EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Probleemkes met men PC

Post new topicReply to topic
Author Message
Tresher
Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 10.05.2008, 13:38 Reply with quoteBack to top

Bon, heb dus nog niet zo heel lang een nieuwe PC gekocht.
Spijtig genoeg al redelijk wat last mee gehad, en dat sinds het begin.

Redelijk wat bluescreens, soms 3-4 per dag.
Als ik op EVE bezig ben, durft hij als eens gewoon te freezen. (Maar blijkbaar heeft dat met de eve client te maken.)

Iemand een idee wat die bluescreens zou kunnen veroorzaken? Gebeurt nogal vaak als ik meerder clients draai, of crysis speel enzo. Ik dacht aan een defect RAM geheugen misschien.

Is een beetje lastig dat ik men PC continu nodig heb voor mijn studies, anders zou ik hem terug naar Tones brengen.

Edit:

1x OCZ Ocz2g8004gk 4096mb Kit (2x2048mb) 800mhz Vista Performance Gold Dual Channel Series
1x INTEL Core 2 Quad Q6600 2.40 Socket 775
2x WESTERN DIGITAL 500gb-ks 16mb Sata300 7200rpm
1x ASUS En8800gts/htdp 512mb Pci Express Nforce 8800gts
1x OCZ 600watt Gamexstream Power Supply
1x MICROSOFT Oem Nl Home Premium 64bit Vista
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
sandshark
Admin
Admin<br>

Corporation: LFC

belgium.gif

PostPosted: 10.05.2008, 13:41 Reply with quoteBack to top

hmz, run anders eens een memtest en of wat superpi voor je pc wat te testen, dan weet je toch al of je systeem het doet.

Ik ben hierin helaas zelf geen expert, maar er zullen zeker wel mensen zijn hier die er iets meer van afweten.

Welke pc heb je nu ook weer?

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
Tara
‍

belgium.gif

PostPosted: 10.05.2008, 15:03 Reply with quoteBack to top

Kijk eens of er bepaalde zaken overclocked zijn. Zet ook nVidia boost (of iets dergelijks) af in je BIOS, als dat beschikbaar is (deze overclockt eigenlijk je busspeeds). Sommige bordjes zijn by default vanuit de fabriek al lichtjes overclocked en dat kan dergelijke instabiliteit geven.
OfflineView user's profileSend private message
Tresher
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 10.05.2008, 15:31 Reply with quoteBack to top

En hoe doe ik dat? Razz
Guest

PostPosted: 10.05.2008, 16:44 Reply with quoteBack to top

zie documentatie van het moederbord zelf en zo ook op hun website.
je kan ook eens gaan snuffelen bij http://tweakers.net/ of je aldaar wat meer kan vinden, vaak vindt je er zeer nuttige tips, in je eigen moerstaal ook nog eens.

geef ook eens op welk moederbord je hebt, want die staat er niet bij.
misschien moet je hier http://www.ocztechnology.com/ zoeken gezien je geheugen.

Nob
Tresher
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 10.05.2008, 21:13 Reply with quoteBack to top

Mobo: MSI IntelP35 Platinum Fsb1333
flashfreak
‍

Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 11.05.2008, 12:40 Reply with quoteBack to top

Welke error message geven de bluescreens?
Is het steeds hetzelfde proces dat voor de crash zorgt?
En zoals Sandshark zei: draai eens een memtest, als die goed verloopt kan je alvast je RAM goedkeuren.

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
Guest

PostPosted: 11.05.2008, 13:52 Reply with quoteBack to top

BSOD = Bleu Screen Off Dead

hier http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=2277 kan je alles over dit moederbord lezen

hier http://global.msi.com.tw/index.php?func=newsdesc&news_no=562 op de pagina van MSI-NL

(keuze menu) http://global.msi.com.tw/index.php?func=prodpage2&maincat_no=1&cat2_no=170
bij de Intelģ P35 Express keuze zijn er 9 verschillende type moederborden te kiezen

memory
http://www.ocztechnology.com/products/memory/ocz_ddr2_pc2_6400_vista_performance_gold_4gb_dual_channel

specicicaties memory:
800MHz DDR2 - CL 5-5-5-18 - (CAS-TRCD-TRP-TRAS)
Available in 2GB Modules and 4GB (2x2048) Dual Channel Kits
Unbuffered
Gold XTC* Heatspreader
OCZ Lifetime Warranty
1.8 Volts
240 Pin DIMM

opgelet
waar je ff op moet letten is "unbuffered" - dit moet ook zo opgenomen worden in de bios zelf, zet je deze op 'buffered' dan verklaard dit misschien de "BSOD" welke je telkens verkrijgt.

Ook moet je dit memory in de groene DIMM slots van chanel A planten, de volgende dual-set in de gele DIMM slots van chanel B - misschien heb je ze beide verdeeld op het eerste slot van elk, ook dat verklaard de BSOD schermen.

Zijn er toch problemen met dit memory, je hebt een life-time garantie hierop, omruilen zou dan ook geen problemen moeten opleveren.

video
http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=1894 (beperkt overzicht)
http://www.techspot.com/review/47-asus-geforce-8800gts/ (incl. testraporten)

Op zich is dit alles helemaal geen slechte keuze, het komt aan op bepaalde fijnafstellingen, vooral qua memory in de bios zelf.

Daarnaast wijst een BSOD vaak op kernel Š driver problemen met de kernel juist, heb er ook een tijdje last van gehad op XP-pro nadat SP2 pas uitgekomen was. Bleek later dat 'het memory van de videokaart fout werd aangestuurd, een update van de videodriver verhielp het euvel juist kort daarna.

Om het euvel makkelijker op te sporen moet je ook het programma "DrWatson.EXE" (staat in system 32 directory) opstarten zodra je opstart, die maakt een memorydump van dit BSOD voor het geval dat het gebeurd, zo kan je nadien makkelijk nagaan welke foutmelding gegeven wordt. Als je naderhand DrWatson weer opstart kan je daarna de DrWatson.log makkelijk inzien om na te gaan welke foutmelding je kreeg.

Ook kan je een optie in de BIOS instellen dat als je een BSOD krijgt dat de pc niet automatisch weer herstart, dan heb je tijd om de gegeven van deze BSOD op te schrijven. Hierna is het beste een "koude start" te maken, dwz PC uitzetten - 5 sec wachten - weer aanzetten - de optie in de BIOS zorgt voor een INT3 signaal naar de processor, een "warme start" met simpel resetknop gebruik (is een INT5 signaal naar de processor) maakt juist dat men vaak weer strand in dit BSOD bij het opstarten.

succes

Nobody II
Tresher
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 12.05.2008, 20:15 Reply with quoteBack to top

Bedankt voor alle uitleg tot nu toe.

Ik heb nog geen tijd gehad om al deze dingen na te kijken, behalve dat de error die ik meestal krijg de volgende is:

BAD_POOL_CALLER

Verder zitten de ramlatjes wel degelijk in de juiste slots.
Guest

PostPosted: 12.05.2008, 20:50 Reply with quoteBack to top

er staat ook een digitcode achter, iets van 00000002 ofzo.
via hier http://www.eventid.net/ kan je een mogelijke aanwijzing p[sporen, deze staat genoteerd in de "systeem logboeken van Systeembeheer" en je moet dan het "Gebeurtenis ID invoeren" welke je aldaar vindt.

bad_pool_caller is vaak een aanwijzing dat het een driver-probleem is aangaande video - het kan dus zo zijn dat je aangaande Vista een verkeerde driver geinstalleerd ebt of dat deze niet goed ondersteund/herkend wordt door Vista zelf - dat zal je dan moeten aankaarten bij de ASUS zelf, je zal vast niet de enigste zijn met dit probleem.

kan ook zijn dat een bepaald programma wat running is een verkeerde programmaloop heeft en dat deze op die fout stuit en dat dit de oorzaak is.
Ik maak gebruik een "Process Explorer" als vervanger van "Taakbeheer", kan je hier downloaden bij http://technet.microsoft.com/nl-nl/sysinternals/bb896645(en-us).aspx en geeft je veel gedetaileerder een overzicht van alle processen die je hebt lopen en kan je via aldaar ook veel dieper ingrijpen op het totale process.

Start eens zo kaal mogelijk op, dwz alle opties zoveel mogelijk uit en ook alle toeters en bellen die je niet direct nodig hebt, start dan EVE verschillende keren en controleer dan ook of EVE over de verschillende processors verdeeld wordt automatisch - want het kan zijn dat een ouderwets programma uitstekend werkt onder XP juist de bottelneck is aangaande Vista zelf.

succes

Nob
flashfreak
‍

Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 13.05.2008, 09:13 Reply with quoteBack to top

Dit kan je misschien helpen:
http://www.registrysimple.com/bad-pool-caller-fix.php

Wel in het engels

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
Tresher
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 17.05.2008, 16:20 Reply with quoteBack to top

Ok

Heb eens geprobeerd met 1 ramlatje tegelijk.
Bluescreen na een half uurtje crysis. (Dat is al langer dan normaal, was meestal maar 5-10 minuten.)

Dan met het andere latje.
Ging goed, meer dan een uur Crysis gespeeld. Daarna nog een beetje op eve met wat browsers open en een filmpje.
Dan was er een hostile camp, dus ik sluit alles behalve de eve client en ventrilo. Pvp duurde niet lang en net erna gecrashed.

Dus zal eens de drivers beginnen checken.

ps: Ik weet dat ik traag ben, heb er gewoon niet veel zin in en ken er eigenlijk neits van. Razz
Yared
‍

Corporation: [V3COM]

netherlands.gif

PostPosted: 20.05.2008, 14:14 Reply with quoteBack to top

Ken dat, heeeeel erg zelfs, vandaar dat deze leek nu unbuntu 8.04 heeft installed.
Ging helemaal vanzelf en had meteen een multiboot keuze tussen winxp en linux.

Niet veel langer erna vind ik op tweakers.net een SP3 fix Censored

Mijn vorige BSOD probleem had te maken met de voeding, die was gewoon te zwak.
Probeer eens met een mindere belasting of desnoods een ventilator erop en kast open te kijken of het minder is.

INGAME CHANNEL: V3SPA
V3COM Twitter
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerICQ Number
Tresher
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 07.06.2008, 00:41 Reply with quoteBack to top

Hmm, dacht dat ik hier vandaag een reply gepost had, blijkbaar dus niet.

De laatste tijd werden de bluescreens en freezes dus erger en erger.

Op een gegeven moment zelfs zo erg dat ik, elke keer wanneer ik een browser opende, een melding kreeg van mijn virusscanner en men pc zonder fout vastliep.

Het viel me op dat ik perfect op eve kon enzo, maar dat hij altijd vastliep na zo'n foutmelding.

Dus heb ik die virusscanner verwijderd.

WAT EEN VERSCHIL!

Op twee dagen heb ik nog geen enkele freeze of bluescreen gehad. Computer is ook veel sneller.

Was een virusscanner van Bullguard, zat bij de computer toen ik hem kocht.

Ben blij dat ik ervan af ben.
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.