EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Een beginner met een paar vragen.

Post new topicReply to topic
Author Message
Julius Jul
‍

netherlands.gif

PostPosted: 29.04.2009, 18:48 Reply with quoteBack to top

je verwijt mij een houding waar je zelf schuldig aan bent - je beschuldigt mij van een bepaald gedrag terwijl jezelf eens in de spiegel moet gaan kijken aangaande je eigen gedrag - je wilt niets voorgekauwd krijgen maar je zoekt wel ondersteunende info van WAAR en HOE je iets moet doen en als je ze tenslotte krijgt middels linken en handige tips dan is het nog niet goed en wordt er weer op een bepaald gedrag gewezen - bla bla bla bla - telkens hetzelfde geleuter

lees nu eens je eerste reactie op mijn schrijven eens na. men gaat een antwoord dusdanig ontleden op wat er geschreven wordt en hoe het allemaal geschreven was en dat men daar niet blij mee is - en dan benoem je dit gedrag ook nog eens normaal - joh - zo gedragen kleine kleutertjes zich nu eenmaal - ze vragen een hele hoop aandacht -

ik ben nog gek dat ik op jouw armzaligheid inga - het kost me teveel tijd en daarom ga je bij mij volkomen in de NEGEER stand

- aju -

en nog steeds ondertekenend als zijnde

Julius

PS

Nobody_NL waar over ineens gesproken wordt en gesuggereerd wordt dat ik die persoon zou zijn heb ik een spreekwoord wat iheel doeltreffend n de bijbel staat "wie zonder zonden is werpe de eerste steen" - kijk dus eerst eens naar jezelf voordat men verdachtmakingen gaat propangeren dat iemand zich anders voordoet dan men daadwerkelijk is.

Nobody_NL ken ik niet - wie zou dat dan moeten zijn - kent men deze persoon van gezicht - kent men deze persoon wel persoonlijk - of - denkt men hem te kennen aan hetgeen wat deze persoon geschreven zou hebben - dan moet men eens in de spiegel gaan kijken en dat spiegelbeeld eens gaan vragen "waarom noem ik mij 'zwiebertje' op EVE terwijl ik totaal anders ben in werkelijkheid ? " - of is het zo dat men zich mooier wil verkopen dan men in werkelijkheid is.

Ga daar maar eens over denken - voordat men iets zegt over iemand anders - terwijl men zelf ook niet zo fris is.
OfflineView user's profileSend private message
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 29.04.2009, 19:40 Reply with quoteBack to top

De ontwetendheid spreekt uit jouw woorden.
Je kent mij niet en vergelijkt mij met een kleuter?
Afgedane zaak voor mij. Ik heb 2 kinderen en daarvan is er eentje 2 en de andere bijna 9 maanden.
Als we het over kleuters hebben en ik kijk naar mijn eigen kinderen, zie ik misschien qua uiterlijk een vergelijking, maar qua gedrag toch echt niet.

Gelukkig snap jij niet wat op zoek zijn naar voorbeelden met goede argumenten van het hoe, wat en waarom om inzicht te krijgen en duidelijkheid in het maken van een eigen keuze niet en kan ik jouw hautaine houding dus verwijten aan een gebrek aan realistische kijk op het leven en vooral een gebrek aan respect.
Als je 100% in orde was geweest, had ik het je misschien kwalijk genomen, maar bij deze, het zij je vergeven.

Voor de duidelijkheid daarop volgend. Ik ben een serieuze speler en wil graag een spel zover mogelijk uitpluizen om zo goed voor de dag te kunnen komen.
Iedereen is ooit "begonnen" en gelukkig zijn er mensen wie terug kunnen denken aan die tijd dat ook ZIJ ooit begonnen zijn, de één met nog meer vragen dan de ander.

Ga nu maar weer met je blokjes spelen. Misschien dat je daar je frustratie kwijt kan.
Er staat dat je in 1957 geboren bent. Ik trek dat behoorlijk in twijfel, gezien je iemand als een arrogante kwal van het forum aan het wegjagen bent, terwijl deze persoon er net vrijwel vers aanwezig is.
Doe je dat met iedereen hier wie een "beginnersvraag" in het daarvoor bestemde topic post?

Als ik je gepostte berichten er hier op na lees, lig je regelmatig hier met anderen in conflict.
Moet er dan bij jezelf niet eens een lampje gaan branden WIE er hier eigenlijk eens in de spiegel moet kijken?

Dan nog een leuke quote :
Quote:
Ga daar maar eens over denken - voordat men iets zegt over iemand anders - terwijl men zelf ook niet zo fris is.

Door het woordje ook bevestigd dat voor mij dat je dus toch wel een klein beetje zelfkennis lijkt te hebben. Gelukkig maar!

Last edited by Cyronus on 29.04.2009, 19:44; edited 1 time in total
HiddenView user's profileSend private messageMSN Messenger
Tara
‍

belgium.gif

PostPosted: 29.04.2009, 19:42 Reply with quoteBack to top

Lock please. Deze debielen-thread heeft genoeg spam geleverd.
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 29.04.2009, 19:46 Reply with quoteBack to top

« Tara » wrote:
Lock please. Deze debielen-thread heeft genoeg spam geleverd.

Bedankt. Nu voel ik me extra welkom.

Na deze opmerking blijf ik hier dan wel weg.
Het ga jullie goed. Ik dacht hier een volwassen en leuk, misschien zelfs gezellig forum gevonden te hebben.
Nederlands talig en over EvE Online.

Kennelijk zijn newbe's hier niet welkom? Of vat ik jouw reactie verkeerd op.
sandshark
Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: LFC

belgium.gif

PostPosted: 29.04.2009, 20:39 Reply with quoteBack to top

On topic zonder flames en gemuggenzift verder of lock...
edit: mensen hebben een recht om te weten dat ze niet te veel charisma moeten nemen wink

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 29.04.2009, 22:30 Reply with quoteBack to top

« sandshark » wrote:
On topic zonder flames en gemuggenzift verder of lock...

Tja, ik wilde me op een gegeven moment inhouden, maar als ik met een kleuter wordt vergeleken terwijl ik op een serieuze manier een vraag probeer te formuleren, kan het best eens mis gaan.
« sandshark » wrote:
edit: mensen hebben een recht om te weten dat ze niet te veel charisma moeten nemen wink

Leuke edit. Dat was dan ook de tip welke overeen kwam met EvEMon en hetgeen ik zelf al enigszins verwacht had, maar gezien ik ook maar een "beginner" ben toch even nodig had om definitief de knoop door te hakken wink
flashfreak
‍

Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 29.04.2009, 23:12 Reply with quoteBack to top

Julius: je spuuwt onzin, voor verschillende redenen (also: ik denk dat Cozie gelijk heeft, hallo Nobody_NL)
1) Er zijn geen T3 battleships. Enkel T3 Cruisers genaamd Strategic Cruisers
2) De toepassing van wapen systemen is ook fout: Shield Extenders op de Onyx zijn Large Shield Extenders, terwijl het toch een T2 cruiser is. Op de Raven kan je een Extra-Large Shield Booster fitten, noem maar op. Schepen fit je best naargelang de bonussen die het beestje geeft, verder doe je ermaa wat je wilt, de keuze is vrij.
3) missies zijn GEEN voorbereiding voor PvP, in de verste verte niet. Niets kan je voorbereiden op de verschillende aspecten die te pas komen bij pvp.
Als je weer is je mond niet kan houden, denk dan liever wat na voor je onzin begint te spuwen, die de beginners alleen maar verward maakt, hoe goed ze zich ook hebben geinformeerd.

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
CoZie
‍

belgium.gif

PostPosted: 30.04.2009, 13:42 Reply with quoteBack to top

shark : dit soort unmoderated topics komt je forum echt niet ten goede
Cyronus : nogmaals de aanbeveling er niet op in te gaan, laat je niet op je paard zetten!

groeten,
cu ingame
CoZie
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 30.04.2009, 14:27 Reply with quoteBack to top

Unmoderated, inderdaad.

Maar goed. Cash flow for Capsuleers helemaal klaar sinds vanmorgen.
Nu door met "Making Mountains of Molehills" en "Balancing the Books".
Dit levert weer wat extra geld en items/ships op.

Nu komt er nog 1 vraag boven na het doen van mijn missies tot zover.
Wat is verstandig om met de loot te doen?
De loot zelf verkopen of is het verstandiger om het te craften en de minerals bewaren of misschien zelfs verkopen?
Tresher
Admin
Admin<br>

Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 30.04.2009, 20:16 Reply with quoteBack to top

« CoZie » wrote:
shark : dit soort unmoderated topics komt je forum echt niet ten goede
Cyronus : nogmaals de aanbeveling er niet op in te gaan, laat je niet op je paard zetten!

groeten,
cu ingame
CoZie

Wel, dit is vooral een Eve-online forum. Eve is een harde wereld waar er ook dingen tegen je gezegd zullen worden die je niet altijd graag zal horen, maar waar je weinig aan kan doen. Dingen waarmee je moet leren omgaan. (Kan je zo doortrekken naar de echte wereld, maar zover zal ik nu niet gaan Razz )

Ik moet eerlijk zijn, heb het deze week verschrikkelijk druk gehad, en na dagen op een pc-scherm te staren heb ik niet onmiddelijk zin om deze wall of text te lezen. Laughing Maar ga ervan uit dat als er echts iets de spuigaten uitloopt we zullen optreden, met de harde hand! (Heb altijd al iemand willen bannen. Embarassed )
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
sandshark
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 01.05.2009, 00:48 Reply with quoteBack to top

« Cyronus » wrote:

Nu komt er nog 1 vraag boven na het doen van mijn missies tot zover.
Wat is verstandig om met de loot te doen?
De loot zelf verkopen of is het verstandiger om het te craften en de minerals bewaren of misschien zelfs verkopen?

Daar heb ik een tooltje voor geschreven:
http://market.eve-benelux.be (of de link bovenaan)
werkt in en out game.
Meer informatie over de tool kan je vinden in de IGB Market tool topic in het tools forum.

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 01.05.2009, 08:58 Reply with quoteBack to top

Het betreffende topic had ik al gezien, maar de link naar het tooltje doet het niet, evenals de link welke je hierboven geeft.

belgium.gif

PostPosted: 01.05.2009, 10:27 Reply with quoteBack to top

Hmm, vreemd, works for me.

Meestal kan je best beginnen met de 'gewone' T1 items te verkopen, en wat refining skills te trainen, waarna je ze kan refinen, en de minerals verkopen, wat voor T1 (unnamed) meestal wat meer opbrengt. T1 named en T2 hou je best voor verkoop of eigen gebruik

Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 01.05.2009, 10:44 Reply with quoteBack to top

En de shipwrecks zou ik ook kunnen salvagen. Ik begreep dit behoorlijk wat op moest brengen op de markt.
Hoewel ik dit nog niet heb geprobeerd om te doen trouwens.

Maar nee, de link doet het echt niet helaas.
In IE en FF geprobeerd. Overigens zit ik nu wel op werk, maar daar heb ik in principe gewoon overal toegang.

netherlands.gif

PostPosted: 04.05.2009, 08:44 Reply with quoteBack to top

Zijn hier trouwens mensen wie gebruik maken van www.ineve.net?
Is die site betrouwbaar?

netherlands.gif

PostPosted: 04.05.2009, 13:30 Reply with quoteBack to top

iedereen kan refinen in de stations die daarvoor geschikt zijn

aan de hand van standings welke je met alle soorten missies kan opbouwen houdt men maximaal 5% en minimaal 0% in van hetgeen wat men recycled of refined, daarnaast door de industrie skills "refining - refining effency - metalurgie - Scrapmetal processing (voor die laatste heb je de voorgaande 3 lvl 5 nodig) kan je uiteindelijk perfect refinen & recyclen. In 0.0 zijn er andere factoren in het spel die van station tot station anders zijn ter plekke.

alleen is nu de vraag wat je wilt gaan doen binnen EVE met een bepaald character, zoals:

- industrieel - bekwaamd zich in het minen refinen bouwen recyclen
- scientist - bekwaamd zich in het ontwikkelen van BPO / BPC
- vechter - bekwaamd zich in warships & wapens
- trader - bekwaamd zich in transport & handel

elk van dezen hebben een ander set learning skills nodig - zie hiervoor ook EVEmon welke invloeden makkelijk zichtbaar maakt. Middels de éénmalige per jaar "optimize attributes" kan je dan die attributes die je toch weinig gebruikt juist inzetten voor datgene wat je het meest toepast die positiever van invloed zijn op de leersnelheid der skills.

kortom, wat wil je gaan doen, er zijn wel overlappende skills, zo kan iedereen in het klein minen, vechten, traden, bouwen, scientist zijn - maar WAAR wil men zijn lol in beleven, wat mee verdienen, om EVE voor de komende jaren mee te kunnen amuseren.

je kan natuurlijk ook alles trainen maar dan moet men prioriteiten stellen van wat voorrang heeft - of meerdere characters nemen en apart trainen maar dan is het nog altijd zo dat men met 1 account wel 3 characters kan vormen maar men er eentje per keer kan trainen - voordeel is wel dat men op 3 verschillende plaatsen kan zijn met 3 characters en zo is een 2e account met een ander character een handiger oplossing, maar ook hier weer de kostprijs want het is nog altijd €15 per maand per account (met elk 3 characters) en hierin weer de vraag "wat wil je nu echt bereiken binnen EVE" ?
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 04.05.2009, 14:09 Reply with quoteBack to top

Wat ik precies wil bereiken is niet bekend, oftewel, ik heb nog geen flauw idee.
Ik ben rustig op mijn gemak wat dingen in orde aan het krijgen qua skill training en volg netjes mijn careers waarvan ik inmiddels 2 van de 3 heb afgerond.

Voorlopig begreep ik dat ik de andere career missions ook kan doen, dus van de andere races.
Gezien dat een leuke start qua ISK gaat geven, denk ik erover om die ook nog te doen.
Mijn punisher is inmiddels goed equipped om de komende tijd mee door te komen waar ik dan dus ook de laatste paar dagen mijn skill training op heb afgestemd. ( lvl 3/4 van het benodigde )
Ook hou ik mijn certificates goed in de gaten om te kijken wat verder nog voor skills nodig zijn om de equip optimaal te kunnen gebruiken.

Gezien ik in de ICT werk heb ik halve dagen de tijd om hier en daar op internet rond te kijken en research te doen en dan komen er wel eens wat vragen boven drijven, zoals de vraag welke ik stelde.

Het schijnt dat je een shipwreck ook moet kunnen salvagen.
Mijn opmerking ging dan ook niet over refining, want daar was ik reeds van op de hoogte. Dit leer je in feite vrij snel in de tutorial, maar had ik reeds op internet al gelezen.

In de tijd dat ik me voorlopig bezig hou met het doen van missies ga ik er over nadenken welke richting ik precies op wil.
Ik vind dit een erg lastige keuze. Waarom? Ik vind elk aspect van het spel iets aantrekkelijk hebben.

Toch moet ik zeggen dat de kant van transport me erg aanstaat.
Nu ben ik werkzaam ( IRL ) in de ICT, maar een aantal jaren terug heb ik rondgereden als koerier. Enige affiniteit met die richting binnen EvE is dus reeds aanwezig.

Maar nogmaals, ik kan nog geen zekerheden geven. Het kan best wezen dat een ander aspect me na verloop van tijd toch meer gaat boeien.
Het is nu ook vrij pril om daar al een keuze in te gaan maken. Evenals het joinen van een corporation wacht ik nog mee totdat ik wat verder ingame ben.
Als ik ergens voor ga, wil ik er namelijk wel 100% achter staan.

Voor EvE ga ik zo ie zo voor de 100% wink
Wel op casual speelstijl, want ik heb immers ook een gezin te runnen.
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 07.05.2009, 09:32 Reply with quoteBack to top

Maar dan nog zit ik met de brandende vraag of www.ineve.net betrouwbaar is om je gegevens naar te exporteren wink

Op het eerste zicht vermoed ik het wel, gezien het een veel gebruikte site is, maar ik heb toch altijd graag iets extra zekerheid voordat ik een dergelijke site benader.

belgium.gif

PostPosted: 07.05.2009, 12:06 Reply with quoteBack to top

Yup, site is betrouwbaar: Hij vraagt slechts je Limited API key, veel info zijn ze daar niet mee, buiten dan dat ze dan mooi je skills kunnen blijven updaten, zonder dat je constant een nieuwe XML moet uploaden. Het is een showroom eh Very Happy

Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 07.05.2009, 13:05 Reply with quoteBack to top

Nou ja, ik ben dus druk aan het recruiten met die 3 email invites welke je als subscriber kan versturen.
Wie weet, levert het mij nog eens een gratis maand op en dit doe ik vooral onder bekenden.
Altijd leuk als je een dergelijke site als ineve.net kunt gebruiken om elkaar een klein beetje in het oog te kunnen houden wink

netherlands.gif

PostPosted: 09.05.2009, 09:22 Reply with quoteBack to top

Hilarisch.
De eerste keer dat ik experimenteer met mijn Bantam qua minen en Jettison, wordt mijn jetcan op het moment dat hij voor een kleine 5k m3 vol zit onder mijn neus leeg geroofd als ik heel even de andere kant op kijk Razz

Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 09.05.2009, 12:28 Reply with quoteBack to top

« Cyronus » wrote:
Hilarisch.
De eerste keer dat ik experimenteer met mijn Bantam qua minen en Jettison, wordt mijn jetcan op het moment dat hij voor een kleine 5k m3 vol zit onder mijn neus leeg geroofd als ik heel even de andere kant op kijk Razz

Daar verschiet ik niet van hoor, je moet altijd met een hauler erbij minen,
anders is de kans op ore thiefs wel groot in empire.

PHP
Julius Jul
‍

netherlands.gif

PostPosted: 09.05.2009, 12:33 Reply with quoteBack to top

« Cyronus » wrote:
Hilarisch.

wat je ook kan doen is als je missies doet en als je aldaar redelijk gevulde belts ziet dat je die dan gaat minen, zo kan je zelden tot nooit bestolen worden door orethiefs - wel de can-leeftijd in de gaten houden want na 2 uur zegt het alsnog POEFFFfffff
Tara
‍

belgium.gif

PostPosted: 09.05.2009, 14:03 Reply with quoteBack to top

Gewoon minen in een normaal ship met tackle gear en wa damage. Van zodra ze stelen flaggen ze hunzelf en krijgt ge 15min om ze legaal af te schieten. Allee, denk ik toch, empire shit is nie zo mijn field of expertise. wink
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 09.05.2009, 16:01 Reply with quoteBack to top

Ik gebruik op dit moment de Bantam, omdat deze een bonus heeft op mining.
Vervolgens alles in de JetCan en wanneer deze vol is warp ik naar mijn station, pak ik mijn Sigil ( op dit moment bijna 8k m3 ) en haal ik alles op met een paar ritten.
Minen met een Sigil gaat niet opschieten, gezien deze maar 1 turret slot heeft.
De Bantam heeft een bonus op mining en 2 turret slots.

Mijn Punisher kan ik niet juist inrichten, want dan kom ik CPU te kort ( dual pulse laser en 2 miner I's is teveel ) anders had ik die wel genomen.

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.