EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Orca

Post new topicReply to topic
Author Message
Yared
‍

Corporation: [V3COM]

netherlands.gif

PostPosted: 13.11.2008, 10:53 Reply with quoteBack to top

Tot iemand mij het tegendeel kan bewijzen ben ik van mening dat de Orca een waardeloze epeen boot is.

Orca is epeen.

Het is geen hauler, veel te duur. Koop een Bustard, fit/train to the max, add T2 rigs en je hebt 40.000m3 voor veeeeeeeeeeeeeel minder geld (en moeite) dan een Orca.

Het is geen commandship om te boosten, want elke keer dat je docked (als je hem multifunctioneel probeert in te zetten als hauler) valt de boost weg.

Het is geen miner want meer dan een T2 miner kan er niet op.

Dim is mijn commandchar, waarom zou ik op hem Industry 5 trainen en Mining Barge 5 wat enorm veel tijd kost en flink afwijkt van het type char wat ik aan het bouwen ben en dan vervolgens voor veel te veel geld een nutteloze Orca aanschaffen.

Bart is mijn miner, waarom zou ik ... nm, you get the point Smile

Orca is just useless epeen.

INGAME CHANNEL: V3SPA
V3COM Twitter
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerICQ Number
Bloemkoolsaus
‍

Race: Caldari
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Disavowed.

netherlands.gif

PostPosted: 13.11.2008, 12:27 Reply with quoteBack to top

Voor wat het waard is, die conclusie hadden wij al getrokken voordat de orca er daadwerkelijk was. Vooral als je een rorqual hebt (en die ook kunt gebruiken) lijkt de orca iets wat je snel gaat vergeten.

‍

belgium.gif

PostPosted: 13.11.2008, 12:54 Reply with quoteBack to top

rorqual is dan ook een pak flexibler h. Het is een kleine jumpfreighter en het compressen van ore is d troef.
OfflineView user's profileSend private message
Dhrazul
‍

Race: Amarr
Corporation: Black Sun

netherlands.gif

PostPosted: 14.11.2008, 10:47 Reply with quoteBack to top

hmm minen is niet mijn ding dus ik vergeet het

Tresher
Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 14.11.2008, 18:30 Reply with quoteBack to top

Ik snap het ook niet goed.

Als het nu een intermediate freighter zou zijn waar iedereen zo lang achter vraagt, zou het perfect zijn.

Iets van een 150-200k m cargohold.

Maar dit is gewoon te weinig.
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
horad
‍

belgium.gif

PostPosted: 14.11.2008, 19:10 Reply with quoteBack to top

Geraak je niet aan 150k m ruimte?

Het was er toch niet zover vanaf.

Btw, tresher, waarom is uw sig in canada gemaakt? En waar staat '4F4' voor?
Tara
‍

belgium.gif

PostPosted: 14.11.2008, 20:07 Reply with quoteBack to top

De Orca is niet useless voor iedereen. Het vult het gat in voor de kleinere corpjes die zich geen Rorqual kunnen aanschaffen/deployen terwijl het toch ook een corp & ship hangar ter beschikking stelt.
Yared
‍

netherlands.gif

PostPosted: 17.11.2008, 12:54 Reply with quoteBack to top

Tara op zich heb je gelijk, maar dan nog is het een halfslachtige oplossing.

Het is net niet het ene, net niet het andere.

Voor de meeste mensen, dus ook die kleine corpsen is het te duur omdat je goedkoper een freighter koopt bijvoorbeeld of een pos totdat de prijs richting de 500miljoen gaat (en dat duurt nog wel even aangezien nu elke sukkel met teveel cash BO's plaatst van 1miljard+)

Zelf heb ik van Jamba een toepassing gehoord waar ik mij wel in kan vinden; Orca + Hulk + Hauler en items eventueel nog een extra bootje >>> mooi mine gebied met 1 account en met een andere account mijn commandship om te boosten.

Op die manier bespaar ik veel frustraties en is het mij die '500-600' miljoen wel waard.

V3COM Twitter
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerICQ Number
Yared
‍

netherlands.gif

PostPosted: 17.11.2008, 13:18 Reply with quoteBack to top

Te lame om te vertalen maar dit argument was ik ook erg blij mee;

When i ran the numbers on Bustard the only way to get it to 40k cargo is to buy 3 T2 Cargohold Optimization Rigs. In addition you must put 5 Expanded Cargohold II's in your low slots.

Those rigs go for about 250 million each. Who is going to spend 750 million in rigs for a Transport ship?

Thats over an 800 million investment on a ship that can be insta-popped by a battleship.

The Orca with just Tech I cargohold optimization rigs can hold up to 94,500. Which means a total investment of around 860 million. It won't be insta-popped by a battleship because it has a lot more shield (10750) and armor (6900).

Not to mention all the other benefits of the Orca (tractor beam range & velocity, 500% bonus to survey scanner range, can use Gang Link modules.

So, would you rather pay 800 million for that Bustard or 850 million (and soon much lower) for an Orca?
=============

Daarnaast is een bustard voor mij een een zijstap in trainen en zit Orca al op 3 going for 4.

V3COM Twitter
Tara
‍

belgium.gif

PostPosted: 17.11.2008, 21:44 Reply with quoteBack to top

Ge moet het in z'n rol bekijken e.

In tegenstelling tot een industrial/transport is het niet enkel bruikbaar om enkel bepaalde volumes te gaan verplaatsen, maar het doet eigenlijk dienst als het nieuwe kleinste mobiel stationnetje. Vergelijken met een carrier past eigenlijk beter imo.

Er zijn uiteraard betere oplossingen voor de meesten, maar deze vergen allemaal (argumenteerbaar) extra beperkingen (immobiliteit, fuel, cyno's, grotere skillsets, hogere kost, ...). En natuurlijk telt ook de gadget factor mee; het is voor velen de nieuwe iPhone in EVE... Smile
Yared
‍

netherlands.gif

PostPosted: 18.11.2008, 09:45 Reply with quoteBack to top

Gisteravond eerste corpmine gehad met de Orca erbij.
Voor de Orca piloot is er echt geen drol te doen, we moesten hem wakker houden met koffie (heet over zijn hoofd gieten welteverstaan). Smile

Wat screenies in V3SPA recruitment topic geplaatst.

V3COM Twitter
Tresher
Admin
Admin<br>

Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 18.11.2008, 19:01 Reply with quoteBack to top

« horad » wrote:
Geraak je niet aan 150k m ruimte?

Het was er toch niet zover vanaf.

Btw, tresher, waarom is uw sig in canada gemaakt? En waar staat '4F4' voor?

Omdat hij gemaakt is door een Canadees.

En f4f is men vorige corp, groep vrienden die nu allemaal in RKK zitten.
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
Yared
‍

netherlands.gif

PostPosted: 20.11.2008, 12:42 Reply with quoteBack to top

Heb nu 40.000m3 corphangar, 86.xxxm3 cargohold.

/3 en je weet hoeveel GSC's je erin kwijt kunt en hoeveel keer je een extra 900m3 erbij krijgt. Heeft natuurlijk alleen nut wanneer je een enorme verhuizing hebt en elke m3 telt. (min. 37.800m3 + corphangar voor 2 Hulken of aantal gerepackaged schepen).

Als verhuisboot voor korte of lange stukken is het tot nu het nuttigs.
Zodra ie rond de 600m kost koop ik er zelf eentje, en tot die tijd heb ik er eentje in bruikleen.

V3COM Twitter
IceTea[GeNeX]
‍

belgium.gif

PostPosted: 16.02.2009, 10:10 Reply with quoteBack to top

Om hier een beetje te nerco-en, en toch iets mee te pikken, 't is dat ik net terug begonnen ben, en hier ff over aan't twijfelen was.

Ik heb een vrij nieuw char, (heeft net learning skills gedaan) en ik zou die willen optrainen als mining support char. Ik was dus aan't twijfelen tussen een orca en een battlecruiser/commandship optie.

Vanuit dit standpunt ff de voor/nadelen opsommen:
Orca
+ Handig empire mining ship (voor gravi's)
+ realtief snel te skillen
+ Extra mining bonus
+ springplank(je) naar rorqual
--- Weeral VEEL mining skills te trainen (irritant als ge niet nog eens een mining char wilt)
-Duur schipje voor enkel mining support

BC/CS
+++ Multifunctioneel (niet weeral een mining char maken)
+ BC is sneller te skillen (maar kan niet zo veel links steken)
- CS duurt VEEL langer om te skillen (maar heeft natuurlijk nog vele andere voordelen)
- Geen specifieke mining boni.
-- Geen cargo/copr hanger/ships hanger.

't Is wa moeilijk, 't heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen. 'k Ben er nog niet goed uit Wall Bash
Bloemkoolsaus
‍

Alliance: Disavowed.

netherlands.gif

PostPosted: 16.02.2009, 12:28 Reply with quoteBack to top

« IceTea[GeNeX] » wrote:
't Is wa moeilijk, 't heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen. 'k Ben er nog niet goed uit Wall Bash

Kijk goed naar wat je wilt, en wat je al hebt. Wat wij hebben 'gevonden' is dat de orca handig is als je nog niet veel skills en spullen enzo hebt (wat je eigenlijk ook al uit jouw verhaal kunt afleiden).

Heb je bijvoorbeeld al een rorqual/CS of ben je daar bijna dan kun je (denk ik) beter die gaan skillen. Zijn die echt nog ver weg, dan kun je wss beter de orca nemen, en die als opstapje gebruiken voor als je/jullie klaar zijn voor wat grotere schepen (en skills).

Wat betreft de cargohold van de Orca, is in mijn beleving te klein. Waarschijnlijk als beginnende miner(s) voldoet het wel, maar zodra je met een aantal hulks te maken hebt ga je echt of een station, of het compressen van de rorqual nodig hebben.

‍

belgium.gif

PostPosted: 16.02.2009, 12:53 Reply with quoteBack to top

't is dus een nieuw char, ik heb al wel andere met verdere skills, maar die hou ik liever in hun hulks wink

De orca is enkel om als forward base te dienen:
Centraal punt voor ORE pickup door een andere hauler (naar station/POS)
Mining bonus (uiteraard) Om als bos te dienen is hij inderdaad te klein, maar hij heeft genoeg corp hanger om ne volledig gepimpte iteronV te vullen, dus das al iets.
Eventueel de ratjes tanken.

Daarnaast kan hij nog andere functies vervullen:
- General Moving (mijne main heeft wel nen obe, maar kan altijd handig zijn voor wat extra)
- Cleanup na missions (moet een salvage destoyerke nie heel de mission afvliegen wink )
Yared
‍

netherlands.gif

PostPosted: 16.02.2009, 14:14 Reply with quoteBack to top

--- Orca is mega traag vooral tov CMD bootje.

Voor een fleetbooster die je ook wilt gebruiken in missies kun je beste een commandship nemen.

V3COM Twitter
IceTea[GeNeX]
‍

belgium.gif

PostPosted: 16.02.2009, 15:59 Reply with quoteBack to top

mja, voor een fleetbooster gaat die niet direct gebruikt worden. Vooral de cleanup na missions etc kan wel handig zijn met die tractors. Ook voor reloading/rearming etc.
Yared
‍

netherlands.gif

PostPosted: 17.02.2009, 11:07 Reply with quoteBack to top

Gisteren heeft V3SPA GROUP een corp ops gehad van level IV missies.

Voor cleanup gebruikten we twee Marauders. Mega-overkill maar verdomd snel dat het gaat als je een Marauder uitrust voor tractorbeamen.

40 KM range en 1000 m3 Cool

Marauders trokken alles naar de salvagerbootjes toe van mensen die redelijk nieuw waren (Kestrel/Destroyer/etc..) en ergens in het midden van een wreck belt lagen. Daarnaast hadden ze elk cargo expanders dus alle loot ging in 1x mee.

Orca is veel trager... alleen in Ice belt met Orca op 5 behaal je echte winst tov een commandship.

V3COM Twitter
Tara
‍

belgium.gif

PostPosted: 17.02.2009, 19:52 Reply with quoteBack to top

Shipmisvorming imo :p
Rai Ardose
‍

Corporation: Centraal Justitieel Incasso Bureau

netherlands.gif

PostPosted: 02.08.2009, 23:59 Reply with quoteBack to top

Voordeel van Orca vs Command is 3% bonus to effectiveness of mining foreman gang links per level basically. Als je echt een grote highsec ops hebt, dan is een Orca wel welkom; moet ie natuurlijk wel mining director 5 en die midlink hebben.

Interessanter is om te kijken bij welk aantal miners je een orca erbij hangt tov een extra hulk.
Doornroosje
‍

Corporation: Talocan Vanguard [TALVA]
Alliance: Talocan United

belgium.gif

PostPosted: 10.09.2009, 10:47 Reply with quoteBack to top

Even nog een necro.

Orca heeft een kleine boost gehad, met de aanvulling met een ore-bay. Dit eerst terzijde.

Ik heb momenteel een orca alt als mobiel exploration/wormhole platform. Handig in w-space, omdat ik geen pos moet opzetten, en toch van schip kan veranderen (nighthawk/gas-moa/covops) en verschillende fittings voor elk scheepje kan meenemen. Hacking en codebreaker module refitten is echt simpel.

Uiteraard is hij ook gebruik als gigantische jetcan voor salvage en tags. Gasmining met de moa naast de orca is gemakkelijk. GSC vullen met gas, en als er dan zich eens een opening naar k-space voordoet, snel uit en weer terug jumpen om uit te laden. Een rorqual zou de gate collapsen, met een orca kan ik 2 keer heen EN weer gaan.

Ook gebruik ik de orca dikwijls om een wormhole te closen. En voor de rest? Hangt die met een cloak ergens op een safespot, meestal afgelogd... de andere 2 chars kunnen alle sites runnen tot ze weer ammo moeten halen of loot moeten droppen.

Ik moet zeggen dat het toch een voordeel heeft, zo een orca alt. De mining bonus zal mij worst wezen.
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Uwi M'bawehp
‍

Race: Minmatar
Alliance: Narwhals Ate My Duck

belgium.gif

PostPosted: 10.09.2009, 14:48 Reply with quoteBack to top

Jammer dat ge niet vanuit u orca in een ander schip kunt springen en dan remote u orca cloaken...nuja...de solo players kunnen blijven dromen h...

blank.gif

PostPosted: 11.10.2009, 18:33 Reply with quoteBack to top

Orca is echt wel nuttig

Vooral in een mining operation waarbij de orca allemaal bonussen bied en voor andere kan haulen en zo zijn steentje bijdraagt

Anyways het is wel een dure schip
sandshark
Admin
Admin<br>

Corporation: LFC

belgium.gif

PostPosted: 19.01.2010, 23:35 Reply with quoteBack to top

Weet er iemand of je met een freighter in space iets uit die corp hanger kan halen?
Als dat zo is...

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.