EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Shieldtank op iteron III voor mining in 0.7 space?

Post new topicReply to topic
Author Message
HoMecoRe
‍

belgium.gif

PostPosted: 15.08.2006, 00:13 Reply with quoteBack to top

Ik ben Gallente en ik heb van mijn leven nog niet geshieldtanked. Nu schik ik mijzelf een iteron te fitten die ik op een dikke omber-roid kan smijten om hem dan een kwartiertje afk te laten minen, bijvoorbeeld tot mijn cargo vol is of tot de roid op is. Dat geeft mij de kans om toch wat leerstof op te zuigen ondertussen. Inderdaad...2e zit Crying or Very Sad

De feiten: Iteron III, 0.7 space, serpentis rats, homecore = shieldtank n00b

Het doel: Mijn shield oneindig bestendig maken tegen de rats. Maw: meer shield-recharge voorzien dan er dmg aan mijn shield wordt gedaan. Kan voor zover ik weet op 2 manieren: dmg verkleinen of recharge rate vergroten.

De vraag: Wat steek ik in mijn medium (en als't moet low, maar liefst steek ik hier cargo expanders of mining upgrades) slots om mijn doel te bereiken? Active hardener met cap relays om ze te draaien? Passive shield rechargers in combinatie met een extender? Shield resistance amplifiers? Kortom, ik heb er geen ervaring mee en ik hoop dat iemand van jullie mij wat tips kan geven!
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's website
Tara
‍

belgium.gif

PostPosted: 15.08.2006, 05:24 Reply with quoteBack to top

Ge zou het beter armor tanken. Een energized magnetic & thermic membrane en een small armor repperke. Cap rechargers indien nodig.
Als ge dan toch een shield tank wilt, probeer een keer 3 civilian shield boosters en orbitten rond de roid.

Maar afk minen en studeren tegelijk? Vergeet da maar, da gaat nie. Kheb da zelf ook nog meegemaakt. Wink
OfflineView user's profileSend private message
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 15.08.2006, 07:07 Reply with quoteBack to top

Gallente doet inderdaad aan armor tanking. Alleen dat gaat dus wel in je low slots. Ik zou, gezien het feit het om 0.7 rats gaat, alleen maar aan repairen doen en zorgen dat je schip een cap recharge rate van 7 haalt. Dan kan je dat ding voor altijd laten draaien. Maar gezien het feit je ook nog miners hebt gaat dat al erg snel moeilijk worden Rolling Eyes.
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
LittleHorror
‍

Race: Caldari

netherlands.gif

PostPosted: 15.08.2006, 10:22 Reply with quoteBack to top

Heb even het e.e.a. geprobeerd met QuickFit kreeg ik de volgende fitting

Medium
1x Small Shield Booster I
1x Shield Boost Amplifier I
1x Cap Recharger II

Low
1x Capacitor Flux Coil I

Weet alleen niet of er genoeg gerepaired wordt, maar deze blijft rond de 48% cap ook na 10 minuten.

Helaas moet je wel 1 low slot gebruiken, weet niet precies welke skills je hebt.
OfflineView user's profileSend private message
HoMecoRe
‍

belgium.gif

PostPosted: 15.08.2006, 15:15 Reply with quoteBack to top

« Tara » wrote:
Ge zou het beter armor tanken. Een energized magnetic & thermic membrane en een small armor repperke. Cap rechargers indien nodig.
Als ge dan toch een shield tank wilt, probeer een keer 3 civilian shield boosters en orbitten rond de roid.

Maar afk minen en studeren tegelijk? Vergeet da maar, da gaat nie. Kheb da zelf ook nog meegemaakt. Wink

Tuurlijk gaat dat. Ge zoekt u een asteroid uit van over de 10000 ore, ge smijt er uw iteron op met een miner II en ge laat hem zijn werk doen. Na een uurtje kijkt ge es hoe het zit, dropt ge uw ore in een station en doet ge weer verder :-)

Maar goed, ik ga wss voor iets gaan in de zin van: named extender/named recharger/active of passive hardener afh van de cap/named shield relay en 2xmining upgrade. En dan hopen dat het volstaat. Smile
HoMecoRe
‍

belgium.gif

PostPosted: 15.08.2006, 23:55 Reply with quoteBack to top

Ik zal maar effe posten wat ik ook op mijn corp-forum heb gesmeten.

Quote:
As it turns out, it's quite easy to cope with those pesky little rats. With smartbombs you can even get rid of them.

What I put on there:
high: miner II, small yf-12a smartbomb
mids: M51 iterative shield regenerator, medium f-s9 regolith shield induction, ditrigonal thermal barrier crystallization I
lows: local power plant manager: reaction shield power relay I, 2x mining laser upgrades

My shield hardly feels the dmg from 3 serpentis initiates and the cap holds easily. I'll do some more testing tomorrow, but as it looks now I can dump the shield relay and put on another mining laser upgrade or an expander. Or I could swap the shield regenerator for a survey scanner. Shieldtanking seems to be quite cool. And if the rats are being bad boys: use the smartbomb and fry those rats! :zapp:
Doornroosje
‍

Race: Gallente
Corporation: Talocan Vanguard [TALVA]
Alliance: Talocan United

belgium.gif

PostPosted: 11.09.2007, 12:25 Reply with quoteBack to top

ik zoek nog een deftige shieldtank voor een it5 om in hi-sec te gaan minen. 0.5 systeem is het laagste dat ik wil gaan. Liefst een permatank, aangezien ik ermee ga afkminen. Best zonder aan de lowslots te raken.

Dacht aan een t2 invul, t2 cap recharger, t2 amp en t2 booster, maar weet niet of dit wel fit met een t2 miner in hi slot.
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Jukio
‍

Race: Gallente Minmatar Caldari traitor
Corporation: The Executives
Alliance: IT

belgium.gif

PostPosted: 27.09.2007, 08:26 Reply with quoteBack to top

Denk een semi passieve tank:

Highslot: Miner II

Medslot: 2 x medium shield extenders (named)
named multispectral shield hardner (active)
2 x benefactor i ward recontstructor

Lowslt: 5 x Cargo Expander II

eventueel een tekort shield opvangen met rigs, je kunt er drie steken Smile

Eigenlijk zou dees nie te moeilijk moeten zijn he Smile

Geeft je een goei carg etc

Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.