EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Zoomed in/out

Post new topicReply to topic
Author Message
Yared
‍

Corporation: [V3COM]

netherlands.gif

PostPosted: 04.03.2010, 10:13 Reply with quoteBack to top

Wanneer ik undock ben ik compleet ingezoomd op mijn schip.

Dat begint mij behoorlijk te ergeren want waar je ook klikt, het is altijd je schip wat je raakt en je moet dan eerst uitzoomen.
Elke undock is het weer raak ongeacht wat je ervoor had staan. Sad

Ik had al meer multi-client problemen zoals dat alle channels weer uit mekaar zijn, jukebox aanstaat hoe vaak je hem ook uitzet, etc..
Allemaal zaken waarbij het lijkt alsof de EVE client de settings per client niet meer onthoudt.

Heb al een complete re-install gedaan op een schoon systeem.

Iemand ideeen tips?

INGAME CHANNEL: V3SPA
V3COM Twitter
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerICQ Number
Yared
‍

netherlands.gif

PostPosted: 04.03.2010, 13:45 Reply with quoteBack to top

Heb van Maranno een tip gekregen genaamd EVE Junction die ik vanavond ga uitproberen/lezen.

Wellicht meer mensen mee geholpen.

V3COM Twitter
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerICQ Number
Julius Jul
‍

netherlands.gif

PostPosted: 04.03.2010, 15:50 Reply with quoteBack to top

hier moet ik even een opmerking plaatsen, dit helpt niet als je een single core prosessor hebt - wijs ook elke EVE client die je apart configureerd toe aan een andere processor (core) want anders krijg je alles op 1 hoop gegooid qua core

EVE zelf is zo geprogrammeerd dat als je bv een tripple core processor hebt dat de EVE client die je als 1e opstart dat deze op de 1e core gaat, de 2e eve client op de 2e core, de 3e eve client op de 3e core, een 4e client geplaatst wordt op de core die het minst gebruikt wordt, enzovoorts.

een handig programma hiervoor is "Process Explorer" welke je alhier
http://technet.microsoft.com/nl-nl/sysinternals/default(en-us).aspx
kunt vinden

wel oppassen, bij ondeskundig gebruik hiervan kan je een core of de hele processor opblazen omdat men teveel processen op 1 core gaat draaien terwijl de andere niets te doen heeft - oftewel dat de core/processor dusdanig oververhit wordt dat het vanzelf op den duur POEF gaat
OfflineView user's profileSend private message
Yared
‍

netherlands.gif

PostPosted: 04.03.2010, 17:32 Reply with quoteBack to top

thanks zal het eens uitzoeken

V3COM Twitter
RiotRick
‍

Race: Gallente
Corporation: Red Federation
Alliance: RvB - RED Federation

netherlands.gif

PostPosted: 04.03.2010, 17:36 Reply with quoteBack to top

Julius je lult uit je nek Smile Dit junction gebeuren maak een hardlink op je filesysteem aan. Heeft totaal niets te maken met multi core cpu's.

En ja dit is in veel gevallen de oplossing voor dit soort problemen. Eve houdt z'n settings bij afhankelijk van de directory waar je het uit opstart. Een simpele oplossing is dus gewoon een kopie maken van je eve installatie. En je tweede clint vanuit de kopie starten. Hierbij neemt eve dus 2x zoveel ruimte in. Om dit te voorkomen kun je in plaats van een kopie een hardlink maken. Je krijgt dan wel 2 directories, maar ze nemen naar 1x de ruimte in.

Als je vista of win7 hebt dan zit deze mogelijkheid al ingebouwd. Je kunt het commando mklink /d gebruiken om een hardlink te maken.

netherlands.gif

PostPosted: 04.03.2010, 20:40 Reply with quoteBack to top

Julius ondertussen al leren kennen als de enige echte spambot op deze site (Very Happy) heb ik het ook nagevraagd en voila:
Quote:
met Junction maak je een 'harde' link aan van een directory zoals je dat ook in linux/unix kunt doen.
een soort van snelkoppeling, maar de applicatie ziet het verschil niet als deze er naar kijkt

Je kunt dus je C:\program files\ccp\eve linken naar een directory
C:\program files\ccp\eve_clone1
C:\program files\ccp\eve_clone2
C:\program files\ccp\eve_clone3

Fysiek is er maar 1 bron, C:\program files\ccp\eve
als je clone 1 opstart dan zal de cache en settings er zo uit zien:
C:\Users\whoami\AppData\Local\CCP\EVE\c_program_files_(x86)_ccp_eve_clone1_tranquility

als je clone 2 opstart dan zal de cache en settings er zo uit zien:
C:\Users\whoami\AppData\Local\CCP\EVE\c_program_files_(x86)_ccp_eve_clone2_tranquility

Hierdoor worden de settings en cache apart opgeslagen.

ik heb voor caching performance het volgende:
Ik heb een ramdisk aangemaakt van 100mb
http://memory.dataram.com/products-and-services/software/ramdisk

die heet F:\

nu heb ik de C:\Users\whoami\AppData\Local\CCP\EVE\c_program_files_(x86)_ccp_eve_tranquility gelinked aan F:\ en schrijft en leest eve altijd naar F:\

de ramdisk heeft een latency van heeeeeel klein en een performance zo snel als je geheugen is en dus vele malen sneller dan een disk.

de ramdisk schrijft bij afsluiten van het os de inhoud van de ramdisk naar schijf en bij booten kopieert ie de inhoud van schijf naar de ramdisk.

Owja, over het opblazen van 1 core, dat is gelul. Een core krijgt het gewoon druk, maar zal zich nooit overbelasten dat hij hardwarematig stuk gaat. enkel de processen op die core zijn dan langer bezig met het wachten op de andere drukke processen.

Ik ga het allemaal eens rustig lezen, ook het Ramdisk idee.

V3COM Twitter
Bloemkoolsaus
‍

Race: Caldari
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Disavowed.

netherlands.gif

PostPosted: 05.03.2010, 10:32 Reply with quoteBack to top

Ik heb twee apart geinstalleerde clients, elk in hun eigen map.
Ik heb nooit problemen met settings die door elkaar gehaald worden.
Je moet natuurlijk alleen niet vergeten om altijd de dezelfde account in te loggen op dezelfde client.

Van het zoomen uit de undock weet ik niet, ik kom zelden meer in een station tegenwoordig Razz

‍

netherlands.gif

PostPosted: 05.03.2010, 15:49 Reply with quoteBack to top

laat ff voorop stellen, je hebt hier niet met een of andere idioot die het denkt te weten maar een persoon die vanaf 1977 hier vaktechnisch ook mee bezig is en alzo ook gelicencieerd diploma's & getuigenschriften aangaande deze systemen, inmiddels ook aangaande Win7.

Maar omdat velen het alhier denken te weten terwijl ze in werkelijkheid totaal niks weten - lees even alhier heel goed dit door >> http://nl.wikipedia.org/wiki/Multikernprocessor << schakel liever over naar het Engels, deze geeft veel meer info dan de Nederlandse << en dan met name het gedeelte NADELEN en dan vooral aangaande de laatste 2 zinnetjes ervan.

Als je EVE apart gaat opstarten, dwz ipv dat men EVE opstart vanuit dezelfde directory waar deze staat - maar eve 1 in pad 1 gaat zetten - eve 2 in pad 2 zetten - enzovoorts en alzo eve 1 opstart en zo eve 2 opstart - dan zal EVE zich net zo gaan gedragen als zijnde "apart programma" die niet met elkander rekening gaan houden aangaande wie tot welke core ingezet zal gaan worden, want dat bepaald EVE niet zelf maar juist de memory manager, tenzij men dit zelf een voorkeur aangeeft van eve 1 naar core 3 en eve 2 naar core 4, zodat de systemprogramma's altijd op core 1 terecht komen en zodat er een uitloop is naar core 2 hiervoor.

als men de EVE-client telkens opstart vanaf dezelfde directory dan wordt er gebruik gemaakt van dezelfde stacks intern welke er zodoende middels de multi-treat programmering er weer voor zorgt dat de core's gebruikt zullen worden welke het minst gebruikt worden - je kan daar allerlei trucks voor gebruiken zoals een ram-disk DOCH dat geeft een schijnbare versnelling met n nadeel, PC-uit = ramdisk leeg tenzij je deze voor het afsluiten van EVE dusdanig van opties voorziet opdat de ramdisk ook gebufferd wordt opdat de instellingen zogezegd behouden blijft.

hier zit 1 maar onder - het is allemaal niet zo simpel als velen denken want Multi-treat zit anders in elkander dan velen aannemen - elke Windows versie heeft een beperking/verruiming naar het aantal processors dat op een moederborad aanwezig is (dat hoeft er namelijk niet 1 processor te zijn want dit kunnen er ook 2 - 4 - 8 - 16 zijn en dat ligt er maar net aan voor welk doel een dergelijke toepassing gebruikt worden) en zo ook welk soort OS er gebruikt wordt aangaande deze nader bepaalde moederbord en hoeveelheid aan processors - en dus ook zo kan gebruiken.

En daar zit het manko nu juist ook, bv in vergelijk met de 32-bit XP-pro tov de 64-bit XP-pro er ook verschil zit niet alleen ten aanzien van de hoeveelheid maximaal geheugen adressering maar ook naar het aantal processoren aantal core's dat op n processor aanwezig is.

kortom - het zit veel moeilijker in elkander dan velen maar aannemen alhier

Bij deze dus weer - voor de zoveelste keer - totaal ontzenuwd de lekenpraat die beweren dat het niet zo is en dat ik uit mijn nek zou kletsen.

Julius

Last edited by Julius Jul on 05.03.2010, 16:36; edited 2 times in total
Uwi M'bawehp
‍

Race: Minmatar
Alliance: Narwhals Ate My Duck

belgium.gif

PostPosted: 05.03.2010, 15:56 Reply with quoteBack to top

« Julius Jul » wrote:
*blabla*

Julius,

WAT je zegt is niet fout op zich, alleen heeft het geen reet te maken met het probleem van de OP.
Het gaat hier om het verloren gaan van wijzigingen aan de settings van client, wat op zich niks te maken heeft met de processor waar het process van de client op draait, maar wel met de locatie waar de client deze settings bij houdt.

M.A.W. je faalt opnieuw in het brengen van nuttige informatie. En hier beginnen velen zich meer en meer aan te ergeren.
Julius Jul
‍

netherlands.gif

PostPosted: 05.03.2010, 16:18 Reply with quoteBack to top

ga nou eens gewoon de link volgen en lezen - dan leest men gewoon dat het totaal anders in elkander steekt dan velen denken te weten of beweren het te weten

trouwens, deze vorm van programmering bestaat al sedert de 20186 toen deze 16/32-bit programmering voor het eerst geintroduceerd werdt, zo OUD is dit al, toen werdt er gerommeld met XMS & EMS mapping ten aanzien van Extended Memory en het beheer daarin - en deze basis zie je ook weer bij Win7 nog steeds terugkeren.

programmering zit anders in elkander dan velen denken - nee ik heb het niet over programma's die binnen O.S. systemen draaien maar puur over de O.S.-systemen zelf - velen weten het gewoon niet of denken het te weten (ook alhier zitten er even zovelen) .

ga het nou eens zelf het na ipv verhaaltjes van anderen klakkeloos te geloven - meer vraag ik niet - simpel als wat - het zijn gewoon TIPS - en als het niet op prijs gesteld wordt - oke - dan niet - maarre hoeveel mekkeren er hier en hoeveel stellen het wel op prijs dan is dan de andere vraag alweer.
Bloemkoolsaus
‍

Race: Caldari
Alliance: Disavowed.

netherlands.gif

PostPosted: 05.03.2010, 19:26 Reply with quoteBack to top

« Julius Jul » wrote:
trouwens, deze vorm van programmering bestaat al sedert de 20186 toen deze 16/32-bit programmering voor het eerst geintroduceerd werdt, zo OUD is dit al, toen werdt er gerommeld met XMS & EMS mapping ten aanzien van Extended Memory en het beheer daarin - en deze basis zie je ook weer bij Win7 nog steeds terugkeren.

programmering zit anders in elkander dan velen denken - nee ik heb het niet over programma's die binnen O.S. systemen draaien maar puur over de O.S.-systemen zelf - velen weten het gewoon niet of denken het te weten (ook alhier zitten er even zovelen) .

En dat heeft te maken met settings van EVE hoe ook alweer? Ik mis het even denk ik.

Niemand twijfelt aan de juistheid van je informatie. (als je het interessant vind zit hier ook iemand die "hier vaktechnisch ook mee bezig is en alzo ook gelicencieerd diploma's & getuigenschriften aangaande deze systemen, inmiddels ook aangaande Win7.")

De topic starter is alleen niet op zoek naar informatie over hoe een multicore pc werkt, en hoe EVE hier mee om gaat. Het bied misschien wel inzicht in het hoe, wat en waarom maar daar wordt helemaal niet om gevraagd.

Hij zoekt een manier om ervoor te zorgen dat zijn verschillende clients hun settings onthouden. Iemand die hier wat minder verstand van heeft, weet nu nog niet wat hij moet doen om de settings te laten onthouden (omdat het of niet begrepen wordt, of niet interessant is). DAT maakt het niet relevant, en dus vervelend in een topic als deze.

« Julius Jul » wrote:
EVE zelf is zo geprogrammeerd dat als je bv.......

Als jij broncode van EVE hebt ben ik daar ook zeer nieuwsgierig naar. Ben heel erg benieuwd hoe ze bepaalde problemen opgelost hebben.

‍

belgium.gif

PostPosted: 05.03.2010, 20:15 Reply with quoteBack to top

Julius,

als jij al eens het verband zou uitleggen tussen jou copy/pastje en het probleem van de OP (original poster - even verklaren want je schijnt het niet te (willen) begrijpen).
Oh, wacht, dat is er niet! Juist ja..
In plaats van gewoon verder te lullen over multicore processoren, zou je beter eens lezen wat het probleem is.
Want voor iemand die "een persoon die vanaf 1977 hier vaktechnisch ook mee bezig is" is, ben je ENORM SLECHT in het analyseren van problemen.

Het enige dat jij probeert te doen is een poging wagen om anderen te doen geloven dat je er iets van kent.
In een bedrijf wiens core business IT is, hou jij het geen maand vol. Dat geef ik je op een briefje.

En ik vind het jammer dat ik hier zo off-topic ga, maar ik ben je gezeik KOTSBEU, en ik ben daar niet alleen in.
Je gedraagd je als een TROL. Weet je wel, zo van die ellendig uitziende lelijke dwergachtigen? Nee die dus niet...
EVE-Benelux is een volwassen en aangename community. Ik zou dit graag zo houden. Lees onze reacties op jou posts en trek hieruit je conclusies.
Yared
‍

netherlands.gif

PostPosted: 06.03.2010, 01:39 Reply with quoteBack to top

Julius. sorry hoor (NOT!) maar zo hoogdravend en wijsneuzerig Book je altijd reageert, ik ga helemaal niks meer lezen en ook niet semi-beleefd antwoorden... en al zeker niet als mensen die het recht hebben om het met je oneens te zijn nog meer 'wijsheid' van je krijgen in de vorm van wat-ik-zeg-is-de-waarheid London Cop

Get off your high horse Julius en flikker op met je eeuwige ik-weet-het-beter

Dit is mijn post, zoek je eigen zeikhoek als je zonnodig moet je ei kwijt wil.

Heb lang genoeg beleefd erop gehint, flikker op. Jester

V3COM Twitter
Julius Jul
‍

netherlands.gif

PostPosted: 06.03.2010, 15:22 Reply with quoteBack to top

ik hanteer voortaan de volgende policy:
iedereen die me alleen maar persoonlijk kan aanvallen - die negeer ik voortaan - simpel en klaar.

allereerst - kennelijk weten velen dit niet alhoewel ze al vele jaren gamen vertikken ze het de basic rules te volgen aangaande problemen met EVE zelf - daar zijn de EVE forums toch voor - kennelijk voor hen niet.

1. zie altijd eerst http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1108206

als men het probleem niet 1-2-3 kan vinden is een handige daarna te volgen strategie:

2. http://www.eve-search.com/

echter, zoek wel op de juiste wijze, verkeerd zoeken betekend vaak ook verkeerd vinden of totaal niks vinden

voorbeeld type in "eve setup" (ja inclusief de 2* " aan het begin en einde) en
ga naar pagina 2 en je ziet aldaar een artikel genaamd >> 29. Does EVE run faster on multi core processors? <<
http://www.eve-search.com/thread/805571/page/1#1

gosh, wat zei ik ook alweer in mijn eerste bericht over EVE en dat als je dit doet je een aparte core moest aanwijzen ?

ga nu eens zoeken op "eve cache" en zie artikel 11 "why does EVE lag when my hard drive spins? - en wat zei ik ook alweer alhier ? nou ?
http://www.eve-search.com/thread/1232835/page/1#1

zie dan vooral DIT artikel die het JUIST hanteren van een RAMDISK uitlegt
http://www.eve-search.com/thread/1038455/page/1#1
helemaal onderaan staat een stukje over 2 verschillende EVE-clienten en hoe je dit ook kunt configureren

zo zijn er vele zaken HEEL MAKKELIJK te vinden - WANT - denk je nou echt dat je de enigste ter wereld bent die dit soort ideen of problemen heeft terwijl EVE inmiddels al ruim 7 jaar bestaat, terwijl PC's met hun performance problemen al bestaan sedert hun ontstaan - er NOOIT opgekomen dat er allang oplossingen aanwezig zijn die overal en nergens te vinden inmiddels zijn via allerlei zoekmachines en ja zelfs binnen EVE is deze er al heel lang ?

maar niks hoor, men is LUI, alles moet voorgekauwd worden - n ding - er bestaan geen pasklare oplossingen omdat elk systeem anders is, anders/fout geconfigureerd/geprogrammeerd, systemen op zijn jan-boeren-fluitjes samengesteld door lieden die er totaal helemaal niets van snappen, en meer van dergelijke puinhoopsystemen van allerlei soorten en maten - en dat alles staat een goede performance totaal in de weg, geen wonder ook dat het gewoon verkeerd gaat, dat de performance totaal verkeerd ingeschat wordt, etc - en dat noemen zij nou professioneel - laat me ff KEIHARD gaan lachen om zo'n leken_niveau gelijke.

ik hoogdravend, ben me geen kwaad bewust, maar het zegt heel veel over jou en niks over mij - hoe werd dat ook alweer genoemd - oja - EEN KORT LONTJE - kan je nagaan welk niveau in deze treath in zijn algemeenheid alhier aanwezig is (enkele personen niet zoals Bloemkoolsaus)

succes ermee - en ga eens lezen - ECHT LEZEN qua linken hierboven - hoop dat het schaamrood op je kaken tevoorschijn zal komen over je stompzinnige kleutergedrag

edit sandshark: wat "onnodige dingen" removed
sandshark
Admin
Admin<br>

Corporation: LFC

belgium.gif

PostPosted: 07.03.2010, 23:29 Reply with quoteBack to top

Dit kunnen we missen, en het is nu wel genoeg geweest Julius, beschouw jezelf banned tot je eens een normale post kan maken.

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
RiotRick
‍

netherlands.gif

PostPosted: 08.03.2010, 10:42 Reply with quoteBack to top

Mooi, ik wordt enorm moe van Julius.

netherlands.gif

PostPosted: 08.03.2010, 11:00 Reply with quoteBack to top

lol ik had altijd al zo'n gevoel dat ik de schrijfstijl herkende en toen ik eens wat onderzoek ging doen....

Julius Jul = Nobody_nl Very Happy

0/ Nobby (voor de 2e keer)

En ik zal je mailsig in gedachten houden;
Quote:
diegenen die me 'voor rotte vis' uitmaken zeg ik maar n ding

"alles wat je scheld ben je zelluf, uhhllah"

V3COM Twitter
Uwi M'bawehp
‍

belgium.gif

PostPosted: 08.03.2010, 11:08 Reply with quoteBack to top

Hoe kom je daar op?

Trouwens yared, is je probleem nu al opgelost?

netherlands.gif

PostPosted: 08.03.2010, 14:08 Reply with quoteBack to top

Nope, ik moet dat Junction spul nog installeren maar heb even andere bezigheden (mijn dochter van tien is begonnen met Sims3).

Tis eigenlijk uitstellen wat ik doe, want CCP gaat het ook fixen en ik gok op eind maart/begin april Smile

Zo'n gedoe om allemaal aparte configs aan te maken.

V3COM Twitter
CoZie
‍

belgium.gif

PostPosted: 09.03.2010, 16:39 Reply with quoteBack to top

ja hoor Yared

http://eve-benelux.be/viewtopic.php?p=13946#13946

bijna een jaar geleden tot die conclusie gekomen wink

veel succes met Sims3 wink
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
RiotRick
‍

netherlands.gif

PostPosted: 09.03.2010, 16:46 Reply with quoteBack to top

« Yared » wrote:
Zo'n gedoe om allemaal aparte configs aan te maken.

Tja vrij simpel eigenlijk. Uitgaande van vista/win7:

cd \program files\ccp (of waar je eve dan ook hebt staan)
mklink /d eve2 eve (je maakt nu een hardlink van eve2 naar eve)

Je ziet nu 2 directories staan in c:\program files\ccp. Start je ene character op met een client uit de directory eve, de andere uit de directory eve2.

De configuratie is nu vanzelf gescheiden. Je kunt deze terugvinden in de directory:

%userprofile%\AppData\Local\CCP\EVE

hierin worden per directory dat je eve hebt geinstalleerd een dir met configuratie aangemaakt. Eventueel kopieren zodat je in je tweede client dezelfde configuratie hebt als in je eerste client.

netherlands.gif

PostPosted: 10.03.2010, 01:09 Reply with quoteBack to top

« CoZie » wrote:
ja hoor Yared

http://eve-benelux.be/viewtopic.php?p=13946#13946

bijna een jaar geleden tot die conclusie gekomen wink

veel succes met Sims3 wink
lol die heb ik over het hoofd gezien, inderdaad.

Sims3 is leuk, maar fokking hell, ik neem nooit meer babies.. dacht dat ik er vanaf was maar sta nu weer luiers te verschonen.

Mijn koninkrijk voor een CNR!!!

V3COM Twitter
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.