EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

 

beam laser


Post new topicReply to topic
Author Message
Iwarp
‍


Posts: 15

belgium.gif

PostPosted: 19.06.2009, 11:44 Reply with quoteBack to top

ik had gisteren avond een Focused Medium beam laser 1 gekocht
maar soms doet hij raar? :s
het meest zegt hij dat mist enzo :s en als hij hem raakt dan is zijn schild 0%
en armor 50%-+
en dan is raakt hij terug verkeerd? en na een tijdje boem xD issie daar aan
maar wat moet ik nu op letten :s op zijn accuracy of optimal rang??
ik vraag het nu voor de zekerheid dat ik het niet verkeerd zo begrijpen xD

edit : bij de small heeft is hij niet zoveel mis
of heb ik nu de verkeerde baeam laser?

al vast bedankt Very Happy
Iwarp
OfflineView user's profileSend private message
Bloemkoolsaus
‍


Posts: 157
Race: Caldari
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Disavowed.

netherlands.gif

PostPosted: 19.06.2009, 12:14 Reply with quoteBack to top

Met turrets zijn er een aantal dingen die je in de gaten moet houden.

De belangrijskte is range. De range word bepaald door de module zelf, de ammo (in jouw geval een crystal) en je skills.
Om je huidige range te zien kun je gewoon rechtermuisknop doen op je module terwijl hij gefit is in je op je hud (daar waar je hem aan klikt om hem te laten schieten), en dan doe je show info.

Om je target goed te kunnen raken, moet hij tussen de 'falloff' en 'optimal range' zitten. Als je target erbuiten zit, zal je vaak missen.
Verder zijn de snelheid en hoek ten opzichte van jouw en de signature radius van je target belangrijk. Dit noemt men vaak "transversal velocity".

Belangrijkste zijn hierbij snelheid en de hoek. Als je target ten opzichte van jouw schip zich op dezelfde plaats blijft bevinden, is het makkelijker voor je turrets om hem te raken. Orbit hij snel om je heen, dan word het moeilijker. De snelheid waarmee jouw turrets 'draaien' om je target te volgen noemt met ook wel tracking. Je zult dit ook zien als attribuut bij de module.

Hogere signature radius maakt het makkelijker voor je turret om te raken.

Of pulse of beam lasers het beste zijn hangt af van je situate.
Doorgaans hebben pulse sneller tracking en kortere range maar minder damage.
Beam lasers hebben een tragere tracking, grotere range maar doen meer damage.

Om te kijken welke turret, en welke ammo het beste bij de situatie past is gewoon veel proberen.
Skills en ammo type zijn erg belangrijk.
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's website
Iwarp
‍


Posts: 15

belgium.gif

PostPosted: 19.06.2009, 21:47 Reply with quoteBack to top

dank je wel Very Happy
achja nu zie ik het mijn crystal doen -50% range bonus heb een multifrequency
maar zijn em.d ther.d zijn wel goed
met welk skill kan ik mijn range vergrote?
OfflineView user's profileSend private message
Tresher
Admin
Admin<br>


Posts: 1100
Race: Gallente
Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 19.06.2009, 22:31 Reply with quoteBack to top

Met de sharpshooter skill.
In beperkte mate ook met Trajectory Analysis, maar dat verhoogt je Falloff range, en die is al niet zo groot op lasers.

Je kan ook altijd andere crystals gebruiken.

Of je fit een Tracking computer, liefst met een optimal range script. (Midslot module.)
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
Iwarp
‍


Posts: 15

belgium.gif

PostPosted: 24.06.2009, 15:25 Reply with quoteBack to top

Very Happy dankjewel ik gebruik nu ander crystals enzo

even vlug vragen
is er een mogelijkheid dat je meerdere BPO kunt laten werken in een station? is dat met een skill ofzo? en de welke? :$
groetjess iwarp
OfflineView user's profileSend private message
Uwi M'bawehp
‍


Posts: 275
Race: Minmatar
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Narwhals Ate My Duck

belgium.gif

PostPosted: 24.06.2009, 15:49 Reply with quoteBack to top

mass production

_________________
OfflineView user's profileSend private message
Uwi M'bawehp
‍


Posts: 275
Race: Minmatar
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Narwhals Ate My Duck

belgium.gif

PostPosted: 24.06.2009, 15:53 Reply with quoteBack to top

Nog 1 ding, als je wil controleren aan welke snelheid je een vijand mag orbitten en er teglijkertijd voor zorgt dat je blijft raken is er een handige formule voor

tracking (rad/s) x Distance (m) = Max Speed (m/s)

Afhankelijk van hoever je je van je target bevindt mag je sneller orbitten.
(dit speelt vooral een rol bij kleinere schepen zoals frigs, AF's, Interceptors..)

Om je vijand het beste te raken blijf je best stil hangen, voor kleinere snelle schepen die je op een korte distance orbitten kan je een webifier gebruiken om hun snelheid te verlagen, waardoor je ze dus gemakkelijker raakt.

_________________
OfflineView user's profileSend private message
Display posts from previous:      
Post new topicReply to topic


 Jump to:   


Show permissions


COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.