EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

sneller ? wap of cloack ?

Post new topicReply to topic
Author Message
shapeshifter
‍

indonesia.gif

PostPosted: 02.09.2008, 14:56 Reply with quoteBack to top

Hallo allemaal ,

Even een vraagje

Ik jumptte laatst van 0.5 naar 0.0 om daar te gaan koekeloeren , maar bij de gate
waren een stuk of 5 piraten die mij lockten en vernietigden

Ik werd gelocked en ik schrok me de tering natuurlijk en selecteerde snel een planeet en wou daar naartoe warpen
Maar voordat de warp drive was geactiveerd was ik al vernietigd
Het duurde echt te lang voordat ik weg kon warpen

Nou mijn vraag , is het mischien beter om cloack device te fitten en als je dan na een jump opgewacht wordt door een groep piraten dat je gelijk in cloack gaat
met je schip ? Is in cloack gaan sneller dan wegwarpen?
OfflineView user's profileSend private messageSend e-mail
Bloemkoolsaus
‍

Race: Caldari
Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Disavowed.

netherlands.gif

PostPosted: 02.09.2008, 15:47 Reply with quoteBack to top

Het kan, maar als je kunt als ik het goed heb pas je cloak aanzetten als je gedecloaked bent (na je cloak van de jump). In deze paar seconden ben je te zien, en als de campers een beetje goed zijn hebben ze een paar tacklers die al snel naar je laatst geziene positie vliegen.

Daar zullen ze snel binnen 2km van je zitten, en je decloaken. Aangezien je een behoorlijke penalty krijg op je velocity, zal je ook nergens heen gaan terwijl je cloaked bent.

Dit tenzij je natuurlijk een covops bent, dan kun je cloaked warpen. Een klein schip (frigate) is meestal zowiezo te snel met warpen om getackled te kunnen worden, mits er geen bubble hangt.

‍

Race: Caldari Achura

netherlands.gif

PostPosted: 02.09.2008, 16:25 Reply with quoteBack to top

En als ze de jumpgate smartbomben ben je zoiezo de lul helaas ;p

Corporation: NED

blank.gif

PostPosted: 03.09.2008, 11:55 Reply with quoteBack to top

ligt eraan wat voor schip je zit Smile
OfflineView user's profileSend private message
sandshark
Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: LFC

belgium.gif

PostPosted: 03.09.2008, 19:52 Reply with quoteBack to top

hehe onlangs nog met een minnie cov ops tegen 600 m/s langs een hostile gatecamp gezoemd Very Happy

cov ops is the way to go dus Very Happy

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
shapeshifter
‍

indonesia.gif

PostPosted: 04.09.2008, 21:00 Reply with quoteBack to top

« Bloemkoolsaus » wrote:
Het kan, maar als je kunt als ik het goed heb pas je cloak aanzetten als je gedecloaked bent (na je cloak van de jump). In deze paar seconden ben je te zien, en als de campers een beetje goed zijn hebben ze een paar tacklers die al snel naar je laatst geziene positie vliegen.

Daar zullen ze snel binnen 2km van je zitten, en je decloaken. Aangezien je een behoorlijke penalty krijg op je velocity, zal je ook nergens heen gaan terwijl je cloaked bent.

Dit tenzij je natuurlijk een covops bent, dan kun je cloaked warpen. Een klein schip (frigate) is meestal zowiezo te snel met warpen om getackled te kunnen worden, mits er geen bubble hangt.

Kunnen ze dan mij dan decloaken ??? hoe doen ze dat dan ? kan ik mij daar tegen beschermen ?

Bedankt ,
OfflineView user's profileSend private messageSend e-mail
sandshark
Admin
Admin<br>

belgium.gif

PostPosted: 04.09.2008, 21:59 Reply with quoteBack to top

ze nemen drones en ze gaan naar jou laatste positie, beschermen?
errr, snel zijn en chance hebben Very Happy

PHP
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerSkype Name
Bloemkoolsaus
‍

Corporation: Viperfleet Inc.
Alliance: Disavowed.

netherlands.gif

PostPosted: 05.09.2008, 08:18 Reply with quoteBack to top

« shapeshifter » wrote:
Kunnen ze dan mij dan decloaken ??? hoe doen ze dat dan ? kan ik mij daar tegen beschermen ?

Yup.

Je kan alleen cloaken als er binnen een range van (ik meen) 2 km geen object zijn. En Objecten zijn POS structures/Schepen/Cans/Asteriods/Gates etc.

Als al cloaked bent, en iemand komt binnen die 2 km van jouw, dan decloak je automatisch.

Hier kun je helemaal niets tegen doen. Alleen als je een cov ops hebt, kun je cloaked wegwarpen en ontsnappen.

‍

Alliance: Executive Outcomes

belgium.gif

PostPosted: 05.09.2008, 12:31 Reply with quoteBack to top

« Bloemkoolsaus » wrote:

Als al cloaked bent, en iemand komt binnen die 2 km van jouw, dan decloak je automatisch.

Dit is (spijtig genoeg) niet altijd het geval, heb al meerdere malen het ongeluk en geluk gehad dit voor te hebben: in een Covert Ops of Force Recon (cloaked warpen) op minder dan 2km van een vijandelijk schip (gatecamp) terecht komen, en cloaked blijven.
Dit is een bug, en ik weet niet of die snel opgelost gaat geraken.

OfflineView user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
Yared
‍

Corporation: [V3COM]

netherlands.gif

PostPosted: 09.09.2008, 12:45 Reply with quoteBack to top

« FF » wrote:

Dit is (spijtig genoeg) niet altijd het geval, heb al meerdere malen het ongeluk en geluk gehad dit voor te hebben: in een Covert Ops of Force Recon (cloaked warpen) op minder dan 2km van een vijandelijk schip (gatecamp) terecht komen, en cloaked blijven.
Dit is een bug, en ik weet niet of die snel opgelost gaat geraken.
Dat noem jij een bug en ik een feature!! lol Smile

INGAME CHANNEL: V3SPA
V3COM Twitter
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerICQ Number
Corto
‍

belgium.gif

PostPosted: 09.09.2008, 12:57 Reply with quoteBack to top

Als je van oordeel bent dat je te diep in de bubble zit of om een andere reden niet snel genoeg zal kunnen wegwarpen, asap terug naar de gate.
Tresher
Admin
Admin<br>

Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 09.09.2008, 15:23 Reply with quoteBack to top

Niet asap, eerst tot 20 tellen.

Anders rijg je te maken met session change en kan je niet jumpen.
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
Doornroosje
‍

Corporation: Talocan Vanguard [TALVA]
Alliance: Talocan United

belgium.gif

PostPosted: 10.09.2008, 11:33 Reply with quoteBack to top

Als je in 0.0 in een systeem komt en je ziet een hostile camp op de gate, het eerste wat je moet doen is rustig blijven. Tenminste als je nog cloaked ben van jump-in.

Kijk eens rond, welke schepen zijn er zoal. Tacklers, hictors en dictors zijn vooral belangrijk. Is er een bubble aan de gate? Neem je tijd, je hebt wel even voor je automatisch decloaked. Tijd om even te kalmeren ook.

Overweeg je opties:
- Kan je wegwarpen voor ze je scramblen? (als er geen bubble is)
- Kan je naar de gate burnen?
- Heb je toevallig achter je nog een hele fleet? Rustig afwachten en FC verwittigen uiteraard.

En soms ja, you are just screwed. Smile Dat is natuurlijk altijd eve...
P.S. als je terug naar de gate gaat, heb je nog steeds kans dat er enkele mee met je terugjumpen. Hopelijk voor jou naar een safe systeem anders begin je weer van boven af aan.
OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger
Guest

PostPosted: 10.09.2008, 18:28 Reply with quoteBack to top

bezit al ruim 3 jaar een T2 Blockade Runner, specifiek voor 0.0 trading gebruik - heb daarmee in situaties in 0.0 gezeten waarvan ik nu nog steeds niet snap dat ik niet ben afgeschoten ermee - ja ze hebben getracht te locken maar voordat dit gebeurde was ik tot nu toe ermee in warp - zeg maar 21 22 en bij 23 was ik in warp.

Het is een kwestie van zeer goed skillen, zo ook speciale schepen gebruiken die juist voor dit verkenningen en 0.0 trading geschikt zijn, ipv trage slakken gebruiken die na 5 seconden nog steeds niet op snelheid zijn is gewoon vragen om problemen - en gewoon dit mogelijke verlies in te calculeren als je dit wel doet ipv hopeloos faliet te gaan als je dit niet doet.

Als je in/bij een 'hostile gate' terecht komt ga dan niet stil zitten afwachten na de jump, want niemand verwacht dat je dit gelijk doet daar iedereen aanneemt dat men zo lang mogelijk afwacht tot de automatische decloack - maar maak dat je weg komt - naar die ene safespot wel te verstaan die je natuurlijk in je bezit hebt op je route, zo niet dan ...... pech ... velen gingen je al voor in roekeloos gedrag binnen 0.0 om als lijk te eindigen en wakker te worden in je kloon elders - dan is het uithuilen en overnieuw beginnen.

Op die wijze heb ik vele biljoenen aan waarden al verscheept zonder verliezen.

Nob
Yared
‍

Corporation: [V3COM]

netherlands.gif

PostPosted: 11.09.2008, 08:52 Reply with quoteBack to top

Agh de snelste manier om iemand het spel te leren is dat er geen ervaring beter is dan bescheidenheid leren op de harde manier door zo nu en daneen paar keer goed afgeschoten te worden..

Bescheidenheid is een kenmerk van grootheid.
(Japanse wijsheid)

De langste weg is die waarop men struikelt.
(Chinees spreekwoord)

Te weten wat men weet en te weten wat men niet weet, dat is kennis.
(Confucius)

De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan.
(Chinees spreekwoord)

INGAME CHANNEL: V3SPA
V3COM Twitter
OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN MessengerICQ Number
horad
‍

belgium.gif

PostPosted: 11.09.2008, 12:08 Reply with quoteBack to top

de beste manier om door een camp te geraken, is met een alt werken.

Al het bovenstaande kan u vel redden maar nooit 100% zekerheid.

Ge laat uw alt altijd een systeem voorop scannen en indien er een camp is dan is je alt een vogel voor de kat maar niet je indu of je battleship.

Nob, met uw 3 seconden zijt ge niets als er een bubble/hic/dictor hangt. Terugvliegen naar de gate kan dan soms nog een oplossing bieden.

En keep in mind, losses kunt ge alleen tot een minimum herleiden. Af en toe maakt ge een foutje of een verkeerde inschatting en daarna noemen ze dat ervaring.
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.