted: 21.04.2009, 08:49 Reply with quoteBack to top

Die hull relics komen in ieder geval uit class 5 radar sites. Daar hebben we er al een aantal uitgehaald. In class 3 ben ik ze nog niet tegen gekomen. Daar komen vooral relics tbv subsystems uit.

Class 4 systemen heb ik uberhaupt nog nauwelijks gezien. Nog geen sites daarin gedaan.

Overigens een grappige tactic die ik gisteren een broadsword zag doen. Die zat solo in een class 5 radar site (pulsar phenomon =goed voor shield). Daar hingen 10 sleeper cruisers. Hij vloog weg van hacking containers tot een kilometer of 200. De sleepers kwamen achter hem aan. Eenmaal op flinke range warpte hij terug naar de hacking containers. Hier kon hij even buiten range van de sleepers e.e.a. hacken.
Rinse & Repeat en zo de site leegtrekken.
In eerste instantie deed hij het samen met een drake. Maar die drake hebben we gekilled Twisted Evil

belgium.gif

PostPosted: 21.04.2009, 15:41 Reply with quoteBack to top

handige techniek, moet eens zien wat ik uit men phobos kan trekken :p of de devoter, de andere kan ik nog niet vliegen. heb al wel enkele class 5 wh's tegen gekomen maar na het verliezen van men BC daarbinnen aan die verdomde sleepers ben ik er niet meer in gegaan.

trouwens, ff nog een andere vraag. ben binnenkort van plan om een pos'ke op te zetten in w-space om men reactions en dergelijke te doen. Als een wh naar k-space wegvalt opent er een andere wh naar w-space, k-space of 0.0 space als ik me niet vergis. dus mijn vraag: hoe groot is de kans dat die binnen bijvoorbeeld 1 week terug een wh naar k-space maakt? kwestie van fuel binnen te krijgen (of de toren zelfs terug buiten te krijgen)

Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 21.04.2009, 18:51 Reply with quoteBack to top

Als je dit serieus wil doen hang je er een corp hangar in, meer dan plaats genoeg om een maand fuel erin te bewaren. Dan stijgt natuurlijk de kans gevoelig dat er een nieuwe WH op tijd opent naar K-space.
Yared
‍

netherlands.gif

PostPosted: 22.04.2009, 13:11 Reply with quoteBack to top

Als je eve-o forum hierover nazoekt kom je wel wat verhalen tegen.

Ben nog nergens tegengekomen wat de percentages zijn, maar als je bedenkt dat EVE iets van (en hou mij ten goede) 1/3e groter was geworden door wh-space en er al duizenden systemen zijn waarvan X in low/0.0 ligt, lijkt mij de kans groot dat je POS maand lang niet goed kunt bereiken of terugkunt vinden.

V3COM Twitter
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.