EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

DX10/9.0D

Post new topicReply to topic
Poll :: De nieuwe Trinity graphics

Kan ik sowiso al draaaien
65%
 65%  [ 17 ]
Kan ik niet gebruiken
7%
 7%  [ 2 ]
Ga ik nieuwe pc/gfx voor kopen
11%
 11%  [ 3 ]
Whatever
15%
 15%  [ 4 ]
Total Votes : 26

Author Message
Doornroosje
‍

Race: Gallente
Corporation: Talocan Vanguard [TALVA]
Alliance: Talocan United

belgium.gif

PostPosted: 20.12.2007, 09:11 Reply with quoteBack to top

On Topic

En nu eens back ontopic? Al noemt deze sectie wel off-topic, maar deze is zwaar aant derailen. En al die pc-praat gaat totaal over mijn hoofd. En misschien ben ik hierin ook niet de enigste.

Wo cares btw... Als het bij mij op de doos staat ga ik ervan uit dat het zo is en daarmee kous af.
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Guest

PostPosted: 20.12.2007, 13:43 Reply with quoteBack to top

Wel, schrik dan ff niet, bij de afname van het Nederlands Dictee (te zien in het Journaal van vandaag/gisteren) is de gemiddelde foutenscore een totaal van 15 stuks.

Nu heb ik voor de zekerheid mijn stukken die ik alhier geschreven heb door de spellingscontrole gehaald - dwz die van mijn partner alhier - en wat is de score in het algemeen : de i die moet zijn - de 'd' die in wezen 'dt' moest zijn - of de 'dt' die een 'd' moet zijn - bepaalde woorden die een iets verkeerd zijn geschreven zoals een vergeten/te veel qua '-' ertussen of een apostrof die weggelaten moet worden of juist toegevoegd moest worden.

Bepaalde woorden zijn idd verkeerd geschreven, maar als je goed kijkt analyserend dan zie je diezelfde woorden steeds op dezelfde wijze terugkomen, zoals 'daaintegen' in wezen geschreven moet worden als 'daar in tegen' - dat is net zoiets als zijnde dat men niet weet hoe men 'stamppot' moet schrijven met 2* de letter P (iets wat ik nu weer wel weet), volgens het dictee wordt in het algemeen de fout gemaakt als zijnde het te schrijven als 'stampot'.

maar op een forum schrijven is ook koffiedik kijken, diegenen die alleen op spelfouten kunnen controleren ipv naar hetgeen wat er geschreven wordt moet eens danig in de gaten gaan krijgen dat iedereen schrijft zoals deze gebekt is, iemand die in een bepaald dialect spreekt schrijft dat ook zoals deze dat van huis uit mee krijgt - en niet iedereen is een taalkundige die qua Nederlandse Gramatica een hoog cijfer heeft behaald (of was het nou behaalt) het zal mij een rotzorg zijn.

En wat is het ABN nu in werkelijkheid, het is nog steeds een bijeen geraapte/geschraapte taal der Nederlanden waarbij historische invloeden alom aanwezig zijn, ook heden ten dage is dat het geval, mijn schrijven zit vol met buitenlandse termen en nu kan je wel zeggen schrijf dan niet, waarom zou ik dat moeten doen, doe ik dat niet dan blijven bepaalde onwaarheden namelijk bestaan.

Het is net alsof men de schijn op wil wekken dat 'het verkeerd schrijven der Nederlandse taal' een veel kwalijker fout zou zijn dan 'de aanname dat XP een tussenproduct zou zijn terwijl in werkelijkheid dit het een samengaan is van Win2000 & de W98 serie' - dat riekt mij naar 'je eigen fouten verdoezelen onder het mom van omdat men in werkelijkheid zijn huiswerk niet gedaan heeft maar dit eerder uit de wandelgangen heeft vernomen en dit als waarheid beziet, maar ondertussen als leek zijnde door de mand valt.

Kortom, heb ik nu zojuist ook dit schrijven door de spellingcontrole gehaald en wat blijkt daaruit: controleer het zelf maar eens en dan zie je dat het in het algemeen wel meevalt.
Mijn ervaring is nog steeds dat alleen zeurpieten en zijkerts vallen over het taaltje wat ik gebruik waarbij dit automatisch bewijst dat zij degenen die fout zitten 'als zijnde leken die het hebben over een technisch onderwerp.
Zoals de geschiedenis der ontstaan van de voorlopers der XP, en dat ook nog eens als waarheid gaan schrijven alhier'. Als daar wat over gezegd wordt dat 'anderen', en tot nu toe is dat er nog steeds maar 1 persoon waarvan niet te controleren valt of dit niet dezelfde persoon in kwestie is of niet, maar laten we aannemen van wel, dan is het nog altijd EENTJE die vindt dat ik iemand persoonlijk zou aanvallen.
En dan ook nog eens tot TWEE KEER TOE aan het einde daarvan de zin over het hoofd ziet aangaande 'koffiedik kijken hoor' en dan nog steeds willens en wetens hierover door blijft zagen - ondertussen heb ik het idee dat dit zelfs nu nog niet doordringt dat dit helemaal niet aan de orde is - ondertussen eigent men zich wel het recht toe mij persoonlijk aan te gaan vallen over een bepaalde schrijfstijl der Nederlandse Taal - nou hiervan zakt letterlijk mijn broek af !!!!

ondertussen blijkt wel weer WIE er hier nu aan het doorzagen is

geen wonder dat velen zich gaan ergeren alhier - maar ik laat me niet muilkorven door betweters die alleen maar over de Nederlandse taal kunnen gaan zeuren terwijl dat totaal niet aan de orde is.

PUNT

maar kennelijk kan men niet discussieren over een bepaald onderwerp - dan het alleen maar op de persoonlijke noot te kunnen gaan gooien der Nederlandse Taal enzovoorts bewijst voor mij wel dat - helaas voor diegenen dat ik mijn huiswerk wel gedaan heb en die anderen juist niet - wie hier de LEEK is zal wel duidelijk zijn - ik niet dus !!!!!

gegroet

Last edited by Guest on 20.12.2007, 14:09; edited 7 times in total
Guest

PostPosted: 20.12.2007, 13:51 Reply with quoteBack to top

Doornroosje,

Wat bedoel jij met "zwaar aant derailen" ?

ik weet niet wat het betekend, noch inhoudt, noch hoe ik dit moet opvatten.
Gaarne duidelijkheid

Nobody

PS

Het gaat ondertussen over "de Nederlandse Taal zoals ik die hanteer"
DAT benoem ik 'het op persoonlijke noot gaan gooien aanvallen

TERWIJL

het in werkelijk moet gaan over 'technische zaken' die hier beschreven worden

MAAR

kennelijk is het belangrijker van HOE men iets schrijft ipv over HET onderwerp van discussie zelf.

Last edited by Guest on 20.12.2007, 13:54; edited 1 time in total
Doornroosje
‍

Corporation: Talocan Vanguard [TALVA]
Alliance: Talocan United

belgium.gif

PostPosted: 20.12.2007, 13:53 Reply with quoteBack to top

*klik*
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
flashfreak
‍

Corporation: LFC
Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 20.12.2007, 14:22 Reply with quoteBack to top

we hadden het niet over je nederlands, we hadden het over foutieve informatie van de 'technische zaken' alhier beschreven... Reading V FTW (opnieuw)
Derailen = off topic gaan

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
James Dickey
‍

Race: Jovian
Corporation: Black-Sun
Alliance: European Union

belgium.gif

PostPosted: 20.12.2007, 15:45 Reply with quoteBack to top

« Nobody_NL » wrote:
Bepaalde woorden zijn idd verkeerd geschreven, maar als je goed kijkt analyserend dan zie je diezelfde woorden steeds op dezelfde wijze terugkomen, zoals 'daaintegen' in wezen geschreven moet worden als 'daar in tegen'

Daarentegen moet je eens in google typen:

ik word

en

ik wordt.

...
OfflineView user's profileSend private message
sandshark
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 20.12.2007, 15:49 Reply with quoteBack to top

ja? ik gebruik word -> ik word ? Razz

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
Guest

PostPosted: 20.12.2007, 16:33 Reply with quoteBack to top

maar, zoals ik elders al geschreven heb - ik zal voortaan ook aan 'bron vermelding' gaan doen, opdat men weet dat er niks uit een dikke duim gezogen wordt en zo automatisch hetgeen wat er geschreven wordt door mij gelogenstraft wordt met ..... feiten, wetenswaardigheden, etc.

dan kunnen 'de leken' het tegendeel gaan bewijzen dat alles op 'een leugen onwaarheden' zou berusten.

gegroet
flashfreak
‍

belgium.gif

PostPosted: 20.12.2007, 17:09 Reply with quoteBack to top

Wel, dan nog zit je er soms naast: Je waarschuwing van Eve mss niet werken op Vista SP 1 was ook een grote onwaarheid, maar ja.. Wij zijn leken he...

Guest

PostPosted: 21.12.2007, 13:32 Reply with quoteBack to top

correctie -

het behelste mijn waarschuwing omtrent de ter publiek stelling van Vista SP 1 BETA door windows

BETA = geen echte maar een dusdanige versie dat dit een TEST-versie betreft

de referentie verwijzing staat er ook bij
zie ook http://www.eve-benelux.be/viewtopic.php?t=1361

KAN = het is mogelijk dat - enfin - lees het zelf maar .......

ook hier weer het bewijs dat men niet goed leest - of - alleen datgene leest wat men wil lezen
ook dit is weer een sterk staaltje van stemmingmakerij

niks geen onwaarheid - maar gebaseerd op ..... FEITEN
zie OOK > http://www.informationweek.com/news/showArticle.jhtml?articleID=204801084 welke jouw suggestie TOTAAL ONTZENUWD - en schrik niet wat je daar leest want je zet jezelf nu wel heel erg te kijk.

Dit is nu wat ik bedoel, namelijk je huiswerk doen ipv dom te brallen dat ik ongelijk zou hebben zonder erbij te zeggen van hoe/wat/waar - kom zelf ook eens met feiten waarom ik ongelijk zou hebben, laat ik die nu nergens lezen tot nu toe - kom eens met info waar je deze vandaan hebt bijvoorbeeld, oja das waar, die zijn er niet, raar h. Rolling Eyes

Oja, daarin kan je ook dit lezen, ik citeer: "The problem: updating applications for Vista is much more complex than revising them for the move from Windows NT and ME to XP that occurred in 2001."
Hoezo XP zou een tussenprogramma zijn der Vista !!!!

Nob
flashfreak
‍

belgium.gif

PostPosted: 21.12.2007, 14:04 Reply with quoteBack to top

Owke, ontzenuw operatie gestart:
Quote:
Applications that have compatibility issues with Windows Vista today will most likely continue to have the same issues with Windows Vista with SP1," Microsoft warns in a new whitepaper on Vista Service Pack 1.
Dit wil dus zeggen dat programma's die momenteel op Vista niet draaien wrs ook niet zullen draaien onder SP 1
Quote:
The upside, according to Microsoft, is that all applications that currently run properly on Windows Vista will continue to work on Vista SP1.

Je gezever dat applicaties die momenteel werken onder Vista (Eve als voorbeeld) niet meer zouden werken bij SP1 is hierbij dus ook even ontkracht, want, ik vertaal letterlijk:
Quote:
De positieve kant is, volgens Microsoft, dat alle applicaties die momenteel correct werken onder Windows Vista, ook zullen blijven werken onder Vista SP1

Dat noem ik huiswerk maken.

Tara
‍

belgium.gif

PostPosted: 21.12.2007, 19:01 Reply with quoteBack to top

Ach flashfreak, laat hem maar ratelen. Nobody is een extremist; zijn standpunt bewijzen is zijn heilig levensdoel.

Als hij aan de unhappy-Vista-user-bandwagon wilt trekken, dan is dat zijn probleem.
Tresher
Admin
Admin<br>

Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 21.12.2007, 19:12 Reply with quoteBack to top

Mannekes mannekes.

Ik ga jullie een levensles leren, waar je nog veel aan zal hebben:

Wacht af en kijk eerst wat er gebeurt, voor je nodeloos energie verspilt met voorspellingen te maken en hypotheses te verzinnen.

Razz

(Isk-donaties voor deze fantastische levensles mogen altijd naar mij gestuurd worden.)
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
Guest

PostPosted: 22.12.2007, 17:15 Reply with quoteBack to top

« flashfreak » wrote:
Owke, ontzenuw operatie gestart:
Quote:
Applications that have compatibility issues with Windows Vista today will most likely continue to have the same issues with Windows Vista with SP1," Microsoft warns in a new whitepaper on Vista Service Pack 1.
Dit wil dus zeggen dat programma's die momenteel op Vista niet draaien wrs ook niet zullen draaien onder SP 1
Quote:
The upside, according to Microsoft, is that all applications that currently run properly on Windows Vista will continue to work on Vista SP1.

Je gezever dat applicaties die momenteel werken onder Vista (Eve als voorbeeld) niet meer zouden werken bij SP1 is hierbij dus ook even ontkracht, want, ik vertaal letterlijk:
Quote:
De positieve kant is, volgens Microsoft, dat alle applicaties die momenteel correct werken onder Windows Vista, ook zullen blijven werken onder Vista SP1

Dat noem ik huiswerk maken.

In wezen ontkracht je de hele tekst, je moet wel het hele verhaal tonen ipv enkele regeltjes te citeren, zoals deze:

Quote:
zie http://www.informationweek.com/windows/showArticle.jhtml?articleID=204801084
(volg ook ff de link qua 'whitepaper eens en download n der stukken die je als 'proffecional geacht wordt te lezen)

Microsoft is warning customers that the soon-to-be released service pack for its Windows Vista operating system won't fix the application capability issues that have plagued the software since its release in January.
"Applications that have compatibility issues with Windows Vista today will most likely continue to have the same issues with Windows Vista with SP1," Microsoft warns in a new whitepaper on Vista Service Pack 1.

As a result, Microsoft says businesses needn't bother waiting for SP1's final release -- slated for early next year -- to test new applications on Vista, because the results won't change much.

"Microsoft recommends that all enterprise customers begin testing their applications on the currently available version of Windows Vista," the company said.

Dan staat er ineens heel wat anders, namelijk dat het niet gaat over de final release maar de waarschuwing die Microsoft doet uitgaan is dat users zich moeten bedenken dat de SP1 BETA - en daar heb ik het ook de hele tijd over - >> DE BETA versie << er kan toe leiden dat bepaalde programma's die voorheen werkten ineens niet of niet meer goed kunnen gaan werken.

goed lezen h - Vista BETA SP 1 is heel wat anders dan de Final Release Vista SP 1 !!!!

Last edited by Guest on 22.12.2007, 17:19; edited 1 time in total
sandshark
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 22.12.2007, 17:18 Reply with quoteBack to top

Start eens een nieuw topic als je het nog over vista SP1 wil hebben.
Bedankt.

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
James Dickey
‍

Race: Jovian
Corporation: Black-Sun
Alliance: European Union

belgium.gif

PostPosted: 22.12.2007, 17:30 Reply with quoteBack to top

Quote van Winston Churchill:

Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen.
Guest

PostPosted: 22.12.2007, 17:30 Reply with quoteBack to top

ke - is hopelijk niet nodig

maar we hadden het over DX10 - ik wilde even een artikel onder de noemer brengen welke alhier staat:
http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX#Release_history

Alternatives
There are alternatives to the DirectX family of APIs, some more complete than others. While there is no unified solution that will do everything DirectX does, with a combination of libraries SDL, OpenMAX, OpenML, OpenGL, OpenAL, FMOD, etc. one can implement a comparable but cross-platform and frequently free/open source solution.

There are also alternative implementations that aim to provide the same API, such as the one in Wine.

Quote:
Additionally, because Direct3D 10 is not available on Windows XP, Cody Brocious has started the "Alky Project"[11] which he intends to allow Direct3D 10 games to run on a computer with Windows XP installed. In concept, Alky compatibility libraries for Microsoft Direct3D 10 enabled games would allow them to run on platforms other than Windows Vista and increase hardware compatibility even on Vista, by compiling shaders down to native machine code for execution on the CPU when the GPU is not capable of running it. This would reduce the need for an upgraded graphics card and operating system in order to use Direct3D 10 applications, albeit with the potential cost of increased CPU usage and/or degraded performance given the lack of dedicated graphics hardware.

Onderaan staan referenties en vooral moet men eens gaan lezen bij nummer 11 daarvan, dan komt men alhier terecht: http://alkyproject.blogspot.com/ en dat artikel is reuze handig om ff door te nemen.

Het blijkt dan ook dat er een studie wordt gedaan om "Direct3D 10" onder XP werkende te krijgen - er schijnt zelfs binnenkort een werkende release uitgebracht te worden.

groet
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.