EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

De kracht van een community!

Post new topicReply to topic
Author Message
Casper Verstraeten
‍

Race: Minmatar
Corporation: NED-Clan
Alliance: Goonswarm Federation

netherlands.gif

PostPosted: 26.09.2011, 08:29 Reply with quoteBack to top

Hoe dood dit forum soms ook lijkt, het is de enigste in zijn soort (NL/BE) en kent een bizar hoge google score en bezoekersaantallen. Hierin schuilt een enorme kracht om er meer uit te halen dan momenteel gebeurt.

Het zal niemand ontgaan zijn dat de meest actieve forum categorie de recruitment sectie betreft en dat is feitelijk geen verassing want naast het feit dat de enige dedicated site is om NL/BE matig te recruiten, komt iedereen die op internet zoekt naar een NL/BE EVE corp direct bij EVE-B terecht. Een actieve website draait om verkeer en om verkeer te genereren heb je content nodig om mensen te krijgen en actief wisselende content om mensen te houden. Bij komend voordeel is dat bij actief verkeer automatisch meer content wordt bijgevoegd.

Gezien de huidige activiteit en ook het meest populaire zoekcriteria waarop de site geraakt wordt, is het het verstandigst om de recruitment sectie van meer content te voorzien om zo een catalysator te creeeren voor de overige categorien. Daarom dit voorstel/ verzoek voor een ieder die de site wil helpen:

* Laat iedere NL/BE CEO of Recruiter die je kent voor zijn corp een recruitment profiel aanmaken op EVE-B;
* Voor bestaande profielen is het belangrijk om deze up to date te houden en ook actief zodat mensen kunnen zien wel corporations nog levend zijn en welke alweer abandonned;
* Verwijs mensen die NL/BE zijn en een corp zoeken door naar de sectie op de site zodat ze zelf een keuze kunnen maken op basis van de profielen;
* Verwijs die pivo's die Dutch channel onderspammen met recruitment adds door naar EVE-B om die meuk uit het channel te houden. (Remi Crying or Very Sad )

Voorstel/ verzoek voor een admin:

* Hide/ merge een groot aantal categorien die inactief zijn omdat die de site ook inactiviteit laten uitstralen;
* Laat activiteit zien door bijvoorbeeld een module 'last posts' op te nemen of de home van de site hier direct op uit laten komen;

Laten we er samen iets groots van maken.

Cas

ps. Laten we gelijk beginnen en iedereen die dit wil steunen een reply doen met een simpel +1 ofzo!

Casper Verstraeten
‍

netherlands.gif

PostPosted: 28.09.2011, 13:40 Reply with quoteBack to top

Dit gaat super!

Naois Raghnall
‍

Race: human
Corporation: Rapalje
Alliance: [-E.E-]

netherlands.gif

PostPosted: 28.09.2011, 20:27 Reply with quoteBack to top

+1

Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: LFC

belgium.gif

PostPosted: 29.09.2011, 20:11 Reply with quoteBack to top

Goed initiatief!

« Casper Verstraeten » wrote:

Voorstel/ verzoek voor een admin:

* Hide/ merge een groot aantal categorien die inactief zijn omdat die de site ook inactiviteit laten uitstralen;
* Laat activiteit zien door bijvoorbeeld een module 'last posts' op te nemen of de home van de site hier direct op uit laten komen;

Altijd goed om feedback te krijgen, ik denk wel dat alle help topics bijeen kunnen gemerged worden.

Verder staat er op de portal al wel een "recent topics" module, of bedoelde je misschien iets anders met last posts?

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
Casper Verstraeten
‍

netherlands.gif

PostPosted: 30.09.2011, 00:03 Reply with quoteBack to top

Je kan er voor kiezen om in plaats van bezoekers op de index te laten beginnen, de recent topics als root te zetten.

Corto
‍

belgium.gif

PostPosted: 30.09.2011, 12:12 Reply with quoteBack to top

Sorry maar er zal dan toch terug deftiger gemodereerd moeten worden. Al die kinderachtige, onder allerei aliassen geposte laster maken dit forum zelden de moeite waard.
OfflineView user's profileSend private message
Orions Lord
‍

belgium.gif

PostPosted: 30.09.2011, 14:26 Reply with quoteBack to top

Ik denk dat dit het is... er zal niet veel meer bijkomen qua activiteit.

Mensen hebben een eigen corp met hun eigen forum. Dit forum is een overstap naar die corpjes en een informatief medium wat zeer zelden wordt gebruikt.

Je zou een onderdeel erbij kunnen maken waarbij je de mensen een platform geeft voor leuke verhalen en de avonturen die men beleeft. Een soort blogtopic zoiets als De avonturen van Pietje Puk etc.

Ik heb dat een tijdje gedaan en doe dat nog bij het V3SPA forum en heb daar honderden reads al gehad.

Als dit kan zul je zien dat er meer mensen hun verhaal hier kwijt kunnen het grote voordeel is dat het blijft staan zolang het forum blijft bestaan.
Als mensen gaan corp hoppen zijn ze hun eigen forum kwijt. EVE-Benelux is iets wat blijft.

Daar zie ik wel potentie in.

EDIT

In mijn geval zou ik deze verhalen zelfs hier over kunnen copieren. Het zal zeker reacties opleveren omdat het meestal gaat over hoe ik de mensen grief etc. Niet iedereen kan daar tegen Laughing

belgium.gif

PostPosted: 03.10.2011, 15:06 Reply with quoteBack to top

Inderdaad, maar die leuke verhalen vind je nu net terug onder "recruitment".

Ik lees het wel eens om te kijken waar andere NL-corporations zoal mee bezig zijn. Een volledig beeld van de Nederlandstalige EVE-community heb je er echter allerminst mee, ook al tracht Vayna de "activiteit" van Nl-corps af te meten aan het aantal posts van een corp op dit forum Cool

Om een Nederlandstalige ingame community te ondersteunen werkt een forum evenmin. Pogingen om de Nederlandstalige corporations te verenigen zijn in het verleden (quasi) altijd op een sisser uitgedraaid.

Er zijn wel enkele vaste waarden die zich sinds jaren op dit forum presenteren. De meeste recruitment posts zijn echter van eendagsvliegen. Corporations zonder afgelijnd profiel (tenzij dat men elkaar in RL kent en om een of andere reden z'n gading niet vindt in bestaande Nl-corpsen) of doelstellingen, soms zelfs niet volledig Nl-talig, waardoor je je de vraag stelt of die hier, op dit concrete forum, ueberhaupt recruits vinden.
OfflineView user's profileSend private message
Orions Lord
‍

belgium.gif

PostPosted: 04.10.2011, 08:01 Reply with quoteBack to top

Op dit moment zit mijn main in RVB leuke berichten zoals bv deze.

------------------------------------------------------------------------

PU55Y
From: Idontlikehiphop RocknRoll
Sent: 2011.10.02 22:50
To: Orions Lord,

wow dude.. you bolt from TEARS because you got podded and lost ur poor lil proteus. you qq.
what a fuk .. blue republic LOLOLOLOLOL
you must be a kid or something because you a lil whiner biatch.

Hopefully one day youll be in my sights when I gun yer ass down.

fly safe.. er I mean FLY DEAD!

----------------------------------------------------------------------------

Kan ik hier nergens kwijt terwijl het wel leuk leesvoer is.
Ik ben er van overtuigd dat dit forum meer lezers zou krijgen met de daar bijbehorende publiciteit.

Het zal nooit een 2e face book worden.
De doelgroep Nederlands sprekende EVE spelers die ook nog eens forums bezoeken en dan ook nog dit blijven doen is dun gezaaid.

Ik blijf erbij als men hier topics aan kunnen maken waar de 'orginele poster' zijn verhalen in kwijt kan en de mensen hier op kunnen reageren dit zeker meer bezocht gaat worden.

Je kan ook in je eigen corp forum links maken naar deze verhalen.

netherlands.gif

PostPosted: 04.10.2011, 10:31 Reply with quoteBack to top

[quote="Corto"]Stuff . . . quote]

Een forum leeft op content en mochten mensen verhalen willen posten dan moeten ze dit vooral doen omdat het nu eenmaal leuk leesvoer is en ik er persoonlijk ook voor zou terug komen. Omdat de recruitment sectie nu eenmaal de meest actieve sectie was en blijkbaar dus in een behoefte voorzag heb ik deze gepakt als begin, maar laat je niet tegen houden om BR's te posten of AAR's of hoe je ze ook noemt.

Corto's analyse klopt wel dan de kwaliteit van NL corporations soms laag is, maar dit is eigenlijk een doorsnee van EVE zelf. Door hier actief te posten kunnen ze ook een duwtje in de rug krijgen, niet enkel in meer zichtbaarheid maar ook door kritische vragen om het profiel scherper te krijgen en de doelstellingen van de corp. Beiden helpen altijd enorm met recruitment doordat mensen zich meer aangesproken zullen voelen en zich met de corp zullen identificeren.

Activiteit van een corp kan je niet meten aan de hand van forum posts. Er van uitgaande dat dit een main recruitment bron voor ze is kan je er echter wel een afgeleide van maken. Iedereen weet dat EVE membership een natuurlijk verloop heeft een zonder permanente/ periodieke recruitment bloed een corp gewoon dood in aantallen actieve members, tenzij het het kleine vriendengroepje is welke Corto noemde. Voor recruitment heb je zichtbaarheid/ exposure nodig omdat er duizenden corporations zijn dus je moet ergens je podium zien te vinden om er bovenuit te komen. Dat kan via referrals van bestaande members maar als je dat zonder referentie wil doen dan is EVE-B voor NL talige corporations een perfect medium.

NL talige Alliances werken wat mij betreft niet/ Is een door EVE achterhaalt concept. In ieder geval om op een competatief niveau in 0.0 PVP mee te kunnen komen, want daar ligt mijn interesse. Daarom heb ik het toendertijd ook afgewezen, maar iedereen die het wil proberen wens ik succes. Dit betekent niet dat er geen community kan zijn. Niets is leuker dan over je hobby lullen in je moerstaal. En net als Corto vinden mensen het leuk om andere corporations te volgen en soms te contacten om te kijken of er misschien op een vlak samenwerking mogelijk is.

sandshark
Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: LFC

belgium.gif

PostPosted: 12.10.2011, 17:37 Reply with quoteBack to top

« Orions Lord » wrote:
Op dit moment zit mijn main in RVB leuke berichten zoals bv deze.

*snip*
Kan ik hier nergens kwijt terwijl het wel leuk leesvoer is.
Ik ben er van overtuigd dat dit forum meer lezers zou krijgen met de daar bijbehorende publiciteit.

Het zal nooit een 2e face book worden.
De doelgroep Nederlands sprekende EVE spelers die ook nog eens forums bezoeken en dan ook nog dit blijven doen is dun gezaaid.

Ik blijf erbij als men hier topics aan kunnen maken waar de 'orginele poster' zijn verhalen in kwijt kan en de mensen hier op kunnen reageren dit zeker meer bezocht gaat worden.

Je kan ook in je eigen corp forum links maken naar deze verhalen.

Ik heb het roleplay forum wat aangepast zodat deze post al zeker niet meer in offtopic moeten.
Het is nu niet dat het in het roleplay forum super veel activiteit was en er stonden toch al enkele verhalen in.

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
Uwi M'bawehp
‍

Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Narwhals Ate My Duck

belgium.gif

PostPosted: 07.12.2011, 09:39 Reply with quoteBack to top

Ach, voor zo'n klein oppervlak op deze aardkloot vind ik dat we het nog zeer goed doen.
En er zijn een aantal Nederlandstalige corpsen die in het EVE universum echt floreren.

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.