EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Incarna Kledij

Post new topicReply to topic
Author Message
Elkynar
‍

Race: Gallente
Corporation: The Dutch Corporation
Alliance: Ex-Inferis

belgium.gif

PostPosted: 22.06.2011, 22:14 Reply with quoteBack to top

Vind het idee van kledij te kopen met Plex (AURA) nogal idioot. Enige T-shirt die ik nog zou kopen is deze.

Race: Caldari
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Disavowed.

netherlands.gif

PostPosted: 22.06.2011, 22:31 Reply with quoteBack to top

Dan koop je toch geen kleding..? Zie het probleem niet zo.

Overigens ben ik het wel met je eens Wink
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's website
Elkynar
‍

belgium.gif

PostPosted: 22.06.2011, 22:33 Reply with quoteBack to top

idd, dan koop je geen kledij. maar dit is een trend die ze gaan invoeren. Betalen voor items Geloof me dit is het begin. lees maar
http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1534552

netherlands.gif

PostPosted: 23.06.2011, 09:15 Reply with quoteBack to top

Hmm... das idd niet zo'n beste ontwikkeling..

Ik kan me niet voorstellen dat bijv. een CSM daar mee akkoord gaat. Zullen wel zien hoe het loopt.

‍

belgium.gif

PostPosted: 25.06.2011, 06:54 Reply with quoteBack to top

Ik startte deze topic meer vanwege een komische noot. Toen ik de NEX store zat te browsen bedacht ik me dat er niks inzat dat me echt boeide en zeker niet voor de prijs die ze vroegen. Vond het wel grappig dat als er een t-shirt inzat zoals hierboven ik dit wel nog zou overwegen. Soort van komisch protest. Enkele minuten Photoshop later. Voila.

Er is heel veel commotie geweest binnenin de eve community rond de zogenaamde Microtransacties of verkoop van virtuele goederen. Ik lees regelmatig eens door de Eve forums en het merendeel van de reacties hierover waren negatief.

CCP heeft daarop het volgende gereageerd
http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=932

Micro-transacties is ter sprake gekomen op de CSM in 2010. Het is zelf zo dat 1 lid van de CSM gewoonweg de CSM heeft verlaten en EVE is gequit vanwege dit.(lees: Ragequit).

Ikzelf heb niks tegen deze Vanity items. Je moet voor jezelf uitmaken of je hier aan mee doet of niet. Ikzelf zal niet EVE gaan verlaten vanwege dit hele
gedoe, vind dit nogal drastisch en beleef nog steeds plezier aan EVE.

Maar het is wel zo dat Vanity items niet het enige is dat CCP zou willen introduceren. Er was normaal gezien zelf een extra Battleship (feit) gepland die enkel via de Nex store te kopen zou zijn. Eventueel later nog andere dingen zoals unieke ammo, faction standing, unieke modules, enz. Persoonlijk vind ik dat niet zo fijn. Het zijn wat je noemt god-items waardoor je als speler een voordeel krijgt door te betalen. Iets wat niet ongewoon is in andere MMO's

Ik heb de indruk dat CCP nu een beetje terugkrabbeld. Zoals Bloemkoolsaus zei zien wel hoe het afloopt. Maar zou het wel jammer vinden dat CCP ook de economische toer zou opgaan. Iets waarvoor ik hen bewonderde omdat ze het anders deden als iedere andere developer. Dus ze zouden me wel teleurstellen. Wat niet wegneemt dat EVE nog steeds een fantastisch spel is.

belgium.gif

PostPosted: 25.06.2011, 08:47 Reply with quoteBack to top

Correctie ze krabbelen niet terug. maak ervan wat jezelf wil.
http://www.evenews24.com/2011/06/25/ccp-hilmar-global-email-shows-the-reasoning-behind-ccp-zulu-devblog/

belgium.gif

PostPosted: 25.06.2011, 22:17 Reply with quoteBack to top

Als ze er een vliegende ferrari zouden inbrengen wil ik wel eens overwegen om zulks race eend aan te schaffen:-)
snap niet waarom dat sommigen daar een probleem van maken.
Iedereen beslist voor zichzelf of hij het de moeite vind.
voor my is eve een game dat alles te maken heeft met skills items ships en vooral de fun.
Wat intreseerd mij nu hoe mijn char erbij loopt.
Zit toch meestal in een ship:-)
OfflineView user's profileSend private message
Bloemkoolsaus
‍

netherlands.gif

PostPosted: 27.06.2011, 07:50 Reply with quoteBack to top

Weer een nieuwe dev blog waarin ze dan toch een beetje terug krabbelen: http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=934

Beter gaan ze eve gewoon fixen, ipv dit soort rare dingen verzinnen er zijn weer genoeg bugs bij gekomen. Zoals een titan die naar Rens kan cyo'en http://www.youtube.com/watch?v=bCjFlCjI-eE

Om on topic te blijven, incarna blijft gewoon uit en mijn char moet het doen met het setje kleren die hij kreeg toen hij gemaakt werd..

‍

belgium.gif

PostPosted: 02.07.2011, 17:43 Reply with quoteBack to top

Laat ik het hele incarna gebeuren eens samenvatten.

Ik denk dat de grote verontwaardiging binnen de community ligt bij verschillende factoren.
één ervan is dat de items die op dit moment werden aangeboden belachelijk duur waren. De term betreft microtransacties. 60€ voor een vanity item is niet micro. Reken maar. 15€=1 Plex 12.000 AUR= (3.5 Plex) 4Plex=60€=4 maand spelen.

Het feit dat ze het nieuwe AUR currenecy systeem gebruiken is een volgende. het kon net zo goed gewoon op de market en met ISK. wie de isk niet heeft is nog steeds vrij om een plex te kopen en dan op de market te zetten voor de Isk. Het is geheel onlogisch om een onnodige tussenstap te creeëren

Wat ik al aanhaalde was de vrees voor de zogenaamde god-items. Zoals ik al zei dit is niet ongewoon in andere MMO's, laat ik specifiek zijn Free-2-Play MMO's. Die je gratis kan spelen en waar de developer zijn inkomsten haalt uit de mictrotransacties. Gewoonlijk rekenen ze dan 5€ en lager voor items die je in de game kan gebruiken om je gameplay te verbeteren

EVE is een game waarvoor we een subscription fee moeten betalen tenzij je ingame plex kan kopen om je account te onderhouden. Daarnaast intoduceert CCP de zogenaamde makro-transacties. Eens dit naar god items overgaat en ze dezelfde prijzen zullen gaan hanteren als voor de huidige vanity items. Begint dit erg naar hebzucht te ruiken. Er waren al speculaties dat EVE een Free-2-Play MMO zou worden. Niks is geweten op dit moment.

Het lanceren van schepen en Ammo en andere modules via Nex schaadt de economie binnen EVE. Op dit moment is zowat het grootste deel Player-driven. zowat alles wordt door spelers gebouwd en verhandeld. Een nieuwe bron waar betere versies van deze items kunnen worden gekocht buiten de spelers om verstoort het evenwicht.

De zorgen beperkten zich niet enkel tot het hele Nex store debacle. Alsook de beloofde capatain's Quarters en walking in stations zijn slechts een schim op dit moment van wat werd beloofd. De verschillende rassen CQ en Walking in stations zijn herleid tot minmatar quarters voor iedereen.

Zoals bloemkoolsaus aanhaalt de vele bugs die met incarna werden gelaunched zijn ook niet te negeren.

Om al deze redenen zijn er vele spelers kwaad en teleurgesteld over wat is en kan komen. Sommigen gingen zo ver als zich te organiseren en protest rellen te organiseren in de bekende trade hubs.
http://www.youtube.com/watch?v=cvpIzBnCCKg

Nu ja blijkbaar heeft dit protest wel een signaal gegeven naar CCP (=Crowd Control Productions, Lol). Zij hebben gevraagd aan de CSM om samen te komen en de zorgen van de spelers te bespreken met hen. Op dit moment is niks concreet geweten. Maandag 04/07/11 wordt een officiële video gereleased die hopelijk alle verwarring en frustraties van tafel veegt.

Wat wel al geweten is Captain Quarters voor alle rassen wordt gereleased ergens in augustus.
Walking in stations is voor rond november/december dit jaar. Ik ben er zelf van overtuigd dat de mensen die hieraan werken heel hard hun best doen om hun beloften na te komen.

Sorry voor deze Wall-of-text. Wou gewoon verduidelijken wat er gaande is en zo objectief mogelijk weer te geven. Ikzelf ben niet bezorgd over alles wat hierboven is vermeld. Enkel de god-items zou ik jammer vinden. Dingen zoals de CQ zijn wel leuk maar hecht er geen belang aan. Ik ben het ook eens met bloemkoolsaus hun top prioriteit nu zou de bugs moeten zijn.

Als de video maandag wordt gereleased zet ik wel linkje

belgium.gif

PostPosted: 02.07.2011, 17:55 Reply with quoteBack to top

Ok hier is het al.
http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=935

de video
http://www.youtube.com/watch?v=7kat_uoAvnk&feature=player_embedded

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.