EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Catalyst fitting?

Post new topicReply to topic
Author Message
batalion
‍

belgium.gif

PostPosted: 09.09.2006, 18:50 Reply with quoteBack to top

Iemand enig idee voor een pvp Catalyst fitting?
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's website
sandshark
Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: LFC

belgium.gif

PostPosted: 09.09.2006, 18:57 Reply with quoteBack to top

Hmm ik weet zeker dat celinthis hier verschillende fittings voor heeft...

/me pokes Celinthis...

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
batalion
‍

belgium.gif

PostPosted: 09.09.2006, 19:00 Reply with quoteBack to top

Hmm,ok
IK ben niet zeker om rails of blasters te gebruiken=)
sandshark
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 09.09.2006, 20:09 Reply with quoteBack to top

« batalion » wrote:
Hmm,ok
IK ben niet zeker om rails of blasters te gebruiken=)

Err daar krijg je wel net bonussen op!

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
batalion
‍

belgium.gif

PostPosted: 09.09.2006, 20:54 Reply with quoteBack to top

Mja i know, ik bedoel, beter rail of blasters gebruiken?(welke van de 2?Razz)
sandshark
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 09.09.2006, 23:13 Reply with quoteBack to top

Ik weet dat je 80km kan snipen met die dingen, dus rails zou ik zo zeggen...
En met blasters zal je wss te snel dood zijn denk ik...

PHP
batalion
‍

belgium.gif

PostPosted: 09.09.2006, 23:27 Reply with quoteBack to top

80km O.o
sandshark
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 10.09.2006, 00:46 Reply with quoteBack to top

of was het nu 60, ik zeg het, ik ben geen destroyer expert...

PHP
Lord Byte
‍

belgium.gif

PostPosted: 10.09.2006, 12:19 Reply with quoteBack to top

Met T2 150mm rails en Spike ammo kan je inderdaad makkelijk 80km ver reiken Smile Er zijn een paar zeer belangrijke punten aan een Catalyst in PVP te wagen...

- Je vliegt met een papieren bootje, een bootje dat bijna even groot is (sigradius) als een cruiser, en toch slechts T1 frigate stats heeft.
Dit heeft als nadeel dat grotere caliber wapens meer damage doen dan bvb op een frigate en je ook makkelijker kunnen raken.
Ook missiles zullen meer damage doen omdat je groter bent.

- Catalyst kan een enorme damage-output hebben, makkelijk groter dan zelfs een T1 blaster fitted cruiser!

- Catalyst wordt enorm onderschat. Dit betekent dat zolang er grotere doelen aanwezig zijn je zelden zal worden getarget, behalve misschien door een stel pissed of drones zonder doelwit!

- Catalyst heeft wel een degelijke capacitor!

Breng je skills hoog genoeg om het volle complement aan rails te kunnen gebruiken, je moet het hebben van damage output! Met de natuurlijk tracking bonussen moet je je geen zorgen maken over de lagere tracking snelheid van 150mm rails!

Je zwakheid is de hoge signature radius, dit kunnen we compenseren door je te speedfitten (nanofiber internal structure) en een degelijke (liefst T2) 1mn ab te steken. Je kan met half-degelijke cap skills de AB en guns oneindig laten draaien normaal, en dan zou je toch makkelijk 700-900 m/s moeten vliegen!

De speedfitting is echter geen bescherming tegen missiles en als je een doelwit wordt van een missilespammer, raad ik aan om zo snel mogelijk weg te warpen!

Blaster-configuraties heb ik weinig ervaring mee maar ik betrouw ze helemaal niet op een catalyst, je bent te traag en te groot om je zo dicht te wagen, ook ben je dan gegarandeert in webbing range en dat zal je dood spellen!

Probeer niet op je repper te vertrouwen, niet geraakt worden is belangrijker dan dat te proberen te repareren! Als je primary wordt warp je weg! Beter nog, als je een vriend hebt met een tweetal small repper drones is dat handiger om zo te reppen en gewoon nog een extra speed-mod te steken zodat je nog minder kans hebt om geraakt te worden!

Wat je ook doet... STEEK GEEN MWD! (vergroot je signature radius dus dan ben je BC-grootte en een makkelijker doelwit...)

batalion
‍

belgium.gif

PostPosted: 10.09.2006, 13:41 Reply with quoteBack to top

okido, dankje voor de raad!wink
=EDGE= Raven Seldon
‍

belgium.gif

PostPosted: 06.04.2007, 14:42 Reply with quoteBack to top

Ik gebruik destroyers nu vooral als salvagers of cynosural field ships
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteAIM AddressYahoo MessengerMSN MessengerICQ Number
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.