EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Fleet Tool

Post new topicReply to topic
Author Message
Hjerre
‍

Race: Minmatar
Corporation: KOSPAR

netherlands.gif

PostPosted: 27.03.2009, 14:36 Reply with quoteBack to top

Voor PvP is het handig als de fleetcommander weet wie er mee zijn, in welk schip, en welke EWAR (electronic warfare) er door wie gefit is. Zo kan de FC tijdens een battle goed bepalen wie wat gaat doen.
Registreren en inloggen van gebruikers zou mooi zijn, maar zoals ik het heb geschreven werkt het prima buiten de game, maar ingame niet...

Dit is mijn code voor het inloggen:
<?php
include 'dbc.php';

$user_name = mysql_real_escape_string($_POST['username']);

if ($_POST['Submit']=='Inloggen')
{
$md5pass = md5($_POST['pwd']);
$sql = "SELECT id,user_name FROM users WHERE
            user_name = '$user_name' AND
            user_pwd = '$md5pass' AND user_activated='1'";

$result = mysql_query($sql) or die (mysql_error());
$num = mysql_num_rows($result);

if ( $num != 0 ) {

// Gebruiker is ok bevonden
       session_start();
      list($user_id,$user_name) = mysql_fetch_row($result);
      // variabelen instellen
      $_SESSION['user']= $user_name; 

if (isset($_GET['ret']) && !empty($_GET['ret']))
      {
      header("Location: $_GET[ret]");
      } else
      {
      header("Location: index.php");
      }
      //echo "Ingelogd...";
      exit();
    }

header("Location: login.php?msg=Gebruikersnaam of wachtwoord onjuist.");
//echo "FOUT:";
exit();      
}

?>

<link href="styles.css" rel="stylesheet" type="text/css">

<?php if (isset($_GET['msg'])) { echo "<div class=\"msg\"> $_GET[msg] </div>"; } ?>

<p>&nbsp;</p><table border="1" cellspacing="0" width="350">
  <tr>
    <td >
<div align="center"><font size="5"><strong>Inloggen als lid.</strong></font></div></td>
  </tr>
  <tr>
    <td ><form name="form1" method="post" action="">
        <p>&nbsp;</p>
        <p align="center">Gebruikersnaam: <br>
          <input name="username" type="text" id="username">
        </p>
        <p align="center"> Wachtwoord: <br>
          <input name="pwd" type="password" id="pwd">
        </p>
        <p align="center">
          <input type="submit" name="Submit" value="Inloggen">
        </p>
        <p align="center"><a href="register.php">Registreren</a> | <a href="forgot.php">Wachtwoord Vergeten</a></p>
      </form></td>
  </tr>
</table>

dbc.php maarkt verbinding met de database.
Maar na een klik op de knop "inloggen" gebeurt er niets in de ingame browser...

Ik kan wel een lijst maken met "vaste" gebruikers en bijbehorende wachtwoorden natuurlijk, in het php script, maar da's niet echt veilig...
Probleem is dat er nogal wat fora zijn over problemen van de IGB, en het bijna niet te doen is dit allemaal door te worstelen...
Ik heb wel gemerkt dat tables zo standaard mogelijk moeten zijn.
Bijvoorbeeld:
width="350"  //werkt wel
width="40%" //werkt niet

Alternatief is dat leden zonder inloggen, in een venster gewoon hun naam invullen, de schipnaam, en dan selecteren hoeveel van elke ewar ze gefit hebben.
Dat ziet er dan uit zoals het 3e plaatje hieronder.
Na verzenden moeten de gegevens dat naar de mysql database, en moeten de fleettotalen getoond worden zoals het onderste plaatje.
Tot daar werkt dit nu al.
Nu kan het zijn dat de FC op dit punt ziet dat iedereen bijv. een ECM heeft gefit, maar niemand een webber. De FC zou dan aan bepaalde leden kunnen vragen de ECM eraf te doen, en een webber te fitten. Het lid moet dan terug kunnen naar het fitting schermpje, en aan kunnen passen. Wat hij nu doet echter is een nieuwe record aanmaken, dan lijkt het dus alsof er een nieuwe fleetmember bijgekomen is...
Cookies schijnt een potencieel probleem te zijn voor de IGB, dus ik denk dat het met "Session" zal moeten...
Dit werkt nu nog niet.

De FC zou buiten de game een fleet kunnen aanmaken zat ik te denken, daar zou dan een speciale url uit kunen komen voor deze fleet.
Ik bedoel iets als: http://www.kospar.nl/fleet.php?123456

Hierin 123456 als variabel. De volgende keer een ander nummer.
Als de leden dan in de IGB deze url ingeven komen ze automatich in fleet 123456 terecht.
De FC zou dan eventueel na de actie de fleet buiten de game weer kunnen verwijderen.

Dit is momenteel alleen nog maar een idee om de problemen met de IGB zo veel mogelijk te voorkomen, en werkt dus ook nog niet.

Als je ideeŽn of tips hebt, heel graag!

Quote Terra Kuja:
Misschien leuk voor de KOSPAR leden die mee hebben gedaan aan de Agony class.
Jullie kunnen je misschien het fleet script nog herinneren dat gebruikt werd om een overzicht te krijgen van wat er zoals gefit was in de fleet.
Hjerre en ik waren beiden erg onder de indruk en kwamen erachter dat dit script alleen maar te koop of te huur was.
Dus bedachten we om er zelf maar eens mee aan de slag te gaan.
Het is nog lang niet af, php en mysql is ons vreemd, maar we leren vrij snel en de basis werkt al.

Zo goed als af:

* Het registreren van gebruikers
* Het inloggen
* Het fleet fitting scherm
* Het fleet overview scherm

Wat er nog moet gebeuren:

* Automatisch een pagina genereren aan de hand van de Fleet naam
* Een fleet na een bepaalde tijd automatisch laten vervallen en de optie om een fleet te verwijderen door de persoon die deze heeft aangemaakt.
* Optie om terug te gaan en je eigen fitting aan te passen zonder dat er dan een nieuwe record toegevoegd word.

Mensen met enige kennis op dit gebied mogen zich natuurlijk altijd melden !
We kunnen best wat hulp gebruiken !

Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: LFC

belgium.gif

PostPosted: 27.03.2009, 16:36 Reply with quoteBack to top

Interessant...
Als je vragen hebt over het een en ander mag je me altijd pm-en.
Evt hosten kan ook.

Wat ik zou proberen doen denk ik is hetvolgende (zeker voor alliances handig).
http://209.85.229.132/search?q=cache:GP1YJsfIMtYJ:bughunters.addix.net/igbtest/IGB-commands.html+http://bughunters.addix.net/igbtest/IGB-commands.html&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=be&client=firefox-a
Op die pagina staat een hoop IGB Browser informatie.
Ik heb google cache genomen aangezien de echte server niet respond op dit moment.

Wat je kan doen is op corp niveau alle members op halen via de API met een director key.
Dan kan je (als de site trusted is tenminste) hun userid opvragen aan via de headers van de IGB. en heb je dus al een pak minder informatie dat ingevuld moet worden door de user, want let's be honest, niemand wil eerst 10 minuten liggen prullen in zn IGB voor dat ie een fleet joined.

Wat je dan tevens kan doen is ineens hun corp id's opvragen en zo een mooi overzicht van de opmaak van de fleet via corps.

Je kan zelfs hun locationid opvragen en in een overzicht weergeven hoeveel volk waar zit, en deze zelfs op de eve map weergeven (staat uitgelegd in bovenstaande link.).

Je tool ziet er zeker al nice uit!

En ivm je probleem, heb je al overal eens
echo __LINE__;

proberen tussen te zetten?
Of heb krijg je helemaal niets te zien?

edit: met enkele todo's kan ik je wel assisteren Smile

PHP

Last edited by sandshark on 27.03.2009, 20:51; edited 1 time in total
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
Tresher
Admin
Admin<br>

Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 27.03.2009, 19:09 Reply with quoteBack to top

Wel, geen slecht idee.
Maar dit zal dan vooral iets zijn wat een fc gebruikt om voor/tussen gevechten te checken wat hij heeft.

Tijdens de fights heb je totaal geen tijd om zoiets te gaan checken.
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
Hjerre
‍

netherlands.gif

PostPosted: 27.03.2009, 20:09 Reply with quoteBack to top

@ Tresher:
Het idee is inderdaad dit te doen voordat je vertrekt om bv. te roamen, of tijdens een wd. Met een kleine club is het wel te doen even via vent te bespreken, maar met grotere groepen gaat dit echt sneller en handiger.

‍

netherlands.gif

PostPosted: 27.03.2009, 21:09 Reply with quoteBack to top

De oplossing voor de knop heb ik gevonden...
De IGB kan niet overweg met action=""
Er moet per sť een attribute opgegeven worden.
Oplossing:
<form>

Admin
Admin<br>

Corporation: LFC

belgium.gif

PostPosted: 27.03.2009, 21:18 Reply with quoteBack to top

echo $_SERVER['PHP_SELF'];

Zo doe ik het nu (in action attribute) Smile

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.