EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Mammoth = jet can hauler

Post new topicReply to topic
Author Message
McStein
‍

Corporation: [ECU.]
Alliance: [V3COM]

belgium.gif

PostPosted: 09.09.2009, 12:10 Reply with quoteBack to top

Volgende fit:

[Mammoth, Jet can hauler]
Expanded Cargohold II
Expanded Cargohold II
Expanded Cargohold II
Expanded Cargohold II

Small Tractor Beam I

Cargohold Optimization I
Cargohold Optimization I
Cargohold Optimization I

Resultaat is 27129 m3 cargo space wat quasi de grootte is van een jet can (27500 m3). De bedoeling van deze setup is dus om met 1 enkele trip een volledige jet can op te halen voor solo/group mining.

Niet zo skill intensief en met de introductie van medium rigs in Apocrypha 1.5 betaalbaar (bovenstaande fit is ongeveer 35M ISK).

In de mid slots kan je eventueel shield hardeners/boosters... steken als (tijdelijke) tank.
HiddenView user's profileSend private message
Uwi M'bawehp
‍

Race: Minmatar
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Narwhals Ate My Duck

belgium.gif

PostPosted: 09.09.2009, 14:05 Reply with quoteBack to top

Jammer dat ge die laatste 400 er niet meer bij krijgt...
Op welke lvl hebt gij u industrial skill staan?

Corporation: [ECU.]
Alliance: [V3COM]

belgium.gif

PostPosted: 09.09.2009, 14:13 Reply with quoteBack to top

Industrial lvl 4, het minimum voor de Mammoth. Op lvl 5 zit je aan 28260 m3, ruim voldoende. Keuze is of je die 400m3 de tijd om lvl 5 te leren waard is.

De bedoeling van mijn post is dat met beperkte skills en ISKs dankzij de Apocrypha 1.5 rig wijziging je gemakkelijk aan een efficiente jet can hauler kunt geraken.
HiddenView user's profileSend private message
Uwi M'bawehp
‍

belgium.gif

PostPosted: 09.09.2009, 14:33 Reply with quoteBack to top

Mja, die 5 hebt ge toch nodig als ge stap wilt maken naar T2 industrial en/of freighters. En het verschil tussen net gene can, en ne tiets meer als een can is toch de moeite vind ik.

Race: Caldari

blank.gif

PostPosted: 11.10.2009, 18:36 Reply with quoteBack to top

Ik wou idd dezelfde fitting maar aangezien ik voor een hulk toch mining en industrial skills moet oefenen is dit toch wel een ideale goedkope oplossing
OfflineView user's profileSend private message
Rai Ardose
‍

Corporation: Centraal Justitieel Incasso Bureau

netherlands.gif

PostPosted: 14.10.2009, 10:40 Reply with quoteBack to top

neem gewoon containers mee, dan heb je wel genoeg.
Uwi M'bawehp
‍

belgium.gif

PostPosted: 14.10.2009, 10:50 Reply with quoteBack to top

Ik ben van mening dat de winst die je maakt door meer mee te nemen weer verliest door het gepruts van het in en uitladen (door het gebruiken van containers). (hauling doe je meestal in het systeem zelf naa rhet eerste het beste station, vandaar kunt ge met de freighter verder)
Ik moet eerlijk zijn: ik heb het nog niet effectief getest, maar ik vermoed dat het gebruik van containers weinig zal uitmaken.

netherlands.gif

PostPosted: 14.10.2009, 13:31 Reply with quoteBack to top

containers zijn bedoeld voor het op orde houden van de hangar, voor het makkelijk vervoeren zonder dat het een rotzooitje wordt in de cargoruimte, om spullen oordelijk te scheiden van elkander zodat het geen rotzooitje wordt ......... en sommigen gebruiken containers om hun hauler die capaciteit te kunnen geven opdat men 1 can in 1 keer kan meenemen.

een dergelijke manier van orehauling met extra containers doe je alleen als het refiningstation niet in hetzelfde stelsel zit, bv 1 of 2 jumps verderop, als je met een corp met voldoende mensen zit moet je dan toch betere hauling-methoden bedenken die er optioneel tegenwordig aanwezig zijn.

Destijds zo'n 3 jaar geleden (voor mijn ongeval) was er niets anders dan alleen Iteron V als meest geavanceerde cargohauler en waren er ook nog geen cargorigs aanwezig, dan was de 25.250 het maximaal haalbaarste, dan nam je hooguit 3 extra containers extra mee die zo 3*900 = 2700 extra = 27.950 om een orecan in 1 keer te kunnen haulen.

Wat dat betreft zijn er gelukkig meer mogelijkheden, ipv 3 containers neem je nu 1* T1 cargorig gezamelijk met 5* T2 expanders op de Iteron V en je hebt 29.060 aan cargoruimte - kost je alleen ff wat skilltijd van een dag of 40 bij elkander - wil je sneller kunnen haulen dan is een Mammoth lvl 4 (skilltijd is iets van 5 dagen in totaal) een handige korte optie, kost je wel 3* T1 cargorigs met 4* T2 expanders, maar dan heb je wel 27.129 aan cargoruimte en is 1 container voldoende om die 900 extra te krijgen om die orecan te kunnen haulen in 1 keer.

kortom, het is ff plannen wat het handigste is, en een ieder doet datgene wat hem/haar het beste uitkomt, korte termijn is de Mammoth het handigst, op de lange termijn juist de Iteron V het handigst.

Wil je opgaan voor T2 haulers (welke vooral voor beneden de 0.5 bedoeld is) zoals de Occator besef dan dat dit scheepje 70 mil kost net zoals de skill ook 70 mil kost, het gebruikt daarnaast ook de T1 LARGE corgorig welke iets kost van 25 mil per stuk, dan is een totaal van 3* 25 (T1 large cargorigs) + 75 (occator) + 75 (skill) = 225 mil ... een beetje haulen wordt zo een dure en vooral luxe aangelegenheid.

kortom, 225 mil Occator tov van 25 mil Iteron V is een heel verschil, gebruik alleen datgene wat je zonder problemen kan verliezen, zonder dat je bankroet gaat, zonder dat je datgene verliest die je in staat stelt om EVE te kunnen blijven gebruiken.

Julius

Last edited by Julius Jul on 16.10.2009, 12:15; edited 1 time in total
Iconlast
‍

blank.gif

PostPosted: 15.10.2009, 16:51 Reply with quoteBack to top

Ik heb een mammoth maar die rigs moet ik nog aanschaffen, mijn prio ligt bij de hulk die ik zo snel mogelijk wil hebben en daarna mijn Mammoth upgraden met rigs tot nu toe mine en haul ik sneller dankzij de Mammoth en het is het waard:)
Uwi M'bawehp
‍

belgium.gif

PostPosted: 16.10.2009, 07:26 Reply with quoteBack to top

Ikke eindelijk de stap gezet en een tweede account aangeschaft! Very Happy

blank.gif

PostPosted: 16.10.2009, 13:18 Reply with quoteBack to top

Aight gaat ik binnekort ook doen:)
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.