EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Een beginner met een paar vragen.

Post new topicReply to topic
Author Message
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 27.04.2009, 13:27 Reply with quoteBack to top

EvE Benelux,

Ook ik ben nieuw hier en in de wereld van EvE Online.
Het spel sluit zeker wel aan bij de verwachtingen welke ik van een spel heb. Overigens duizelt het mij nog aan de vele opties en zit ik logischerwijs met wat dilemma's welke ik probeer op te lossen door hier en daar wat research te doen.

Sommigen beweren dat je als beginner het beste een Caldari --> Achura --> Inventor aan kunt maken, maar dit is in principe gebaseerd op de oude manier van het verdelen van attribute points en heeft volgens mij geen invloed meer op je verloop van het spel, klopt dat?

Ik heb dus op dit moment gekozen voor een Ammar karakter.
Kan ik hiermee bijvoorbeeld ook gewoon een Drake vliegen? ( van oorsprong Caldari ) Volgens mij zijn de Caldari skills namelijk gewoon te leren?

Qua skills plan ik mijn skills via EvEMon. Ik besluit welk schip ik wil en laat zo EvEMon bepalen welke skills ik dan eerst en in welke volgorde ik ga trainen.
Maar dan rest mij nog de vraag of de Drake wel een goede battlecruiser is om me voorlopig goed mee te redden en de meest belangrijke vraag, hoe kan ik het schip het beste equippen?
Mijn doel is absoluut niet om te minen, maar ik denk er meer aan om voorlopig juist zoveel mogelijk missies te doen.

Als er mensen zijn wie wat aan te merken hebben op bovenstaande of aanvullende tips hebben, hoor ik dit graag.
Gezien het skill trainen nogal complex ligt binnen EvE, wil ik graag de "juiste" keuze maken.

Greetz
HiddenView user's profileSend private messageMSN Messenger
Doornroosje
‍

Race: Gallente
Corporation: Talocan Vanguard [TALVA]
Alliance: Talocan United

belgium.gif

PostPosted: 27.04.2009, 14:45 Reply with quoteBack to top

Welkom in de complexe eve-wereld.

Het is best mogelijk om met een amarr char caldari te gaan trainen, je hebt er zelfs totaal geen nadeel van. Mijn main char is bijvoorbeeld van geboorte gallente, maar kan evengoed amarr en caldari schepen vliegen, en dit even goed als een amarr char.

Research doen heeft meer te maken met de juiste agents te zoeken, er missions voor te done en de juiste skills te trainen, dan van welke bloodline je bent. Zeker met neural revamp heeft Achura van zijn waarde een beetje verloren tov andere bloodlines.

Een drake is een veel gebruikte battlecruiser. Stevige tank, ideaal om missions te gaan doen en het wordt tegenwoordig ook gebruikt in exploration wormholes. Zeker geen slechte keuze om hiervan te vertrekken als basis om isk aan te maken en fun te beleven.

Voor een drake is een passive shieldtank het best. Fittings zijn er voldoende te vinden door wat googlen. Indien je na veel tijd toch wat sterkers wil om missions te doen, kan je voor de nighthawk gaan. Dit commandship is eigenlijk een ver-edelde vorm van de drake, maar om echt dit optimaal te gebruiken zijn verschillende lvl5 skills nodig, alsook een faction fitting...

Vooral zou ik in het begin toeleggen op de learning skills. Probeer de advanced skills op lvl4 te krijgen, zodat je vanaf dat moment elke nieuwe skill een stuk sneller kan aanleren. Als je dan erna de basic skills hebt om een drake te vliegen, werk dan vooral in de support skills verder (betere tank, betere damage). erna kan je echt alle kanten uit en is het relatief gemakkelijk om isk te verdienen met lvl4 missions.
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 27.04.2009, 15:40 Reply with quoteBack to top

Ok, top. Dan weet ik dus in elk geval welke skills ik moet trainen om mijn Drake te kunnen vliegen. Tenminste, dat denk ik ^^
Ik heb al een list gemaakt in EvEMon van alle skills benodigd voor de Drake zoals ik al zei, maar als ik bij learning skills kijk zijn dat er ook best wel wat.
Welke learning skills heb ik allemaal nodig, gezien ik daar verschillende soort van tegenkom?

Volgens mij is dat het wel zo'n beetje wink
Moet alleen mijn attributes nog even bekijken. Als ik me voornamelijk op missies met hier en daar tussendoor minen wil richten, is daar dan een standaard goede setup voor?
sandshark
Admin
Admin<br>

Corporation: LFC

belgium.gif

PostPosted: 27.04.2009, 17:57 Reply with quoteBack to top

Niet te veel (lees:geen) charisma is altijd een goed begin, dat heb je normaal niet snel nodig en dan kan je de overige attribute points in de andere attributes steken wat wel nuttiger is.

En dan nog, na een jaar kan je je attributes toch gratis herschikken wink

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
Julius Jul
‍

netherlands.gif

PostPosted: 27.04.2009, 20:51 Reply with quoteBack to top

het lijkt net alsof men "gewoon gaat beginnen", leest men geen 'handleidingen" meer door ?
Dat is aangaande EVE toch echt beslist aan te raden, immers als je een auto huurt zonder na te vragen waar deze op rijdt zal je op het verkeerde moment de verkeerde brandstof tanken om even later geheel stil te staan met alle onkosten van dien.

Inmiddels is ALLES aangaande "Character creation" per 10 april 2009 met/door de nieuwe update "Apocrypha" veranderd, dwz er bestaan vanaf die datum geen verschillen meer tussen alle rassen in, iedereen krijgt hetzelfde: "Charisma 7 en de rest staat op 8" en iedereen krijgt zodoende ongeveer 56.500 skillpoints.
zie ook http://wiki.eveonline.com/wiki/Character_Creation voor alle info hierover,
zie ook de CCP disclaimer http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=618

Dit alles wordt door CCP beschouwd als "de grote zandbox" - er zijn onderling geen verschillen meer dan alleen het ras zelf aangaande de schepen die men wil gebruiken met hun bijbehorende wapens, zoals de Amarr-fregat qua laser, Minmattar-fregat met Projectiles, enz.

De eerste tijd en wel tot 1.6 Mil points wordt de leertijd gehalveerd voor alle skills die men trainen zal.
Wel krijgt men een cadeautje, dwz dat men tot 3 keer toe de "Atrributes" kan veranderen, dwz pas bij de 3e verandering gaat de termijn van 12 maanden in - wees er dan ook zuinig op deze te gebruiken want "op is echt op".

Opmerking - er zit wel een addertje onder het gras is inmiddels gebleken en CCP heeft daar nog geen oplossing voor gevonden tot nu aangaande de skill-queue, dwz als men bv van een skill heeft die 5 dagen duurt met een waarde van bv 500.000 skillpoints en men start met bv 1.200.000 dan wordt deze niet geskilled tot 1.6 mil met 50% leertijd maar als zijnde 100% (volle pond zogezegd) - dit is dus een bekende bug - het is momenteel zeer verstandig het 1.6 mil punt zo klein mogelijk te overschrijden middels een korte skill.

Een handige tip alleen al speciaal voor diegenen die een ALT willen trainen, gebruik dit bv om langdurige skills in één keer te trainen en vergeet alle korter dan enkele uren, je kan nu bv in één keer "een miner als de retreiver trainen en bv de Iteron lvl 5" om een goede uitgangspositie te verkrijgen als miner met een top-hauler (tip: zet Astrocheology tbv lvl 4 als laatste dan neer ivm de queue-bug) - of - naar eigen keuze totaal iets anders natuurlijk, middels EVEmon skill planner is dit heel makkelijk uit te zoeken >> http://evemon.battleclinic.com/

Julius
OfflineView user's profileSend private message
Julius Jul
‍

netherlands.gif

PostPosted: 27.04.2009, 21:39 Reply with quoteBack to top

« sandshark » wrote:
Niet te veel (lees:geen) charisma is altijd een goed begin, dat heb je normaal niet snel nodig en dan kan je de overige attribute points in de andere attributes steken wat wel nuttiger is.

En dan nog, na een jaar kan je je attributes toch gratis herschikken wink

Social - "first Charisma, second Intell"
Trade - "meestal first Willpower, second Charisma - of andersom"
Leadership - "meestal first Willpower, second Charisma - of andersom"
Corp management - "first Memory, second Charisma"

het is dan ook goed te beseffen waarvoor men wil skillen, zie verder mijn posting.

Julius
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 27.04.2009, 21:41 Reply with quoteBack to top

« Julius Jul » wrote:
het lijkt net alsof men "gewoon gaat beginnen", leest men geen 'handleidingen" meer door ?
Dat is aangaande EVE toch echt beslist aan te raden, immers als je een auto huurt zonder na te vragen waar deze op rijdt zal je op het verkeerde moment de verkeerde brandstof tanken om even later geheel stil te staan met alle onkosten van dien.

Ik stelde mijn vraag dan ook naar aanleiding van de kleine onwetendheden welke, na 1 week ongeveer 4 uur per dag op internet guides, tips en de officiele handleiding op de officiele website gelezen te hebben, overbleef.
Bedankt dus voor je begrip, maar ik ben dus niet "gewoon maar begonnen".

« Julius Jul » wrote:
Inmiddels is ALLES aangaande "Character creation" per 10 april 2009 met/door de nieuwe update "Apocrypha" veranderd, dwz er bestaan vanaf die datum geen verschillen meer tussen alle rassen in, iedereen krijgt hetzelfde: "Charisma 7 en de rest staat op 8" en iedereen krijgt zodoende ongeveer 56.500 skillpoints.

Erg bedankt voor je uitleg en volgens mij kreeg je de indruk dat ik hier niet van op de hoogte was, terwijl ik juist vanuit DAT stukje vroeg of het verdere verloop van het spel dan eventueel nog wel van ras afhankelijk kon zijn.
Hetgeen hierboven staat had ik overigens al in de lijst met verschillende patchnotes terug gevonden en was ik reeds van op de hoogte nog voordat ik mijn karakter aan heb gemaakt.

« Julius Jul » wrote:
Wel krijgt men een cadeautje, dwz dat men tot 3 keer toe de "Atrributes" kan veranderen, dwz pas bij de 3e verandering gaat de termijn van 12 maanden in - wees er dan ook zuinig op deze te gebruiken want "op is echt op".

Dit wist ik ook, vandaar dat ik erg benieuwd was of er een standaar "goede" setup zou zijn voor de manier hoe ik mezelf bezig hou met EvE. Ik vind het immers zonde om mijn attributes te "verspillen" en laat me liever goed voorlichten als ik na lang lezen op internet nog steeds niet precies weet welke nu het beste bij mij past.
Daar zijn forums toch voor? Om je ervaring te delen?

Overigens staat er vanaf dag 1 bij mij dat ik maar 2 keer kan veranderen als het om attribute points gaat.

Julius, ik vind het erg jammer dat er op deze manier op mijn vragen wordt ingegaan, terwijl ik toch echt mijn best heb gedaan eerst "ZELF" zoveel mogelijk informatie in te winnen via het internet.
Ik krijg de indruk dat je jezelf de houding aanmeet van "shit zeg, alweer zo'n noob".

In mijn openingspost kun je zien dat ik aangeef met wat dilemma's te zitten en deze probeer op te lossen door hier en daar wat research te doen, waarmee ik bedoel dat ik mezelf als een idioot aan het googlen zet om alvorens ik mezelf op een forum loslaat met wat overgebleven vragen zoveel mogelijk informatie toe te dienen.
Juist omdat ik niet de meest idiote beginnersvragen wil gaan stellen, zoals bijvoorbeeld "waar vind ik agents?" of "hoe start ik een tutorial?" of "hoe sluit ik een insurance af?"

Voor de overigen wie hier mijn post serieus genomen hebben.... Bedankt!

Edit:
Het kan overigens ook zijn dat ik jouw post totaal verkeerd opvat. Misschien is dit gewoon jouw manier van reageren, alleen komt het nogal denigrerend over.
Julius Jul
‍

netherlands.gif

PostPosted: 27.04.2009, 21:56 Reply with quoteBack to top

« Cyronus » wrote:
EvE Benelux,
Sommigen beweren dat je als beginner het beste een Caldari --> Achura --> Inventor aan kunt maken, maar dit is in principe gebaseerd op de oude manier van het verdelen van attribute points en heeft volgens mij geen invloed meer op je verloop van het spel, klopt dat?

Kan ik hiermee bijvoorbeeld ook gewoon een Drake vliegen? ( van oorsprong Caldari ) Volgens mij zijn de Caldari skills namelijk gewoon te leren?

hiermee geef je al de indruk niet op de hoogte te zijn van de veranderingen middels Apocrypha zijn ingegaan, waarschijnlijk heb je (even) voor deze datum een character aangemaakt en leef je daardoor met de voordelen/beperkingen die deze keuze je opgeleverd heeft.

Over deze (oude) situatie als uitgangspositie kan men zeer lang gaan discussieren doch heeft geen doel meer OMDAT men men de keuze heeft gekregen de attributes één keer per jaar te kunnen wijzigen - dan is bv EVEmon een handige van te voren uit te zoeken welke keuze de beste is want eenmaal die ene verspilt moet men 1 jaar wachten.

Veel EVE-guides & discussies aangaande character-keuzen zijn dan ook per 10 april 2009 totaal waardeloos geworden omdat deze keuze niet meer bestaat als men een character aanmaakt.

Misschien is het verstandiger met de huidige te stoppen en geheel opnieuw te beginnen met alle vrijheid zoals men dit zelf wilt inrichten ipv in een niet passend harnas in het verleden geperst te zijn terwijl men dit toen juist niet wilde, door een nieuw character duurt het geen 70 dagen maar door een bonus tot 1.6 Mil skillpoints maar 50% leertijd van 35 dagen, tenzij men de basis learning-skills lvl 3 traind & implants beta gebruikt kan men dit verkorten tot zo'n 25 á 24 dagen.

binnen EVE is ALLES te skillen, doch als men een slechte basis heeft aangaande attributes welke totaal verkeerd gekozen zijn is er de mogelijkheid gegeven om deze te kunnen veranderen, dit eens per jaar.
En je hebt idd gelijk aangaande keuze mogelijkheden van maximaal 2 keer.

Julius

Last edited by Julius Jul on 27.04.2009, 22:15; edited 1 time in total
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 27.04.2009, 22:10 Reply with quoteBack to top

Julius,

Dan lees je mijn vraagstelling toch echt niet goed. In elk geval niet zoals ik hem bedoel.
Ik zal het nogmaals quotes en wat dingen dikgedrukt zetten, zodat deze benadrukt zijn en je misschien de logica van de voor jou onlogische vraag snapt.

« Cyronus » wrote:
EvE Benelux,

Hieruit kun je het volgende opmaken. Zo bedoelde ik het in elk geval.
Eerste dikgedrukte : Ik heb research gedaan en het internet afgezocht.
Tweede dikgedrukte : Ik ben op de hoogte van de verandering en weet wat deze inhoud, alleen vroeg ik me af of het voor het "verdere verloop" toch nog enig effect heeft.

« Cyronus » wrote:

Dit heb ik op kunnen maken uit de research, maar gezien ik zeker wil weten of ik geen verkeerde keuze gemaakt heb, durf ik de stap te zetten om de vraag op een forum ( welke daarvoor volgens mij bedoeld is ) te plaatsten.

Te stoppen en opnieuw te beginnen? Nergens uit mijn vraagstelling is namelijk op te maken dat ik mijn char aangemaakt heb nog vóór de attribute verandering. Juist niet.
Ik heb hem zelfs pas afgelopen weekend aangemaakt.

Overigens snap ik je manier van antwoorden wel. Ik run zelf een forum over World of Warcraft, reeds gedurende lange tijd.
Ook daar worden we soms doodgegooid met vragen welke gewoon werkelijk te dom voor woorden zijn. Ook daarop wordt wel eens denigrerend gereageerd.
Soms lijkt een vraag ook gesteld te zijn door iemand wie totaal geen research heeft gedaan, maar dat komt voornamelijk vanwege dat je op een gegeven moment al van te voren het idee hebt dat niemand meer de handleiding leest.

Buiten dat om heb ik respect voor je formulering van je berichten, want je komt nergens "echt" beledigend over en neemt alsnog de tijd om je berichten te typen en op een nette manier over te laten komen.
Dat getuigd, ondanks het feit dat mijn berichten niet helemaal slim op jou overkomen, van geduld wink
Bedankt daarvoor en voor het feit dat ik het afgelopen half uur wat te doen heb gehad ^^

Voor nu even serieuzer. Ik ben een persoon wie graag op de hoogte is van het reilen en zeilen m.b.t. het spel, voordat ik het uberhaupt op zal starten.
Nu vind ik eigenlijk bovenstaande discussie echt zonde gezien ik toch echt alleen de vragen heb gesteld welke "overgebleven zijn" en uit alle lappen tekst welke ik de afgelopen tijd heb genuttigd toch nog niet helemaal duidelijk waren.
Maar goed, een leuke discussie ga ik nooit uit de weg.

Ik vind EvE Online op het eerste stukje ervaring met het spel en de informatie welke ik erover heb gelezen echt een interessant spel en wil dus graag de juiste keuzes maken.
Vandaar die paar, voor de ervaren speler, simpele vragen.

netherlands.gif

PostPosted: 27.04.2009, 22:28 Reply with quoteBack to top

volgens mij begrijp je me niet

ALLES is binnen EVE te skillen en zodoende is dan ook alles te gebruiken -

Aangaande een nieuw character krijgt iedereen dezelfde ATTRibutes "Charisma 7 en de rest staat op 8" en een basisset aan skills, dit per 10 april 2009 bij de invoering van Apocrypha ingegaan zijn - echter - CCP heeft middels Apocrypha ook de mogelijkheid gegeven om EVE'ers hun bestaande characters de mogelijkheid gegeven om hun ATTRibutes die men verkeerd heeft staan deze aan te passen aan een gunstiger situatie.

Juist daardoor en dit gegeven alleen al zijn alle discussies aangaande "characters vorming en dat uitgaande van voor 10 april 2009" ronduit waardeloos geworden omdat deze situatie niet meer zal kunnen ontstaan doordat iedereen ongeacht welk ras dan ook in basis even sterk begint met enkel en alleen de basis als men een character aanmaakt per 10 april 2009.

Dat er op het ganse internet aangaande de situatie van voor 10 april 2009 nog steeds aanwezig is zeg ik maar één ding "dit zijn juist de nadelen van internet nu juist, alle rotzooi van 10 jaar terug is nog steeds terug te vinden terwijl de actuele juist door deze verouderde rotzooi overschaduwd wordt, want immers posts met de meeste hits staan bovenaan en de minste benedenaan, aangezien oude rotzooi de meeste hits hebben tref je deze dan ook bovenaan middel "bv Google zoeken" - daar kan ik niks aan doen - zo zijn de feiten nu eenmaal aangaande verouderde rotzooi op het huidige internet - dit kan men alleen doorbreken door nieuwe info zogezegd dusdanig te promoten dat deze bovenaan komt te staan in zoeklijsten zoals via Google.

Wel zullen er nu nieuwe discussies gaan ontstaan in de trant van "wat is nu DE BESTE ATTRibute instelling - ook dat is koffiedik kijken naar mijn mening, immers als iedereen in een zandbak een kasteeltje van zand gaat maken is geen enkel kasteeltje 100.000000000000000000 procent gelijk aan elkander, juist daarom heet het ook zandbak - men kan alles zelf in elkander knutselen zoals men het zelf wilt creeëren.

Julius
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 27.04.2009, 22:39 Reply with quoteBack to top

Hilarisch.
Ik geef toch ook aan dat ik naar "bevestiging" zoek en daarom mijn vraag stel? Daarmee geef ik toch ook duidelijk aan dat ik absoluut wel weet wat de nieuwe verandering inhoud? Ik kon tot nu toe alleen nog niet vinden of het later, dus verderop ( in het verdere verloop ) niet toch ergens belangrijk voor zou zijn. Dat was de reden van mijn eerste vraag en daarom stelde ik hem. Gelukkig was deze vraag al beantwoord. Of heb je nog steeds de indruk dat ik het niet snap?
Mag vragen om bevestiging dan hier niet als je gewoon net dat beetje extra zekerheid wil hebben vanuit de realiteit, dus van ervaren spelers?

Als wat zie je mij? Een klein kind dat een "spelletje" gaat spelen en kortzichtig met google om gaat?
Ik geloof dat ik inmiddels in mijn zoektoch ( welke doorgaat ondanks ik al een karakter gestart ben ) op pagina 14 zit van verschillende zoekopdrachten.
Ik weet hoe google werkt, maar bedankt maar weer voor de uitleg.

Volgens mij begrijp jij dus juist mij niet en stoor je jezelf nogal aan mijn onkundigheid, omdat je net nogmaals probeert uit te leggen wat je al hebt uitgelegd, maar ook wat ik inmiddels ergens ver bovenaan de pagina al duidelijk heb gekregen.

netherlands.gif

PostPosted: 27.04.2009, 23:00 Reply with quoteBack to top

wat ik denk is dat jij totaal niet weet wat een zandbak is zoals beschreven door CCP

per 10 april 2009 is middels Apocrypha deze zandbak in werking getreden - iedereen heeft basis-skills gekregen en standaard ATTRibutes 7-8-8-8-8 en elk nieuw character heeft dan ook dezelfde uitgangspositie gekregen - iedereen heeft de mogelijkheid gekregen om zijn ATTIbutes aan te kunnen passen aan de huidige situatie ontstaan per 10 april 2009

zo is de circel rond - per 10 april 2009 is alles totaal veranderd - alles van voor 10 april 2009 is komen te vervallen - men heeft nu een eigen zandbak ter beschikking gekregen als deze een nieuw character aanmaakt en huidge bestaande zandbakspelers hebben ook zelf de keuze gekregen om hun bestaande zandkasteeltjes aan te passen (1 keer per jaar, en nieuwe 2 keer in dat ene jaar en daarna elk jaar 1 keer)

Echter - alles was al te skillen en zo ook te gebruiken en zo ook ATTRibutes aan te passen middels skill implants van slot 1 t/ 5 - daar is nu een extra optie bijgekomen per 10 april 2009 met Apocrypha dit 1* per jaar aan te kunnen passen.

Alle huidige spelers van EVE zijn door CCP ook in die zandbak neergezet en ze kunnen het voor de rest, net als voorheen, allemaal zelf uitzoeken van hoe ze met dit zand om willen gaan - natuurlijk zijn er hulpmiddelen echter de basis is en blijft zand waar men mee 'speelt' want daarom heet het nu juist ook een zandbak, een bak met heleboel zand en zand alleen - er zijn hulpmiddelen die men kan gebruiken maar de basis waar men alleen kan bouwen is - juist - raad je het al - het is alleen zand en nog eens zand.

Kortom, welkom in de zandbak Apocrypha geheten - je mag met dit zand bouwen wat je wil, hoe je dit ook wil, in je eentje of met vele anderen, maar men begint met zand en eindigd met zand - zand blijft zand - je kan er geen stenen van bakken want in de zandbak is er er alleen maar water aanwezig om het wat te verstevigen maar andere elementen zijn er niet - men kan er vele zandkasteeltjes mee maken, je kan bekogeld worden met zand die jouw zandkasteeltje zal afbreken - maar uiteindelijk is het alleen maar zand wat over zal blijven.

Welkom binnen EVE - de zandbak was er al alleen vond CCP dat het veel simpeler moest en wel terug naar de basis en dat was zand - en van die zandbak totaal iets anders maken zijn ronduit hersenspinsels want er is alleen en enkel zand en een beetje vocht ter versteviging, maar door elementen zoals wind & water (lees regen & wind) zal alles weer terugkeren in het basiselement en dat heet >>>> ZAND <<<< in een hele grote BAK - geheten ZANDBAK Apocrypha.

ieder kind weet wat je kan met zand - zie de bouwwerken op het strand maar eens - of de sculpturen die door die enkele volwassenen zijn gecreëerd - maar in basis kan iedereen met zand omgaan en er van maken wat deze zelf wil. Leef je dan ook lekker uit, in je eentje of met velen, maar besef dat alles uit zand bestaat - als de bouwwerken ineen storten door jezelf of door anderen veroorzaakt dan blijft er alleen één ding over en dat is zand welke zich in een bak bevindt - een zandbak - en CCP heeft daar de naam Apocrypha aan gehangen - hoe het verder gaat met die zandbak Apocrypha zal de tijd leren.

ieder kind is met een emmertje en een schepje begonnen - dat als denigrerend beschouwen zegt meer over de persoon die dit opmerkt dan over diegene die hier probeerd uit te leggen wat een bak met zand inhoudt - een zandbak.

Ik kan er nog zo lang over 'ouwehoeren' maar zand is nu eenmaal zand en je kan er niks anders van maken dan datgene wat men in zijn eigen fantasiewereld wil scheppen, alleen of met anderen, spelen we met zijn allen in de EVEbak waarin per 10 april 2009 alleen maar zand zit.

Julius

Last edited by Julius Jul on 27.04.2009, 23:46; edited 2 times in total
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 27.04.2009, 23:39 Reply with quoteBack to top

Knap van je hoor. Om er weer een denigrerende post overheen te gooien.
Wat denk je nu zelf? Misschien moet je mensen eens op gelijke waarde leren schatten in plaats van anderen na 1 vraag al gelijk als minderwaardig te zien!

Zoals je snapt speel ik een spel op een serieuze manier. Ik ga niet over 1 dag ijs en zal zeker niet zomaar aannemen van hetgeen anderen zeggen.
Toch was ik gewoon eens benieuwd hoe bijvoorbeeld ervaren spelers hun attributes hadden ingedeeld.
En nee, NIET om deze zelf klakkeloos over te nemen!

Oh ja, ik begrijp als geen ander wat jij met een zandbak bedoeld.
Je kunt overigens ook eens de moeite nemen eens serieus op mijn vraag wat eventueel qua attributes voorbeelden zijn antwoord te geven in plaats van het continu en meerdere malen hetzelfde te zeggen en uiteindelijk de hele discussie een totaal andere richting in te sturen.
Voor de duidelijkheid, ik ben niet blind. Ik weet hoe je met de muis kunt scrollen en het wordt nogal irritant om voor de eerste dag op een forum door een notabene volwassen vent met een nogal hautaine houding op deze manier beantwoord te worden.
Ik lees nu immers verschillende dingen vanuit jouw kant, meerdere keren terug en erg vriendelijk komt de houding welke je hier de trotse bezitter van bent niet over.

Hoe dan ook wil ik mezelf nog nader toelichten, ondanks het feit dat ik begrijp dat dit spel een zandbak is.
Ik speel immers world of warcraft waarin ook talent points ingedeeld kunnen worden en ook dat is een zandbak. Er is geen beste manier, gezien het ook aan moet sluiten bij ieder zijn speelstijl.
Ondanks dit zijn er wel richtlijnen, zoals dingen waar je rekening mee kunt houden of uitleg over de voor- of nadelen van een bepaalde skill of talent.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat deze er met EvE Online ook wel zijn ondanks, ja ik herhaal het speciaal voor jou nogmaals, het een zandbak is.
Zo begrijp ik van hetgeen ik gelezen heb dat Perception en Willpower vrij belangrijk zijn voor de doeleinden welke ik op dit moment heb in het spel.
Maar hoeveel moet ik ergens in zetten. Zoals ik al zei niet om klakkeloos over te nemen, maar gewoon eens voorbeelden met daarbij een motivatie om te kunnen vergelijken en zo inzicht te krijgen in hetgeen voor mijzelf goed zou aansluiten bij mijn speelstijl.
Dus ik zoek wat voorbeelden met argumenten om mijn eigen zandkasteeltje te kunnen bouwen ( even in jouw taal dan maar ^^ )

Misschien ben ik dan nu duidelijker geweest?
Julius Jul
‍

netherlands.gif

PostPosted: 27.04.2009, 23:53 Reply with quoteBack to top

ga naar http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1002018&page=1 en aldaar de eerste in de blog geheel bovenaan de link volgend - dit is http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=618 en dan geheel onderaan - maar beter is dit stuk TOTAAL te lezen want wat daar staat geschreven is een beschrijving van wat er per 10 april 2009 middels de update Apocrypha geheten totaal veranderd:

ik quote:

Careers - the sandbox way!

As I mentioned before, in the existing system players chose a career before even the first 10 minutes of play and, as with many games, it is an important choice. But with EVE, as you know, you can become anything you wish. You can move from shooting players to mining at any time. You are not bound by any restrictions by your "career." It gives the false impression that you are deciding on something, which then doesn't mean a thing in the world of New Eden.

However, you can learn about these particular career paths. As before, we will have 10 missions per career, which will teach you the basics of Industry, Business and Military occupations. These have been revamped, and are all available to you. You can go through them all if you want, or just one, or none. Your choice and your destiny.

This concludes the first part of the Apocrypha NPE overview blogs. There will be more from my design counterparts and myself in the coming weeks, so stay tuned.

deze zandbak is aleen door CCP zelf geschapen - Apocrypha geheten.

zo is deze zandbak nu eenmaal een feit - amuseer je dus met een schepje en emmertje, iedereen begint klein binnen EVE - zo ben ik ook begonnen - en iedereen gebruikt door ervaring en skills heen steeds ingewikkelder elementen - maar hetgeen waarmee men bouwt is en blijft ZAND -

men kan ALLES worden wat men zelf wilt - niet CCP maakt meer uit middels een bepaalde keuze zoals deze bestond van voor 10 april 2009 - MAAR IEDEREEN ZELF - juist daarom heeft CCP de benaming zandbak ingevoerd.

Als men 'spelen' in een zandbak denegrerend vindt - als men de uitleg van wat een zandbak als denegrerend beschouwd - wat doe je dan in deze zandbak - want stenen zal je nergens vinden, ook geen beton, er is alleen maar zand om te bouwen, niks anders - want - software gelijke pen en papier, gelijke zand waar men iets mee schept wat men zelf wilt maken wat men er ook van maken wilt - maar bij CCP betaald men een toegang van €15 per maand om te kunnen spelen in die zandbak - als men dat denigrerend vindt, wat doet men dan in de CCP zandbak Apocrypha geheten

immers CCP vindt zelf dat het veel simpeler moest, ik quote "For Apocrypha, we simplified this process. We eliminated choices that had no effect on you whatsoever and moved these choices to a more appropriate time where you could make an informed decision. You are in charge of your destiny."

kijkt me duidelijk - iedereen heeft zijn eigen keuze - ipv een compleet kant en klaar pakket moet men nu zelf een keuze maken, erger nog, men krijgt een schepje en een emmertje en een hele grote bak met zand waarin nog meer bezig zijn met emmertje en schep - en je mag het totaal zelf uitzoeken - en DAT vindt men denegrerend - pfffffff

nu bestaan er talloze hulpmiddelen tbv EVE - iedereen die ervaring heeft binnen EVE heeft wel wat beschreven erover - MAAR - iedereen heeft zelf de keuze van HOE deze wil spelen in de zandbak. Zodoende is het een utopie te bekenken van hoe kan men het beste iets uitvoeren want alles is voorbehouden aan een eigen keuze, een eigen fantasie, aan eigen beslissingen, zo ook daaruit voortvloeiend ook de gevolgen hiervan en de fouten die men daarbij kan maken.
En als het teveel wordt en men kan er niet meer uitkomen dan is het heel simpel, men stampt zijn eigen bouwsel tot moes en men begint geheel opnieuw, maar wel met de mogelijkheid de vele opgebouwde zaken te verhuizen naar dat hernieuwde begin - DAT is bij vele andere online games vaak ronduit onmogelijk.

Julius
Julius Jul
‍

netherlands.gif

PostPosted: 28.04.2009, 01:09 Reply with quoteBack to top

aangaande ATTRIbites

even een opmerking,
Apocrypha bestaat nog maar sinds enkele weken en zelfs de lessen aangaande EVE lopen achter, zie ook de opmerking onder de kop van de bovenstaande pagina "This article has been marked as needing cleanup" - Dit kan voor vele beginners problemen geven aangezien er veel zaken fout weergegeven worden - of - dat het door elkander heen staat - geef het ff de tijd, dit zal vanzelf gecorrigeerd worden.

in een eerste reactie heb ik al verwezen naar http://wiki.eveonline.com/wiki/Character_Creation en als je deze had doorgelezen was je gestuit op hoofdstuk "Distribution of Attribute Points" geheten van alwaar een totaal overzicht staat beschreven aangaande de verhoudingen "Group & Attributes used (Primary/Secondary)"

doch veel beter en zeer beslist aan te raden is http://evemon.battleclinic.com/ want via deze tool kan men visueler de voor/nadelen tonen in het toepassen van ATTRibutes en dat ook direct zichtbaar maken qua planning skills.

Aangaande SKILLS kan men veel kan men vinden via de forums van EVE zelf, zie >> http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=channel&channelID=3518 <<

Echter alles afhankelijk is per 10 april 2009 afhankelijk geworden van de eigen keuze die men zelf maakt binnen EVE en daardoor is inmiddels nauwelijks meer te bepalen van WAT nu een juiste/goede ATTRibutes zijn OMDAT elke skillpoint erbij of niet erbij het totaal uitmaakt van hoe sneller of langzamer men kan skillen.
Aldaar op het EVE-forum kan men de 'berekeningen der skillpoints in relatie tot bepaalde verhoudingen" vinden en deze toepassen - echter - dan wordt EVE geen spel der random meer maar een zuivere planning in hetgeen wat men eerder wilde bereiken - of men daartoe over wil gaan is ook de eigen keuze om met de zandbak om te gaan zoals men dat zelf wilt, iedereen heeft die keuze of men dit wil doen ja of nee.

Er bestaat dan ook geen antwoord want het antwoord is te variabel aangezien men alleen een begin heeft die voor iedereen gelijk is geworden der 7-8-8-8-8 ATTRibute als begin zijnde - men kan alles plannen - alles zelf berekenen - men kan het ook nalaten - de keuze is aan een ieder zelf - je kan het jezelf heel moeilijk of makkelijk maken, men kan pietje precies willen zijn, men kan erop los leven zoals men zelf wilt binnen EVE.

ALLES WAT MEN DOET IS EEN EIGEN KEUZE - MEN BEPAALD ZELF VAN HOE OF WAT - als men daarmee niet kan omgaan dan is EVE niks voor deze persoon - dat is niet denegrerend maar gewoon een simpel feit.

Het is dan ook een kwestie van lezen - lezen - leren - lezen - en men maakt zelf uit welke info nuttig is en welke niet.

Maar als men niks wil lezen en alles voorgekauwd moet worden - tja - dan is men naar mijn persoonlijke mening ongeschikt voor de zandbak die door CCP geschapen is welke per 10 april 2009 qua update "Apocrypha" geheten zijn bestaansrecht heeft gekregen - als men dat simpele feit ook al denegrerend vindt dan moet men niet de frustatie niet bij mij maar bij CCP neerleggen want zij zijn degenen die EVE op de markt brengen.

Julius
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 28.04.2009, 08:28 Reply with quoteBack to top

Het lijkt wel alsof je denkt dat ik e.o.a. kiddo ben wie eens denkt even EvE Online te gaan spelen en er geen zak van snapt.
Voor jouw informatie. Ik ben een hardwerkende vader van 2 kids. Ben zelf 31 en in het beetje vrije tijd wil ik mezelf plezieren met een mooi spel als EvE Online.

Kennelijk is leren lezen voor jou nogal moeilijk, want ik formuleer toch duidelijk mijn vraag en hierbij geef ik ook duidelijk aan dat ik alleen op zoek ben om wat richtlijnen te verkennen waarbij ik me vrij voel om hierom te vragen.
Dat hele gezeur over een zandbak en jouw indruk dat ik dat maar niet wil begrijpen. Ik snap wat een zandbak is, zoals ik al zei, dus dat je me het inmiddels 3 keer hebt uitgelegd is heel erg aardig, maar absoluut onnodig.
Zoals ik al zei heb ik de informatie op de verschillende sites gezien en ben ik me van de veranderingen bewust.
Is het dan ineens verboden om in een topic wat de benaming draagt "Starters" met de beschrijving "Van rookie naar 1337, vraag er hier maar op los beginners..." daarin de vrijheid te hebben je vraag te stellen?
Misschien moest jij eens met een forum admin in overleg om zo te bewerkstelligen dat dit hele subforum dan maar verwijderd moet worden!

De richtlijnen wil ik gebruiken om zo mijn EIGEN ZANDKASTEELTJE te kunnen bouwen of ben je nu echt zo kortzichtig en eigenwijs dat je daar kennelijk iedere keer overheen leest? Expres misschien?
Serieus, wat een arrogantie vertoon jij op een openbaar forum en dan nog wel in een topic welke benoemd is voor mensen op die manier dat ze ALLE vragen kunnen stellen.

Ik werk zelf op een servicedesk en ik heb geleerd dat er GEEN DOMME VRAGEN bestaan.
Als ik met klanten om zou gaan zoals jij hier kennelijk met mensen om gaat, was ik al lang het bedrijf uitgezet.
Jij neemt de tijd niet om iemand te helpen, maar neemt eerder jouw tijd om iemand eens flink de les te lezen.

Maar gezien hier ook geen mod of admin op in springt, lijkt het alsof dit soort reacties hier de normaalste zaak van de wereld zijn.
Om toch op jouw bericht in te gaan en om even aan te geven dat bijna alle links welke jij me nu geeft al aan mij gepasseerd zijn.

« Julius Jul » wrote:
in een eerste reactie heb ik al verwezen naar http://wiki.eveonline.com/wiki/Character_Creation en als je deze had doorgelezen was je gestuit op hoofdstuk "Distribution of Attribute Points" geheten van alwaar een totaal overzicht staat beschreven aangaande de verhoudingen "Group & Attributes used (Primary/Secondary)"

Dit heb ik gelezen en daarin viel me, na het eerst doorgelezen te hebben van de patch info, al gelijk op dat bepaalde dingen niet meer klopten. Ik ben me ervan op de hoogte dat iedereen met een gelijke verdeling van attributes start en dus ook van de verdere veranderingen.
Is het nu zo moeilijk mij daarin te geloven? Leuk dus dat je me WEER verwijst naar dingen waarover ik al eerder heb aangegeven me al in verdiept te hebben.

« Julius Jul » wrote:
doch veel beter en zeer beslist aan te raden is http://evemon.battleclinic.com/ want via deze tool kan men visueler de voor/nadelen tonen in het toepassen van ATTRibutes en dat ook direct zichtbaar maken qua planning skills.

De link doet het niet op dit moment, maar op battleclinic heb ik ook al flink rond gekeken.
Overigens geef ik in mijn eerste post al aan dat ik EvEMon gebruik voor het plannen van mijn doelen. Ik weet hoe het programma werkt en ik ken de mogelijkheden. Ik lees immers graag een handleiding voordat ik ergens aan begin.
Zo geef ik ook aan dat ik precies weet welke skills ik moet trainen om de Drake te kunnen vliegen. Ook heb ik de attribute point berekening daarop afgesteld, alleen ben ik daarin bang teveel gespitst te zijn op het trainen van de skills voor de Drake en ik het misschien beter op een iets andere manier kan verdelen.
Vandaar ook mijn vraag om wat voorbeelden welke ik kan gebruiken als richtlijn voor mijn geheel eigen en prachtige zandkasteeltje.

« Julius Jul » wrote:
Aangaande SKILLS kan men veel kan men vinden via de forums van EVE zelf, zie >> http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=channel&channelID=3518 <<

Oh, dus daar mag het wel worden gevraagd en hier niet? Vreemde zaak. Dit is toch ook een forum?

« Julius Jul » wrote:
ALLES WAT MEN DOET IS EEN EIGEN KEUZE - MEN BEPAALD ZELF VAN HOE OF WAT - als men daarmee niet kan omgaan dan is EVE niks voor deze persoon - dat is niet denegrerend maar gewoon een simpel feit.

Nogmaals, daarom vraag ik ook niet om een ANTWOORD, maar om VOORBEELDEN welke ik als RICHTLIJN kan gebruiken.
Oh wacht, dat had ik al meerdere keren gezegd.

« Julius Jul » wrote:
Maar als men niks wil lezen en alles voorgekauwd moet worden - tja - dan is men naar mijn persoonlijke mening ongeschikt voor de zandbak die door CCP geschapen is welke per 10 april 2009 qua update "Apocrypha" geheten zijn bestaansrecht heeft gekregen - als men dat simpele feit ook al denegrerend vindt dan moet men niet de frustatie niet bij mij maar bij CCP neerleggen want zij zijn degenen die EVE op de markt brengen.

Had ik al gezegd dat ik niks voorgekauwd wil hebben maar alleen maar vraag naar wat voorbeelden? Nee? Wacht, bij deze dan.
Ik wil niks voorgekauwd krijgen, maar zoek wat voorbeelden welke ik dan als eventueel richtlijn kan gebruiken om daaruit eens te gaan puzzelen.
Voorbeelden uiteraard met goede argumenten, zodat ik het hoe, wat en waarom weet. Dit is enorm handig namelijk en zou misschien wel eens het maken van mijn eigen zandkasteeltje kunnen bevorderen, waardoor het resultaat misschien net iets meer bevredigend zal zijn dan wanneer ik er compleet op eigen houtje iets van maak.

Ook jouw quote over de sandbox waarin jij verwijst naar http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=618 had ik reeds gelezen.
Had ik al aangegeven dat ik mezelf graag voordat ik ga spelen verdiep in een spel en goed research doe? Oh wacht, ook dat had ik al gezegd.
Maar nogmaals, speciaal voor jou gezien jij ook nogal vaak in de herhaling valt.
Ik heb mezelf van te voren goed verdiept en heel wat sites en forums doorgespit.
De overgebleven vraagjes/onzekerheden wilde ik toch graag kwijt en wat is daarbij nou uitnodigender dan een Nederlands-talig forum?
Ik dacht, laat ik eens gek doen en me vrij voelen om wat vragen te stellen. Als ik van te voren had geweten dat het tot deze discussie zou leiden, had ik uiteraard mijn vraag niet gesteld en had ik de moeite niet genomen om hier een account aan te maken.
Ik ben namelijk een persoon wie ook graag actief blijft op een forum en verderop mijn verloop in het spel ook graag anderen mijn ervaringen te kennen geef wanneer iemand om een antwoord op een vraag verlegen zit.
Zoals ik al eerder aangaf, domme vragen bestaan niet. Zeker niet in een topic waaruit de omschrijving blijkt dat ook zelfs de beginners vragen gesteld kunnen worden!

Tevens hoop ik dat er mensen zijn wie de moeite willen nemen alsnog eens met eventuele voorbeelden te komen en aan willen geven "waarom" men dat als voorbeeld geeft.
Dat zou mij enorm kunnen helpen bij het ( zoals Julius zo mooi beschrijft ) bouwen van mijn eigen zandkasteel.
Alvast bedankt!
Derreck
‍

Race: Minmatar
Corporation: samhain.

belgium.gif

PostPosted: 28.04.2009, 11:10 Reply with quoteBack to top

Mag ik je een voorstel doen? Ga gewoon Eve spelen. Je hebt er veel meer aan en je kan ook veel meer leren dan hier ganse bladzijden vol te leuteren.

Niets in Eve is onverbiddelijk qua skill keuze of -plans.
Zelfs van de beste skill plans wijk je gegarandeerd af naarmate je spelstijl evolueert
Doornroosje
‍

Corporation: Talocan Vanguard [TALVA]
Alliance: Talocan United

belgium.gif

PostPosted: 28.04.2009, 11:41 Reply with quoteBack to top

Zand erover?
Julius Jul
‍

netherlands.gif

PostPosted: 28.04.2009, 12:57 Reply with quoteBack to top

« Cyronus » wrote:
Kennelijk is leren lezen voor jou nogal moeilijk, want ik formuleer toch duidelijk mijn vraag en hierbij geef ik ook duidelijk aan dat ik alleen op zoek ben om wat richtlijnen te verkennen waarbij ik me vrij voel om hierom te vragen.

het is kennelijk heel moeilijk te begrijpen WAT de FEITEN omtrend Apocrypha welk per 10 april 2009 van start is gegaan.

DIT ZIJN DE FEITEN - OP DEZE WIJZE WORDT EVE VOORTAAN BEGONNEN

Er bestaan antwoorden aangaande attributen op forums, echter al deze antwoorden zijn gebaseerd aan een thans per 10-april-2009 vervallen character-keuze waarin voorheen kon kiezen uit een bepaald ras met bijbehorende beroepen en zelfs deze waren uitgesplits.
per 10 april 2009 met de invoering van de update Apocrypha bestaan deze niet meer - alle antwoorden aangaande attributes gebaseerd op deze oude situatie hebben zodoende ook automatisch hun bestaansrecht verloren - en zijn dan ook letterlijk waardeloos geworden (in mijn ogen dan) - uitgezonderd de formules omtrend het functioneren aangaande learning-skills welke zo zijn invloed hebben op de attributes.

iedereen is gelijk die begint met een nieuw character per 10 april 2009 heeft maar één standaard attribute welke 7-8-8-8-8 bedraagt en iedereen begint dan ook gelijk, iedereen is even sterk of zwak, het is maar net hoe men dit bekijkt - en iedereen bepaald voortaan zelf van hoe deze verder gaat, hoe en waarvoor deze wil skillen, men bepaald zogezegd zijn eigen loopbaan van begin af aan, vanaf de geboorte zogezegd.

EINDE FEITEN

je kan hier net zo lang over soebatten als men wil - om deze FEITEN kan men niet heen - als deze FEITEN heel moeilijk zijn te begrijpen - of beter gezegd dat men mensen persoonlijk gaat aanvallen om zo te maskeren dat men het niet begrijpt geeft dat heel goed weer dat men in wezen er geen bal van snapt, of niet wil snappen, of nooit zal snappen - dan een wijze raad, als je mensen op de persoon gaat aanvallen zegt dat ALLES over jou maar niets over henzelf - want FEITEN is en blijven FEITEN - en hoe je erook over lult, hoe je iemand daarover gaat aanvallen, om deze FEITEN kan je niet heen - naar deze FEITEN wordt een nieuw character binnen EVE aangemaakt en een andere manier van beginnen bestaat niet meer, dit per 10 april 2009 met de invoering van de update Apocrypha - dat is een onoverkomelijk vaststaand FEIT welke door CCP is ingesteld.

qua EVE moet men zogezegd gewoon gaan beginnen want daarom is deze update Apocrypha per 10 april 2009 ingegaan - men moet zich gelijkwaardig een pasgeboren baby beschouwen en hoe dat leven ingericht gaat worden is geheel aan jou zelf om te bepalen van hoe men dat wil inrichten - men wordt niet aan een handje geleid van hoe men iets wil doen want net als een mens is alles afhankelijk van de persoon die men zelf wil zijn en alleen jij bepaald van hoe jij dat leven wil leiden.

DE LES DES LEVEN IS dat alleen achteraf bezien kan worden of een dergelijk leven succesvol is in zijn eigen ogen en velen in dat leven sterven een vroegtijdige dood - echter - in tegenstelling tot 'het normale leven' is het mogelijk om binnen EVE telkens als het mislukt een ander leven op te bouwen van begin af aan, dan begint de cyclus des leven telkens opnieuw.

slot

en dit is het laatste wat ik erover zeg.

ga gewoon beginnen met EVE - en als men faalt kan men gewoon overnieuw beginnen met medeneming van alle goederen binnen EVE die men verworven heeft, zoals na een falisement een gezondere doorstart maken onder een andere identiteit - zogezegd een beetje vals spelen.

veel geluk in je EVE leven

Julius
Yared
‍

Corporation: [V3COM]

netherlands.gif

PostPosted: 28.04.2009, 15:07 Reply with quoteBack to top

OMG dit is wat, de derde keer dat er een discussie ontstaat na een reply van je Julius?

Iedereen hier zijn vriendjes, danwel beleefd tegen mekaar.

Wijs eens naar je neus.... wijsneus Smile

INGAME CHANNEL: V3SPA
V3COM Twitter
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerICQ Number
CoZie
‍

belgium.gif

PostPosted: 28.04.2009, 15:50 Reply with quoteBack to top

hmmm deze schrijfstijl herken ik ... Nobody_NL

Flash, Serie, ... ring a bell??

Cyronus, gewoon niet op in gaan, laat maar wat uitrazen en topics vullen met bullcrap.
Je bent goed bezig, drake is een exelente keuze om missions te doen!

Qua attributes ... kijk wat evemon zegt en doe die learnings al zeker, later kan je dan nog wat bijtrainen (om niet de eerste maand nix anders te doen dan learnings wink) vergeet ook de implants niet wink

en zoals shark al aangaf: charisma laag zetten, de 4 overige mag je mooi balanceren wink

Veel plezier ingame!
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 28.04.2009, 21:50 Reply with quoteBack to top

Ik had ook verder al weinig zin om op Julius in te gaan.
Cozie, bedankt voor de tip m.b.t. evemon. Gezien ik daarin 2 plans gemaakt heb en deze beiden verschillende attributes aangaven, heb ik het volgende gekozen.

Intelligence : 5
Perception : 15
Charisma : 5
Willpower : 9
Memory : 5

Ik twijfelde tussen memory en willpower en dan vooral welke ik op 9 zou zetten. Gezien willpower erg goed van pas kan komen voor het gewoon doen van missions en perception ook, ben ik dus voor willpower gegaan in plaats van memory.
Daarnaast hebben de tips m.b.t. charisma voor mij de deur geopend om dan eindelijk een remap in te knallen en eentje waar ik flink tevreden mee kan zijn.

Onderstaand even een plan lijstje. Hij was langer, maar daar is al wel enige skill weer vanaf getrained wink
Ook implants heb ik nog niet. Hierna komt uiteraard mijn 2e planlijst van pas, welke mij er langzaam naartoe trained om steeds betere equipment op mijn schip te kunnen zetten. Hier zou ik na planlijst 1, volgens EvEMon, nog eens 25 dagen over doen wat ik nog best redelijk vind. Ik moet binnen die 25 dagen eerst maar eens zien dat ik voldoende geld bij elkaar scoor om de bepaalde wapens te kunnen betalen.
Voorlopig red ik me even aardig met mijn schip welke ik net via de missies heb gekregen. Ik begon me al te irriteren aan mijn tutorial schip waar ik erg weinig op kwijt kon qua capaciteit.

Skill plan voor de Drake

1. Instant Recall I (15 minutes, 43 seconds)
2. Spatial Awareness I (13 minutes, 52 seconds)
3. Iron Will I (13 minutes, 52 seconds)
4. Spatial Awareness II (1 hour, 4 minutes, 39 seconds)
5. Iron Will II (1 hour, 4 minutes, 39 seconds)
6. Caldari Frigate I (10 minutes, 28 seconds)
7. Caldari Frigate II (48 minutes, 49 seconds)
8. Caldari Frigate III (4 hours, 36 minutes, 7 seconds)
9. Caldari Frigate IV (1 day, 2 hours, 2 minutes, 3 seconds)
10. Caldari Cruiser I (26 minutes, 12 seconds)
11. Caldari Cruiser II (2 hours, 2 minutes, 3 seconds)
12. Caldari Cruiser III (11 hours, 30 minutes, 18 seconds)
13. Spaceship Command IV (2 hours, 41 minutes, 38 seconds)
14. Battlecruisers I (31 minutes, 26 seconds)
15. Battlecruisers II (2 hours, 26 minutes, 27 seconds)

15 skills; Total time: 2 days, 6 hours, 8 minutes, 22 seconds
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 29.04.2009, 13:27 Reply with quoteBack to top

Cash flow for Capsuleers verder opgepakt gisteren.
Op dit moment 6 delen van de 10-delige career gedaan en ik vlieg dus nu in een executioner, welke op zich redelijk equipped is.
Ik kom daarmee prima door de missies heen, alleen kan qua capaciteit en slots alleen maar uitkijken naar de Drake, ook al zal dat nog wel even sparen zijn ^^

Hoe dan ook is het erg leuk om met de missies bezig te zijn. Het soort missies als cash flow for Capsuleers zijn lekker makkelijk en leveren toch leuke rewards op voor de startende speler.
Ook kan ik hierna vervolgens door met de andere 2 career agents. Zo krijg ik op een redelijk simpele manier, als ik dalijk met deel 10 van Cash flow for Capsuleers mijn Tristan zal krijgen, toch wat extra cash binnen halen, waardoor ik wat sneller al met betere equipment op de proppen kan komen.

Ik heb nu 2 shield boosters op mijn schip en afhankelijk van de missies vervang ik er af en toe 1 met een ander item.
Met de 2 dual lasers welke ik heb, gaan mijn targets tot nu toe best snel weer en loop ik zelf nagenoeg geen damage op.
Zelfs als mijn energy op is, recharged alles snel genoeg om mijn shield boosters weer te kunnen gebruiken voordat mijn AR eraan gaat.
Met de Tristan zal dit nog beter zijn gezien de extra slots.

Bedankt voor de opzet ( mbt de attribute points --> charisma wink ).
Ik heb nu een goed gevoel over mijn attributes en dus voor mijn gevoel de juiste verdeling gemaakt.

Voor de rest. EvE is een topgame voor mij.
Julius Jul
‍

netherlands.gif

PostPosted: 29.04.2009, 15:42 Reply with quoteBack to top

verwen jezelf niet te snel met een groot schip want deze maken je ronduit lui en dusdanig dat men al zeer snel zijn scheepjes zal kwijtraken aangezien ze met klapperpistooltjes zijn uitgerust, shields hebben als papier gelijke, enzovoorts.

combats lvl 1 = maximaal destroyers - dwz alles hoger dan worden deze meestal geweigerd qua toegang accelerators - er zijn sommige lvl's waarbij zelfs destroyers de toegang worden geweigerd - dwz jouw gewenste drake is ronduit nutteloos want deze wordt niet eens toegelaten
combats lvl 2 = maximaal battlecruisers - dwz alles hoger dan worden meestal geweigerd qua toegang tot de battlegronden, er zijn zelfs lvls waarbij battlecruisers worden geweigerd - weet alvast dat een goed geskilde en uitgerust fregat een lvl 2 met alle gemak gedaan kan worden en het met een T2 fregat dit een peuleschil is
combats lvl 3 = vanaf battlecruisers - een tot de tanden uitgeruste battlecruiser met named/T2 stuff uitgerust kan dit lvl met gemak aan - dit in een battleship uitvoeren op voorhand alleen al kan natuurlijk maar is vergelijkbaar met een kanon op muggen schieten.
combat lvl 4 = nu pas komt een battleship goed tot zijn recht - velen kiezen voor het gemak dit in een ploegje te doen maar een goed uitgeruste BS kan deze levels met gemak aan
combat lvl 5 = in je eentje delf je ronduit het onderspit - mij zijn ze niet gelukt in het verleden - heb er verder geen ervaring mee - of zou het zo kunnen zijn dat een T3 BS dit aan zou kunnen in zijn eentje, zou een stunt zijn !!!

fregatten kent alleen small toepassingen qua wapens, shields, etc - cruisers gebruiken medium - battleships gebruiken large.
voor al deze toepassingen geldt: men begint klein en men leert voor groter en alles kost tijd - een drake in gebruik gaan nemen en daar alleen klappertjespistooltjes op neerzetten (small) zo ook boordkarton gelijke ipv robuste shielden, zal jouw drake zelfs in een lvl 2 missie iedere keer weer tot een misrabel einde brengt en wel dat men wordt afgeschoten

leer dat extra sloten om een tooltje te fitten die alles beter doet lijken is ronduit waardeloos, een T2 small shield is beter dan een T1 medium shield, T2 small energy turrets zijn beter dan T1 medium energy turrets, als je de shields niet van voldoende energie kan voorzien, dat de refreshtijd totaal afwezig is, dan zit men binnen de korste keren zonder shield, zonder armorr, zonder hull en zegt jouw slecht uitgerust sheepje ronduit POEF en zweef je in een podje rond, vele mils aan isk armer.

Neem deze topic op de EVE-forum http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1005283 eens door en leer dat jouw plan weinig kans van slagen heeft als men een battlecruiser niet overeenkomstig bewapend met bijbehorende uitrusting is uitgerust.

OF

ga zo door op deze weg - en met de eerste beste battle te 0.0 is men niets anders waard dan ronduit kanonnenvlees oftewel een grote hinderpaal ipv een aanwinst voor een corp.

missies zijn ter voorbereiding op PvP - als je niets kan incasseren en kan repareren in combat, dat je niet regelmatig hebt meegemaakt dat shield weg is, armorr weg is, hull op amper 20% resterend en zo de battle toch kan winnen zijn de missies die je doet in te grote schepen en tegenstanders als muggetjes gelijke - gosh - laat ik nu ff KEIHARD gaan lachen - uit meedelijden dan over zulks kleutergedrag gelijke - dat is niet vechten, dat is met zand naar zandkasteeltjes gooien - of dacht je nu dat EVE te vergelijke is met een zandbak waarin kleutertjes met zand aan het spelen zijn !!!

Julius
Cyronus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 29.04.2009, 16:38 Reply with quoteBack to top

Julius, je bent een grote zak als dit echt jouw manier van reageren is en je nog steeds niet met ook maar een "klein beetje respect" kunt reageren.
Leer jij jezelf eerst maar eens sociaal gedragen en zeik eens een keer geen mensen af. Je noemt me een kleutertje? Laat me toch niet lachen.
Het is hier een forum. Jij ziet jezelf als de meester in het spel? Prima, dus ben ik een kleutertje toch? Wat een minderwaardigheid weer.

Daarnaast nog een hilarische quote waar ik in elk geval smakelijk om kon lachen Razz
Quote:
of dacht je nu dat EVE te vergelijke is met een zandbak waarin kleutertjes met zand aan het spelen zijn !!!

Wie heeft mij nu eigenlijk hier uitgelegd dat EvE een zandbak was tot MEERDERE keren toe?
Hilarisch! :

Hoe dan ook onderschat je mij, mijn kennis en mijn kunde, vandaar dat ik er ook verder niet op in ga.
Het ga je goed, Julius, maar ik zou je willen vragen niet meer op mijn posts te reageren. Er hebben in dit topic ook wat mensen netjes gereageerd op een leuke en positieve manier, zoals het hoort op een forum en zoals jij ook zou moeten doen!

Tips zijn altijd welkom, daarom voelde ik me ook vrij om in het JUISTE subforum een topic aan te maken. Als jij je aan mij irriteerd, hou je er dan als een volwassen vent buiten.
Botvieren doe je thuis maar. Op een forum hoor je sociaal te zijn.
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.