EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Massive Attack

Post new topicReply to topic
Author Message
Erai
‍

netherlands.gif

PostPosted: 30.05.2006, 00:45 Reply with quoteBack to top

Ik ben op het moment aan het proberen me door Massive Attack heen te worstelen, maar ik kom niet door het derde deel van het complex heen...

Misschien dat iemand me een tip zou kunnen geven... wat doet ik fout?

Mijn scheeppie is een Brutix. Ik heb op het moment als setup het volgende:

High-
3x 250 mm railgun 1 met antimatter ammo
2x dual 150 mm carbide I railgun met antimatter ammo
2 x 125 mm railgun I (de kleintjes dus) met irridium ammo.

Med:
1x Named Medium Afterurner
2x medium named cap booster
1x Webifier

Low:

Med Armor Repairer I
400 mm titanium Plates I
Named Power Core Diagnostic System
Armor EM Hardener
Armor Thermic Hardener.

En dan heb ik nog 59,65 cpu over, en 4,63 grid.

Drones: 5 Infiltrator Drones (kan max 4 tegelijk gebruiken)

Relevante skills:

Drones-4
Scout Drone Ops-2
Electronics-3
Energy Systems Operation-1
Engineering-3
Gunnery 3
Medium Hybrid 1
Motion Prediction 1
Rapid Firing 1
Mechanic-3
Repair Systems 3
Spaceship Command-4
Battlecruiser-1

Derde deel van Massive Attack dus: boelveel Sancha's, assault frigs (denk ik) en cruisers met veel rakettenspul: het raakt hard, ik tank het maar net-an, mar dat betekent wel dat de cap sluuuuuuuuuurp krimpt en krimpt en krimpt. Kan ik dan wel ladingen boostercharges doorheen jassen, maar met een vol laadruim en volle boosters kan ik 20 400-charges meesjouwen... en die gaan toch wel verassend snel op vrees ik.

Daarbij: die drones doen wel EM schade, maar ik zie zelf geen mogelijkheid om dat met hybride charges óók te doen. Met als gevolg dat ik ze maar heel, heel langzaam af kan schieten, en dat de drones het werk dus moeten doen.

En da's lastig, want die verrekte ratten agro'en dus niet tegelijk, wat betekent dat er steeds weer lui op m'n arme dronetjes lopen te schieten- en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Dusse... tja, kweet het niet meer zo. Helluuuuup! Hurt
HiddenView user's profileSend private message
Mi Lai
‍

netherlands.gif

PostPosted: 30.05.2006, 01:28 Reply with quoteBack to top

Ik ben niet bekend met Brutixes, maar ik vermoed dat t helpt als je er een zwaardere tank op kan zetten door eerst wat meer Fitting Skills te trainen. Engineering, Electronics en (Advanced) Weapon Upgrades helpen een hoop om je boot een betere tank te geven, en ik zou er voor gaan om deze (buiten Adv Wpn Upgrades) vroeg in je carriere op 5 te krijgen. Als je een 1600mm plate op een Cruiser kan shroeven moet dat ook op een BC'tje lukken neem ik aan.

Betere Cap Skills helpen ook (Energy System Operation en Energy Management), zodat je Cap t langer uithoudt.

Misschien kun je ook het eens testen met Blasters ipv Railguns? Een BC is toch te traag om de spawn te 'kiten', dus allicht is de hogere damage en betere tracking handiger?

Zelf doe ik deze missie met een Ferox of Raven. Ik wacht met t lanceren van mijn drones tot ik 1 van de groepen een stukje heb weggeleid, en zie dat al mijn kleine rode vriendjes mij als doel hebben (redlock) voor ik mijn Droontjes lanceer. Nadat ik 1 'wave' heb omgelegd, dan neem ik ff tijd om mijn cap weer te laten vullen en mijn tank te herstellen (shield in mijn geval), en roep ik de drones weer terug, om ze weer te lanceren als de 2e groep op mij gelocked is.
OfflineView user's profileSend private message
sandshark
Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: LFC

belgium.gif

PostPosted: 30.05.2006, 01:49 Reply with quoteBack to top

als je ooit siege mode wil gebruiken zal je toch die AWU op 5 moeten zetten...

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
Mi Lai
‍

netherlands.gif

PostPosted: 30.05.2006, 01:57 Reply with quoteBack to top

Als je vroeg in je carriere een Dread gaat vliegen wel ja Captain
Erai
‍

netherlands.gif

PostPosted: 30.05.2006, 12:11 Reply with quoteBack to top

Ha, het begint er nu op te lijken Smile

Heb nogal zitten schuiven in m'n uitrusting. De highs hebben nu vier dual 150 mm's, en verder kon ik er nog net weer drie 125 mm's tussen proppen.

De afterburner heb ik maar eruit gemikt, erg veel helpt dat ding toch niet met zo'n groot schip, en in de lows zit nu een named medium repper, een cap power relay I en 1600 mm rolled tungsten... Dat was best een gouden tip, dit tankt toch een héél stuk lekkerder- en de cap houdt ook nog stukken beter zo!

Skillen gaat zeker nog gebeuren, maar ga ik denk ik net niet op tijd redden voor deze missie- en daarbij ben ik op het moment heel erg neurotisch op die learning skills aan het stampen. Maandje nog denk ik, dan staan de advanced learning skill allemaal op 4, jeu!)
HiddenView user's profileSend private message
HoMecoRe
‍

belgium.gif

PostPosted: 30.05.2006, 12:28 Reply with quoteBack to top

Met een Brutix zal je na wat training elke lvl 3 missie aankunnen, behalve het bonuslevel van Angel extravaganza. Het gaat wel traag, helaas, omdat de Brutix er eeuwen over doet om in range te komen.

Wat betreft skills:
1)Je moet goed kunnen tanken in lvl 3 missies, dus best energy systems ops, energy management op 4 brengen. Engineering 5 is één van de eerste skills die ik getraind heb, dat is zo hard nodig!
2)Verder heb ik ook alle armor-tanking skills op minimum 3 staan, wat toch wel een verschil maakt als je hardeners en zo begint te gebruiken.
3)Repair systems zijn ook belangrijk, trainen die handel. Een T2 repper is onmisbaar, maar ik ben ook zonder begonnen.
4)Uiteraard helpt alle extra drone en gunnery damage, hoe rapper de vijand dood is, hoe minder dmg je moet tanken.

Zolang de skills nog niet op niveau zijn zal je soms moeten wegwarpen, maar met de skills komt ook het incasseringsvermogen op punt te staan.

Wat betreft de setup, ik gebruik er 2 verschillende. 't Probleem met de Brutix is dat je heel veel PG kwijt bent als je plate steekt. Daardoor kan je qua guns weinig doen.

Setup 1:
LOW: Medium Armor repairer (zo goed mogelijk), 2 npc specific active hardeners, energized adaptive nano membrane, 1600mm rolled tungsten plate.
MED:Afterburner named/T2, named webber, 2x eutectic cap recharger (ik ben geen fan van cap boosters, owv cargo en PG)
HIGH: Medium named nosferatu!!! Deze is onmisbaar als je de tank wil sustainen als je skills nog niet op punt staan. Hierna hangt alles af van je PG. Je zal onmogelijk allemaal mediums kunnen fitten. Je kan gaan voor een 250mm rail, waarmee je al vanop 50km kan schieten en dus de vijanden naar jou "pullen", wat qua tijd zeer handig is. (Bovendien komen interceptors dan al in range terwijl de rest nog ver weg is en kan je deze alvast uitschakelen.) De rest vul je op met een combinatie van dual 150mm rails en gewone 150/125mm railguns. Of je dropt de 250mm, wat een stuk meer PG geeft voor de andere guns. Zobiezo is het niet zo'n ramp om wat kleine guns te steken voor de zwermen frigates.

Setup 2:
LOW: Medium T2 repper, energized adaptive nano, 2 hardeners + named damage control. Dit geeft héél veel PG vrij voor guns.
MED: opnieuw webber+2xcaprecharger+AB
HIGH: Nu heb je genoeg PG om dit vol te proppen met 200mm rails en evt de nosferatu.

Deze setup vereist wel meer skills, toen ik deze begon te gebruiken had ik de T2 repper, de hoge tanking skills, deftige gunnery support en T2 drones+drone interfacing IV. Alle vuur van de 200mm kon dan op cruisers terwijl drones alle frigates afmaken.

Drones voor beide setups: 4 light, 3 medium
Hiermee kan je eerst de lights gebruiken voor frigates en daarna 2 lights switchen voor mediums als je de cruisers aanpakt.

Eens je skills op dreef komen is het een leuk beestje imho. Maar wel pokketraag Sad
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's website
SirSmokeVeryMuch
‍

belgium.gif

PostPosted: 05.06.2006, 12:14 Reply with quoteBack to top

Ik heb ook nog een hele tijd met een Brutix gevlogen en veel LVL3 missies mee gedaan.
Ik had meestal dezelfde setup

4x 250mm rail (uranium charge)
3x 150mm rail (tungsten charge)

je kan ook 3x 250 en 4x 150 gaan, hangt af van uw skills en de verhouding cruisers/frigs

1 webber (liefst named) 3 cap rechargers (eutectic en later had ik T2)

1 med accomo repair (later ook T2)
4 active hardners (afhangend van de dmg die de ze doen)

ook had ik enkel med drones bij (de meeste frigs orbitten niet te snel) en anders heb je je webber hé (daarom heb je'm hé wink

dit kan je checken op www.eveinfo.com btw, heel handige site. onmisbaar als je lvl3 en lvl4 missies wilt runnen (imho)

'k hoop dat iemand er iets aan heeft,

Greetz,
Smoke
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
sentinel8
‍

belgium.gif

PostPosted: 28.11.2006, 11:36 Reply with quoteBack to top

ik heb er ook probs mee gehad...zo heb ik het gedaan wel in armageddon

high 4x t2 medium beams met aurora crystals (57k range) en 2x dual light pulse laser 2
med cap rechargers
low 4 specific hardeners (em en thermic) heat sink 2 large en med armor repper

als ge aankomt in het derde deel bookmark je een asteroid of iets anders...warp trug weg en dan warp je trug op 60km...dan kan je ze 1 per 1 mooi afschieten...

veel succes
RiotRick
‍

Race: Gallente
Corporation: Red Federation
Alliance: RvB - RED Federation

netherlands.gif

PostPosted: 28.11.2006, 12:20 Reply with quoteBack to top

De Brutix heeft ook nog een mooie 7,5% armor repair effectiveness bonus per level van de battlecruiser skill. Die kan je sowieso vrij snel al naar lvl 3 trainen, dat helpt ook wel wat.

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.