EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

 

Projectiles vs Hybrids


Post new topicReply to topic
Poll :: Projectiles vs Hybrids

Projectiles
50%
 50%  [ 5 ]
Hybrids
50%
 50%  [ 5 ]
Total Votes : 10


Author Message
Mi Lai
‍


Posts: 82

netherlands.gif

PostPosted: 21.06.2006, 12:34 Reply with quoteBack to top

Ik wil binnenkort beginnen met een stukje specialisatie, en ik twijfel nog of ik voor Minmatar of Galente wil gaan (Pest of Tron). Aangezien Tech 2 Large Guns een aanzienlijke training tijd hebben, ben ik op zoek naar meningen over welk de voorkeur geniet voor PVP.

Dus mijn vraag aan jullie: als je nu zou moeten kiezen tussen Large Projectiles of Hybrids, welke zou je kiezen? En waarom?

Het schip dat ik ga gebruiken wordt of de Mega of de Pest, en ik wil het schip voor alle BS roles gebruiken (Sentry Tanking, Sniping, Fleet, Gank, etc. uiteraard met verschillende configuraties).
OfflineView user's profileSend private message
Beautifull Death
‍


Posts: 193

netherlands.gif

PostPosted: 21.06.2006, 14:24 Reply with quoteBack to top

Hmmm, ik heb nog niet gevote omdat ik even zeker wil weten of long en close range wat uitmaakt? Hoewel mijn voorkeur op dit moment uitgaat naar projectiles omdat ik zelf Minmatar (wil) vlieg(en). AC's zijn erg goed en gebruiken geen cap ofzo. Maar die hybrid blaster dingen zijn ook eerg goed, maar gebruiken dan ook weer cap.

Long range, nouja, dat lijkt me een kwestie van een optimum zoeken. Langer dan 150Km en dan meeste damage Wink. Artillery klinkt het mooist natuurlijk. maar van long range hoef je neit snel te verwachten dat je wordt geNOSsed en dus kunnen Hybrids nuttig zijn Imits ze meer damage doen).

Tempests zijn wel erg 'eng' IMO als je er zelf niet in vliegt. Kwam pas geleden een MWDed pest tegen. En die had het overduidelijk op mij gemunt Laughing. En pests staan ook aardig bekend om hun sniper fittings. Ik ben nog niet bekend met BSes enzo, dus misscien kan je beter andere meningen etc afwachten Wink.
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
flashfreak
‍


Posts: 781
Race: Gallente
Corporation: LFC
Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 21.06.2006, 16:24 Reply with quoteBack to top

Het grootste nadeel en projectiles is de lange tijd vooraleer je een schot lanceert.
Het voordeel is natuurlijk de moiie dmg die je hebt als je iemand raakt...
Toch hou ik het bij Hybrid, die dingetjes zijn idd vrij zwaar qua training, maar ik denk dat het de moeite loont, want door de extra skills die je moet trainen worden ze nog beter, de dmg is algemeen goed, met soms een kans op een voltreffer (BS dan toch) en de regelmatige en vrij snelle lanceering van de charges...
Ikzelf heb nu T2 meds op mijn Ferox, en ik moet zeggen dat die dingen verdomd goed zijn. Natuurlijk kan je hierbij geen gevarieerde damage doen, wat bij projectiles wel kan.

_________________

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
Beautifull Death
‍


Posts: 193

netherlands.gif

PostPosted: 21.06.2006, 17:13 Reply with quoteBack to top

« flashfreak » wrote:
Het grootste nadeel en projectiles is de lange tijd vooraleer je een schot lanceert.
Het voordeel is natuurlijk de moiie dmg die je hebt als je iemand raakt...
Toch hou ik het bij Hybrid, die dingetjes zijn idd vrij zwaar qua training, maar ik denk dat het de moeite loont, want door de extra skills die je moet trainen worden ze nog beter, de dmg is algemeen goed, met soms een kans op een voltreffer (BS dan toch) en de regelmatige en vrij snelle lanceering van de charges...
Ikzelf heb nu T2 meds op mijn Ferox, en ik moet zeggen dat die dingen verdomd goed zijn. Natuurlijk kan je hierbij geen gevarieerde damage doen, wat bij projectiles wel kan.

Je bedoeld met gevarieerde damage dat projectiles soms op meerdere gebieden damage doen? Opzich idd een nadeel, aan de andere kant kom je er snel achter wat de zwakte is van je tegenstander. En je focust meer op 1 soort damage Wink.
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Mi Lai
‍


Posts: 82

netherlands.gif

PostPosted: 21.06.2006, 23:31 Reply with quoteBack to top

Met Arty is t inderdaad vooral de 'Burst' Damage die je doet die lekker is.

Advies wat ik tot nu toe gekregen hebt wijst vooral in de richting van Galente Schepen / Hybrid guns voor PVP, maar ik ben zelf nogal gecharmeerd van t feit dat je geen cap nodig hebt om te schieten met Projectiles (het zwakste punt vaan mijn Rax'je dat ik gebruik is zijn Cap) en de hogere fall off van projectiles, wat lekkerder is, aangezien je in een battle lang niet altijd de range kan bepalen in een BS (AC Pest vs Blastertron). Ook de keuze tussen damage types helpt in sommige gevallen.

Ik wacht de resultaten van mijn poll nog even af. Ik heb nog een paar maanden aan support skills die ik kan verbeteren.
OfflineView user's profileSend private message
flashfreak
‍


Posts: 781
Race: Gallente
Corporation: LFC
Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 22.06.2006, 06:19 Reply with quoteBack to top

BD, neen, ik bedoel dat je bij Projectile's EMP of thermal of kinetic kan doen, je kan dat kiezen, wat een voordeel is, vooral in battles tegen een BS met shieldtank of armortank.
Turrets hebben het ongeloofelijke nadeel dat ze enkel thermal en kinetic doen.
En als je als piraat weet dat ze daar enkel mee schieten tank je jezelf daartegen en het wordt een makkie dan Very Happy

_________________

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
Beautifull Death
‍


Posts: 193

netherlands.gif

PostPosted: 22.06.2006, 06:23 Reply with quoteBack to top

Oh zo, ik snap het Smile. Mja, dan zijn projectiles wel wat gaver op dat gebied. Maar ik neem aan dat die turrets dan wel over het algemeen meer damage doen? In ieder geval, dan vind ik projectiles toch wel steeds aantrekkelijker ghehe.
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
flashfreak
‍


Posts: 781
Race: Gallente
Corporation: LFC
Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 22.06.2006, 06:25 Reply with quoteBack to top

brof, fire rate van de artillery is mij veel te traag, de dmg ligt denk ik wel hoger hoor, maar je kan er moeilijker kleine dingen mee raken...
(mijn ondervinding)

_________________

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
flashfreak
‍


Posts: 781
Race: Gallente
Corporation: LFC
Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 22.06.2006, 06:46 Reply with quoteBack to top

Ik denk dat je voor de dmg van een turret moet kijken naar de dmg die hij gem. doet per minuut...

_________________

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
Ilrikus Marinus
‍


Posts: 32

netherlands.gif

PostPosted: 22.06.2006, 08:34 Reply with quoteBack to top

Projectiles zijn heerlijke wapens, autocannons hebben een absurde rate of fire, 1400mm zijn heerlijk om mee te snipen en uiteraard geen cap gebruik.

Wat damage betreft ligt die van hybrids denk ik iets hoger, maar projectiles hebben meer een tactisch voordeel. Daarmee doel ik vooral op dat ze geen cap gebruiken (nossen heeft op dat punt dus totaal geen zin) en dat sommige ammo 3 soorten damage kan doen en dat je met de verschillende soorten ammo toegang hebt tot alle soorten damage, net zoals missiles.

Wat je keuze betreft, dat hangt puur van je speelstijl af en wat je zelf leuk vindt. Ik persoonlijk hou er van om letterlijk good old fashion lood in het rond te strooien en daar gaat het uiteindelijk om in eve....fun Smile

_________________
"A 1400mm howitser shoots VW beetles, I shoot MACK trucks...4 of them."

Ilrikus Marinus on Quad 3500mm Siege Artilleries

N-MNA CO-CEO
OfflineView user's profileSend private message
horad
‍


Posts: 1218

belgium.gif

PostPosted: 22.06.2006, 11:34 Reply with quoteBack to top

Wat ik mij altijd afvraag, of dat die tempest piloten tijdens battles zo effe van ammo changen, gewoon om een andere soort damage te doen.
Of is het veranderen van proj. ammo even snel als het veranderen van crystal ammo?
OfflineView user's profileSend private message
Ilrikus Marinus
‍


Posts: 32

netherlands.gif

PostPosted: 22.06.2006, 12:29 Reply with quoteBack to top

« horad » wrote:
Wat ik mij altijd afvraag, of dat die tempest piloten tijdens battles zo effe van ammo changen, gewoon om een andere soort damage te doen.
Of is het veranderen van proj. ammo even snel als het veranderen van crystal ammo?


Hangt weer van de tactiek van de piloot af, ik doe het in ieder geval niet vaak in pvp maar heb wel ten alle tijden 3 soorten ammo bij me. En ammo changen duurt net zo lang als andere "gewone" ammo. (ongeveer 10 sec.)

_________________
"A 1400mm howitser shoots VW beetles, I shoot MACK trucks...4 of them."

Ilrikus Marinus on Quad 3500mm Siege Artilleries

N-MNA CO-CEO
OfflineView user's profileSend private message
Beautifull Death
‍


Posts: 193

netherlands.gif

PostPosted: 22.06.2006, 14:16 Reply with quoteBack to top

« horad » wrote:
Wat ik mij altijd afvraag, of dat die tempest piloten tijdens battles zo effe van ammo changen, gewoon om een andere soort damage te doen.
Of is het veranderen van proj. ammo even snel als het veranderen van crystal ammo?

Nou, om eerlijk te zijn, ik download veel PvP filmpjes. En ik zie veel Minmatar pilots vaak van damage veranderen onder het gevecht (en dan gaat hun tegenstander opeens veel sneller dood). Toch denk ik dat je dat met ieder ras kan doen Rolling Eyes.
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Mi Lai
‍


Posts: 82

netherlands.gif

PostPosted: 22.06.2006, 14:39 Reply with quoteBack to top

Ik change niet vaak van ammo tijdens t gevecht, maar wel vaak voor t gevecht, als ik een inschatting kan maken waartegen het slachtoffer getanked is bv. Ook soms tijdens een gevecht als ik niet in staat ben de range te bepalen, en ik van AM naar een andere smaak verander.

@ BD: Je kunt niet met elk ras damage types wisselen. Als je een Blaster/Rail boot hebt zit je aan 2 types vast, en met Laser idem. Alleen Missiles, Projectiles en als je genoeg ruimte hebt, drones, kunnen meerdere damage types leveren.
OfflineView user's profileSend private message
Gutsani
‍


Posts: 29

blank.gif

PostPosted: 22.06.2006, 23:34 Reply with quoteBack to top

Ik wou ook zeggen dat projectiles mogelijk beter zijn dan hybrids, maar het hangt echt af van op wat je schiet...

Ik dacht ook dat de EM/Thermal damage van hybrids van nature hoger is dan van andere wapens. Maar geen cap en kunnen wisselen van dmg type maakt projectiles toch wel aantrekkelijk, natuurlijk moet je ze wel op een goed ship fitten Smile

En autocannons zijn gewoon zalig voor zover ik al heb kunnen merken.

Iemand die al eens een tempest sniping setup met sniping drones heeft geprobeert? (die met de beste tracking)
OfflineView user's profileSend private message
Mi Lai
‍


Posts: 82

netherlands.gif

PostPosted: 23.06.2006, 02:09 Reply with quoteBack to top

Als je met sniping low sec sniping buiten sentry range bedoeld zul je niet veel hebben aan sentry drones. Als ik me niet vergis hebben ze een targetting range gelijk je drone range.

Ik heb gelukkig nog een paar maanden aan skills te trainen voor ik een definitief besluit moet nemen. Allicht kies ik ze allebij wel.
OfflineView user's profileSend private message
Attila
‍


Posts: 77

belgium.gif

PostPosted: 23.06.2006, 10:18 Reply with quoteBack to top

Ikzelf vlieg met minmatar schepen, de laatste tijd niks anders eigenlijk Razz

Ma kmoe men AC pest nog es een keer bovenhalen, nu dak bs5 em kan ik er es zwaar invliege Very Happy

AC's zijn kei coole guns Smile

Uiteindelijk is het een keuze die je zelf moet maken.
Het enige is wel ik change ni van ammo in combat en meestal gebruik ik T2 ammo

Maar toch 1 ding, een gankBlasterThron = hard. Ik ben een freak in tanking, ma een fucking Blasterthron doe zeer.
Ik heb welliswaar nog geen AC pest op mij gehad dus weet ni direct of het hetzelfde zou zijn.

Maar AC pests zijn normaal gezien ook redelijk sterk Smile
OfflineView user's profileSend private message
Beautifull Death
‍


Posts: 193

netherlands.gif

PostPosted: 23.06.2006, 15:59 Reply with quoteBack to top

« Attila » wrote:
Ikzelf vlieg met minmatar schepen, de laatste tijd niks anders eigenlijk Razz

Ma kmoe men AC pest nog es een keer bovenhalen, nu dak bs5 em kan ik er es zwaar invliege Very Happy

AC's zijn kei coole guns Smile

Uiteindelijk is het een keuze die je zelf moet maken.
Het enige is wel ik change ni van ammo in combat en meestal gebruik ik T2 ammo

Maar toch 1 ding, een gankBlasterThron = hard. Ik ben een freak in tanking, ma een fucking Blasterthron doe zeer.
Ik heb welliswaar nog geen AC pest op mij gehad dus weet ni direct of het hetzelfde zou zijn.

Maar AC pests zijn normaal gezien ook redelijk sterk Smile

Blasterthrons doen inderdaad veel zeer Surprised. Ik vloog in mn Badger door 0.4 (gate naar gate). Opzich hoef je niet bang te zijn. Komt opeens een Megatrhon op me te schieten Shocked. Gelukkig was ik 2~3 sec van de gate af. Maar ik vloog nog wel maar in 88% hull (had een med Shield Extender, anders was ie dood).

En AC pests zijn eng... Ooit al is in een Rifter gezeten en dat je opeens een Tempest op highspeed op je afziet komen, was net op tijd weg Razz. Terwijl je vaak dingen als snipests leest, waardoor je eigenlijk niet vaak aan een AC fitted tempest denkt Rolling Eyes...
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Display posts from previous:      
Post new topicReply to topic


 Jump to:   


Show permissions


COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.