EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

DX10/9.0D

Post new topicReply to topic
Poll :: De nieuwe Trinity graphics

Kan ik sowiso al draaaien
65%
 65%  [ 17 ]
Kan ik niet gebruiken
7%
 7%  [ 2 ]
Ga ik nieuwe pc/gfx voor kopen
11%
 11%  [ 3 ]
Whatever
15%
 15%  [ 4 ]
Total Votes : 26

Author Message
sandshark
Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: LFC

belgium.gif

PostPosted: 10.11.2007, 15:51 Reply with quoteBack to top

De nieuwe poll

PHP

Last edited by sandshark on 16.06.2008, 12:32; edited 3 times in total
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
Tresher
Admin
Admin<br>

Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 10.11.2007, 16:33 Reply with quoteBack to top

Ik ga er een nieuwe pc voor kopen.

Maar dat is eigenlijk meer omdat deze al 3 jaar oud is, en ik dringend een nieuwe nodig heb.
Ik begin zelfs problemen te hebben om eve te draaien.
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
JackDuVal
‍

Corporation: ONE

belgium.gif

PostPosted: 10.11.2007, 18:33 Reply with quoteBack to top

FYI: http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=633609&page=1#16

Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 10.11.2007, 18:58 Reply with quoteBack to top

woohoo!

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
Yavik
‍

belgium.gif

PostPosted: 12.11.2007, 13:31 Reply with quoteBack to top

heb vista en een 8800gtx sinds begin dit jaar voor deze uitbreiding lol en heb zoang mogen wachten snif snif
OfflineView user's profileSend private messageSend e-mail
RiotRick
‍

Corporation: Red Federation
Alliance: RvB - RED Federation

netherlands.gif

PostPosted: 12.11.2007, 15:00 Reply with quoteBack to top

En het zal nog even duren ook. Met Trinity komt voorlopig alleen de DX9 Classic en DX9 Shader Model 3.0 client met nieuwe content uit.
Overigens kan ik op mijn hudige pc ook nog geen DX9 Shaderw Model 3.0 draaien.

ATI 4tl Sad

Race: Amarr
Corporation: Black Sun

netherlands.gif

PostPosted: 12.11.2007, 15:40 Reply with quoteBack to top

wow,
Heb een x1300 512 mb
en bij de volgende pc een nvidia 8800 welke precies weet ik nog niet

OfflineView user's profileSend private message
Yavik
‍

belgium.gif

PostPosted: 14.11.2007, 08:11 Reply with quoteBack to top

de 8800 is zeker een goede keuze
OfflineView user's profileSend private messageSend e-mail
flashfreak
‍

Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 14.11.2007, 19:09 Reply with quoteBack to top

hmm, als je tijd hebt, koop dan eentje van de 9 reeks die Q1 2008 is atm Very Happy

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
Tresher
Admin
Admin<br>

Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 14.11.2007, 21:11 Reply with quoteBack to top

« flashfreak » wrote:
hmm, als je tijd hebt, koop dan eentje van de 9 reeks die Q1 2008 is atm Very Happy

en geld zeker? Razz
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
Dhrazul
‍

Race: Amarr
Corporation: Black Sun

netherlands.gif

PostPosted: 15.11.2007, 00:03 Reply with quoteBack to top

$$$$$$$$$$$$ heb alleen iskies zal dat voldoende zijn Sad

sandshark
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 17.12.2007, 20:02 Reply with quoteBack to top

En? kunnen jullie het nu effectief draaien? Smile
Ik nog steeds niet Sad

PHP
Guest

PostPosted: 17.12.2007, 20:17 Reply with quoteBack to top

ik gebruik inmiddels de zwaarste grafische opties der EVE, dit middels een Nvidia 7600GT SLI - vorig jaar juni 2006 gekocht en was destijds de zwaarste der budget game kaarten en koste toen zo'n 240Ä.

EVE zelf is nog niet zo'n zware grafische gebruiker als men zelf denkt, het is een aardige middenmoot nog altijd. Daarnaast zegt de laatste Trinity update dat ze overgestapt zijn naar de DX9 ondersteuning dat de kinderziektes der DX9 er aardig uit zijn.

DX10 is vooralsnog totaal niet aan de orde daar Vista niet zo'n succes is geworden zoals men eerst gehoopt had, in verhouding XP <>Vista staat dit nog altijd aan 80% <> 20% en onder gamers schoort Vista nog lager. Daarbij komt ook nog eens dat de update policy der XP tot zeker 2020 zal lopen terwijl die van Vista maar tot hooguit 2013 zal zijn, geeft al voldoende aan dat Vista een tussenproduct is en dat er een andere opvolger zal komen.

Voorlopig is Vista niets anders meer dan zakkenklopperij, vele nieuwe snufjes zijn uitgesteld omdat men het niet voor elkaar kreeg deze werkende te krijgen, de grafische snufjes leggen een zeer zware wissel op de bestaande systemen terwijl ze met XP geen problemen hebben. Ook qua Game-gebied zijn er dusdanige problemen dat overstappen beslist niet aan te raden is voor de fanatiekere gamer.

Kortom, als je systeem op dit moment goed functioneerd waarom dan toch overstappen, de grafische truukjes zijn inmiddels ook al voor de XP verkrijgbaar dat men een Vista-gevoel kan verkrijgen zonder Vista daadwerkelijk aan te schaffen, die tevens ook nog eens een veel lichtere aanslag maken op je huidige XP-systeem.

tenzij men geld teveel heeft en als een praalhans wil pochen, dan pas heeft het werkelijk zin, althans als je verblind bent door het goud wat maar zeer te zoeken is bij Vista zelf.
Tara
‍

belgium.gif

PostPosted: 17.12.2007, 22:29 Reply with quoteBack to top

Eigenlijk was XP het tussenproduct tussen Win2000 (v5) en Vista (v6).

Na XP was origineel Longhorn gepland. Maar na enkele jaren was dit ontoereikend bevonden. Dan is MS herbegonnen van begin af aan aan wat vandaag Vista is. Door de kortere periode tot beta zijn er een aantal issues geweest. Maar nu al een ruim jaar verder zijn die opgelost.
Het probleem zit hem eigenlijk vooral bij de gebruikers. Veel mensen denken nog dat hun originele driverkes en installerkes zomaar gaan blijven werken. Vista is een nieuw OS en vergt dan ook de inspanning om nieuwe versies van dergelijke files te zoeken en gebruiken. Als je Vista correct gebruikt, is het zelfs enorm stabiel.

En als je van plan bent 4 GB RAM te steken (standaard binnen een jaar), dan is een 64bit OS je enige keuze. En ja, een 64bit XP bestaat ook, maar daar wil je echt niet mee beginnen. XP is nooit van ground up designed voor 64bit, Vista wel.
Programma's gaan ook niet mainstream blijven ontwikkeld worden in 32bit. De omschakeling naar 64bit is nu al volop bezig. Net zoals 16bit al 10jaar legacy is zal straks 32bit legacy worden.

ivm DX10, de nieuwste generatie games zijn allemaal DX10 minded. Als je als gamer niks wilt missen, dan is Vista je enige keuze. En ja, er zijn grote verschillen tussen DX9 en DX10.
Guest

PostPosted: 17.12.2007, 22:57 Reply with quoteBack to top

ik gebruik al sinds een aantal maanden de FX 939 AMD met 4GB ram en daarvoor was het sinds de aanschaf vorig jaar juni de X2 939 met 2GB ram - en ja dat al met de XP64 - de problemen die je beschrijft waren een aantal bugs maar die zijn al sinds 17 maanden geleden gefixed en behelste de problematiek rondom de temperatuur beheersing zelf.

XP is niet een tussenproduct zoals hier beweerd wordt maar juist de samengang van Windows 98 & W2K zakelijke markt. Dit vooral om NTFS als vast filesysteem te verkrijgen welke overigens NTFS type 5 betreft waarvoor W2K middels serviceupdate 3 daartoe geupdate werd.
Tevens dat er daardoor gebroken werdt met de traditionele MSDOS zelf welke met XP niet noodzakelijk meer was om deze te installeren - dat XP wel op een FAT32 geinstalleerd kan worden heeft alleen te maken met netwerktoegangen in het delen van files, dwz dat men downwards compatible kon blijven met verouderde 32 bit & 16 bit systemen, dat laatste qua 16-bit is nog steeds mogelijk met de XP zelf want ook XP is downwards te gebruiken, zo ook Vista zelf kan nog steeds 16 bit programmatuur aan.

XP64 is alleen geintroduceerd om systemen te creŽren die meer dan 3 Gb aan ram te kunnen gebruiken, immer 2^32=iets meer dan 3GB en dat is het maximaalste om direct te kunnen adresseren - dat is de enigste reden.

Vista is nog altijd downwards compatibel met oudere systemen, men kan nog altijd dos-programmatuur gebruiken, nog altijd een diskette lezen(is 16 bit toegang), nog altijd die zaken te doen die ook met XP te gebruikten is, men kan er zelfs nog de oude XP32 bit nog steeds installeren met een 64bit processor, dit zal altijd zo blijven dus wat jij hier zegt is niet waar maar juist een utopie daar als ze dit toepassen er niet alleen een hele nieuwe generatie verkrijgen maar ook dat men niet meer downwards compatibel is maar ook in ťťn klap alle andere programma's totaal onbruikbaar maakt en zodoende een markaandeel waarin biljarden in omgaat in ťťn klap waardeloos maken.

Echter de opvolger van Vista daarintegen zal volledig breken met alle oude tradities, er zal ook een nieuw filesysteem gepresenteerd worden. De enige wijze dat men downwards compatibel zal blijven is dat het gesimuleerd zal worden in een daarvoor speciaal venster, iets wat nu met XP de eerste stappen werden gezet, Vista is daar nog steeds problematisch in daar het nog steeds gebruik maakt met een verouderd filesysteem NTFS5 geheten, het kost namelijk nog steeds teveel tijd om het te simuleren dan het rechtstreeks te draaien rechtstreekt op NTFS5 zelf namelijk.

De hele reden dat dit nog steeds niet gebeurd is dat men nog steeds te maken heeft met de downward compatibel moet zijn, XP heeft minimaal 1024Mb nodig, ook de ouder 16bit heeft die 1024Mb nog steeds nodig (640Mb qua programmageheugen maar ook het resterende qua OS), alleen is het qua XP totaal onwerkbaar om met 1GB te werken want er is voor een soepel systeem 2GB nodig - inhoudelijk betekend dit dat er zogezegd softwarematig geswapt moet worden en die swap staat - juist - op een NTFS5 filesysteem - en Vista draait op het oude NTFS5 systeem - je raad dus denk ik al waarom ook Vista nog steeds een tussenstap is - en in 2010 zal Vienna haar intrede gaan doen.

Hetgeen wat eerst voor Vista bedoeld was en later met de introductie toch werdt weggelaten zal komen in ViŽnna (of ViŽna) en wel met dat nieuwe filesysteem - zodoende kan men dan ook concluderen dat Vista een tussenstap is - net zoals W98SE dat ook was, net zoals de VLB-sloten dat ook waren voor de PCI-sloten zijn intreding dezen.

Niet de gebruikers zelf maar de reden dat programmatuur / drivers niet goed werken is dat de programmeurs het vertikken de richtlijnen te gebruiken welke voorgeschreven is door Windows zelf, daardoor verkrijgt men bepaalde overtredingen, door de bugs hangen systemen of men een BSOD (Bleu Screen Off Dead) en de enigste middel is een restart. Het heeft niets met gebruikers te maken maar juist met die slechte programmeurs, juist daarom is er bv het DX systeem gepresenteerd en tot voor kort gebruikte EVE deels DX7 en deels DX8 en deels directe programmering, met die oude traditie is met de laatste update definitief gebroken en ze moeten wel wil men upwards & downwards compatibel zijn en vooral blijven - het is niks anders dan een stukje zakelijkheid en om toekomstige updates veel makkelijker te laten verlopen.

DX10 wordt ter zijner tijd OOK voor de 32-bit der XP maar dan als zijnde DX9-i gepresenteert, een zogenaamde light versie van de DX10 zelf, dit is al bekend sinds dat er sprake is van de DX10 introductie. Vista is zodoende niet de enigste keuze maar een keuze die men kan maken, XP zal daarintegen nog altijd mee kunnen doen en ja er zal eens een omslag plaats vinden maar die heeft nog niet plaats gevonden met Vista zelf, dit omdat Vista nog steeds werkt met het oude NTFS5 file systeem.

iets beter je huiswerk doen lijkt mij dan ook danig op zijn plaats, deze documentatie kan men overal vinden op het ganse internet men enig speurwerk ipv de wilde verhalen te geloven die door de critici gelanceerd worden zonder te controleren of hun verhaaltjes wel kloppen.

Dit is geen gepoch, maar omdat ik al sinds 1977 in de automatiseringsbrache meeloop qua hardware.

natuurlijk met vriendelijke groet, ff koffiedik kijken hierin hoor

Nobody
CoZie
‍

belgium.gif

PostPosted: 18.12.2007, 15:49 Reply with quoteBack to top

Nobody, gelieve eerst zelf je teks eens te herlezen en er alle fouten uit te halen, voordat je begint af te steken op andere personen in deze thread!!

Per alinea ontdek ik minstens 2fouten/zware onvolkomenheden!!

Je hoeft je echt te profileren als de grote 'ik ken hier alles van' want dit blijkt uit bovenstaande post nog maar eens het geval, evenals bij andere posts van jou op dit forum, waar ik me heb kunnen inhouden om te reageren/je te verbeteren.

Gelieve bij je zelf te beginnen voor je iemand anders afbreekt op fouten die je zelf ook maakt!!

thx
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Guest

PostPosted: 18.12.2007, 23:27 Reply with quoteBack to top

Quote:
pstttt

er staat niet voor niks "koffiedik kijken" - helemaal onderaan - dat betekend inhoudelijk dat je niet alles letterlijk moet nemen zoals het er staat en dat het vooral niet persoonlijk opgevat moet worden - dat je ook tussen de regels door kan lezen dat het 'een mening' is van bepaalde zaken - etc - etc - etc

kennelijk over het hoofd gezien Wink

dus geen persoonlijke aanval zoals jij dat nu denkt, het is niks anders dan mijn persoonlijke schrijfstyle.

Als jij dat niet kan en wil acsepteren is dat JOUW PROBLEEM en niet die van mij.
CoZie
‍

belgium.gif

PostPosted: 19.12.2007, 08:16 Reply with quoteBack to top

« Nobody_NL » wrote:
iets beter je huiswerk doen lijkt mij dan ook danig op zijn plaats, deze documentatie kan men overal vinden op het ganse internet men enig speurwerk ipv de wilde verhalen te geloven die door de critici gelanceerd worden zonder te controleren of hun verhaaltjes wel kloppen.

Ik beschouw het zeker NIET als een PERSOONLIJKE aanval, mits je mij helemaal niet aanvalt!!
Maar het gaat er over dat JIJ andere personen aanvalt, en dan nog zonder reden!!
En je moet zeker niet proberen te RADEN wat ik denk, want dan word het WEL persoonlijk!!

nogmaals, doe niet alsof jij de grote 'ik-weet-hier-alles-over' goeroe bent.

Kom naar voor met feiten, niet met speculaties of halve waarheden (zie ook andere topics)

Niet iedereen hier, heeft de technische know-how om alles wat jij typt te kunnen filteren op waarheden, let dus op dat ze deze 'meningen' niet als feit gaan aanzien!
James Dickey
‍

Race: Jovian
Corporation: Black-Sun
Alliance: European Union

belgium.gif

PostPosted: 19.12.2007, 09:00 Reply with quoteBack to top

Peace
Guest

PostPosted: 19.12.2007, 11:05 Reply with quoteBack to top

laten die FEITEN er nu net toevallen up-to-date aanwezig zijn, zie hiervoor :

PCM december 2007 -

INTEL vs AMD - blz 23 t/m 26
ALLE processoren - blz 29 t/m 35
Graven in processoren - blz 64 t/m 66

let bij die laatste vooral even op het groene venster van blz 65. ik beveel dit ten zeerste aan om eens grondig uit te gaan spitten want je komt feiten tegen, dit wat vaak in tegenstelling overal beweert is wordt daar afgestraft met feiten en wetenswaardigheden, zo ook met de nodige tools en tips bepaalde problemen op te lossen die voorheen onoplosbaar leken, vooral ook met aanbevelingen en hoe je dit kan afstellen.

Ook op de volgende bladzijde eenzelfde groen venster, spit deze eens ter dege uit aan de hand van het groene venster van de bladzijde ervoor, je zal een gebied (her)ontdekken waarin processen die voorheen onbegrijpelijk waren ineens begrijpelijk worden.

De wijze waarop je processen kunt beinvloeden is ook op EVE van toepassing, zo gebruik ik 2 installatie's van EVE, de EVE-HD1 heb ik toegewezen aan processor 3 en de EVE-HD2 heb ik toegewezen aan processor 4, de rest van de processen aan die van Processor 1&2. Alles is beinvloedbaar en precies af te regelen, zo ook van waar wat zal draaien en waar juist niet op qua blokkering - ipv alles willekeurig op 1 grote hoop der toeval van welke processor nu net vrij is op een X2, X3, X4, etc - het zou toch immers bij de zotte zijn als dit niet/nooit in te stellen zou zijn !
Dit alles is echter met een eenvoudige commandregel in te stellen middels - juist - een batchfile - of - via speciale programmatools die dit werk uit handen nemen.

Maar kijk uit, als je niet weet waar je aan begint ga er dan niet zelf aan sleutelen, het kan zo gebeuren dat als je niet weet wat een bepaald process allemaal inhoudt en doet dat dit onoverkomelijke problemen zal veroorzaken, het KAN je pc letterlijk opblazen zodat je een nieuwe moet gaan kopen, maar in het minste geval dat je het OS opnieuw moet gaan installeren.

En let wel, ik spreek uit praktijkervaringen sinds 1977 al, dmv een foute programmering kan je letterlijk een processor om zeep helpen, er wordt dan wel beweerd dat dit niet kan wordt dan eindelijk eens wakker want "alles is te programmeren" zonder dat een 'user' ervanaf weet - immers hoe kan anders een 'bot' ontstaan zonder medeweten, of een identiteitsdiefstal gepleegd worden omdat men zich als een zogenaamde dummy gedraagt ?

Computer ! Totaal december 2007

Einde levenscyclus XP in zicht - het begin van het einde ? - blz 22 t/m 26
Moderne behuizingen - blz 88 t/m 91

en HEEL GOED lezen wat hier staat vermeld allemaal - de FEITEN die ik al verteld heb staan daar in vermeld - FEITEN en geen duimzuigerij maar ook dat dit allemaal al te lezen/vinden is op het ganse internet zelf, mits je natuurlijk weet HOE je moet zoeken.

maar ik zal voortaan ook zogezegd 'de bronvermelding' erbij zetten waar je dit ook kan vinden, ten teken dat dit gebaseerd is op FEITEN ipv ....

Puntje discussie:

Quote:

als je niet weet WAT 'koffiedik kijken' inhoudt zoek dan op het internet naar dit spreekwoord

het staat niet voor niks geheel onderin als laatste zin - dat omdat ik al WIST dat dit wel eens persoonlijk opgevat zou kunnen worden - maar - zo totaal niet bedoeld is geweest - snappie het nou - kennelijk niet

Quote:
discusieren is een kunst - als je niet 'koffiedik kan kijken" is men in wezen ongeschikt om te kunnen discusieren

daarom bediendt men zich in "de 2e kamer" als men discussieert over een onderwerp "meneer/mevrouw de voorzitter, ......." waarom denk je dat dit nu zou zijn ?

precies, om te voorkomen dat een discussie verzand in een persoonlijke aanval - en zogezegd de discussie daardoor laat stranden

het gaat mij alleen om de discussie, als iemand in mijn ogen een 'onwaarheid' neerzet heb ik ten volle het recht dit te corrigeren naar een mening die ik uitdraag, net zoals iedereen hiertoe gemachtigd is, want daar is een forum voor, als dat niet het geval zou zijn zou een topic als deze namelijk alleen beschreven kunnen worden door de auteur van het schrijven zelf en geen anderen zoals ik.

Het gaat mij nooit om de persoon want dat is het nooit geweest - als dat het dat zo wel zou zijn zou ik diegene zijn die FOUT is - dat is dus niet zo - en als anderen dat nu nog steeds niet doorhebben en het alleen maar als een persoonlijke aanval kunnen beschouwen - ach - ze beseffen zelf niet eens van HOE FOUT ze zelf wel niet zijn

zo

PUNT

PEACE

gegroet allen

PS

dan nog even een tip voor dŪegenen die weinig kaas gegeten hebben van PC's - er bestaat een boekenreeks welke gaat over "<onderwerp> voor dummy's" - speciaal bedoeld voor diegenen die er geen lor van begrijpen wordt in vereenvoudigde bewoordingen uitgelegd wat er allemaal bedoeld wordt, dit om het niveau op te krikken - dat van 'dummy's' vindt ikzelf knap beledigend maar zo heet de boekenreeks nu eenmaal, naar mijn mening had dit beter "USERS" kunnen heten en immers zijn we allemaal 'gebruikers' !!!
RiotRick
‍

Corporation: Red Federation
Alliance: RvB - RED Federation

netherlands.gif

PostPosted: 19.12.2007, 14:38 Reply with quoteBack to top

http://goeiemoogle.nl/index.html?moogle=http%3A%2F%2Fwww.eve-benelux.be%2Fviewtopic.php%3Ft%3D1263

Ik word er knetterbek van Jester

PostPosted: 19.12.2007, 17:07 Reply with quoteBack to top

Mr. Green

hť, das een taaltje wat ik zelfs begrijp, is het geen goed idee dat ik in dat taaltje voortaan ga schrijven,
dan snappen diegenen die mij niet begrijpen me ook eens eindelijk een keertje

Thanks
Tara
‍

belgium.gif

PostPosted: 19.12.2007, 22:20 Reply with quoteBack to top

Nobody, ge klinkt als mijn zuster. En uit harde ervaring heb ik geleerd dat discussies aangaan met zulke mensen zinloos is.

Oh, en er staan fouten in je posts.
Oh, en je anciŽnniteit is in deze topic niet aan de orde.
CoZie
‍

belgium.gif

PostPosted: 19.12.2007, 23:50 Reply with quoteBack to top

thx Tara voor het steuntje in de rug , ik was al het denken dat ik de enige was die dit zag wink

ps: moest je er toch enigzins kaas van gegeten hebben zou je op z'n minst verwijzen naar C't of andere deftige vakliteratuur, ipv naar blaadjes vergelijkbaar met 'Dag Allemaal', 'Joepie', 'Libelle', etc
flashfreak
‍

Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 20.12.2007, 00:09 Reply with quoteBack to top

Cozie heeft idd voor het grootste deel gelijk. Ik zeg niet dat de post een en al bs is, er staan handige en interessante zaken in, maar de fouten zijn vrij vervelend.

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.