EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Stabber

Post new topicReply to topic
Author Message
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 05.06.2006, 22:16 Reply with quoteBack to top

Hallo,

Toen had ik weer een nieuw schip Laughing. Ik ben wel van plan om dit schip voor een tijd te houden om ondertussen skills te trainen voor een BS/HAC (en geld verdienen uiteraard). Ik begrijp wel dat ik mn schip wel is kan verliezen, maar liever niet. Nu heb ik dus een Stabber. Qua highslots ben ik er zo'n beetje wel uit, medslots ook wel, maar niet wat de lowslots betreft Rolling Eyes.

High:
---4x 220mm autocannons
---2x Assault Launcher
|2x Medium NOS
|1x Medium NOS + 1x 'named' Assault Launcher

Med:
---1x Webifier
---1x 10MN MWD
---1x 7.5K 'named' scrambler

Low:
---1x 400mm Rolled Tungsten Plates
|1x 800mm Crystalline Carbonide Plates
|1x Small Armor Repairer T2
---1x Small Armor Repairer T2
---1x Gyrostabilizer
|1x Damage Control

Uiteraar waar kan, en wanneer ik de skills heb, vervang ik het met T2. Ik heb nog niet eens de skills voor sommige modules, maar het gaat even om het idee.

Zoals jullie zien ben ik van plan om te tacklen/close range te vechten. Ik zit dus nog wel te twijfelen of ik nou voor NOSs en/of missiles moet gaan. NOSs zijn handig om je eigen cap mooi bij te vullen en die van de tegenstander sneller te drainen. Maar uiteindelijk als je te maken hebt met 'cap-loze' wapens heb je er niks aan Rolling Eyes. Dus zouden missiles ook wel handig zijn voor extra damage.

De medslots zijn naar mijn idee gewoon goed, zodra 'iets' binnen de 10Km komt web ik en dan is het, hoop ik, gebeurd.

De lows... tja, ik zie veel fittings zonder enige vorm van tanken. Ik weet niet of dat nou zo slim is. Aan de ene kant als je een vijand hebt die je op den duur wel zou kunnen neerhalen, maar zelf ook veel damage doet is het wel handig om te tanken. Maar als je hem niet aankan is het alleen maar zonde, dan had je net zo goed een paar damage mods kunnen toevoegen om meer damage te kunnen doen Rolling Eyes. Een plate en een repper zijn wel handig, maar 2x een repper. Maar als je meerdere reppers hebt zou je meer kunnen reppen dan dat hij damage doet. Maar zodra de vijand meer damage doet dan je reppers aan kunnen is het nog maar een kwestie van tijd voordat je er aan gaat. Ik heb het er niet bij gezet, maar is misschien een med repper + small repper een goed idee voor deze theorie? En een damage control... ziet er opzich wel handig uit, maar heeft het zin? Of kan ik beter een gyro nemen?

Veel vragen lol, maar ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven Very Happy. Dit is btw bedoeld voor PvP, zowieso (elite)frigs en cruisers. Maar eventueel een battlecruiser zou ook cool zijn.

Ik heb nog niet alle skills, zelfs nog niet al het geld Laughing. Maar zodra ik de skills heb ga ik naar T2 toe. Ik ga ook zeker geen troep kopen. Maar je moet uiteraard ook nie teveel over de toekomst nadenken. Dan had ik net zo goed in mn Ibis kunne blijven minen en skills trainen voor een Titan Laughing.

Alvast bedankt!
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Inglorfin
‍

Race: Minmatar
Corporation: PSYCORP
Alliance: IRON

belgium.gif

PostPosted: 10.11.2007, 16:53 Reply with quoteBack to top

Ik was eens gewoon door dit forum aan't bladeren en dan viel mijn oog op
deze voor een stabber. Denk persoonlijk dat dit echt één van de slechtse
stabber-fits is die ik ooit gezien heb. Crying or Very Sad lol wie fit er nu armor plates op
een schip dat snel moet zijn... dat is hetzelfde als warp stabs fitten op een
sniper ofzo... Rolling Eyes

Dus zal ik die van mij hier maar eventjes posten voordat iemand die
hierboven echt gaat gebruiken... Confused

High:
---4x d180mm autocannons
---2x heavy assaults
|2x heavy missiles (als je niet genoeg range hebt met uw heavy assaults)

Med:
---1x 10MN MWD
---1x 20K warp disruptor
---1x large shield extender

Low:
---1x overdrive
---1x inertia
---1x Gyro

Rigs:
---1x fall off rig (niet nodig als je genoeg "trajectory analysis" hebt)

> orbit tegenstander rond de 11-13km en hou ze daar met uw mwd...

Iemand reacties of andere suggesties ter verbetering van mijn fit?
Ik leer nog dagelijks bij, ben nog steeds redelijk noob... 3mil sp. Laughing

Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 10.11.2007, 17:17 Reply with quoteBack to top

Ik gebruik die laatste fitting.

Wel met 220mm auto's.
Een stabber is gemaakt voor snelheid, armor tanken heeft niet veel zin, dan kan je beter een rupture nemen.

Vind de stabber al bij al maar niets, mijn taranis is imo zelfs beter.
Nog een weekje wachten tot ik in men vaga's kan springen.
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
Inglorfin
‍

Race: Minmatar
Corporation: PSYCORP
Alliance: IRON

belgium.gif

PostPosted: 10.11.2007, 17:49 Reply with quoteBack to top

nog niet super lang geleden een taranis neergeknald met mijn cane...
Lijkt me niet zo'n super goed schip.

Wil ook een vaga... Sad maar daarvoor zal ik nog wel een maand of 2, 3
moeten mijn skills trainen... wil je daar als je die hebt ook eens een fit
van posten? Ben wel benieuwd naar hoe die wordt gefit om eerlijk te zijn. Twisted Evil

belgium.gif

PostPosted: 10.11.2007, 18:00 Reply with quoteBack to top

Vaga's zijn overrated Razz
OfflineView user's profileSend private message
Tresher
Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 11.11.2007, 11:07 Reply with quoteBack to top

Mja, een taranis vs een hurricane...
Heb eens 1 keer een hurricane bijna neergehaald met men ranis, dat was verdomme close, had ik dan een armor repper gehad... Very Happy

Maar voor een interceptor kan een ranis vrij veel aan vind ik.

En ja Tara, ik vrees er een beetje voor. Maar vanaf ik minmatar cruiser 5 heb, kan ik ineens ook all recons en commands vliegen. Das een troost he. Very Happy
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.