EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Rupture

Post new topicReply to topic
Author Message
_Odd_Alien
‍

belgium.gif

PostPosted: 18.09.2006, 16:14 Reply with quoteBack to top

Goedenavond,

Na een kleine week met mijn Rifter rond te vliegen, ben ik sinds gisteren in het bezit van mijn eerste Cruiser: een Rupture.
Nu is mijn vraag: Hoe fit ik mijn nieuw schipje het best?

Het betreft een Minmatar schip, dus ik ga best voor Projectile Turrets denk ik. Zou ik eerder voor een sterk shield of voor betere armor gaan? Ik ken nog (bijna) niets van fitting, dus ik had hier graag wat hulp bij gekregen. In de eerste plaats wil ik graag wat aan PvE kunnen doen (Missies & NPC Hunting), maar ik ben ook geÔnteresseerd in PvP later (of is dit nog niet mogelijk met een Rupture?)
Skills zal ik sowieso nog moeten trainen, dus hou daar maar niet te veel rekening mee Razz . Bestaat er trouwens een website naar waar ik gemakelijk mijn xml file met mijn skills kan uploaden?

EDIT: Hier meer info over de Rupture.

Alketas

Last edited by _Odd_Alien on 18.09.2006, 17:40; edited 1 time in total
OfflineView user's profileSend private message
Tresher
Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 18.09.2006, 16:42 Reply with quoteBack to top

Ik ken weinig van minmatar schepen, dus als iemand ziet dat ik fout zit, verbeter het.

6Highs(4T/3L)
3Mids
5Lows

We beginnen met de lows:

Medium armor repairer
2 Rat specifieke hardeners (Voor serpentis bijvoorbeeld Kinetic en Thermal)
Eventueel een armor plate die dan als buffer kan dienen.
Cap power relay

Mids:
Afterburner
Webber
Cap recharger/Tracking computer/Target painter (Hetgeen je het nuttigst vindt.)

Highs:
Dit hangt van je skills af. Als je meer skills in gunnery hebt ga je hier best voor zwaardere guns en kijk je daarna wat er nog bij kan.
Indien meer skills in missiles fit je uiteraard heavy launchers. (En daarbij misschien een target painter in je midslot.)

Als je problemen hebt om je armor rep te blijven draaien, kan je ook eens een medium nosferatu fitten.

Een pvp fit ga ik aan anderen overlaten die er al ervaring in hebben. Maar ik dacht dat je makkelijk 220mm Autocannons, 1600mm plate, mwd enzo kon fitten samen met wat nos.
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
krasje
‍

netherlands.gif

PostPosted: 19.09.2006, 11:41 Reply with quoteBack to top

EVE-online

Staan diverse fittingen ,ben zelf ook Minmatar Smile
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
Mi Lai
‍

netherlands.gif

PostPosted: 22.09.2006, 13:52 Reply with quoteBack to top

Beste site voor Minnie set-ups: http://www.scrapheap-challenge.com/

Zelf gebruik ik:
4*220mm AC's
2*Assualt Launchers

MWD
Web
20km Scram

MAR II
2*EANM
Gyrostab II
800mm plate

Past met relatief weinig skills.

Korte toelichting:
Uiteraard gebruik je 4 Medium Projectile Turrets, de Rupture krijgt 2 Damage bonussen op ze (ROF + Damage).

Cruiser MWD is voor PVP essentieel. Als je niet instaat bent om je range te bepalen ga je t knap lastig krijgen tegen over bv. Blasterboten als de Thorax.

Door de Assualt Luanchers heb je redelijk wat grid over, dus past een 800mm Plate, wat je een redelijke tank geeft.

Gecombineerd met 2 Medium en 2 Light drones heb je een behoorlijk veelzijdig schip.

Met zo'n set-up heb ik diverse Raxes, BC's en zelfs een Raven aan gort geknald solo.
OfflineView user's profileSend private message
_Odd_Alien
‍

belgium.gif

PostPosted: 22.09.2006, 15:25 Reply with quoteBack to top

Allright, bedankt voor de info/links.
Nu kan ik wat gaan proberen Smile

‍

netherlands.gif

PostPosted: 06.12.2006, 19:44 Reply with quoteBack to top

Misschien een beetje dode ruptures uit de sloot halen, maar dit gebruik ik in empire:

2x 220mm AC
2x dual 180mm AC
2x Assault Launchers

Med:
1x 20Km scram
1x web
1x AB

Low:
1x 1600mm plate
1x 400mm plate
1x kinetic, 1x thermal en 1x explosive hardener

Goed voor langdurig tanken. Wel beter voor in gangs. IIRC 8200hp, laagste resist is 55% (explosive)
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.