EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Pirate activiteit

Post new topicReply to topic
Author Message
earthforceone
‍

belgium.gif

PostPosted: 15.12.2010, 12:28 Reply with quoteBack to top

Hallo iedereen,

Laat ik mij eerst eens even voorstellen.

Ik ben dus Ivan en woon in Antwerpen nabij het Sportpaleis.
Ben 39 jaar, samenwonend en vader van drie kinderen.
Werk als losse havenarbeider aan de haven van Antwerpen.

Mijn hobby's zijn:

-Het rijden met onze Amerikaanse Chevy Van
-En sinds kort is daar dus EVE bijgekomen.

Andere interesses zijn science fiction (vooral Batllestar Galactica) en automechanica.

Sinds kort heb ik dus een account op EVE nadat ik via Facebook zag dat een mede-Vanner (zo noemen mensen elkaar als ze met een Amerikaanse Van rijden) ook EVE speelde. De foto's van dit spel die hij op z'n profiel plaatste waren best te pruimen en nadat ik de trail installeerde was ik direct "hooked".

Ik speel het spel nog maar een week of twee en stilaan maken we vorderingen.
Mijn grootste schip is een Minmatar Trasher die ik vooral gebruik om te gaan minen in de omgeving van de Verge Vendor sector. Meer bepaald in Clellinon.

Nu komt mijn vraag.

Toen ik gisteravond aan het minen was op condensed Scordite en ik een paar Serpentis initiates en scouts had platgemept bemerkte ik even later dat er in de overview een pirate zichtbaar werd die vervolgens ook direct terug wegwarpte.
Even later, in een andere belt was die daar weer.
Ik besloot dus het zekere voor het onzekere te nemen, stopte mijn mining mission en ging terug naar m'n hangar in het station.

Even later ging ik terug eens piepen en zag ik verschillende groteske schepen (waaronder een volgens mij, zeldzame Thorax) vergezeld van een Brutix die op dat moment weeral wegwarpte maar die toch al gevaarlijk dicht bij het station waren geweest.
Is er wel geen enkel aanval geweest maar ik vraag me af wat dit te beteken heeft. Zijn er misschien een bende piraten die op zoek zijn naar een nieuwe veilige locatie of zo?
Kunnen piraten een station aanvallen?
En zo ja, ben je dan al je stuff kwijt dat je daar hebt opgeslagen.
Die mede Vanner gaf mij, voor deze gebeurtenissen ook al het advies om te verhuizen naar Scheenins omdat hij daar met z'n Corps zit.

Wat denken jullie? Maak ik me maar wat illusies of is dit iets om me zorgen over te maken?

Greetz earthforceone
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's website
Uwi M'bawehp
‍

Race: Minmatar
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Narwhals Ate My Duck

belgium.gif

PostPosted: 15.12.2010, 14:14 Reply with quoteBack to top

Ivan,

eerst en vooral welkom in de wondere wereld van EVE-online.
Ik merk dat je met ene héleboel vragen zit en deze zijn niet zomaar met ja/nee te beantwoorden.
Hoewel je hier met al je vragen terecht kan, is het belangrijk om FAQs en beginner handleidingen te lezen.
Een 'corporation' (verzameling van EVE-piloten) vervoegen is de volgende stap.

Om terug te komen op jou vragen.
Eerst en vooral is het belangrijk dat je weet in welke security status je zit. (gaat van 0.0 t.e.m. 0.9)
Waar 0.5-0.9 high security space is: hier worden alle hostile acties (behalve diefstal) afgestraft door CONCORD (de politie in EVE)
0.1 tot 0.4 is low security.
hier worden hostile acties niet afgestraft, maar bestaan er wel (net zoals in high sec) restricties op bepaalde dingen in het spel (zo kan je bijvoorbeeld geen bombs launchen in low/high-sec)
0.0 hier kan zo goed als alles

Als je in High-sec space aan't minen bent hoef je je dus enkel zorgen te maken over diefstal van je ores ALS je gebruikt van een cargo container (je je ores jettisoned en dan doormined tot die can (of meerdere cans) vol is, end eze dan oppikt met een hauler. Indien je altijd over en weer vliegt dan hoef je je in high sec weinig zorgen te maken.
LET OP: iemand kan jou nog altijd neerschieten als de daar zin in hebben! Alleen zullen zij dan ook hun schip verliezen aan concord.

En nee, in een NPC station (er bestaan ook stations die door spelers zijn gebouwd) kan er nooit of te nimmer iemand items uit jouw persoonlijke hangar stelen! Maak je daar dus maar geen zorgen over.

Het kan zijn dat de schepen die jij hebt gezien op zoek waren naar miners die aan jetcan mining deden, en van plan waren ores te stelen.

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.