EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Een beginner met een paar vragen.

Post new topicReply to topic
Author Message
Uwi M'bawehp
‍

Race: Minmatar
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Narwhals Ate My Duck

belgium.gif

PostPosted: 23.06.2009, 13:44 Reply with quoteBack to top

[quote="Bloemkoolsaus"]
« Cyronus » wrote:
De grote kracht van de drake is zijn ongelooflijke vermogen om (passief) te tanken, welke bijna vanzelfsprekend tijdens missies erg handig is.

Dit geldt voor alle combat battlecruisers.
Zowel de drake, hurricane als de myrmidon kunnen een zeer goede passive tank fitten, de amarr versie heb ik nog niet uitgetest. (dankzij de hogere powergrid van Battlecruisers >> Cruisers (fitten van large shiled extenders), en de hogere base shield recharge tov Battleships).
het enige nadeel van zo'n passive fitting is dat je je cap recharge volledig om zeep helpt. Dus het fitten van guns die cap gebruiken is a 'no go'. Dus geen lasers of hybrid guns.
Als je een schip wilt dat alle lvl 3 en de meeste lvl 4's zonder al te veel problemen aankan dan ga je voor een Battlecruiser.
Drake komt wel als beste uit deze drie qua tank/dps. Ikzelf heb lange tijd de hurricane gevlogen. (kortgeleden opgeblazen in lvl 4 blockade...ik haat de combinatie van "moeder aan de telefoon" + "niet goed opletten" + "spawn trigger te vroeg poppen" + "huggen van large collidable objects")
Ik zou graag de myrmidon eens testen. (met artillery guns uiteraard)
De fitting is heel straight forward, en de skills die je nodig hebt om die passive tankt e kunnen draaien zijn redelijk beperkt. (full T2 fitting ten zeerste aangeraden)
Let er ook op dat je "core defense field purger" rigs in je rig slots propt. Zonder de rigs is de tank nog niet half zo goed.
OfflineView user's profileSend private message
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 30.06.2009, 21:34 Reply with quoteBack to top

Ik ben vanavond bezig geweest met mission Mission 31: Goading the Leader van de epic arc mission.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan.

Als ik uit mijn warp kom, zie ik een 4-tal targets. Als ik de eerste lock en mijn drones erop af stuur en mijn missiles, wordt ik op een gegeven moment ge-jammed.
Ik raak dan mijn locks kwijt en kan ook niet meer locken.

Op zich niet zo'n ramp, maar ware het niet dat alle 4 de targets mijn om de beurt jammen en ik dus totaal niks meer kan.
Oftewel, enige keuze is om weer richting station te warpen en te docken.

Wat kan ik hier tegen doen? Ik kom er even niet uit.

Thnx.

Race: Caldari
Alliance: Disavowed.

netherlands.gif

PostPosted: 30.06.2009, 22:05 Reply with quoteBack to top

Om je schip minder kwetsbaar te maken tegen jammen, kun je ECCM modules fitten. Bij jammen is er een kans op zoveel dat je gejammed word, met deze ECCM modules verlaag je die kans.

Je vind deze modules in de market browser onder Ship Equipment -> Electronic Warfare -> ECCM

Je ziet een aantal categorieŽn, welke je moet hebben hangt af van je schip. Vraag ff de info van je schip op, en dan staat er op een gegeven moment een kopje "Targeting". Er staat dan een item .... Sensor Strength. Voor Caldari is dit bijvoorbeeld meestal Gravimetric Sensor Strength.

Hoeveel eccm punten je nodig zult hebben hangt een beetje van je tegenstanders en van jouw skills af. Trial and error zou ik zeggen Very Happy

‍

netherlands.gif

PostPosted: 01.07.2009, 07:46 Reply with quoteBack to top

Ik heb alsnog de missie kunnen doen.
Gezien de herstart van de servers gisteren i.v.m. de database problemen ( stond in de omschrijving ) heb ik een vermoeden dat ook die missie redelijk bugged was.
Zoals ik al omschreef, werd ik "continu" ge-jammed, oftewel, ik kon totaal niks meer. Elke keer was er 1 of waren er 2 van de 4 targets wie mij een jam gaven.
Zo erg hoort het volgens mij niet echt te zijn, want na de herstart, ging de missie vlekkeloos en zonder jams.

belgium.gif

PostPosted: 01.07.2009, 07:59 Reply with quoteBack to top

het is een chance based effect, het zou goed kunnen dat je gewoon *pech* had. Ik heb ind e patch notes iig niets gelezen over bugged missies.

netherlands.gif

PostPosted: 01.07.2009, 08:13 Reply with quoteBack to top

Die "pech" is dan wel gigantische pech ^^
Voordat de server ge-reboot werd gisteren avond ( niet aangekondigde reboot ) was ik reeds 4 keer warped en weer terug gevlogen om het steeds weer opnieuw te proberen.
Wel toeval dan als het zo zou zijn dat ik tot die 4 keer toe pech heb gehad met continu 1, 2 of 3 jams op mijn schip.

De kans is natuurlijk gewoon aanwezig, maar het lijkt me een tikkeltje overdreven.

Race: Gallente
Corporation: Talocan Vanguard [TALVA]
Alliance: Talocan United

belgium.gif

PostPosted: 01.07.2009, 08:35 Reply with quoteBack to top

Cyronus,

Je hebt er drones kunnen op af sturen zei je in de eerste post. Volgens mij is het van dat punt af toch gewoon wachten tot die drones alles opgeknabbeld hebben?

Of ben ik hierin mis?

/Doorn.
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Uwi M'bawehp
‍

belgium.gif

PostPosted: 01.07.2009, 08:36 Reply with quoteBack to top

niet als hij problemen heeft met het boeltje te tanken wink
Maar idd, normaal gezien is het enige dat je moet doen je drones uitsturen en klaar is kees.

netherlands.gif

PostPosted: 01.07.2009, 08:41 Reply with quoteBack to top

Nee, daarin ben je absoluut niet mis, maar gezien ik onervaren was met drones, had ik ze dus terug gehaald in drone bay. Tja, opnieuw sturen zonder target lock gaat nogal moeilijk.
Achteraf, na het behalen van de missie, begon me na wat nagelezen te hebben pas duidelijk worden dat je drones na het eerste target gewoon doorgaan ( automatisch ) met het 2e target en ze zo inderdaad alles hadden kunnen weg knabbelen.
Drones kunnen inderdaad verstuurd worden vanaf grote afstand en tegen die tijd dat ik gejammed zou worden, zouden deze allang aan het schieten zijn.
Maar goed, dat las ik dus pas achteraf. Ik had geen flauw idee dat het zo werkte en trok elke keer bij de jam mijn drones terug >.<

Desalniettemin leek mij het jam gehalte nogal hoog en gezien ik na de herstart van de server 0,0 problemen had met jams en voordat de server herstart was, alle 4 de keren dat ik opnieuw erheen ging continu jammed was, deed mij vermoeden dat het daar wel eens mee te maken gehad zou kunnen hebben.

@Uwi M'bawehp
Dat was juist het vreemde. Ik was met die 4 keer opnieuw proberen elke keer jammed en de 4 targets schoten ook nog eens op mij, maar ik liep met mijn Caracal 0,0 damage op.
Ook zag ik geen damage of missed berichten. Bedankt voor de opmerking wink
Nu besef ik me pas dat ook dat al enigszins vreemd was, terwijl ik daar nog niet echt bij stil had gestaan.

belgium.gif

PostPosted: 01.07.2009, 09:15 Reply with quoteBack to top

Dat is inderdaad uiterst vreemd...las net dat er database issues waren...
Als ik zoiets voor heb dan komt het meestal door een "hang-up". Maar aangezien he nog kon warpen is dat hier neit het geval...
Nog een leuk weetje: als een NPC e-war op je gebruikt, zullen je drones automatisch aanvallen indien ze ingesteld staan op "agressive".

netherlands.gif

PostPosted: 01.07.2009, 09:25 Reply with quoteBack to top

Dat van die database issues had ik ook al in mijn eerste post van vandaag gezet ^_^

Ik dacht bij de eerste keer dat het fout ging ook dat het om een hang-up ging en stond er enigszins van te kijken dat ik gewoon kon warpen.

Maar, als je drones op agressive staan, vallen ze dan ook direct aan wanneer jij nog niet locked?
Sommige missies kennen flinke groepen targets, maar je krijgt in delen aggro na het aanvallen van 1 van de targets. De grote groep is zeg maar gesplitst in meerdere, kleinere groepen.
Het zou niet echt de bedoeling zijn dat mijn drones dan per ongeluk een target van het 2e individuele groepje pakken, terwijl ik nog bezig of net klaar ben met mijn 1ste individuele groepje wink

belgium.gif

PostPosted: 01.07.2009, 09:44 Reply with quoteBack to top

Drone aggro werkt als volgt.
- passive: je drones doen niets tenzij jij ze stuurt
- agressive: Je drones zullen automatisch (ook al heb je nog niet gelockt) indien:
1) NPC schepen e-war gebruiken, bij elke nieuwe cycle zal dit triggeren. Dus indien je je drones hebt terug gehaald zullen ze opnieuw engagen indien je opnieuw gejammed, scrambled, webbed, target painted, sensor dampened wordt.
2) Indien je je drones uitstuurt VOOR dat NPC schepen een schot op je hebben gelost, zullen je drones ook engagen indien een NPC schip op je begint te schieten. indien je je drones terug haald zullen deze NIET opnieuw vanzelf aanvallen.
Ik ben er neit helemaal zeker van, maar als een nieuwe wave op je begint te schieten zullen ze wel opnieuw aanvallen. Zal ik eens moeten uittesten.

belgium.gif

PostPosted: 01.07.2009, 13:14 Reply with quoteBack to top

Ter verduidelijking:

Bij elk EERSTE schot en bij elke EERSTE cycle van e-war op JOU(niet bij elke cycle, npc gebruikt het echter nooit constant. bij nieuwe activatie ervan is het een nieuwe eerste cycle) zullen de drones beginnen aanvallen indien ze op agressive staan en buiten liggen.

NIET als ze een van je drones aanvallen. ( adder onder het gras wink )
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 01.07.2009, 13:26 Reply with quoteBack to top

Toppie, oftewel, bedankt voor de antwoorden ^^

Ik vraag me nog steeds af waarom ik niet eerder de stap gezet heb om EvE te spelen wink

Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: LFC

belgium.gif

PostPosted: 01.07.2009, 16:43 Reply with quoteBack to top

« CoZie » wrote:

NIET als ze een van je drones aanvallen. ( adder onder het gras wink )

Nog een klein addertje onder het gras, je drones moeten natuurlijk ook binnen drone-range liggen, anders gaan ze ze ook niet op af.

Dus check eens wat de afstand tussen jou en de npc's is en vergelijk dit met je drone range.

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 01.07.2009, 21:18 Reply with quoteBack to top

Drone range is 45 km. Dit had ik gisteren op een gegeven moment al nagekeken.

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.