EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Schip voor minen met verdediging

Post new topicReply to topic
Author Message
taipanissimo
‍

Race: Gallente
Corporation: TDC - University

netherlands.gif

PostPosted: 26.12.2010, 12:06 Reply with quoteBack to top

Hoi,

Dit is mijn tweede post hier. (mijn eerste was een antwoord op een post van 6 maanden geleden, niet goed gekeken naar datum:) Ik ben net gestart met Eve en heb een vraagje. Wel meer vragen eigenlijk maar ik houd het bij eentje:)

Ik wil eerst wat gaan minen en als ik ga minen met een iteron ship dan heb ik wel veel ruimte voor de ore maar ik heb maar 1 turret waar ik mijn mining laser moet zetten. ik kan me dus niet verdedigen als er weer eens piraten komen aanzetten.

ik kan wel gaan minen met een frigate class ship maar daar kan nauwelijks iets in en is dus niet echt de moeite.

is er een ship dat meer turrets kan fitten en dus kan minen en eventueel verdedigen maar toch een redelijke cargohold heeft?

alvast bedankt!

groeten,

Taipanissimo
OfflineView user's profileSend private message
Casper Verstraeten
‍

Race: Minmatar
Corporation: NED-Clan
Alliance: Goonswarm Federation

netherlands.gif

PostPosted: 26.12.2010, 13:00 Reply with quoteBack to top

Navitas --> Mined meer
Imicus --> Mined minder maar grotere cargohold dus relaxter

Als je iets groters wilt moet je echt naar de mining barges gaan kijken, Retriever etc. Schieten en minen is meestal geen lekekre combo, zoek het in tanken en minen. Alternatief is Minen, tanken en DPS met drones.

Bloemkoolsaus
‍

Race: Caldari
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Disavowed.

netherlands.gif

PostPosted: 26.12.2010, 13:01 Reply with quoteBack to top

Heel kort, Nee.

De iteron is een industrial (vrachtschip) en deze zijn om verschillende redenen niet geschikt om in te minen. De belangrijkste hiervan is dat je er maar 1 mining laser op kan zetten. Vergelijk dit met je frigate, waar er bijvoorbeeld 3 op gaan. Dat betekend dat je frigate in dezelfde tijd 3x zoveel mined als je industrial.

Maar zoals je terecht opmerkt, in een frigate past niet zoveel. 2 manieren om hier mee om te gaan.
1. Ninja mining: Telkens als je cargo vol is heen en weer naar station. (Niet zo efficient).
2. Jet-can mining: Zodra je een beetje ore gemined hebt, jettison je deze uit je cargo (rechtermuis op je ore, en dan jettison). De ore verschijnt nu in een cargo container buiten je schip. In deze container (ook wel can genoemd) past 27.000 m3 (iets meer als in je frigate). Is deze can vol, dan kom je met je iteron om deze op te halen. Jet-can mining is wel wat risicovoller ivm can-flipping.

Eventueel is hier een goede (en uitgebreide) gids voor minen: http://www.lsjv-eve.com/completeminersguide/completeminersguidev31.pdf

‍

Race: MinMater
Corporation: Dutch Power Boats

belgium.gif

PostPosted: 26.12.2010, 18:55 Reply with quoteBack to top

als ik me niet vergis gan je ook herons zetten op je ship
OfflineView user's profileSend private messageAIM AddressYahoo MessengerMSN MessengerSkype Name
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.