EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

rifter?

Post new topicReply to topic
Author Message
Rillya
‍

belgium.gif

PostPosted: 07.04.2006, 09:39 Reply with quoteBack to top

Kon het niet laten Surprised ben terug gegaan naar artillerie en missiles.

autocannons zijn plezant maar ik denk niet dat die echt goed zijn voor ratten. Ik kan wel aannemen dat ze goed zijn op een schip met loads off armor /shield die dan plakt aan het lijf van zijn prooi en dat dan nog is versterkt met rockets.

Probleem is er geraken :p Ik ben zeker dat nexxus me lappen geeft vanop 25km afstand. Ennyway autocannons zijn cool als je echt dicht bij je target kunt komen zonder dat je echt door je 50% armor zit. Ik vraag mij af of je met cloaking tot bij een cruser kunt komen om em dan wat loot te geven op 500m orbit =)

Bah wat ramblings van een noob die autocannons het wel funny vindt.

Maar ooit zal ik nog wel eens terug gaan naar autoguns ik ben er zeker van :p
OfflineView user's profileSend private messageSkype Name
flashfreak
‍

Race: Gallente
Corporation: LFC
Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 07.04.2006, 10:10 Reply with quoteBack to top

Cloack deactiveerd wanneer je dichter dan 2000m bij een object bent => in belts is het zinloos dat te fitten.

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 25.05.2006, 16:01 Reply with quoteBack to top

Laat ik mijn fitting ook maar is showen. Misschien dat jullie mij ook nog wat kunnen helpen?

High:
--2x 200mm Light Prototype I Automattic Cannon + EMP S
--1x Small 'Knave' I Energy Drain

Med:
--1x Cold-Gas I Arcjet Thrusters
--1x Initiated Harmonic Warp Jammer I
--1x 'Langour' Drive Disruptor I

Low:
--1x 200mm Reinforced Rolled Tungsten Plates I
--1x Type-D Power Core Modification: Diagnostic System
--1x Small Armor Repairer II

Nu heb ik nog 1 high slot over. Maar ik heb erg weinig MW (2), dus dat schiet niet op. Morgen is mn Engineering rank op lvl5 dus dat geeft weer wat MW. Overigens daarover een vraagje, er staat bij dat je 5% meer MW krijgt, maar dan staat er nog lvl 4, en daar onder weer 5%... Betekend dit nou dat ik als ik lvl5 haal 10% krijg ofzo?.

In ieder geval zit ik nog wel te twijfelen wat, mocht ik genoeg MW hebben, ik in die highhigh slot zal fitten. Ik kan nog een NOS er in zetten, is wel gaaf denk, 2 NOS in een Frigate. Maar ik kan ook nog een Autocannon fitten, of eventueel een rocket launcher...

Iemand tips om iets te veranderen en wat, als ik genoeg MW heb, in die hgih slot te fitten? Ik heb btw waarschijnlijk zo'n 4MW over (als ik maar 5% krijg, ander 6MW).
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
HoMecoRe
‍

belgium.gif

PostPosted: 25.05.2006, 17:01 Reply with quoteBack to top

Bij mijn weten krijg je gewoon 5% per level. Of dit cumulatief is, of berekend op je originele PG weet ik wel niet.
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's website
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 25.05.2006, 18:15 Reply with quoteBack to top

Tja, daar komen we morgen anders wel achter Twisted Evil. Ik heb trouwens besloten om in die high slot nog een AC te fitten. Ik nam het net op tegen een rat (57xxx ISK), en ik had hem erg netjes stil gelegd, en kreeg voldoende cap door de NOS. Maar mn AC's deden er gewoon te lang over. Hij kwam langzaam door mn recharge snelheid heen en toen kon ik dus niet langer Rolling Eyes. Dus nog eventjes wat skills trainen voor meer damage en nog een AC fitten. Dat moet voldoende zijn.
Tresher
Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 25.05.2006, 18:51 Reply with quoteBack to top

« HoMecoRe » wrote:
Bij mijn weten krijg je gewoon 5% per level. Of dit cumulatief is, of berekend op je originele PG weet ik wel niet.

Dat percentage wordt elke keer berekend op de huidige hoeveelheid.

Stel dat je 100pg hebt en je traint engineering lvl1 dan krijg je 105pg. Door lvl2 te trainen krijg je dan in totaal 110,25pg (5% van 105pg extra).
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 26.05.2006, 06:43 Reply with quoteBack to top

Ja, dat weet ik. Maar ik bedoelde eigenlijk iets anders. Ik heb tot en met lvl 4 iedere keer 5% erbij gekregen.

Nu staat er dit:
Power Output Bonus: 5%
Level 4
Power Output Bonus: 5%

Het staat er twee keer, maar of dit nou een bug oid is, geen idee. En laat de voorlopige tips maar even zitten voor de fitting. Ik lockte gisteren iemand in 0.4 naast een stargate. En toen scramble, web etc. En toen opeens alle sentries Laughing. Dus toen had ik weer geen geld. Ik heb besloten om voorlopig maar eens uitbundig te gaan mijnen Twisted Evil.
Dhrazul
‍

Race: Amarr
Corporation: Black Sun

netherlands.gif

PostPosted: 26.05.2006, 10:59 Reply with quoteBack to top

tja Concord rulez in empire

OfflineView user's profileSend private message
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 26.05.2006, 18:29 Reply with quoteBack to top

Ik heb het gemerkt ja Rolling Eyes.
Mi Lai
‍

netherlands.gif

PostPosted: 28.05.2006, 21:11 Reply with quoteBack to top

Een set up die lekker werkt in PVP, dus allicht ook in missies:
Highs
-------------------------
150mm AutoCannon I x 3 (Fusion S)
Rocket Launcher I (Phalanx)

Meds
Monopropellant Hydrazine Boosters I
Webber
Small Cap-booster with 50's

Low
---------------------------
Small Repper
100mm Plate
Damage Control

Past met heel weinig skills, en je kunt er noobs in PVE kitted Cruisers mee opblazen als je t webje met een Scrammie verwissel.

Voor missies kun je allicht beter een AB fitten dan MWD, aangezien in deadspace MWD niet werkt.
Cowboy Alpha
‍

belgium.gif

PostPosted: 28.05.2006, 23:15 Reply with quoteBack to top

Ik gebruik een rifter altijd voor transport, bij gebrek aan inty's.
Als ik mij niet vergis heeft hij de kleinste sig radius van de T1 frigs. En deftig wat snelheid.

dus ik steek 3x wcs, Small shield booster, mwd en Cap booster. geen Hi slots.

Heb al deftig wat dure cargo versleept op die manier (bpo's, implants etc)

netherlands.gif

PostPosted: 29.05.2006, 06:21 Reply with quoteBack to top

« Mi Lai » wrote:
Een set up die lekker werkt in PVP, dus allicht ook in missies:
Highs
150mm AutoCannon I x 3 (Fusion S)
Rocket Launcher I (Phalanx)

Meds
Monopropellant Hydrazine Boosters I
Webber
Small Cap-booster with 50's

Low
---------------------------
Small Repper
100mm Plate
Damage Control

Past met heel weinig skills, en je kunt er noobs in PVE kitted Cruisers mee opblazen als je t webje met een Scrammie verwissel.

Voor missies kun je allicht beter een AB fitten dan MWD, aangezien in deadspace MWD niet werkt.

Ik heb nu toch weer een Rifter gekocht. Dit is wat ik nu ATM heb:

High:
3x 200mm Protoypoe 'nog iets' Autocannon + EMP S
1x Small NOS (Knave)

Med:
120% AB
Langour Webifier
Warp Scrambler

Low:
200mm Tungsten Rolled Armor Plates
Small Armor Repairer II
PDS

Ik heb er een tijdje, doodsbang, mee in 0.4 gevlogen. Kon wel een paar rats aan hoewel ik niet echt verder dan de 50K rats durfde te gaan Embarassed. Ik kwam zelfs nog een 175K rat tegen, snel weg gewarped. Ik weet het, het is nogal zwak, maar ik wil niet nog een keer mn schip verliezen Rolling Eyes. Ik hoop dus de hele tijd 'hulpeloze' miners te vinden, maar als ik aan het minen ben vinden ze me altijd, maar ik vind niemand Evil or Very Mad.

Ben op dit moment skills aan het trainen voor mn shields (ben dus armor tanken) zodat ze zowieso een tijdje zoet zjin met mn shields Razz.

« Cowboy Alpha » wrote:
Ik gebruik een rifter altijd voor transport, bij gebrek aan inty's.
Als ik mij niet vergis heeft hij de kleinste sig radius van de T1 frigs. En deftig wat snelheid.

dus ik steek 3x wcs, Small shield booster, mwd en Cap booster. geen Hi slots.

Heb al deftig wat dure cargo versleept op die manier (bpo's, implants etc)

Dat is opzich ook wel een cool idee, maar ik heb geen dingen om te transporteren. Het industriele lijkt me voorlopig ook wel leuk om geld mee te verdienen, maar ik snap er niks van. Dus ik hou het wel bij RATs en, zonder succes, miners zoeken.
Mi Lai
‍

netherlands.gif

PostPosted: 30.05.2006, 00:04 Reply with quoteBack to top

Om miners te vinden helpt het als je goede scanner skills hebt. Zeker als je dicht bij de -10 komt warpen de meeste weg zodra je in Local 'gespot' bent, dus ik zou daar zeker wat training aan geven als je moeite heb targets te vinden.

Ook ligt t aan de regio. In sommige regios zijn mensen sneller bang als andere. Waar ik nu zit zie je vaak t hele system safespotten/docken/loggen zodra je in local verschijnt Pirate
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 13.06.2006, 06:48 Reply with quoteBack to top

Ok, ik ben weer terug in het 'Rifter-gedoe'. Ik vind Cruisers niet zo... tja, 'leuk'. Dus ben ik weer een Rifter gaan vliegen. En deze moet PvP zijn. Uiteraard zal ik hier niet opeens een BC gaan aanvallen, of misschien nog niet eens een Cruiser. Maar in de toekomst als ik zelf ook meer ervaring heb, waaomr niet Twisted Evil. Het is meer voor piraterij Twisted Evil. Dit is wat ik tot nu toe in gedachten had:

High:
3x 150mm Autocannon II (nu nog niet, nog geen skills voor T2)
1x Rocket Launcher II (nu nog niet, nog geen skills voor T2)

Med:
1x Cap Booster II met boosters van 100
1x X5 Prototype I Engine Enervator of Warp Scrambler I, nog niet over uit Rolling Eyes.
1x Cold-gas I Arcjet Thrusters (wanneer ik de skills heb misschien T2)

Low:
1x Small Armor Repairer II
1x Basic Energized Reactive Plating
1x Energized Adaptive Nano Membrane I

Ik heb ondertussen al heel wat fora bezocht over fittings, maar uiteraard ook zelf ervaring op gedaan. 150mm Autocannons hebben een supertracking, en hoeven minder te reloaden. Dat ze iets minder damage doen kan ik meer leven Rolling Eyes.

De Cap Booster. Ik heb er nooit naar omgekeken. Maar ik heb in de testserver al een paar Rifter setups uitgeprobeerd met een paar vrienden. En iedere keer weer was vooral de capacitor het probleem, zeker als ze een NOS gebruikten. De Booster met 100's zal me omgerekend 20 capacitor per seconde geven (exclusief mijn huidige recharge rate). Dat is genoeg om een Armor Repairer II te draaien terwijl er 2 Medium Nosferatu's II op me worden gebruikt Twisted Evil.

Ik weet nog niet of ik een webber of een scrambler moet gebruiken... Webber maakt het allemaal makkelijker om de vijand te raken. Maar... ze kunnen gewoon vluchten! Met een scrambler niet, maar dan zou ik problemen kunnen hebben om ze te raken Rolling Eyes.

De hele low-slot load out... Ik heb geen idee...Gezien het feit ik ransoms wil eisen enzo lijkt me een eventuele tank wel handig, maar aan de andere kant, iedere kip komt er zo door heen ben ik bang Rolling Eyes.

En de ammo, veel over nagedacht, maar dat is dit:
1x EMP S
1x Depleted Uranium S
1x Titanium Sabot S

1x Gremlin.

Nu doe ik van alles wat damage, en EM is een zwak punt bij Shields, dus daarom probeer ik veel damage met de rockets te doen. De projectile ammo doet bij elkaar opgeteld dit:
5-EM damage, 10-Explosive damage, 11-Kinetic damage en 2-Thermal damage.
De Gremlins doen 25-EM damage. Ik zit nog wel te twijfelen om de Gremlins om te ruilen voor Foxfire's Rolling Eyes. Anders doe ik maar 2-Thermal damage. Maar aan de andere kant, anders doe ik maar 5-EM damage Laughing. Misschien moet ik alle twee mee nemen Razz.

Commentaar? Tips? Koekje erbij?

[EDIT]
Ik heb een 'klein' foutje gemaakt wat betreft de Capacitor Booster. Ik heb de Boosters/5 gedaan, maar het is Boosters/15 Mad. Dus daar nog niet opletten, dat zal ik straks even verbeteren, maar moet nu naar school Confused.
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 13.06.2006, 15:18 Reply with quoteBack to top

Nouja, afgezien van die tegenvaller van de Capacitor Booster heb ik maar besloten om Boosters van 200 te gebruiken Rolling Eyes. Zal wel om de 15 secs moeten reloaden, maar het is niet anders...

Ik heb besloten om mn webber om te ruilen voor een scrambler. Ik bedoel, je kan je ship nooit uitrusten op elk soort tegenstander. Maar gezien het feit je met een Rifter 'eventjes' een Inty locked is een webber ook nog niet noodzakelijk. In een Rifter zal ik voorlopig wel goed uitkijken met wat ik lock, maar dat spreekt voor zich.

Ik zit ook nog te denken of ik eventueel mijn rocket launcher moet omruilen voor een NOS Rolling Eyes. Wel heb ik besloten om toch alleen maar EMP S te gebruiken en Foxfire rockets te gebruiken.

En ik zit nog een beetje te twijfelen of ik uberhaupt wel een Capacitor Booster zou moeten gebruiken... Maar als ik dat niet doe en mn tegenstander NOSsed me, dan is mn tank 'niet helemaal levend'.

[EDIT]
Ik heb wat ge-experimenteerd op rats (gewone 9K rats). Ik heb 1x mn Capacitor Booster gebruikt... Ik denk niet echt dat dat mn reddende engel zou kunnen zijn in PvP... Hoewel er uiteraard geen NOS werd gebruikt o.i.d. denk ik niet dat het nuttig genoeg is Rolling Eyes.
Mi Lai
‍

netherlands.gif

PostPosted: 13.06.2006, 17:22 Reply with quoteBack to top

Voor PVP is een Scrambler essentieel natuurlijk, hoewel ik wel eens heb meegemaakt dat iemand in paniek 'vergat' weg te werpen Sailor .

Als je een Cap Injector gebruikt zou ik niet voor een Nos gaan, maar wat meer voor damage. Misschien als je voor een compleet tacklesetje gaat (Web + Scram) dat een Nosje wel handig is om t zaakje draaiende te houden.

Zelf vind ik t altijd wel prettig een Damage Controll op Low te zetten. De overal bonus op resists heeft me al een paar keer t leven gered (na de battle nog 7% structure over hebben FTW!).
Beautifull Death
‍

netherlands.gif

PostPosted: 13.06.2006, 17:32 Reply with quoteBack to top

Bedankt voor je reply,

Ik heb de Capacitor Booster (of Injector?) al weg gedaan. Ik kon de nut er van nou niet echt vinden. Maar zo heb ik ook de NOS weg gedaan Laughing. Zou ik die terug moeten zetten of niet? Foxfire doen wel lekker veel damage Rolling Eyes.
Mi Lai
‍

netherlands.gif

PostPosted: 14.06.2006, 05:50 Reply with quoteBack to top

Een Cap Injector (waar je Cap Booster charges in kan laden), kan je soms net genoeg Cap opleveren om al je mods te laten runnen in PVP.

Wat betreft een nosje: als je je mods draaiende kunt houden zonder, zou ik voor een Missile / Rocket Launcher gaan.
Uwi M'bawehp
‍

Race: Minmatar
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Narwhals Ate My Duck

belgium.gif

PostPosted: 09.03.2009, 15:26 Reply with quoteBack to top

PVE ONLY!

Ik wil de andere mensen niet afbreken ofzo, maar waarom gebruiken jullie in godsnaam een shield booster op een rifter? Je hebt zowiezo een afterburner nodig op een gewone frig. = 2 mid slots en 3 low slots...
Hier even mijn fitting, cheap ass shit maar vreet wel door lvl 1 missies.

High
3x 200mm Autocannon I met Emp S charges
1x Rocket Launcher I met Gremlin Rockets

Mid
1x 1MN Afterburner I
2x Cap Recharger I (je kan er 1 swappen voor een stasis webifier als je merkt dat je wat last hebt met de NPC's te raken)

Low
1x Small Armor Repairer I
1x Armor Kinetic Hardener I *
1x Armor Explosive Hardener I *

*: Deze kan je swappen voor een gyrostabiliser I indien je missies doet waar je geen explosive/kinetic damage op je dak krijgt. Als je veilig wil zijn laat je deze gewoon steken. (je kan dit controleren op eve-survival.org hou deze bij ergens. Je kan deze website trouwens openen in je ingame browser)
Persoonlijk zou ik ze swappen voor 1x Damage Control en 1x Gyrostabilizer.
(zoals iemand al eerder zei: een damage control kan je "leven" (lees schip) redden in benarde situaties. (de 50% resist op je hull kan wonderen doen!)

Verder geef ik je de raad om na de basis skills te hebben getrained stilaan over te gaan naar een cruiser. Steek ook geen geld in named modules voor je rifter, want dat geld zul je beter kunnen gebruiken op je Rupture (of stabber, dewelke ik liever vlieg => speed bonus + autocannons = rape)

Eenmaal je een stevige cruiser vliegt zou ik persoonlijk stilaan overschakelen op een Assault Frigate (de wolf). Deze kunnen wat een cruiser kan, alleen sneller. Met een Wolf kan je zelfs lvl 3's doen, maar dan moet je wel wakker blijven en er goed met je hoofd bij blijven.

EDIt: belangrijk! Ik las dat je al midweg in je armor zat voor je bij je target was. Ik vermoed dat dit komt omdat je rechtstreeks naar je target vliegt. Ik ga je de uitleg besparen, maar als je minder damage wil slikken kan je best naar je doel vliegen onder een hoek van 30į, en niet vergeten die afterburner op te vlammen!

In PVP ben je solo met een rifter weinig. Je kan wel vele doen als support!

Dan krijg je meer een fititng als volgt:

High: guns
Mid: 1MN MWD, Scrambler, Webber
Low: nano!!!
Tara
‍

belgium.gif

PostPosted: 09.03.2009, 22:29 Reply with quoteBack to top

necrofiel!
Uwi M'bawehp
‍

Race: Minmatar
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Narwhals Ate My Duck

belgium.gif

PostPosted: 10.03.2009, 07:04 Reply with quoteBack to top

oops Razz

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.