EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Weer een starter

Post new topicReply to topic
Author Message
whiteridder
‍

blank.gif

PostPosted: 24.08.2009, 11:42 Reply with quoteBack to top

Hoi beste mensen, ik zit al een tijdje te kijken voor een leuke mulitplayer game en eve online lijkt mij erg leuk. Ik heb inmiddels al de eve online website van onder tot boven doorgespit en ook de wiki van Eve- online ken ik nog net niet uit mijn hoofd. Ook op dit forum heb ik veel informatie gevonden.

Toch blijf ik met wat vragen zitten over het spel. Zou iemand mij per pm of per msn het 1 en ander over uitleggen. Als ik het hier op het topic neerzet wordt het al snel onduidelijk en onoverzichtelijk.

Mijn vragen gaan over de spelopbouw, wat vragen over schepen en mogelijkheden in het spel.

Ik heb, zoals hierboven al gezegd, al wel de nodige informatie opgezocht, maar zoek nu contact met spelers, deze kunnen mij veel beter informaite geven en hebben er ook verstand van.

Als dit een rare vraag is, dan hoor ik dat wel
OfflineView user's profileSend private message
Yared
‍

Corporation: [V3COM]

netherlands.gif

PostPosted: 24.08.2009, 12:02 Reply with quoteBack to top

Je bent duidelijk een man van de theorie. Eerst goed inlezen en dan proberen. Smile

Hoewel je goede voorbereiding kudos scoort, zul je toch gebruik moeten maken van de 2 weken vrije trial die het spel je geeft.

Ingame zullen je dan een heleboel dingen duidelijk worden en zoniet, convo of join een ingame channel naar keuze voor hulp.

Succes

INGAME CHANNEL: V3SPA
V3COM Twitter
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerICQ Number
Bloemkoolsaus
‍

Race: Caldari
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Disavowed.

netherlands.gif

PostPosted: 24.08.2009, 12:34 Reply with quoteBack to top

Het is van te voren, en/of na tijdens de 2 weken trial bijna onmogelijk om EVE te 'kennen' en te kunnen zien wat er allemaal mogelijk is.

Je kunt alleen maar proeven in die trial period.
De theorie kennen is erg handig, maar deze ook goed gebruiken is iets anders Razz, vooral als je wat verder bent in het spel.

Zoals wss vele anderen hier help ik je graag. Neem gewoon ff ingame contact op via een convo of mailtje ofzo als je hulp nodig hebt. Very Happy

‍

Race: Minmatar
Alliance: Narwhals Ate My Duck

belgium.gif

PostPosted: 24.08.2009, 12:52 Reply with quoteBack to top

1 Goede tip.

Trial and Error.
Als het even niet meezit (je heb net die dure cruiser gekocht, eindelijk genoeg geld bijeen geraapt om hem te fitten...je doet een paar missies...let even niet op omdat je moeder nog eens vraagt hoe ze iets opzoekt op het internet..en boom..daar gaat je mooie schip...), geef dan niet meteen op!
Elke fout die je maakt in EVE betaald zich later dubbel en dik terug!

Enkele voorbeelden van mezelf:
- doe geen AFk mining in ice belts, er zijn een paar paranoia gekken die zich daar opblazen als ze denken dat je een money farmer bent...
- doe geen afk mining in een industrial ship in <0.8.... (zoals groot blokje zoeken, miner opzetten en dan bedje inkruipen)
- maak overview profiles!
- vergeet je drones niet terug te roepen aan het eind van een missie
- monitor de hitpoints van je drones
- autopilot niet door unsecure space (<0.5)
- ...

En ik denk dat een heleboel mensen hier dit lijstje nog met gemak kunnen aanvullen! (en ja ik heb dit allemaal gedaan, en er mijn conclusies uit getrokken!)

netherlands.gif

PostPosted: 24.08.2009, 13:15 Reply with quoteBack to top

spelopbouw

EVE heb ik nooit als een spelletje gezien, je moet zeg €15 per maand beuren per account waarbij je 3 characters hebt om vrij te besteden om het te kunnen gebruiken, zie EVE juist voor datgene wat je nooit in het echte leven zou kunnen uitvoeren en binnen EVE gewoon toe te passen is.

Iedereen begint dan ook bij het begin, iedereen binnen EVE is als noob begonnen en het is aan jou welke ambities je hebt als doel en als streven. Er zijn zoveel ontelbare mogelijkheden dat we een heleboel tips kunnen geven, maar gezien je vragen weet je inmiddels al een heleboel en dus kan ik ook zeggen dat je wel weet van HOE je iets WAAR kunt vinden.

één heel handige tool is EVEMon > http://evemon.battleclinic.com/
gebruik deze voor je planning van je characters en zo kan je ook met die tool heel makkelijk je orienteren van welke mogelijkheden er zijn aangaande alles wat je zou moeten weten.

nog een handige tool is 2D EveMap > http://www.ombeve.co.uk
gebruik deze voor alle routes die je wilt 'bevaren' want het is heel handig om te weten dat als je een route wilt uitzetten je wel eens tot de verrassing kan komen dat er andere en veel kortere bestaan als je via een andere regio de route plant.

Voor de rest is het gewoon beginnen, en begin je verkeerd dan niet getreurd want je kan heel makkelijk overnieuw beginnen, dit na 2 weken, dit na 2 jaar zelfs. Van fouten leer je, soms maak je blunders maar ach "wie zonder zonde is werpe de eerste steen hé" wordt door menigeen nogal eens vergeten.

Voor de rest, blijf jezelf, laat je niet gek maken zogezegd, doe datgene wat je zelf plezierig vindt en heb veel plezier binnen EVE

Julius

"alles wat je scheld ben je zelluf, uhhllah"
whiteridder
‍

blank.gif

PostPosted: 24.08.2009, 13:27 Reply with quoteBack to top

Wat een tips :-) Tja ik ben iemand die eerst informatie opzoekt en daarna pas begint, wil een beetje goed voorbereid op pad gaan. Kun je wel het spel spelen als je niet hele avonden online ben, zelf ben ik elke avond 1 uurtje online, in de weekenden meer, hangt er een beetje vanaf wat vrouwlief en ik hebben gepland.

Overigens, zijn ruimtestations veilig, als je ofline bent dock je ze daar, maar dan kan niemand er meer aankomen?
Uwi M'bawehp
‍

belgium.gif

PostPosted: 24.08.2009, 14:14 Reply with quoteBack to top

idd...in een station in empire space (0.1 tot 1.0) ben je 100% veilig...

netherlands.gif

PostPosted: 24.08.2009, 14:29 Reply with quoteBack to top

« whiteridder » wrote:
Kun je wel het spel spelen als je niet hele avonden online ben

Dat kan prima. Ik denk dat iedereen wel eens tijden heeft dat ze heel weinig, of helemaal niet kunnen spelen door wat dan ook.

Je skills trainen ook gewoon door terwijl je offline bent. Als je je skill que goed insteld ga je net zo snel als iemand die 'vaker' speelt. Makkelijk hier is evemon (link is al gepost door Julius Jul).

« whiteridder » wrote:
Overigens, zijn ruimtestations veilig, als je ofline bent dock je ze daar, maar dan kan niemand er meer aankomen?

In principe is alles wat je in een station stopt, schepen/modules/items whatever 100% veilig. Zolang het allemaal in jouw hangers ligt, kan alleen jij erbij.
Dus, altijd uitloggen terwijl je gedocked bent in een station, en dan kan er niets gebeuren.
Voor de echte zekerheid, dock als je uit gaat loggen altijd in een station in een systeem van 0.5 of hoger. Dan kan je namelijk altijd 'veilig' undocken.

‍

blank.gif

PostPosted: 24.08.2009, 14:47 Reply with quoteBack to top

oke maar je kunt ook veilig docken in een station in 0.0 systeem?
Bloemkoolsaus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 24.08.2009, 15:09 Reply with quoteBack to top

Dat kan, een station in 0.0 werkt hetzelfde als ieder ander station. Alleen worden 0.0 stations beheerd door corporations (en dus hun alliance).

Zo'n corp kan jouw de toegang tot een station ontzeggen, zodat je daar niet (meer) kunt docken. Meestal werkt het andersom, dat je nooit mag docken, en toegang moet krijgen. Dus, stel dat je je dure schip daar hebt liggen, en je mag ineens niet meer docken. Kan je er niet meer bij. (Uitzondering is als je toevallig nog een jumpclone had in dit station, alleen undocken is niet handig dan ivm standings)

Spullen die je in zo'n station hebt, blijven wel net zoals een 'normaal' station veilig. Alleen jij kunt in jouw hanger, maar je moet docken om er bij te kunnen. (Tenzij je het van een afstandje verkoopt).

Een andere valkuil met 0.0 stations zijn standings met de desbetreffende alliance. De meest alliances houden NBSI aan. (Not Blue Shoot It), wat inhoud dat als jij geen goeie standings hebt met hun, je grote kans hebt neer gehaald te worden als je in hun space bent. Dit maakt het moeilijk in de buurt van de desbetreffende station te komen.

Er zijn ook alliances die NRDS hanteren (Not Red Don't Shoot), uit mn hoofd CVA, en daar kun je dan een beetje in 0.0 rond hangen. Maar, in het begin zou ik 0.0 nog even vergeten totdat je de game mechanics een beetje kent Razz

Edit:
misschien een leuke link, een kaart van de eve-universe met daarop de alliances die een regio bezitten. Word regelmatig geupdate.
http://go-dl1.eve-files.com/media/corp/Verite/influence.png

‍

belgium.gif

PostPosted: 25.08.2009, 12:03 Reply with quoteBack to top

« whiteridder » wrote:
oke maar je kunt ook veilig docken in een station in 0.0 systeem?

Hangt af van de "sovereignty".

Sommige gebieden in 0.0 zijn in handen van player-alliances. In die stations kan je enkel docken als de alliance in kwestie dit toelaat. Ga er van uit dat je als individu NIET kan docken. Enkal als je in een corporation zit met goede standings tov de "eigenaar" van het station (of outpost), kan je docken.

Er zijn ook 0.0 regions waar NPC stations hangen en player sovereignty niet mogelijk is (Vb Stain, Curse, Great Wildlands etc...). Hier mag je zeker docken.

High level overzicht:
http://go-dl1.eve-files.com/media/corp/Verite/influence.png

Dit is ook een handig pdf'je (V3.61):
http://www.ombeve.co.uk/

Ook een goede link om info mbtr alliances en sovereignty op te zoeken:
http://evemaps.dotlan.net/
Doornroosje
‍

Race: Gallente
Corporation: Talocan Vanguard [TALVA]
Alliance: Talocan United

belgium.gif

PostPosted: 25.08.2009, 13:39 Reply with quoteBack to top

Ik ga me hier ook bijvoegen bij de mensen waar je altijd ingame iets kan aan vragen.

Let wel op: ik geef nooit hapklare antwoorden (die zijn er imo ook niet). Dus als jij vraagt welk scheepje is best voor mij - verwacht dan ook zelf een reeks vragen terug. Die aanpak leert jou ook het meeste bij... Eve is een sandbox, elk kijkt er anders tegenaan en elke persoon heeft zijn eigen beleving ervan. Ik dring mijn mening dus niet op, maar wil je wel helpen zoeken met wat goed bij jou zou kunnen passen.

toch intresse om zelf iets bij te leren? Zoek dan ingame naar een dezer characters: Doornroosje, Mrs.Doornroosje, Assepoester, DeBozeWolf, DeBozeHeks, ...
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
whiteridder
‍

blank.gif

PostPosted: 25.08.2009, 14:36 Reply with quoteBack to top

Trouwens, kun je het spel nou gratis downloaden?
Uwi M'bawehp
‍

belgium.gif

PostPosted: 25.08.2009, 14:46 Reply with quoteBack to top

« whiteridder » wrote:
Trouwens, kun je het spel nou gratis downloaden?

Yup, en 2 weken gratis spelen, derna wordt je account gelockt totdat je betaalt.

Btw Doorn...gelieve
« Doornroosje » wrote:
Eve is een sandbox

aan te passen naar "is een sandboxie game".
whiteridder
‍

blank.gif

PostPosted: 25.08.2009, 14:50 Reply with quoteBack to top

Ja, en met en ik zag al dat je met je gewone rekening kan betalen, wat zijnd e overige mogelijkheden, zag ook dat je gamecards kon kopen bij bijvoorbeeld Free recorcdshop, maar heb die nooit gezien.

Verder zag ik nog wat sites waar je ISK kon kopen tegen zoveel euro etc.

Maar goed, wat zijn de mogelijkheden om bijvoorbeel je eigen bedrijf te gaan stichten daar, bijvoorbeeld schepen gaan bouwen voor andere mensen, komt daar veel bij kijken?
Uwi M'bawehp
‍

belgium.gif

PostPosted: 25.08.2009, 14:59 Reply with quoteBack to top

Ok..

koop NOOIT isk online....de heren van ccp zijn daar héél gevoelig voor. (en terecht...) Met wat geluk krijg je een waarschuwing...als het NIET meezit...nja...start maar een nieuw account.

Verder: gewone rekening? Weet ik niet vanbuiten. Andere mogelijkheden:
- PLEX (pilot license extension of iets in die stijl), voor ingame geld (isk) kan je zo je subscription verlengen verdere info op de site
- VISA
- time cards
- paypal

Voor zover ik weet is visa nog steeds de goeiekoopste (na PLEX uiteraard)...
Gamecards kan je ook kopen indien je niet beschikt over andere methodes, maar het is wel de duurste optie.

Ik ben zelf begonnen met een nieuwe corp...dus daarover kunt ge best iemand anders raad vragen, daar ik er zelf nog niet veel ervaring mee heb.
whiteridder
‍

blank.gif

PostPosted: 25.08.2009, 15:08 Reply with quoteBack to top

Dat van die ISK kopen dacht ik al, en vind ik ook niet fair. Maar goed, met dat geld betalen moet ik nog even goed kijken hoe ik dat ga doen.
RiotRick
‍

Corporation: Red Federation
Alliance: RvB - RED Federation

netherlands.gif

PostPosted: 25.08.2009, 15:23 Reply with quoteBack to top

« Uwi M'bawehp » wrote:
Gamecards kan je ook kopen indien je niet beschikt over andere methodes, maar het is wel de duurste optie.

Voor zover ik weet zijn gtc's nog altijd een redelijk goedkope optie. De enige methode die goedkoper is, is direct aan ccp betalen per 6 of 12 maanden.

GTC's kun je bij online winkels kopen. Je krijgt je code dan per mail. Deze code kun je op de eve website invullen om je speeltijd erbij te krijgen. De grap hiermee is natuurlijk dat je in dollars betaald ipv in euros, waardoor een en ander wat goedkoper wordt.

Een 60 dagen timecard kost $34,99. Je kunt die bijvoorbeeld kopen op http://www.evetimecode.com of http://www.shatteredcrystal.com.

Ik heb even mijn laatste betaling opgezocht in paypal. In Juli heb ik EUR 25,27 voor een 60 dagen GTC betaald. M.a.w EUR 12,63 per maand.

Bij directe betaling aan CCP betaal je het volgende:

1 Month EVE Subscription (EUR 14,95) = EUR 14,95 / maand
3 Month EVE Subscription (EUR 38,85) = EUR 12,95 / maand
6 Month EVE Subscription (EUR 71,70) = EUR 11,95 / maand
12 Month EVE Subscription (EUR 131,40) = EUR 10,95 / maand

Wat evt ook wel handig is, je kunt een gametime card ook omzetten naar twee 30 dagen plexen. Dit doe je door je gtc code in eve zelf in te vullen. De plexes zijn in-game items waarmee je je speeltijd kunt opwaarderen voor 30 dagen.
Zo kun je dus bijvoorbeeld twee accounts een maand speeltijd geven met 1 gametimecard.

belgium.gif

PostPosted: 26.08.2009, 08:48 Reply with quoteBack to top

Het nadeel met gametimecodes is dat je niet voor langere periodes kan betalen. En als je ze online koopt, dan kan je evengoed rechtstreeks betalen...
Ik heb indertijd net GTC's gekocht omdat ik niet beschikte over VISA of iets dergelijks.
(en in de winkel betaal je dus meer voor die gametimecards dan wanneer je ze online zou kopen)
whiteridder
‍

blank.gif

PostPosted: 26.08.2009, 09:02 Reply with quoteBack to top

Oke, maar anders kijk ik wel of ik gewoon van mijn bankrekening kan laten afspreken dat kon via direct credit dacht ik, moet nog maar even kijken.

Valt er trouwens goed geld te verdienen via mining en traden? Hoe werkt het trouwens met companies en cooperations en dat soort dingen, want daar snap ik nog niet zo veel van.
RiotRick
‍

Corporation: Red Federation
Alliance: RvB - RED Federation

netherlands.gif

PostPosted: 26.08.2009, 09:32 Reply with quoteBack to top

« Uwi M'bawehp » wrote:
Het nadeel met gametimecodes is dat je niet voor langere periodes kan betalen. En als je ze online koopt, dan kan je evengoed rechtstreeks betalen...

Je kunt prima meerder gametimecodes tegelijk invoeren, dus ook voor langere periodes tegelijk kopen is geen probleem.

Wat betreft het online kopen. De gtc oplossing is lange tijd flink goedkoper geweest ivm de dollar koers. Zeker ook toen er nog 90 dagen gtc's waren (in die periode kostte eve me ongeveer 7,5 euro /maand met gtc's).

netherlands.gif

PostPosted: 26.08.2009, 12:29 Reply with quoteBack to top

« whiteridder » wrote:
Valt er trouwens goed geld te verdienen via mining en traden? Hoe werkt het trouwens met companies en cooperations en dat soort dingen, want daar snap ik nog niet zo veel van.

Dat gaat prima. ISK verdienen met minen is wel wat makkelijker als traden. Bij het traden moet je heel veel kleine wijzigingen zien en doorvoeren in de markt en je orders.

Corporations zijn in EVE wat een guild of clan is een ander spel. Iedereen zit in een corp. Als je net begint, of 'geen' corp hebt zit je in een NPC corp van jouw ras.

Een alliance is een verzameling van corpsen die samenwerken.

Iedereen kan een nieuwe corp stichten, het enige wat je nodig hebt is een beetje ISK en de skills Corporation management en Ethnic Relations. Als corp kun je een office huren in een station. Hiervan krijg je oa een aantal corphangers in die station. Een corphanger is eigenlijk gewoon een hanger zoals je die al kent als je persoonlijke hanger in een station.

Mits de juiste rechten, kan een member van een corp in de corphanger kijken, spullen eruit halen of spullen er in leggen of alles.

Als je de juiste rechten hebt, kun je ook in de stations waar je een office hebt de persoonlijke hangers van de corp members inzien, of er spullen in leggen (je kunt NOOIT iets uit een persoonlijke hanger halen).

Verder kan je als corp tax innen. Dit geld bijvoorbeeld voor rewards van missies en bounties van NPC rats etc. Stel dat je de tax op 10% hebt gezet, dan gaat er 10% van die inkomsten van die member naar de corp wallet (de member krijgt dus 10% minder!!)

Elke corp heeft dus, net zoals elke speler een wallet (waar ISK in zit). Je kunt als corp een aantal wallets hebben om alles goed te verdelen. Als je de juiste rechten hebt, kun je deze wallets inzien en er transacties mee doen.

Bijv, als je iets koopt op de markt krijg je de keuze om het niet uit je persoonlijke wallet te betalen (wat standaard is) maar om het uit naam van je corp te betalen, en vanuit welke corp wallet dat moet. Hetzelfde voor het verkopen van dingen.

Ik kan nog wel een uur lang typen met dingen die je als corp kan, maar dit zijn (denk ik) de dingen die het meest opvallen/nuttig zijn in het begin van een corp.

Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.