EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Goedkope (en goede?) Thorax-fitting (voor 0.0)?

Post new topicReply to topic
Author Message
Elah'n'matir
‍

belgium.gif

PostPosted: 10.02.2006, 11:45 Reply with quoteBack to top

Hallo allemaal,

korte samenvatting van de situatie: ik ben iters meer dan een jaar bezig met EVE Online, en ben voornamelijk in 0.5+ gebleven het af en toe een uitstapje naar 0.1-0.4. Nu begint het zo stilletjes aan te kriebelen om op ontdekkingsreis nar 0.0 te gaan. Natuurlijk wil ik dat doen op een manier die niet te zwaar weegt op mijn portefeuille, dus had ik aan de volgende setup gedacht:

Schip: Thorax

High Slots: 5x Heavy Ion Blaster I (Thorium)
Med Slots: 10MN Afterburner I, Stasis Webifier I, Tracking Disruptor I
Low Slots: Medium Armor Repairer I, Damage Control I, 2x Energized Adaptive Nano Membrane I, Tracking Enhancer I

Prijskaartje: +/- 8 miljoen.

Lijkt dit jullie een min of meer degelijk schip om te gaan spelen in 0.0, of kan er wat aan verbeterd worden (enkel T1)?

~ Elah'n'matir
OfflineView user's profileSend private messageYahoo Messenger
Brutal Butcher
‍

blank.gif

PostPosted: 10.02.2006, 12:17 Reply with quoteBack to top

zorgt vo instas, thats the most important thing in 0.0
OfflineView user's profileSend private message
Dhrazul
‍

Race: Amarr
Corporation: Black Sun

netherlands.gif

PostPosted: 10.02.2006, 13:33 Reply with quoteBack to top

Wat bedoel je met een uitstapje?

Touren door 0.0? of hunten in o.o of minen in 0.0.
Touren neem de snelste frig en tour rond
Hunten rat neem een BS met degelijke fitting> PVP maakt niet uit wat je neemt.
minen zal torax wel voldoen maar je kan de ratten niet aan

GL

Elah'n'matir
‍

belgium.gif

PostPosted: 10.02.2006, 13:47 Reply with quoteBack to top

Uitstapje = een beetje rondvliegen en wat aan sightseeing doen, m.a.w. complexen bekijken, zeldzame astero√Įden (sp?) in hun natuurlijke omgeving bekijken en ze eventueel aanvallen, grote(re) NPCs aanvallen (mogelijk met een paar andere mensen van mijn corp), gatecampers en PC piraten lastigvallen en omgekeerd, kortom, safari!

Ik zoek dus een Gallente (!) schip met setup dat niet veel kost om te vervangen (zoals de voorgestelde Thorax-setup) zodat ik snel kan terugkomen zonder eerst 250 miljoen ISK bijeen te moeten sparen, en die toch een beetje tegen ruwe jongens en/of meisjes kan.

~ Elah'n'matir

Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 10.02.2006, 17:19 Reply with quoteBack to top

Zoals BB al heeft gezegd, zorg eerst en vooral voor bookmarks.

Als je dan toch met corpmembers gaat, neem dan allemaal een frig. Expendable en met 5-6 frigs kan je best wat schade aanrichten.

Complexen enzo bekijken kan je het best met een alt doen, vlieg die in een shuttle naar 0.0. Je kan er toch op rekenen dat je het niet lang gaat overleven, en dat maakt dan ook niet uit of die gepod wordt of niet.

Als je toch je Thorax wil gebruiken, verander dan die Damage control in een damage mod (mag. field stab.). Zeker de T1 DC gaat u niet veel extra resists geven. en reken erop dat je hem snel kwijt gaat zijn, heel snel als het je eerste keer pvp is. Smile
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
Elah'n'matir
‍

belgium.gif

PostPosted: 10.02.2006, 21:11 Reply with quoteBack to top

Okee, bedankt voor de nuttige reacties.

*geeft een glas Quafe Ultra aan iedereen*

~ Elah'n'matir

Admin
Admin<br>

Corporation: LFC

belgium.gif

PostPosted: 10.02.2006, 21:32 Reply with quoteBack to top

mmmmmmm quafe ultra Razz

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
horad
‍

belgium.gif

PostPosted: 14.02.2006, 22:53 Reply with quoteBack to top

ipv van die damage control zou ik eerder voor plate gaan. En verder zou ik eventueel ook mwd overwegen om sneller op optimal range te zitten met uw blasters. En vergeet niet thorax gebruik je vooral voor drones hé.

Wat eventueel kan is een combinatie met webber drones samen tracking disruptor drones. En dan uw tracking disruptor te veranderen door een scrambler. Want anders zal je weinig kills maken. En zoals eerder al aangegeven bookmarks maken. Om te beginnen gate 2 gate en aanvullen met safespots. Veel gebruikte techniek is iemand die in zwak schip rondvliegt en zijn gangmembers wachten in naburig system af. Zodra je dat zwak schip als target neeemt, komen zijn maten af en dan moet je zorgen dat je ergens rap naar toe kunt warpen (en dus best een ss).
Elah'n'matir
‍

belgium.gif

PostPosted: 15.02.2006, 14:11 Reply with quoteBack to top

Ik was eerder van plan die Damage Control te vervangen door een Tracking Enhancer. MWD zie'k niet zitten omdat dat overeenkomt met een grote schietschijf op uw schip tekenen. En natuurlijk gaan er drones gebruikt worden, waarschijnlijk Valkyries of zo. Het kan ook zijn dat ik eens een beetje Ewar-drone rotzooi gebruik, maar die kans is niet zo groot.

In elk geval, bedankt voor de suggesties.

~ Elah'n'matir

‍

belgium.gif

PostPosted: 15.02.2006, 15:33 Reply with quoteBack to top

Als je genoeg cpu hebt tenminste, steek dan misschien Electrons+MagFStabs ipv Ions+TrackingEnhancers. Je zou betere dam/s en betere tracking moeten hebben.
Elah'n'matir
‍

belgium.gif

PostPosted: 16.02.2006, 10:09 Reply with quoteBack to top

Zou moeten lukken, vermits ik Electronics lvl5 heb. Ik zal de mogelijkheden eens tegen elkaar afwegen en zien wat het beste uitkomt. In elk geval is Electrons gezonder voor de Cap.

~ Elah'n'matir

Edit: Met T1 spul komt Heavy Electron Blaster + 2 Magnetic Field Stabilizers uit op een DpS die +/- 6.5% hoger ligt dan voor Heavy Ion Blaster + 1 Magnetic Field Stabilizer. Bedankt!

Last edited by Elah'n'matir on 17.02.2006, 12:02; edited 1 time in total
OfflineView user's profileSend private messageYahoo Messenger
Tresher
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 16.02.2006, 12:23 Reply with quoteBack to top

Als je blasters gaat fitten, raad ik je wel aan een mwd te fitten.
Met ab ga je al moeten beginnen tanken voor je nog maar in range bent, afhankelijk van de afstand waarop je begint.
Elah'n'matir
‍

belgium.gif

PostPosted: 17.02.2006, 10:12 Reply with quoteBack to top

Ik kan beide eens proberen (een setup met AB, een setup met MWB) en zien wat het beste uitkomt, alhoewel ik niet zo graag een MWD gebruik (ik ben een beetje bang van een sig radius groter dan een battleship).

~ Elah'n'matir

‍

belgium.gif

PostPosted: 17.02.2006, 12:36 Reply with quoteBack to top

Naar waar welke region ga je in 0.0 ?

:-)
OfflineView user's profileSend private messageSend e-mail
Elah'n'matir
‍

belgium.gif

PostPosted: 20.02.2006, 10:21 Reply with quoteBack to top

Hehe, Ik weet niet dat het een goed idee is dat al te vertellen, tenzij jij van plan bent mij (gratis) uit de problemen te houden.

Serieus nu, ik weet het zelf nog niet.

~ Elah'n'matir

Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 20.02.2006, 13:19 Reply with quoteBack to top

gang setup:
high 5x dual 150mm scout (of blasters)
med: scram, web, 10mn mwd
low: cap power relays, active armor hardeners, dmg mod en een med armor repper

en dan thungsten voor semi long range en antimatter voor dmg/short range

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
Elah'n'matir
‍

belgium.gif

PostPosted: 01.03.2006, 13:21 Reply with quoteBack to top

Okee mensen... 't is officieel. Volgende week ga ik mijn eerste echte uitstap naar 0.0 maken met mijn 'raxje. Het zal waarschijnlijk ofwel Providence ofwel Syndicate Region worden. Welk van de twee raden jullie aan?

~ Elah'n'matir

Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 01.03.2006, 13:34 Reply with quoteBack to top

Lol, dat ligt ver uit elkaar Razz

In Syndicate vind je rats die je wel met je Thorax moet aankunnen, Providence ken ik niet.

Nem gewoon hetgeen het dichtstbij is, en waar je bookmarks van hebt.
Elah'n'matir
‍

belgium.gif

PostPosted: 01.03.2006, 13:44 Reply with quoteBack to top

De twee regions liggen even dicht by mijn huidige positie, en ik heb van geen van beiden bookmarks. Dus rest nog de vraag, wat voor soort NPCs zijn er in Providence te vinden?

Een meer belangrijke vraag misschien: wie (van Alliances, e.d.) zit er in Syndicate en wie in Providence?

~ Elah'n'matir

Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 01.03.2006, 14:30 Reply with quoteBack to top

Syndicate: veel pirates...

PHP
HoMecoRe
‍

belgium.gif

PostPosted: 02.03.2006, 16:56 Reply with quoteBack to top

Nu we toch bezig zijn: welke fittings voor missions?
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's website
Tresher
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 02.03.2006, 17:03 Reply with quoteBack to top

5x Dual 150mm

Ab, webber, Cap recharger

Medium armor rep, NPC-specifieke hardeners of Adaptive nano(s), Cap relay en Magnetic field stabilizer.
Het hangt ervan af hoeveel cap je nodig hebt/hoe je skills zijn. Eventueel een cap relay vervangen door een Magstab of omgekeerd.

Medium drones
Attila
‍

belgium.gif

PostPosted: 02.03.2006, 18:19 Reply with quoteBack to top

Syndicate: ebil me Very Happy Very Happy (kval neutrals ni aan ze Smile )
Providence geen flauw idee Smile
horad
‍

belgium.gif

PostPosted: 02.03.2006, 19:51 Reply with quoteBack to top

neutrals val ik dus wel aan. Elke neutral is een mogelijke spy.
Attila
‍

belgium.gif

PostPosted: 02.03.2006, 21:50 Reply with quoteBack to top

jah rules van de alliance

Eigenlijk de enigste alliance die geen nbsi gebruikt Smile

Maar een alt in een noob corp in een shuttle knal ik wel soms, voor de rest alleen de targets Smile
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.