EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Maelstrom

Post new topicReply to topic
Author Message
Ma'Neth
‍

belgium.gif

PostPosted: 27.02.2009, 16:49 Reply with quoteBack to top

Fitting:

High: 5 x 1400mm 'Scout' Artillery I + 3 x 'Arbalest' Cruise Missile Launcher
Med: 1 x Caldari Navy XL Shield Booster + 1 x Caldari Navy Shield Boost Amplifier + 2 x Heat Dissipation Field II + 2 x Ballistic Deflection Field II
Low: 5 x Capacitor Power Relay II

Rig: 1 x Projectile Burst Aerator + 1 x Projectile Collision Accelerator

4 x Heavy Attack Drone

Met EFT, damage profile 50%therm/50%kin: Tankt 820 dps fulltime, 1181 dps voor 2m34s, en doet 338 dps met Phased Plasma L

Waarschijnlijk beetje teveel op defense gegaan
OfflineView user's profileSend private message
Tara
‍

belgium.gif

PostPosted: 27.02.2009, 19:17 Reply with quoteBack to top

Sorry, maar die fit is crap...
Ma'Neth
‍

belgium.gif

PostPosted: 27.02.2009, 20:04 Reply with quoteBack to top

K, en waarom dan juist?
Yared
‍

Corporation: [V3COM]

netherlands.gif

PostPosted: 27.02.2009, 20:40 Reply with quoteBack to top

Kijk eens in EVEMon naar Battleclinic loudouts.

INGAME CHANNEL: V3SPA
V3COM Twitter
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerICQ Number
Ma'Neth
‍

belgium.gif

PostPosted: 27.02.2009, 23:11 Reply with quoteBack to top

ok, thx, vrij duidelijk dat ik te weinig op damage gegaan ben.
Tresher
Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 28.02.2009, 01:58 Reply with quoteBack to top

Voor missies?

Ten eerste al een volledige set guns in je highs, geen missiles.
Dan de XL booster, amp, 2/3 hardeners, de rest cap rechargers.

Lowswlots zeker geen cap power relays!
De description: Increases capacitor recharge rate at the expense of shield boosting.

Fit 2/3 gyro's, misschien een damage control en pdu's.
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
Ma'Neth
‍

belgium.gif

PostPosted: 28.02.2009, 03:48 Reply with quoteBack to top

Ok, tweede poging:

High: 8 x 1200mm Heavy 'Scout' Artillery I
Med: 1 x Caldari Navy XL Shield Booster + 1 x Caldari Navy Shield Boost Amplifier + 2 x Heat Dissipation Field II + 2 x Ballistic Deflection Field II
Low: 4 x Gyrostabilizer II + 1 x Capacitor Power Relay II

Rig: 3 x Capacitor Control Circuit I

EFT, damage profile 50%therm/50%kin: Tankt 520 dps fulltime, 1439 dps voor 1m38s, en doet 445 dps met Phased Plasma L (en 4 x Heavy Attack Drone I)

Gebruik toch die CPR omdat ik geen CPU over heb voor een CFC, of gelijk wat bijna.

Qua drones: Ik heb gelezen dat het interessanter kan zijn om eerder een paar webifiers te hebben om van lastige BC's enzo een easy target voor de turrets te maken, en daarnaast nog lights voor tegen frigates. Die post was al van een tijdje geleden, is dit nog steeds grotendeels geldig?

PS: Beide vermelde dps zijn zonder rekening te houden met de reload-time, daar wel rekening mee houdend is het respectievelijk 341 dps en 432 dps, of voor enkel schip zonder drones 206 dps en 297 dps. Maw een verhoging van 44% voor louter schip. Wel leuk zo, Very Happy

Grtz
Tresher
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 28.02.2009, 15:49 Reply with quoteBack to top

Ok, om te beginnen is 3 gyro's het maximum. Er bestaat zoiets als stacking penalties, waarbij je een verminderde return krijgt voor elke extra (damage) mod die je fit. Bij de 4e zijn dit nog maar enkele procenten.

Gooi die er dus uit, en kijk of je er een pdu bij kan gooien. (Geen cap flux coil!)

pdu= power diagnostic unit/system
Tara
‍

belgium.gif

PostPosted: 28.02.2009, 16:09 Reply with quoteBack to top

tis nu gewoon pds Tresher, ge moe mee zijn met de tijd e :p
Tresher
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 28.02.2009, 16:43 Reply with quoteBack to top

Lol, voel me echt zo'n oude bomma Embarassed
RiotRick
‍

Corporation: Red Federation
Alliance: RvB - RED Federation

netherlands.gif

PostPosted: 28.02.2009, 17:36 Reply with quoteBack to top

PvE: http://www.scrapheap-challenge.com/viewtopic.php?t=8411
PvP: http://www.scrapheap-challenge.com/viewtopic.php?t=21795

Kijk daar eens wat rond zou ik zeggen.

belgium.gif

PostPosted: 28.02.2009, 19:45 Reply with quoteBack to top

Ach, had niet beseft dat gyros penalty kregen, tx.

trouwens, amai, wat voor skills heeft die 2de screenie, ik haal nog niet de helft met die fitting. Ik gebruik wel 800mm's, maar enkel voor Angel Extravaganza, al de rest is buiten hun range. En 1400mm's doen maar heel weinig damage meer dan 1200mm's, door hun ammo capacity die maar half zo groot is.

Dus ipv de CPR een CFC, en ipv die 4e Gyro, hmm, (waarom geen 2e CFC? Die geeft een betere active tank dan een PDU, hoe ik het ook draai of keer, en ik heb geen extra powergrid nodig.) eventueel een Tracking Enhancer, die 1200mm's hebben als optimal range slechts 26km; eventueel een Damage Control, en dan een Shield Hardener vervangen door een Cap Recharger. Ik denk dat het van mission tot mission wel wat zal verschillen.

Hehe, ok, als ik 2 CFC's neem, een Large SB ipv e X-Large, en een extra Cap Recharger ipv een Hardener: Permatank @ 593dps. I think we have a winner. Very Happy

grtz
Ma'Neth
‍

belgium.gif

PostPosted: 03.03.2009, 00:11 Reply with quoteBack to top

Ok, twee fits, ene voor lichtere en ene voor zwaardere missions:

licht (mijn voorkeur):

H: 8x1200mm scout
M: 2x specific hardener II, 1x Invul field II, 1x cap recharger II, 1x CN SB amp en 1x Large SB II
L: 3x Gyro II, 1x Tracking enh II en 1x CFC II
Rig: 3x CCC

geeft met 50%/50% therm/kin: Stable at 33%, 484 dps (nog enkel The Assault (guristas) geprobeerd, ging vlekkeloos, hoewel m'n capa wel hl traagjes opgaat als ik alles aanlaat) en 307 dps met EMP L

zwaar:

H: idem
M: idem, behalve LSB die CN LSB wordt
L: idem, behalve TE II die een tweede CFC II wordt
Rig: idem

geeft met 50%/50% therm/kin: permaboost 593 dps (nog niet getest eerlijk gezegd, te weinig LP voor CN LSB momenteel) en eveneens 307 dps met EMP L
De optimal range gaat van 31km met TE II naar 27km zonder, en natuurlijk een iets lagere tracking speed.

Nu gewoon nog een jaartje gunnery en drone skills trainen :-/

Grtz
Tara
‍

belgium.gif

PostPosted: 03.03.2009, 01:33 Reply with quoteBack to top

« Ma'Neth » wrote:
Nu gewoon nog een jaartje gunnery en drone skills trainen :-/

...en dan de Typhoon vliegen! Very Happy
Ma'Neth
‍

belgium.gif

PostPosted: 03.03.2009, 17:58 Reply with quoteBack to top

Inderdaad, EFT klopt niet echt. Heb net Gone Berserk gedaan, met 2xkin, 1xtherm hardener in de lichte fitting, volgens EFT stable at 38%, maar na 35 min was cap op. De missie was wel gedaan in 45 min, terwijl ik vroeger er zeker een uur over deed. Dik tevreden dus. Thx voor input.
Drinky
‍

belgium.gif

PostPosted: 05.03.2009, 22:25 Reply with quoteBack to top

Hebt ge veel isk?

heb nog wel iets...Ik gebruik deze op een rokh,is hetzelvde qwa slots Razz
en die heeft 5% shield resistance per level en gij 7.5% shield boost amount per level dus da moet ongeveer hetzelvde zijn.
Werkt alleen maar zo!
gebruik deze fitting niet met t2 want da werket echt niet.
Bij mij is dit een tank van 1048dps en 460dps(mijn skills sucken nog ass in gunnery giev missiles Razz ) maar dan met rails.
Bij mij cap stabel op 14% maar gebruik nog een pdsII ipv een dcuII(verbruik meer cap met de rails) Mad

Hi
8xGuns voor u zal dat 800mm ?

Med.
3x Caldari navy Invul field
1x Caldari navy schield boost amp
1x Gistum A-type medium schield booster
1x Gistii A-type small schield booster

Low.
3x gyro's
1x dcu II
1x pds II

Rig.
2x CCC
1x Core Defence operational solidifier

‍

belgium.gif

PostPosted: 06.03.2009, 00:42 Reply with quoteBack to top

o boy
flashfreak
‍

Corporation: LFC
Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 06.03.2009, 10:44 Reply with quoteBack to top

« Tara » wrote:
o boy

Can we kill this thing before it is born?

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
Dhrazul
‍

Race: Amarr
Corporation: Black Sun

netherlands.gif

PostPosted: 06.03.2009, 13:54 Reply with quoteBack to top

zucht.
Crying or Very Sad
Laat ons eens weten tegen welke ratten ge moet vechten.
Mss dat wij jou een bepaalde niet al te dure fit kunnen bouwen zodat je lekker kan ratten of wat.

Ma'Neth
‍

belgium.gif

PostPosted: 08.03.2009, 04:06 Reply with quoteBack to top

sowieso is uw tank veel te sterk, ik ga van 400 tot 600 dps, afhankelijk van de mission, en dat is telkens meer dan genoeg. Dus je kunt gerust een deel van je tank-modules vervangen, bv een tracking enhancer erbij ofzo. En die build is veel te duur, vind ik. Altijd rekening houden met t feit dat je je schip kunt verliezen. Dat kost mij momenteel 150mil na insurance ongeveer, en meer moet dat niet echt zijn. Heh, ook niet onderschatten wat een Large SB II (eerder nog dan de Navy versie, die draint een stuk meer) kan doen, cap stable is altijd leuk.

Heh, en veel ISK is relatief, ik hd 1.3 miljard, en nog zo'n 200 mil in salvage stuff, maar daarnet heb ik Cybernetics lvl 5 getraind, en klein miljard aan implants opgedaan. Maar wel een leuk setje implants rijker: +5 aan alles, 5%dama, 5%rof, 5%trackspeed, 5%cap, -5%cap recharge. Dit terzijde

Edit:

Zeker die Navy Invul fields, die kosten massaaaal teveel (hoewel ik er uiteindelijk toch wel zeker 1 steek, da's volgende aankoop). In LP toch, 180k, duurt wel even. Geen idee van marktprijs.

edit 2: wow, effe die Rokh in EFT bezien, amai, die shield boost bonus van maelstrom maak enorm veel verschil uit. Er moeten 2 CFC II's meer in de rokh om hetzelfde te bereiken. 8 ipv 6 van de 11 mid/low slots. maakt wel verschil. daarmee dat er niet veel met een rokh vliegen. Met mijn skills komt t beter uit om een Raven te nemen, minstens evenveel damage, met 6 cruise missiles, en zelfde tank. Bonus van 2 highslots extra en 25 m^3 dronebay. Heh, Rokh is vrij zwak, nu ik t zo bekijk.
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.