EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Een beginner met een paar vragen.

Post new topicReply to topic
Author Message
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 11.05.2009, 12:35 Reply with quoteBack to top

Qua ISK begint het volgens mij langzaam maar zeker wel te komen.
Op dit moment 2,5 miljoen in mijn Wallet. Of het veel is weet ik niet, want als ik sommige prijzen zie heb ik nog best wat te doen/sparen.
Wel weet ik dat het geld sinds 3 dagen terug een redelijk boost heeft gehad.
1 miljoen extra door het doen van de military career van Caldari en de andere 1,5 miljoen is een deel in de market verdient en een deel is opgeleverd via mission rewards.
Elke keer koop ik voor 100k aan minerals ( ik had geen tijd om zelf te minen ) van de market.
Dmv een originele blueprint welke ik voor 10k van de market kocht, maak ik 100 items wat 7,5 uur duurt ( 's nachts ) om deze 100 items de dag erna voor bijna 500k te verkopen.
Dit doe ik nu reeds 3 dagen en heb daar al meer dan 1 miljoen mee verdient zonder dat ik eigenlijk veel uitvoer ( Minerals kopen + manufacturing opzetten kost me hooguit 5 minuten ^^ ).
Wel een leuke bijkomstigheid voor iemand wie net begint met het spel Razz
Vooral gezien ik verder nog niks verkocht heb. Ik heb alle loot nog opgeslagen op mijn station en kan door refinen dus nog aardig wat minirals vrij spelen waarmee ik dan weer wat ISK kan verdienen. Wel of niet via mijn blueprint.

Ik ben nu afgereisd naar Caldari om ook daar de 3 career missions ( 10-delig per stuk ) te doen.
Al was het alleen maar voor het inkomen. Gezien mijn frigate deze makkelijk aan kan, hoef ik geen upgrades te kopen qua skills/equip en levert het dus een beetje extra ISK op.
Zoals in de alinea hierboven al is gezegd, heb ik de eerste career al weer achter de rug ( military ). De andere 2 careers zal ik vandaag of morgen ook afgerond hebben.

Maar.......

Caldari en Amarr hebben een positieve standing met elkaar.
Hoe moet ik het voor me zien?
Stel dat ik de andere 2 factions ook zou willen mee pakken qua career missions, krijg ik dan vanwege de negatieve standig met Amarr zelf ook weer min punten op mijn standing met Amarr?

Als dat namelijk zo is, wat ik enigszins vermoed, doe ik de careers niet van de 2 overgebleven factions en ga ik na de careers van Caldari mijn 1ste epic mission arc beleven welke ik kan halen bij de sisters of eve.

netherlands.gif

PostPosted: 11.05.2009, 13:05 Reply with quoteBack to top

allereerst, salvage alles wat je maar te pakken kan krijgen, ook de wrecks van anderen kan je doen want er geldt alleen een 'criminal flag' als je containers van anderen pakt, vooral qua missies moet je salvagen, de ene keer heb je pech en de andere keer heb je geluk wat wil zeggen geluk van datgene welke 40K 80K 120K of zelfs hoger waard is per stuk.

qua missies, als degene waar je op af gestuurd wordt lid is van een bepaalde club dan bouwt men daarvan negatieve standigs op, zo ook automatisch positive standings op als je door de club waar je iets voor doet.
Het mes qua missies snijdt zogezegd zowel positief als negatief, alles heeft een voordeel maar ook een nadeel. Wel kan men dit enigzinds beinvloeden door de skill Criminal Connection te skillen om de negatieve standing positief te beinvloeden. (of vergis ik me nu ?)

Om de social skills te boosten kan men ook de extended social skills trainen, ze geven elk per lvl 5% meer bonus af voor bepaalde groepen, er zijn hierdoor combinaties mogelijk welke met elkander 50% (elk lvl5) meer bonus opleverd en zo ook makkelijker betere standings.

Al deze zaken vraagt Charisma als primaire skill & Intell als secondaire skill - wil je voornamelijk missies doen en je wil je verdiensten daarin HOOG hebben in een korte tijd dan is het zaak eerst deze groep te skillen

wat ikzelf feitelijk nog mis binnen EVE is om skills gewoon te kunnen verwijderen, maak je een vergissing dan kan je dit niet meer beďnvloeden door het alleen stop te zetten en verder niet.
OfflineView user's profileSend private message
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 11.05.2009, 13:22 Reply with quoteBack to top

Salvagen ben ik tot op heden nog niet aan toegekomen, maar mijn voorraad items begint onoverzichtelijk te worden.
Het zou dus inderdaad eens tijd worden.

Wat je aangeeft over de missies maakt mij toch aan het twijfelen of de career missions wel effect hebben op bepaalde standings.
Die career missions zijn in principe tutorial missions, maar leveren toch een leuk zakcentje op.
Vanuit de missions hoef je volgens mij geen andere faction aan te vallen. Ik neem in elk geval aan dat bijvoorbeeld Blood Raiders geen minmattar of gallente faction is ^^
Zoals het lijkt, kan ik de andere careers voor de verschillende factions ook gewoon doen zonder dat dit eventuele nadelige gevolgen heeft voor mijn complete carričre.

Race: Gallente
Corporation: LFC
Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 11.05.2009, 17:38 Reply with quoteBack to top

Blood Raiders zijn een faction, maar die zitten in 0.0, Delve als ik mij niet vergis, dus voor toegang tot empire moet je je niet te veel aantrekken.
Uiteindelijk ga je wel (als je voor Amarr missies doet) een daling opmerken in Minmattar standing, als die te laag valt, ga je beschoten worden in Minmattar space, maar dan moet je standing lager zijn dan - 4 als ik me niet vergis.

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 11.05.2009, 21:38 Reply with quoteBack to top

Eigenlijk moet ik straks slim zijn en zorgen dat ik, wanneer klaar bij de Caldari careers, een mammoth heb met wat uitbreiding erop qua cargo.
Deze zou dan ongeveer 17k m3 aan cargo ruimte hebben.
Als het goed is kan ik dan mijn loot/minerals + repackaged schepen in de cargo mee nemen terug naar "huis" zeg maar.

Hoe doen jullie dat? Overal Jump Clones of reizen jullie ook van hot naar her om jullie items/minerals te beheren?

belgium.gif

PostPosted: 11.05.2009, 23:10 Reply with quoteBack to top

Ik gebruik meestal corp logistics: Freighter / Jump Freighter en mn eigen carrier waarmee ik mijn zaken rondhop (wat niet al te vaak gebeurt). Je kan 2 dingen doen: hamsteren en alles bijhouden, of de minderwaardige dingen salavagen, de degelijke zaken verkopen, en de handige dingen houden, waardoor je normaal een niet al te uitgebreide Hangar hebt.

Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 13.05.2009, 19:10 Reply with quoteBack to top

Caldari careers klaar.
Mijn standings met Gallente en Minmatar is bij beiden -0,25
Kan ik met deze standings wel gewoon die career missions doen?
Deze zijn erg simpel en leveren per faction toch al snel een kleine 3,5 miljoen op.

Ik ben me verder aan het orienteren wat wijsheid is.
Met het oog op de Drake voor de lvl 3/4 missions, moet ik nog wel een tussenstap maken.
Op dit moment vlieg ik met mijn Punisher + goede equip nog wel even door, maar voor de lvl 2 missions denk ik dat het niet geheel onverstandig is om een ander schip te halen.
Kan ik dan beter een Destroyer of een Cruiser nemen?
Waar moet ik op letten bij de keuze tussen deze 2 types?

Admin<br>

Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 13.05.2009, 19:59 Reply with quoteBack to top

Blijf je amarr of ga je voor caldari?

Ga als beginnend character niet crosstrainen tussen amarr (guns) en caldari (missiles). Dan duurt het een pak langer om deftige skills/en dus mogelijkheden te trainen.

Train daarna voor cruisers, laat destroyers maar even achterwege. Voor caldari de caracal, en voor amarr denk ik aan arbitrator of omen.
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 13.05.2009, 21:02 Reply with quoteBack to top

Opvallend dat je juist de goedkopere Cruisers noemt en bijvoorbeeld niet de Maller ( Amarr ) of Moa ( Caldari ).

Crosstrainen was ik in het eerste begin even mee bezig, maar al vrij snel van af gestapt.
Voornamelijk zitten mijn skills op Amarr niveau. Behalve om de Mammoth te kunnen vliegen heb ik heel eventjes afgeweken van mijn patroon.

Maar waarom gaat jouw voorkeur naar de, als we het even op Amarr houden, Arbitrator of Omen uit en niet de Maller?

EDIT:
Hier even een inzage in mijn skills via InEvE.net

Linkje

Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 13.05.2009, 22:11 Reply with quoteBack to top

Wel, dat is heel simpel.
Beide de omen en arbitrator hebben een damage bonus. Arbitrator voor drones (dus als je daarin wil skillen ga je voor deze cruiser), omen voor rate of fire van je guns.

De maller is enkel goed als je een heel sterke tank nodig hebt. Maar doet vrij weinig damage, dus niet echt interessant als je de missies wat vooruit wil laten gaan.
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 13.05.2009, 22:17 Reply with quoteBack to top

Ok, dat is duidelijk.
Drones heb ik me nog niet super in verdiept. Morgen eens de tijd voor nemen.

Wat is het voordeel van Drones boven de rate of fire?

belgium.gif

PostPosted: 13.05.2009, 23:33 Reply with quoteBack to top

De Moa bij Caldari is ook een schip dat buiten de gebrijkelijke lijn van caldari valt: Hybrid Turrets. Samen met de Ferox (BattleCruiser) en Rokh (Battleship) de enige T1 dedicated hybrid plaformen. Ik vlieg er graag mee, maar het vergt langer skillen, en dus ook crosstrainen (trainen voor een ander ras als met hetgene waar je echt mee bezig bent)

Drones en Rate of Fire geven bijden een DPS (Damage Per Second) verhoging, die altijd wel handig is. Ikzelf zou de Omen verkiezen, omdat hierbij je damage die je kan doen, moeilijker is uit te schakelen. ALs je bij een Arbitrator je drones kwijt bent, wat wel eens kan gebeuren, ben je direct je voordeel van de arbitrator kwijt.

Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 14.05.2009, 08:07 Reply with quoteBack to top

Duidelijk.
Als ik zelf nu kijk naar de stats van de schepen, zie ik ook dat de Arbitrator maar 4 high slots heeft met 2 turret hardpoints en 1 launcher hardpoint.
De Omen heeft 5 high slots en ook 5 turret hardpoints.
Cargo is groter van de Omen, evenals de structure HP. Armor en Shield zijn ook beter.

Keuze is voor mij wat dat betreft gemaakt. Nu weet ik waar ik mijn training op af ga stemmen wink
In elk geval zit ik nu iets van 350k verwijderd van de grens van 1,6 miljoen, dus ben ik dadelijk ook mijn 100% boost op de training snelheid ook kwijt en zal alles langzamer gaan.
Onderstaand heb ik even uit EvEMon en EFT gehaald qua loadout.
Er stond ook nog een Tech II loadout, maar ik moet toch klein beginnen, dus hou ik de training tijd met onderstaande loadout laag.
Het kost mij nog geen 4 dagen om onderstaande loadout te kunnen gebruiken.
Er zitten wat named modules bij welke waarschijnlijk pas wat later erop gezet worden mits ik dat nodig acht, maar is onderstaand een beetje redelijk om mee op te starten?

[Omen - Mission runner]

Low Slots :
Medium 'Accommodation' Vestment Reconstructer I
N-Type Explosive Hardener I
N-Type Kinetic Hardener I
N-Type Thermic Hardener I
N-Type Adaptive Nano Membrane I

Med Slots :
Cap Recharger II
Cap Recharger II
Y-S8 Hydrocarbon I Afterburners

High Slots :
Focused Modulated Medium Energy Beam I, Multifrequency M

Drone :
Warrior I x1

Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 14.05.2009, 18:22 Reply with quoteBack to top

Dat ziet er niet slecht uit.

Enkel erop letten dat je niet teveel hardeners gebruikt. Als je bijvoorbeeld in een missie serpentis moet afknallen, zijn de thermic en kinetic hardener meestal voldoende. De rest van je lows vul je dan op met heatsinks.

In veel missies is het belangrijk om genoeg damage te doen, zodat je snel wat npc's neer kan halen. Daarna is het vrij makkelijk om ze te tanken. (Heb ik gehoord, doe al 3 jaar geen missies meer. Razz )
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 15.05.2009, 08:19 Reply with quoteBack to top

Hoe dan ook heb ik toch besloten om de Gallente en Minmatar Career missions niet te gaan voltooien.
Uiteindelijk vind ik die missies gewoon te makkelijk en is het redelijk "vervelend" om ze te doen.
Gezien deze missies in principe als tutorial bedoeld zijn, is dat ook niet zo gek en om ze dan alleen maar te doen vanwege het geld vind ik het niet waard.
Ik ga dus spoedig afreizen naar Sisters of EvE om mijn epic arc mission te beginnen.

Ook heb ik mezelf een aantal learning skills erbij weten te veroorloven en die zijn nu volop in training.
Gezien ik nu op bijna 1,3 miljoen getrainde skillpoints sta, duurt het niet lang meer voordat mijn 100% bonus op de training tijd vervalt.
Ook de implants zijn nu in orde ( alle slots ) wat daar ook weer iets aan mee helpt.

netherlands.gif

PostPosted: 24.05.2009, 17:22 Reply with quoteBack to top

Er komt toch weer vraagje boven ^^

Ik was ( of ben ) van plan om een Drake te halen.
Toch vraag ik me af welke van de 2 schepen in verhouding beter is.
De Harbringer ( gewoon eigen faction, Amarr ) of de Drake ( Caldari )?

Ik twijfel namelijk gezien ik nu bezig ben om skills te trainen voor de Omen en deze turret hardpoints hebben, terwijl de Drake launcher hardpoints hebben.
Als de Drake in verhouding echt stukken beter is dan de Harbringer, heb ik de tijd van het skill trainen er absoluut voor over, maar als de Harbringer in feite net zo goed is in vergelijking met de Drake, kan ik beter voor de Harbringer gaan gezien dit mij toch weer wat training time scheelt.

Alvast bedankt.

belgium.gif

PostPosted: 24.05.2009, 20:50 Reply with quoteBack to top

Hangt af van wat je wil doen eh

Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 24.05.2009, 21:17 Reply with quoteBack to top

Mission running.
Als ik bijvoorbeeld bij loadouts zie dat er voor de Harbringer alleen een "lvl 3" solo mission runner loadout te vinden is en voor de Drake een "lvl 3/4" solo mission runner loadout, zou ik haast denken dat de Drake beter is.
Hierdoor mijn twijfel en ook mijn vraag.

Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 24.05.2009, 21:41 Reply with quoteBack to top

Voor missies is een drake inderdaad beter.

Passive shieldtank is gewoon veel beter dan die van een harbinger. Je kan er zelfs redelijk wat lvl4 missies mee doen. Bij missiles moet je er ook niet op letten dat je targets constant in optimal zijn en je guns wel tracken.
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 25.05.2009, 08:23 Reply with quoteBack to top

Thnx voor de tip.
Voorlopig red ik me nog in mijn punisher en ben al met de training voor mijn Omen gestart.
Na mijn Omen wil ik dan overstappen op de Drake.

De Epic arc missies waar ik nu mee bezig ben zijn trouwens erg leuk, maar ik hou de verschillende waves dan ook goed vol, ookal vliegen er cruisers tussen.

Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 25.05.2009, 21:45 Reply with quoteBack to top

Als ik je 1 raad mag geven: Indien je voor een drake gaat trainen, laat dan je omen training achterwege. Ga direct voor een caracal.

Het beste is dat je nu beslist welk race je het eerste jaar/2 jaar wil vliegen en je daaraan houdt. Anders ga je blijven crosstrainen zoals je nu doet en ga je maar heel traag vooruitgang maken.
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 25.05.2009, 22:47 Reply with quoteBack to top

Dat is dan vanwege de missiles tegenover turrets zoals ik kan opmaken.
Het scheelt inderdaad enorm veel training tijd.

Ik zal dan toch mijn training weer om gaan gooien denk ik, want je hebt daar toch een erg goed punt wink

Thnx.

netherlands.gif

PostPosted: 23.06.2009, 12:57 Reply with quoteBack to top

Ik ben even een tijdje rustig geweest, maar eergisteren op mijn main account voor het eerst een schip kwijt geraakt onderhand een mission Razz
Het moest er een keer van komen en voor mij het moment om, gezien mijn training toch klaar was daarvoor, mijn cruiser ( Caracal ) te halen full T2 equipped.
Gezien ik, nog steeds, aan de epic arc van the sisters of eve bezig ben, had ik niet verwacht mijn frigate ( Punisher ) kwijt te raken. Ik had damage control II en small armor repairer II equipped en de missions daarvoor kon ik met gemak een wave van 4 tot 6 targets aan waaronder vaak ook cruisers.
Toch was de damage van de mission welke ik ging doen zo overweldigend dat het zelfs zo snel ging dat ik te laat was om te warpen.
Maar goed, later terug met de Caracal en ik liep nog niet eens 5% shield damage op, dus een gigantische verbetering, terwijl ik zelf ook nog eens zo'n 3 keer zoveel damage deed dan met mijn punisher.
Het enige minpunt vind ik dat de Caracal behoorlijk traag is vergeleken met de Punisher, maar dat is ook wel logisch gezien de grootte van het schip.

2 vragen.

Hebben meer mensen ervaring met de epic arc m.b.t. sommige missies daarvan qua moeilijkheidsgraad ( hoeveelheid damage )?

Daarnaast, is het verstandig om nu eerst rustig tot na de lvl 2 missions ondersteunende skills te gaan trainen ( verbetering shield, armor, structure, dps en navigation skills ) of kan ik beter direct doorgaan op een training plan voor de Drake?

Race: Caldari
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Disavowed.

netherlands.gif

PostPosted: 23.06.2009, 13:15 Reply with quoteBack to top

« Cyronus » wrote:
Daarnaast, is het verstandig om nu eerst rustig tot na de lvl 2 missions ondersteunende skills te gaan trainen ( verbetering shield, armor, structure, dps en navigation skills ) of kan ik beter direct doorgaan op een training plan voor de Drake?

De grote kracht van de drake is zijn ongelooflijke vermogen om (passief) te tanken, welke bijna vanzelfsprekend tijdens missies erg handig is.
Om dit voordeel te kunnen benutten zijn je shield skills wel belangrijk. Ik zeg altijd tegen mensen die een drake gaan trainen, zorg eerst dat al je shield skills (en dan vooral de compensation) op minimaal lvl 4 zijn.

Navigation en Missile skills kunnen prima getrained worden op het moment dat je al in je drake aan het rond vliegen bent.

Denk ook aan drones, hoe groter je missiles hoe minder damage ze gaan doen op frigates. Met de drake is het al merkbaar, dat vaak frigates sneller dood gaan met drones, als met je heavy missiles. Drones zijn geen must, maar ze kunnen je wel goed helpen.

En jij vind een caracal traag..? lol, een caracal is snel in mijn beleving Razz
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's website
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 23.06.2009, 13:25 Reply with quoteBack to top

Het is mijn eerste cruiser, dus zal wel even wennen zijn ^^
Scout Drone Operation = lvl 5
Drones = lvl 4, onderweg naar 5 ( over 4 dagen klaar )
Dan Gallente Drone Specialisation leren tot lvl 3 ( lvl 1 nodig ) om de Hobgoblin II te kunnen gebruiken waarvan er al 2 in mijn dronebay van de cruiser zitten.

Zoals ik begrijp van je ben ik wel redelijk bezig geweest dus ^^

Ik zal me dan eens concentreren op de shield skills. Een paar heb ik al lvl 4 en een paar lvl 3, dus even puzzelen wat ik daarmee ga doen en op welk moment.
Thnx ^^

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.