EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Badger MKII Mine/Tank fitting

Post new topicReply to topic
Author Message
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 30.05.2006, 08:45 Reply with quoteBack to top

Hallo,

Ik probeer nou al een tijdje te minen, maar dat gaat nogal moeizaam. Eerst ging ik in een Cormorant minen, daarna besloot ik dus meteen een Badger te gebruiken om het op te halen. Dat ging een tijdje goed (totdat ik iets doms deed en dus mn Badger kwijt was). Toen besloot ik met mn Cormorant in 0.4 sec te gaan minen (Fiery Kernite), ging een tijdje goed, totdat er een piraat was en me had getackled...

Nu ben ik dus weer in 0.5 aan het minen met mn Badger, het duurt 2.5~3uur met een Dual Diode Miner I om helemaal vol te minen... En dat levert zo'n 325K ISK op Rolling Eyes. Nu heb ik vandaag of morgen dan ook wel een Miner II wat het allemaal wat vlotter zou moeten maken.

Ik heb vandaag of morgen ook de skills voor een Badger Mark II. Nu zit ik er aan te denken om met mn Badger MKII dan ook weer in 0~.4 t/m 0.1 te gaan minen, maar daarvoor heb ik dus een goede fitting nodig.

Hier zat ik aan te denken:

High:
1x Miner II

Med:
1x Small Shield Booster II
1x 'named' Boost Amplifier (de goedkoopste)
1x Medium Shield Extender II
3x M51 Iterative Shield Generator/3x Shield Recharger II

Low:
3x Warp Core Stabilizer I

Het grootste probleem met een Badger is dat ze te langzaam zijn om snel weg te warpen, dus moet ik in de tussentijd veel dmg kunnen tanken. Toch denk ik dat dit wel redelijk moet gaan met deze modules. En natuurlijk 3x stabs om niet gescrambled te worden.

Wat vinden jullie hier van? Is dit een goede setup om mee in low sec te gaan minen? Bv in Saranen ofzo? Ik maak me geen zorgen om het scramblen, maar nog wel over het tanken, een Badger is zo'n 10~30secs bezig met het opgang komen om te warpen... Kan wel meer Extenders er op zetten maar dan is mn PG meteen al op, dat is niet echt handig. De Shield Boost Amplifier is wel een mooie manier om snel te boosten zonder al te veel cap te verliezen.

Commentaar/kritiek welkom! En als het zowieso hopeloos is om met een Badger MKII in low sec te minen, zeg dat dan ook meteen Razz.
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Mi Lai
‍

netherlands.gif

PostPosted: 31.05.2006, 04:55 Reply with quoteBack to top

Hmmm, Industrials in belts :bazooka: . Ik vermoed dat een scout die je vind je met een paar 'bumps' lang genoeg uit warp houdt om wat voor Badger dan ook op te blazen.

Spaar door voor een Osprey. Een Osprey met 3 Miner II's en Caldari Cruiser IV mined als de brandweer (heb waarschijnlijk een CPU en Cargo Expander op Low nodig) vanwege zijn 20% bonus op mining yield.

Voor Low Sec Mining in je eentje zou ik eens de EVE 2D map gaan bekijken. Er zijn een aantal low sec gebieden (met dus ook low sec ores) die afgesloten zijn door een High Sec gebied zodat gemene piraten je niet kunnen bereiken (zoek bv Zanka maar op de kaart, de enige weg om daar te komen is via Hayuntom, wat 0.5 en dus dodelijk is).

Als je in low sec mined kun je je ook aanleren om altijd iig met de neus van je schip in de richting van een station te liggen tijdens t minen. Als er iemand in warped (in systeem of in je belt, net hoe nerveus je bent aangelegd) kun je vaak op tijd weg werpen.

Nog makkelijker is het een corp te joinen die je bescherming kan bieden en toegang tot low sec / 0.0 geeft.
OfflineView user's profileSend private message
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 31.05.2006, 07:14 Reply with quoteBack to top

Ik heb al een Osprey en 3x Miner II's Twisted Evil. En dat gaat snel... Surprised.

In ieder geval, wat je zie over gebieden als Zanka, ik snap dat niet... Want bv Pakkonen is 0.4 en kan alleen via een 0.7... Maar daar zijn toch zeker al een paar schapen afgeknald Rolling Eyes.

Enden ziet er wel rustig uit Rolling Eyes.
horad
‍

belgium.gif

PostPosted: 31.05.2006, 08:55 Reply with quoteBack to top

mine met een scorpion. kan je hem jammen ...
Mi Lai
‍

netherlands.gif

PostPosted: 31.05.2006, 23:06 Reply with quoteBack to top

« Beautifull Death » wrote:
Ik heb al een Osprey en 3x Miner II's Twisted Evil. En dat gaat snel... Surprised.

In ieder geval, wat je zie over gebieden als Zanka, ik snap dat niet... Want bv Pakkonen is 0.4 en kan alleen via een 0.7... Maar daar zijn toch zeker al een paar schapen afgeknald Rolling Eyes.

Enden ziet er wel rustig uit Rolling Eyes.

Het is geen garantie, laat ik daar duidelijk over zijn, maar de 'echte' piraten (ik haat dat woord, maar weet t niet beter te omschrijven), zullen in no-time outlaw zijn, en die gebieden niet of nauwelijks kunnen bereiken. Natuurlijk kun je een aantal part-time pvp'ers tegen komen die je op willen blazen, maar die kans is al een stuk minder als dat je eens lekker de belts in Amamake of Egghelende gaat bezoeken. Ook zullen veel part time piraten je pod met rus laten aangezien t een eeuwigheid kost om sec status terug te verdienen na t podden.
sandshark
Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: LFC

belgium.gif

PostPosted: 31.05.2006, 23:10 Reply with quoteBack to top

egghelende is wel het pirate system bij uitstek imho beer & kebab zitten daar al echt laaaaaaang...

Ze hebben me er wel nooit te pakken gekregen Very Happy

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
horad
‍

belgium.gif

PostPosted: 01.06.2006, 11:50 Reply with quoteBack to top

maar doe je iets in dat systeem? of passeer je er gewoon met bookmarks?
trojanace
‍

belgium.gif

PostPosted: 06.06.2006, 14:56 Reply with quoteBack to top

En al is aan gedacht om security mee te vragen van een bevriend corp/speler?
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 06.06.2006, 15:46 Reply with quoteBack to top

Nouja, minen he. Dat is wat ik dan doe.

En security, kan, maar neit iedereen is altijd beschikbaar en ik wil niet dat ze dankzij mij dood gaan Rolling Eyes.
horad
‍

belgium.gif

PostPosted: 06.06.2006, 20:36 Reply with quoteBack to top

als je allemaal op jullie ééntje in lowsec gaan dan gaat ge toch regelmatig brokken hebben.
Iconlast
‍

Race: Caldari

blank.gif

PostPosted: 11.10.2009, 19:29 Reply with quoteBack to top

Spaar voor een retriever helpt onwijs en als je kan covetor dat zijn mining barges en die minen veel meer dan een badger of een osprey

zoeizo minen in een hauler is echt niet slim want het is niet daarvoor gemaakt.
Julius Jul
‍

netherlands.gif

PostPosted: 11.10.2009, 20:39 Reply with quoteBack to top

wil je veilig geheel alleen kunnen minen zonder last van al die lastige piraten, orethiefs en dergelijke, ga dan lvl 1 - 2 - 3 - 4 missies doen zoals Internal Security, Security, Command, Surveiliance, en mine alles leeg wat je te pakken kan krijgen aan belts - leuke is dat je ook nog standings opbouwt bij agents en zo ook op den duur ook de mogelijkheid krijgt om een clone aan te maken.

Er zijn vanaf lvl 2 missies waar je leuke ore aantreft die je vanaf 0.4 systemen aantreft en vaak is minimaal een retriever met standaard miner I benodigd om het zelfstandig leeg te halen binnen een aantal uren, vanaf lvl 3 missies worden deze alleen maar taltrijker Š groter in hoeveelheden, soms dusdanig dat je een aantal mensen nodig hebt wil je deze leeg kunnen minen of zelfs een mining-op moet organiseren qua corp.

Voordeel is dan dat je geen extra account qua hauler nodig hebt en alles in wezen zelfstandig kunt minen - wil je snel kunnen haulen train dan een Minmattar Mammoth lvl 4 (kost je ruim 5 dagen met standaard learning skills) welke al heel snel met T2 expanders je 17.838 aan ruimte geeft en met 3 medium T1 cargorigs is dat 27.129 (een Badger II Š Iteron IV op lvl 4 geeft beiden iets meer dan 13.000 aan ruimte en met 3 medium T1 cargorigs is dat bijna 20.000 en is zogezegd zonde van de skill-tijd & isk's om deze te gebruiken), alleen een Iteron lvl 5 met 1 medium T1 cargorig en 5* T2 expanders geeft iets van 29.060 en met 3 medium T1 cargorigs zelfs 38.433).

vergeet vooral niet je cans te bookmarken en let op de maximale tijd van 2 uur, het is dan ook op tijd de cans te verversen zogezegd, meld dan de missie af en pak je hauler en vlieg rechtstreeks naar de gebookmarkte cans toe.

qua verdediging heb je alleen drones, zorg dat de skills voor gebruik van drones op orde zijn en je kan in basis geheel zelfstandig overleven als je lastig wordt gevallen door NPC's want daar blijf je hoe je het went of keert altijd last van houden - ik heb het tot op heden nog nooit meegemaakt dat er een piraat of orethief opdook bij een missie, vaak is het eerder een vergeten missie NPC welke niet noodzakelijk was om deze af te schieten om de missie te voltooien.

Kat in het bakkie zogezegd op een vrij eenvoudige manier.

Het is zogezegd plannen wat je doet, vooral EVEmon kan je daar heel handig bij helpen.

Julius
Iconlast
‍

Race: Caldari

blank.gif

PostPosted: 14.10.2009, 09:16 Reply with quoteBack to top

Julius je hebt helemaal gelijk goed uitgelegd
Maar die rigs zijn duur 7 mRazz voor mij dan lolz
Uwi M'bawehp
‍

Race: Minmatar
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Narwhals Ate My Duck

belgium.gif

PostPosted: 14.10.2009, 09:51 Reply with quoteBack to top

Als je aan exploration doet kan je ook mooie ores tegenkomen (tot en met hedbergite), dewelke je rustig op je gemak kan leegminen.
Ik ben persoonlijk nog nooit een ore thief tegengekomen in een gravimetric site (=hidden asteroid belt) wel regelmatig andere explorers, maar die zijn meestal bezig met hun eigen zaken.

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.