EVE-benelux Forum Index
Portal  •  Forum  •  Item DB   •  Market   •  News  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

Probleempje met 2 clients

Post new topicReply to topic
Author Message
Tresher
Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 10.04.2008, 22:29 Reply with quoteBack to top

Bon, ik heb nu een aantal weken een nieuwe computer waarmee ik eindelijk meerdere clients kan draaien.

Nu had ik voor ik op vakantie vertrok 1 client geÔnstalleerd, werkte perfect.

Vandaag teruggekomen, ingelogd, ging nog altijd goed.
Daarnet geprobeerd om die eerste client te kopiŽren om zo een alt te kunnen gebruiken samen met mijn main.

Dat is blijkbaar foutgelopen, aangezien ik nu 'status unknown' krijg wanneer ik de client opstart. Blijkbaar is er iets fout met mijn netwerkconnectie, maar tegelijkertijd zit ik dit te posten.

Ik werk met Vista, en ken er vrij weinig van.

Iemand een idee om dit op te lossen?
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
James Dickey
‍

Race: Jovian
Corporation: Black-Sun
Alliance: European Union

belgium.gif

PostPosted: 11.04.2008, 08:35 Reply with quoteBack to top

Uw firewall die moeilijk doet?
OfflineView user's profileSend private message
Guest

PostPosted: 11.04.2008, 12:29 Reply with quoteBack to top

het lijk mij dat het niets te maken heeft met je firewall, want als de ene client probleemloos werkt moet de andere client het ook doen.

de huidige EVE trinity kan multi werken, dwz dat men de EVE-client meerdere keren kan opstarten zonder dat men elkander in de weg loopt, hierdoor is het niet meer nodig om 2 aparte versies van EVE-clients te installeren.

Grote voordeel is dat men gebruik maakt van elkanders cache, de graphics daardoor ook sneller geladen worden, dat de processor die het minst gebruikt wordt door een EVE-client gebruikt zal worden en als deze processor eenmaal in gebruik is genomen worden alle programmadelen op die betreffende processor alleen uitgevoerd. Zogezegd 1 EVE-client per processor als men bv op een dual of quatro processor zit, de EVE-client is namelijk hierop geprogrammeerd inhet gebruik van meerdere clients en men heeft een dual/quatro processor, zo ook in het gebruik van data dat men elkander niet in de weg zal gaan zitten ermee.

Als men echter 2 verschillende los van elkander geinstalleerde EVE-clients gaat opstarten loopt men het risico dat beide losstaande EVE-clients dezelfde processor gaat gebruiken, met als gevolg dat men bij bv een dual er 1 processor overuren ziet draaien terwijl de andere niets staat te doen.

Als men daarvoor toch kiest en men wil het verdelen over de dual/quad moet men gebruik gaan maken met de opties welke de EVE-client ook heeft qua opstarten, namelijk kenbaar maken van welke processor men gebruik moet gaan maken ( zo zijn er meer opties die men kan opgeven daarbij).

Een waarschuwing is hierbij wel op zijn plaats, als men niet deskundig is op dit gebeid kan men door verkeerde opties te gebruiken de processor ongewild opblazen.

Zo ook als men 2 aparte EVE-clients wil gebruiken dan zal men OOK de cache moeten scheiden van elkander, doet men dit niet dan zal het gebeuren dat als men een gezamenlijke buffer gebruikt de EVE-client_1 bv data_A in gebruik heeft dat deze gelocked is en zodoende deze niet benaderd kan worden door EVE_client_2 met als gevolg dat 'beide EVE_clients zogezegd 'hikken' welke kenbaar is door 'stotteren van het beeld' - of dat er onverklaarbare foutmeldingen tevoorschijn komen door een foute handelswijze zoals jij die vermeld te hanteren.
Handig is om ook 2 aparte harddisken te gebruiken, dan bijt de ene EVE de andere EVE nog minder aangezien EVE zeer bewerkelijk is.

Nobody
Tresher
Admin
Admin<br>

Race: Gallente
Corporation: Pandemic Legion

belgium.gif

PostPosted: 11.04.2008, 13:00 Reply with quoteBack to top

Aha, een perfecte uitleg Nobody, thx daarvoor.

Zal dus alles even de-installeren en 1 client gebruiken.

(Gelukkig heb ik de client nog op men HD staan.)
OfflineView user's profileSend private messageMSN MessengerSkype Name
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

COPYRIGHT NOTICE
EVE Online, the EVE logo, EVE and all associated logos and designs are the intellectual property of CCP hf. All artwork, screenshots, characters, vehicles, storylines, world facts or other recognizable features of the intellectual property relating to these trademarks are likewise the intellectual property of CCP hf. EVE Online and the EVE logo are the registered trademarks of CCP hf. All rights are reserved worldwide. All other trademarks are the property of their respective owners. CCP hf. has granted permission to eve-benelux.be to use EVE Online and all associated logos and designs for promotional and information purposes on its website but does not endorse, and is not in any way affiliated with, eve-benelux.be. CCP is in no way responsible for the content on or functioning of this website, nor can it be liable for any damage arising from the use of this website.