EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

EVE Online en andere MMO's op Nederlandse TV

Post new topicReply to topic
Author Message
Yared
‍

Corporation: [V3COM]

netherlands.gif

PostPosted: 30.07.2009, 11:45 Reply with quoteBack to top

Holland Doc op Ned 2: Another Perfect World
Femke Wolting en Jorien van Nes, VPRO, 30 juli 2009 [22.40-23.45 uur]

Femke Wolting en Jorien van Nes schetsen een fascinerend beeld van de opkomst van virtuele werelden. Voor miljoenen mensen is het virtuele universum een plek die steeds meer vervlochten raakt met hun echte leven. Maar wie zijn de makers van deze werelden en welke ideeŽn en ideologieŽn liggen eraan ten grondslag?

Mondiaal wordt er jaarlijks 1,5 miljard dollar verdiend met handel in virtuele goederen. In 2011 wordt verwacht dat 80 procent van de mensen naast hun profiel op Hyves & Facebook ook een avatar zullen hebben in ťťn of meerdere werelden

Lineage, EVE Online en Second Life zijn voorbeelden van virtuele werelden waarbij de makers en spelers hun eigen paradijs kunnen creŽren, ver verwijderd van de echte wereld; nieuwe werelden geheel naar eigen inzicht ingericht, variŽrend van democratie tot dictatuur. Hier leiden de virtuele inwoners een leven waarvan zij vroeger niet durfden te dromen; van warlord tot succesvol cybersex ondernemer.

Maar wie zijn de makers van deze werelden en welke ideeŽn en ideologieŽn liggen eraan ten grondslag? Hoe gaat het bouwen van een virtueel Utopia in zijn werk? Wat zijn de economische en politieke regels in de virtuele wereld? Is er persvrijheid? Hoe wordt er handel gedreven? Moeten de virtuele inwoners zich aan wetten houden, of zijn zij eindelijk helemaal vrij? Zijn het echt ideale werelden zonder aardse beperkingen?

Ze gaan op zoek naar antwoorden op deze vragen.Ze spreken de oprichters van de grootste virtuele werelden, waaronder Philip Rosedale van Second Life, Jae-Kyung Song van Lineage, Hilmar Veigar Petursson van EVE Online en Raph Koster van Metaplace over de ideeŽn achter hun werelden. Maar ook over de strijd die dat oplevert tussen de makers en spelers.

Zoals in het geval van Peter Ludlow. In het echte leven is hij professor filosofie, maar in Sims Online was hij hoofdredacteur van de krant ďThe Alphaville HeraldĒ. Na kritische berichtgeving over misstanden in deze virtuele wereld, werd hij door de makers ĎrŁcksichtslosí verwijderd uit het spel. Second Life ondernemer Kevin Alderman uit Florida klaagde een dief aan die zijn lucratieve virtuele seksbedden kopieerde, voor een Ďechteí rechtbank. En Sung Bo Yong, die samen met duizenden andere gefrustreerde spelers in Lineage een heuse revolutie voor democratie en vrijheid voerde tegen de machthebbers in het spel.

Voor onze buitenlandse vrienden zie link hieronder;
Uitgebreid artikel + 30 minuten preview

INGAME CHANNEL: V3SPA
V3COM Twitter
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerICQ Number
horad
‍

belgium.gif

PostPosted: 30.07.2009, 14:20 Reply with quoteBack to top

/me gaat HD-recorder instellen
OfflineView user's profileSend private message
Yared
‍

netherlands.gif

PostPosted: 30.07.2009, 15:46 Reply with quoteBack to top

Heb je sateliet dan Horad?! Razz

Heb al gehoord dat de preview niks verklapt dus vergeet die maar.

Horad gaat het uploaden op Youtube merk ik op uit zijn opmerking Very Happy
Zal achteraf ook wel op www.uitzendinggemist.nl staan.

V3COM Twitter
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerICQ Number
Yared
‍

netherlands.gif

PostPosted: 31.07.2009, 00:04 Reply with quoteBack to top

EVE Online zat in het laatste deel vanaf punt 4 of 5, en kwam zeer positief naar voren.

Hij stond er net nog niet bij, maar is wss later terug te kijken op: http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/serie?serID=1574&md5=0f01183b38833ffe16184382444541de

V3COM Twitter
Bloemkoolsaus
‍

Race: Caldari
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Disavowed.

netherlands.gif

PostPosted: 31.07.2009, 08:06 Reply with quoteBack to top

Ik heb het helaas moeten missen omdat we een alliance CTA hadden, van 't weekend eens op uitzending gemist kijken Razz

‍

belgium.gif

PostPosted: 31.07.2009, 12:10 Reply with quoteBack to top

Bedankt voor de tip yared. Ik heb het openomen.
OfflineView user's profileSend private message
Yared
‍

netherlands.gif

PostPosted: 31.07.2009, 14:03 Reply with quoteBack to top

Er zit natuurlijk weinig verdieping in zo'n programma van <1 uur dus zet men het zo kort (door de bocht) mogelijk neer.

Lineage vond ik voornamelijk rommelig weergegeven.
(mijn vrouw vroeg; waarom loopt die griet zo debiel voorovergebogen met haar armen wijd alsof ze haar evenwicht moet behouden... zeker vanwege die enorme zware meloenen die haar borsten moeten voorstellen) Very Happy

De statements van EVE online vond ik gewoon leuk om te horen.
Ik keek niet zozeer naar deze games inhoudelijk alswel naar de overall game-mechanics en daarin sluit EVE naar mijn gevoel nog steeds het meeste aan bij wat ik wil/kies.

V3COM Twitter
JackDuVal
‍

Corporation: ONE

belgium.gif

PostPosted: 01.08.2009, 11:56 Reply with quoteBack to top

Goed programma, ik kende weinig van de mechanics van Second Life en wat ze erover vertelden verbaasde mij enorm. Ik snap nu waarom ze in de VS aan het denken zijn over virtuele inkomsten te belasten.

Ik ben toch blij dat CCP dit artikel in zijn EULA heeft:
Quote:
Your Account, and all attributes of your Account, including all corporations, actions, groups, titles and characters, and all objects, currency and items acquired, developed or delivered by or to characters as a result of play through your Accounts, are the sole and exclusive property of CCP, including any and all copyrights and intellectual property rights in or to any and all of the same, all of which are hereby expressly reserved.

De echte wereld en zijn wetgeving is hier nog niet klaar voor.

sidenote: interview met Hilmar in de Blue Lagoon, LOL

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.